ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Sierpniowy Update QuakeLive

pią, 29 sierpień 2014 13:32:00 | Autor: majki

Kilka dni temu Id Software ogłosiło na swojej stronie spore zmiany w QuakeLive.

Miesiąc temu na QuakeCon ogłosiliśmy, że QuakeLive trafi na platformę Steam, co będzie się wiązać ze zmianami w gameplay oraz kilkoma nowościami. W tamtym okresie nie mieliśmy zbytnio co ogłaszać, gdyż staraliśmy się mieć otwarty umysł w kwestii zmian, które chcemy wprowadzić, dzięki którym szersze grono ludzi mogłby się zapoznać z grą, którą tak bardzo kochamy. Quake jest grą opartą o mistrzostwo w umiejętnościach, często przez doświadczonych graczy porównywaną z szachami. Jednakże, razem z finezją i złożonością wiąże się wyzwanie polegające na zachęceniu nowych graczy do gry i utrzymaniu ich przy niej wystarczająco długo, aby odkryli przyjemność, która charakteryzuje grę przez wielu nazywaną najlepszym FPSem wszech czasów.

Dla niektórych z nas ta przyjemność jest niczym innym jak nostalgią za starymi, dobrymi czasami, pierwszymi doświadczeniami z grami FPS online. Dla wielu to miłość do wirtuozerii - dążenia do bycia jak najlepszym w e-sporcie, który wydaje się nie mieć górnej granicy talentu. Jest to gra nieograniczonego postępu, gdzie poruszanie się, strategia i perfekcja celowania wydają się być częścią nas samych a ciężka praca, oddanie i wiara w siebie zamienia się w mierzalny rozwój, który jest powodem do dumy dla wielu graczy.

Podczas gdy Quake na zawsze będzie domem dla graczy z nastawieniem e-sportowym, często pragnęliśmy szerszej publiczności, która mogłaby doświadczyć, docenić i pokochać, co ma do zaoferowania Quake.

Dla nowych graczy problemy były bardzo wyraźne: efektywność spawna, poruszanie się oraz kontrola przedmiotów.

To wszystko na wielu płaszczyznach czynią naszą grę wspaniałą, więc postanowiliśmy przekonać się, co można zrobić, aby gra była przyjemniejsza w odbiorze, jednocześnie ucząc graczy odrobiny meta-gry.

Przetestowaliśmy wiele pomysłów, wliczając w to lepsze bronie przyznawane na starcie i porównaliśmy to z lekcjami z Clan Areny, gdzie gracze mogą testować wszystkie bronie i porównywać je ze sobą w każdej rundzie. Doszliśmy do wniosku, że wyposażenie gracza w jedną broń "główną" według ich uznania oraz pozwalając im dobrać do tego jedną broń "pomocniczą" pomaga mu testować różne bronie i być bardziej skutecznym w momencie respawnu, co było podstawową bolączką wśród grających w Quake po raz pierwszy. Jednocześnie chcemy zachęcić do podnoszenia broni na mapach, więc ilość amunicji jaką gracz dostaje przy respawnie jest minimalna. To zmusza gracza do poruszania się po mapie, aby zdobyć resztę broni oraz więcej amunicji. Wprowadzając system doboru broni na starcie znacznie lepiej gra się teraz tryby takie jak FFA czy TDM, oraz niektóre bardziej chaotyczne tryby jak Domination stały się bardziej przyjemne w odbiorze. Dlatego tryb Domination jest teraz darmowy dla wszystkich.

Ponadto, chcieliśmy znaleźć sposób na to, aby uświadomić nowych graczy jak ważny jest item timing, czyli obliczanie kiedy pojawiają się przedmioty i power-upy. Wprowadziliśmy wskaźniki, czyli item timers, widoczne na mapie, ale nie na HUD. Zawierają one informacje o czasie pojawienia się przedmiotu/power-upa, jednak według określonych zasad. Każdy przedmiot ma wykres kolisty podzielony na mniejsze części. Każda reprezentuje 5 sekund. Aktywne części są reprezentowane miganiem raz na sekundę. Te wskaźniki jednocześnie będą uczyć gracza o tym, kiedy przedmiot się pojawia, a kiedy lepiej jest biec dalej, nawet bez nich. Wraz z czasem, gracze zaczynają rozumieć ile trwa jedna część wykresu i mogą zacząć wykorzystywać tę wiedzę w połączeniu z minutnikiem meczu aby oszacować, kiedy dana zbroja/przedmiot staną się dostępne. Aby wykresy i miganie z nimi związane nie przeszkadzały w grze, są widoczne tylko z bliska, delikatnie pojawiając się wraz ze zbliżaniem się gracza do nich.

Ostatnia bolączka dla nowych graczy to strafe jumping. Chcieliśmy zachować strafe jumping w formie w jakiej jest teraz, jako że ma on swoją rolę w grze i ma wpływ na poruszanie się po mapie i jest odpowiedzialny za to, że Quake jest odczuwalnie "gładki" i responsywny. Dla wielu z nas, uczenie się strafe jumpingu przyszło naturalnie lub dla starszych graczy było po prostu oczywiste. Ale chcieliśmy pomóc nowym graczom i dostarczyć im prostej metody poruszania się, aby mogli choć trochę utrzymać tempo, zanim nie nauczą się strafe jumpingu. Wprowadzamy więc proste "auto-skakanie" polegające po prostu na trzymaniu klawiszy skoku i poruszania się do przodu, co skutkuje powolnym napieraniem prędkości. Jednakże, ponieważ nowe "auto-skakanie" zapewnia tylko ograniczone przyspieszenie i prędkość, oraz jest skuteczne tylko w poruszaniu się do przodu - gracze wciąż muszą się nauczyć strafe jumpingu. Mamy nadzieję, że to rozwiązanie pozwoli zarówno mechanice poruszania się jak i gameplayowi ogólnie stać się bardziej przystępnymi dla nowych graczy, zachęcając jednocześnie do zgłębiania tajników gry, aby w ją pełni docenić.

Jednakże ostatecznie te zmiany nie są tylko dla nowych graczy. Uważamy, że te elementy to krok naprzód w kwestii zbliżenia się do współczesnego FPSa, przy jednoczesnym byciu wiernym korzeniom Quake'a, czyli bycia obłędnie szybkim "old schoolowym" FPSem. Bawiliśmy się świetnie z tymi nowościami, mamy nadzieję, że i wam się spodobają.

Mamy nadzieję, że nasze publiczne serwery FFA i TDM oparte o nowe zasady sprawią, że więcej osób dzięki przyjaznym zasadom gry zdecyduje się na grę w trybie Duel. Będzie się to wiązało oczywiście z grą w bardziej wymagających warunkach, ale o to w tym przede wszystkim chodzi w e-sporcie.

Wszystkie nowe zasady zawierają się w tak zwanym zestawie zasad domyślnych - czyli "default".

Nowe zasady domyślne:

  • gracze mogą teraz trzymać klawisz skoku, co skutkuje ciągłym skakaniem
  • gracze trzymając jednocześnie klawisz skoku i naprzód wykonują "auto-skakanie", co skutkuje powolnym - nabieraniem prędkości do maksymalnie dwu-krotności ich prędkości
  • wprowadzono "loadouts" w niektórych trybach gry, czyli bronie dostępne na starcie z niewielką ilością amunicji

Loadouts

  • dodano komendę "weapon toggle" do przełączania się między bronią główną i pomocniczą - domyślnie przypisana jest do klawisza F
  • we wszystkich trybach gry broń respawnuje się co 5 sekund
  • we wszystkich trybach gry wyłączono friendly fire
  • wprowadzono ammo packi zamiast oddzielnych skrzynek z amunicją dla każdej broni. Ammo Pack dodaje trochę amunicji do wszystkich broni jakie gracz posiada

Ammo Pack

  • amunicja pojawia się po 10 sekundach, a nie 40.
  • przedmioty mają teraz wyższe figury kolizji - a po polsku mówiąc - trudniej je teraz przeskoczyć bez podnoszenia
  • dodano wskaźniki czasu na mapach dla przedmiotów i powerupów.

Timer powerupa

  • dodano wskaźniki spawnu dla power-upów pojawiające się na 10 sekund przed ich spawnem

10 sekund do respawnu powerupa

  • dodano wskaźniki pozycji dla power-upów, gdy te tylko się pojawiają

Lokacja powerupa

Dla graczy którzy chcą uniknąć tych zmian, stary tryb rozgrywki jest dostępny jako tryb "klasyczny", który jest dostępny jako opcja przy tworzeniu własnego serwera. Wszystkie serwery w trybie duel są oparte o stare zasady.

Poza zmianami w gameplay, wprowadzono zmiany które są globalne i niezmienne:

  • dodano nową broń - Heavy Machine Gun (HMG)

HMG

  • Lighing Gun zadaje teraz 6 punktów obrażeń zamiast 7, co daje 120 punktów na sekundę.
  • dodano fonty wysokiej rozdzielczości
  • HUD już współpracuje poprawnie z monitorami szerokoekranowymi (16:9)
  • odświeżono interfejs gry, na przykład ekran ładowania mapy
  • pliki pk3 już nie są zaszyfrowane - mapy ładują się do 25% szybciej
  • dodano wskaźniki baz w trybie CTF

CTF bazy

  • wprowadzono samobójstwo z 1 sekundową karą przy respawnie
  • dla MG, PG, CG i HMG dźwięk Quad Damage jest wydawany raz na sekundę
  • dodano wskaźniki obrażeń, które można konfigurować

Dmaga Plum

 cg_damagePlumColorStyle // kolor cyferek
1 zwykłe
2 kolor odpowiada celownikowi
3 kolory odpowiadają kolorom broni

 cg_damagePlum // ustawienie z których broni "wypadają" cyferki
 cg_damagePlum "g mg sg gl rl lg rg pg bfg gh cg ng pl hmg" // wszystkie bronie podają obrażenia
 cg_damagePlum "sg gl rl pg bfg" // tylko bronie obszarowe podają obrażenia
  • MG "wypada" teraz wraz ze śmiercią właściciela
  • w trybie infected zombie moja podwójny skok i air control
  • w trybach gier eliminacji (np. CA) nie ma już opcji swobodnego "latania kamerą"
  • Zasady PQL zmieniły nazwę na "Turbo"
  • 19 map tymczasowo usunięto, będą dodane jak tylko zostaną uaktualnione: Arena Gate, Bloodlust, Cobalt Station, Concrete Palace, Dies Irae, Double Impact, Eviscerated, Focal Point, Forgotten, Golgotha Core, Hell's Gate Redux, Hero's Keep, Power Station, Proving Grounds, Sacellum, Solid, Sorrow, Space Camp, Spillway, Terminal Heights, Terminus)

Nowości przy tworzeniu własnego serwera:

  • są do wyboru trzy typy zasad: QuakeLive, Turbo oraz Classic
  • można ustawić dowolną wartość startowej amunicji dla trybów AD, CA, DOM oraz RR.
  • można dodać opcjonalnie podwójny skok ("double jump")

Zmiany w mapach

  • Usunięto wszystkie runy z Team Areny
  • Usunięto z gry Proxy Launcher
  • Usunięto z większości map Nailguna
  • Usunięto z większości map Chainguna
  • do wielu map dodano HMG.
Wyświetleń: 14014
Gentelman100x

majki | 2014-08-29 18:41:23

Mój pierwszy art na tym serwisie!

Wp 000485

Poniedzialek | 2014-09-04 00:28:18

Ale za to jaki. Dzięki!

Odpowiedź na komentarz:#769982

#770053

800px ambrose burnside2 cr

msb156 | 2014-08-29 18:46:06

bardzo dobry art majki dzięki :)
a co do samych zmian to myślę że są naprawdę spoko, łatwiej się gra, jedno co bym zmienił to żeby ilość hp z shotguna wyświetlała się jako suma

Tux born to frag

vfj | 2014-08-29 20:27:31

> dla MG, PG, CG i HMG dźwięk Quad Damage jest wydawany raz na sekundę
Usunięto z gry Chainguna

?

Gentelman100x

majki | 2014-08-29 20:37:08

fixed

Odpowiedź na komentarz:#769988

#769989

12696

r3v.DOOMer | 2014-08-30 00:12:39

No i wykrakałem z tym widzeniem przez ściany:/ Co prawda tylko power-upy, ale jednak.
Prawie mnie tym artem przekonałeś, że to dobre zmiany :D
Tylko po co? Dlaczego wykastrowano grę z elementów, dla których ludzie wciąż przy niej tkwią? Dlaczego nie naprawiono błędów, które były zgłaszane przez społeczność? Dlaczego ułatwiając poznanie gry nowym ludziom, jednocześnie odebrano grze jej elitarność, która ją określała? Zamiast pozwolić nowym odbyć dłuższy tutorial z konkretną nauką timingu, szybkiego biegania itd., to daje im się gotowca. Poprawić matchmaking i żaden noob by się nie nadziewał bez przerwy na starych graczy.
ID powinno choćby z szacunku dla graczy zmienić nazwę z Quake Live na Quake Zero. Tak, jak chcieli od samego początku.

Gentelman100x

majki | 2014-08-30 10:25:44

Ludzie, dla których pierwszym FPS nie był Quake 1/2/3, to ludzie wychowani na innym pokoleniu gier - jakieś COD, HALO czy CS. Oni w Quake się kompletnie nie potrafią odnaleźć. Dla nich Quake to czarna magia jest.

Dobra gra e-sportowa jest łatwa w nauczeniu, trudna w opanowaniu. Quake jest trudny w nauczeniu, trudny w opanowaniu.

Krok naprzód jest i mogę obronić każdą nowość pod kątem logiki :D

Odpowiedź na komentarz:#769992

#769998

Tux born to frag

vfj | 2014-08-30 11:54:41

> Dobra gra e-sportowa jest łatwa w nauczeniu, trudna w opanowaniu.

Chyba tylko według ciebie. Moba i starcraft nie wspasowuje się w to.

Odpowiedź na komentarz:#769998

#770000

Gentelman100x

majki | 2014-08-30 12:49:14

MOB w to nie mieszaj :D To inny świat jest :d

SC to sprawa dyskusyjna imo.

Odpowiedź na komentarz:#770000

#770002

15770

b4lagaN | 2014-08-30 11:59:33

> Poprawić matchmaking i żaden noob by się nie nadziewał bez przerwy na starych graczy.

Dokładnie, jakich by nie dali ułatwień to weteran i tak nakopie nowicjuszowi, więc jedyny efekt takich poczynań to skopany gameplay. Blizzard jakoś to dostrzegł, wyciągnął wnioski i pomimo, że sc2 jest nadal skillową, turniejową grą, to każdy może znaleźć fajtera na swoim poziomie i się dobrze bawić. W ID jednak od pewnego czasu pracują jakieś uparte puste dzbany. Przecież te ułatwienia w skakaniu czy timery na itemach to jakaś kpina. Przez lata grania w q3 defragowcy zrobili z poruszania się na tej fizyce prawdziwą sztukę a teraz jakiś "hold space to long jump" :] To w porównaniu do starego quake'a jest jak mtv z lat 90' do mtv z warsaw whore...

Odpowiedź na komentarz:#769992

#770001

Gentelman100x

majki | 2014-08-30 12:52:03

Za mało ludzi gra w QL żeby matchmaking działał.

Odpowiedź na komentarz:#770001

#770003

15770

b4lagaN | 2014-08-30 21:11:44

W sc1 też przed pojawieniem się 2 grało niewiele osób i świeżaki nie mieli czego szukać na battlenecie a jednak odpowiednia reklama i udany lifting gry zrobił swoje. Blizzardowi udało się zrobić grę nową, w którą gra się jak w starą więc przypadła do gustu wszystkim a matchmaking sprawił, że ludziom nie znudziło się granie po paru tygodniach zbierania batów.

Tymczasem w QL, nie licząc kosmetycznych zmian, mamy to samo co 15 lat temu w q3, tyle, że ze zjebanym gameplayem. Trudno w ten sposób zbudować popularność i jakieś bunnyhopki czy pielucha dla nowych graczy tego nie zmienią.

Poza tym, do zrobienia MM wcale nie trzeba wielkich tlumów. Owszem, im więcej ludzi tym lepiej to działa, ale tego, że się da również przy mniejszej populacji dowodzą sami gracze QL choćby dając nazwy serwów typu "elo < 1500" itp. W tej sytuacji naturalnie pojawia się pytanie dlaczego w takim razie nie ma sensownego rankingu i chociaż filtrowania serwów pod względem ranku wbudowanego w samą grę (tego co jest zielony-pomarańczowy-czerwony nie liczę bo to jakaś lipa) a zamiast tego tylko pstrokate goowna, które i tak nie uchronią nikogo przed oklepem?

Odpowiedź na komentarz:#770003

#770012

Gentelman100x

majki | 2014-08-31 10:06:54

Nie porównuj QL z SC2, który kosztował tyle forsy, że ID chyba łączne na wszystkie swoje gry nie wydało w całej swojej historii ;)

> mamy to samo co 15 lat temu w q3,

Jak ma się cokolwiek zmienić, jak KAŻDA zmiana jest krytykowana przez "beton partyjny"? :D

A do MM potrzebujesz od wuja ludzi, żeby ich posegregować po umiejętnościach i PINGACH. Takie są realia gier, wiarą ich nie przeskoczysz.

Odpowiedź na komentarz:#770012

#770013

15770

b4lagaN | 2014-09-01 20:36:26

Ale tu nie chodzi o kupę kasy tylko o koncept. Np. qlranks to amatorski projekt a ten ranking stał się dla niemal wszystkich graczy podstawowym wskaźnikiem skilla a nie te lipne kolorki. Zakładanie serwów przez graczy z odniesieniem do tego właśnie ranku to również oddolna inicjatywa i w praktyce działa lepiej niż to co oferuje sama gra. Żeby działał jako tako MM tak naprawdę wystarczy kilkanaście osób, które w danym momencie szukają duela w tym samym regionie. Oczywiście jak jest kilkaset to matchowanie jest dużo dokładniejsze, ale żeby zachęcić te setki ludzi do gry trzeba im najpierw właśnie przede wszystkim ułatwić szukanie rywali na podobnym poziomie a nie wprowadzać jakieś bzdury.

To nie jest tak, że krytykowana jest każda zmiana, problem w tym, że od czasu vq3 na cpma z poprawionymi bugami w fizyce, możliwością nagrywania demek po stronie serwa oraz gtv na którym śledziło się gry bez porównania lepiej niż na streamach zmiany jakie zaszły w quake'u są głównie negatywne. Jeśli chodzi o pozytywy to muszę długo myśleć żeby coś wymienić, to co mnie się podoba w porównaniu do q3 to:
* wyszukiwanie serwerów, w q3 to była porażka, zwykle korzystało się z jakichś zewnętrznych programów z poziomu których można było odpalić grę i od razu dołączyć
* lista friendsów
* sporo nowych map, zwłaszcza do ffa, w duelu i tak katuję kilka ;)
i na tym chyba koniec.

Natomiast listy rzeczy, które zostały spieprzone od czasów vq3+cpma nawet mi się nie chce wypisywać..

Odpowiedź na komentarz:#770003

#770028

Gentelman100x

majki | 2014-09-02 10:15:01

MM musi:
- działać bardzo szybko, niemalże natychmiast
- ludzie muszą mieć podobny bardzo ping
- ludzie muszą być niemalże tak samo dobrzy

Do tego w samym tylko duelu potrzebujesz full ludzi 24/7, bo MM nie jest od tego, żeby działał tylko wieczorem.

W Quake ze względu na hermetyczność gry i problemy ID z własną samo-świadomością doprowadziły do sytuacji, że Quake to aktualnie nisza dla hipsterów.

Wprowadzasz MM i dostajesz MM z małym playerbase:

Najpierw dużo ludzi, potem MM. Bo inaczej masz spam na Reddit czy innym Twitterze "QuakeLive is dead game, finds no ppl to play!".

Co do zmian w Quake - powiem tak. Gra w oryginalnej formie interesuje tylko tych, co grają w nią od lat. A tych jest coraz mniej. Quake jest hermetyczny, mam nadzieję, że nowe zmiany ułatwią nowym ludziom podejście do niego.

Hardcore fani zawsze mogą się zgadać i zagrać CPMA.

https://i.imgur.com/JqYTmjn.gif

Odpowiedź na komentarz:#770028

#770033

Tux born to frag

vfj | 2014-09-02 16:16:58

Obecne kolorki>mm?

Odpowiedź na komentarz:#770033

#770037

Metrowy

Mariano | 2014-09-02 17:14:29

"nisza dla hipsterów"

Chyba cie pojebało...

Głupotą jest utożsamianie wszystkiego z poza mainstreamu z hipsterami, ogarnij się...

Odpowiedź na komentarz:#770033

#770038

Gentelman100x

majki | 2014-09-02 17:24:28

Dobrze wiesz co miałem na myśli - nie dramatyzuj.

Odpowiedź na komentarz:#770038

#770039

Metrowy

Mariano | 2014-09-02 19:09:11

Wklej jeszcze z dziesięć gifów a będziesz tak fajny jak te trollowe pedały z esr. :(

Odpowiedź na komentarz:#770039

#770042

Gravatar

hitsu | 2014-09-02 22:41:08

trolle z esr som fajne :

Odpowiedź na komentarz:#770042

#770044

15770

b4lagaN | 2014-09-03 20:36:48

> MM musi:
- działać bardzo szybko, niemalże natychmiast
- ludzie muszą mieć podobny bardzo ping
- ludzie muszą być niemalże tak samo dobrzy

Może jakieś konkrety, bo tak to się można spierać jak w sejmie.
1. Jak dla mnie "natychmiast" wystarczy, że zmieści się w kilku minutach. Przy standardowym szukaniu duela i tak rzadko kiedy od włączenia gry do "fight!" upływa mniej czasu.
2. Tzn.? Da się grać bez problemu w przedziale kilka-kilkadziesiąt ms a to obejmuje spory obszar, np. większość Europy.
3. Powiedzmy, że "niemalże" to +/- 150 elo dla graczy z okolic 1200. Rozkład jest normalny, więc takich jest najwięcej. Im wyżej tym przedziały mogłyby być szersze, bo inaczej np. evil mógłby zagrać w MM tylko z raphą lub dahangiem ;)

Biorąc pod uwagę powyższe wyobraź sobie, że w obrębie 5 minut w Europie szuka gry 6 osób z elo w przedziale 1100-1300. Jak na mój chłopski rozum każdy znajdzie kogoś do gry. Czy to jest "full ludzi"? W/g mnie liczby jak najbardziej do osiągnięcia, nawet jeśli nie o każdej porze (kto gra o 5 rano?) to w porach grywalnych, po odpowiedniej reklamie związanej z wejściem na steam gry rzekomo legendarnej.

> Najpierw dużo ludzi, potem MM.

Właśnie nie, to musi iść w parze, inaczej większość ludzi się zniechęci dość szybko. Tymczasem zamiast tych, sprawdzonych już mechanizmów, jakiś syf w gameplayu. Zamiast uczyć ludzi jeździć na rowerze dajmy im boczne kółka i śliniaki żeby się nie opluli z radości...

> Gra w oryginalnej formie interesuje tylko tych, co grają w nią od lat.

Bullshit, bardzo często spotykam ludzi duelujących, którzy mówią, że grają od kilku miesięcy. Tyle, że to są osoby zwykle pykające tylko z jakimś innym newbie-ziomkiem lub wyjątkowo odporne na dostawanie nieustannych batów. No i gra zamiast wyjść takim osobom naprzeciw daje wszystkim heavy machine guna w ffa... well done. Te nieboraki nie dość, że trudno im znaleźć kogoś do potrenowania to nie mają nawet możliwości zagrania między sobą bez kupowania premium i muszą prosić ludzi na publicach żeby pozwolili im zagrać. To jest z kolei wqrwiające dla pozostałych bo niby czemu mam wyłazić z public serwa skoro czekałem na grę. Zwykle jednak w takich sytuacjach ustępuję lub gram 1 grę i daję się pobawić, ale mało kto tak robi i noobki się błąkają albo dają sobie spokój.

Odpowiedź na komentarz:#770033

#770052

Cage avatar

OriPL | 2014-08-30 00:27:52

Zajebisty artykuł, właśnie miałem pisać jakiegoś newsa (przy tym to by wiocha była!), a tutaj takie cudo ;o Szacun!

Gravatar

H1ghlander | 2014-08-30 00:51:20

QL najlepiej jakby zdechł, dałoby to lepsze szanse nowym grom.

19614

attyla7 | 2014-08-30 03:31:17

Ee może nie jest aż tak tragicznie. QL to i tak w większości duel. Jeśli po wejściu na steama serwery będą pełne ludzi to jestem w stanie przełknąć te zmiany

Metrowy

Mariano | 2014-08-30 07:26:25

Duel nie jest do końca taki sam, bo nawet w klasycznym LG zadaje 6 dmg i to mi się nie podoba.

W ogóle procent graczy mających bardzo dobre acc z szafta jest niewielki. Tak naprawdę utrudnili fragowanie tym ze słabszym aimem, bo dla dobrego aimera, różnica nie będzie zbyt duża i nadal będzie karać noobków.

Premiera na Steam nie do końca wyjdzie wyjdzie kłejkowi na zdrowie z powodu braku antyczita. :(

Gentelman100x

majki | 2014-08-30 14:22:42

Odpowiedź na komentarz:#769996

#770004

Gravatar

H1ghlander | 2014-08-30 08:26:08

Jakby chociaz po zalogowaniu sie mozna bylo wybrac odpowiedni ruleset, ale w takiej postaci to lipa.

3499

bfr_aka_pablonzo | 2014-08-30 11:35:28

Powinno być to z automatu ustawiane.
Grasz od dawna - grasz tak jak dawniej.
Jesteś n00bem - grasz na n00bowych zasadach i n00bowych serwerach.

Ogólnie te zmiany bardzo mi się nie podobają. Co za głupota.

Wczoraj grałem TDM i gościu napisał "hold space to long jump" albo coś takiego :D
Na szczęście na moim cfg to nie działa i grało się "normalnie"(próbowałem klikać myszką tak żeby osiągnąć ten super jump, ale na szczęście nie udało mi się). Jeszcze nie grałem w CTF, zobaczymy jak tam to będzie wyglądać w praktyce.

Odpowiedź na komentarz:#769997

#769999

11127

O]]]satan | 2014-08-30 14:55:33

Staram się być otwarty na zmiany ale ostatni update strasznie mi się nie podoba.
FFA to jakaś kpina (tak, bardzo lubiłem), duel strasznie się zmienił. Inne tryby mnie nie interesują.

Oddajcie moje pieniądze ;(

Gentelman100x

majki | 2014-08-30 15:28:19

Co się zmieniło w duelu?

Odpowiedź na komentarz:#770005

#770006

11127

O]]]satan | 2014-08-30 16:29:46

eldżi. Zmiana niewielka a różnica ogromna.

Odpowiedź na komentarz:#770006

#770009

11127

O]]]satan | 2014-08-30 16:22:27

Komentarz usunięty

Quake excellent

dehumanizer | 2014-08-30 16:23:57

Play more pickups.

20183

szeryf | 2014-08-30 17:59:34

kurde, jakoś dziwnie teraz się biega po mapach. A jeżeli nawet taki noob jak ja to zauważa to nie wróży niczego dobrego..

Gravatar

Cwirkov | 2014-08-30 18:07:34

Dziwnie, masz racje. I tak jak satan pow, zmiana nie wielka a roznica ogromna. Zle mi sie gra teraz :(

Gravatar

moonwalker90 | 2014-09-12 00:15:46

Nie podoba mi się ten nowy Quake.Wolałem ten przed ulepszaczami...

  • menu jest w ogóle nie przejrzyste a w grze to po naciśnięciu "esc" najlepiej to widać. Największe 2 guziki spec i join a na wyjście to taki, że go nie widać.
  • w ffa ten tryb broni jest skopany: nawet jak cie zabiją to i tak masz 2 bronie jakie sobie wybierzesz.Kolejny kwiatek co do broni to ammo pack- szara ikona z 3 nabojami- to jakas kpina bo uzupełnia wszystko co masz... -no i te timingi itemów mi się nie podobają- już masz podane na tacy gdzie co leży.Niby powinieniem się cieszyc bo jestem cienki i nigdy w nich się zbytnio nie łapałem, ale wolałem stare zasady.
  • ostatnia uwaga to zmieniony głos legendarnego lektora. Teraz to jakiś nachlany żul :3

To by było na tyle.
Pozdro
Moonwalker90

Zaloguj się by dodać komentarz.

Co nowego

  1. Requiem zaktualizował post: Znów wpadłem tutaj za wspomnieniami! Od jakiegoś czasu bawię się w ... / Witam i o zdrowie pytam!
  2. Fruity zaktualizował post: Pamiętam tą mapę, kawał dobrej roboty :-D. Kiedyś nawet szukałem k... / Witam i o zdrowie pytam!
  3. Requiem zaktualizował post: **Aktualizacja 2021 [req]: Linki w większości nieaktywne, jako alte... / FAQ - Przeczytaj zanim napiszesz posta!
  4. Requiem napisał post: @Modeq: To chyba nie zmienia się na przestrzeni lat :D / Help co zrobic z czyms
  5. bfr_aka_pablonzo napisał post: Sam już nie wiem co o tym myśleć. / Quake - kerzy w czasach covid19
  6. Szczawson napisał post: Tym eksperymentalnym lękiem niby? Nie polecam. Kłamią w tv, kłamią ... / Quake - kerzy w czasach covid19
  7. bfr_aka_pablonzo napisał post: Ja jeszcze czekam ze szczepieniem. Mam ten zjebany certyfikat covid... / Quake - kerzy w czasach covid19
  8. ProX napisał post: Bo maseczki nie chronią Ciebie przed covidem tylko inne osoby przed... / Quake - kerzy w czasach covid19
  9. Szczawson napisał post: Wszyscy drukują. I tak USA nie przebijemy. Ostatnio wchodzę do robo... / Quake - kerzy w czasach covid19
  10. Vymmiatacz napisał post: Bo te całe "lokdałny" są chuja warte. Przykład moich rodziców - wsz... / Quake - kerzy w czasach covid19
  11. Szczawson napisał post: A co myślicie teraz? Po roku? Bo ja uważam że nic nie działa. Ani g... / Quake - kerzy w czasach covid19
  12. Fruity napisał post: @ksiadz: Chodzi ci o legalną wersję q3? Czy ogólnie? / Q3 legalne?
  13. bfr_aka_pablonzo napisał post: @ksiadz: pytaj śmiało / Quake - kerzy w czasach covid19
  14. ksiadz napisał post: hej widze ze ktoś jest na forum ;) czy ktos z was dobrze ogarnia q3... / Quake - kerzy w czasach covid19
  1. kbr90 napisał komentarz: 100 lat Quake / newsy
  2. Requiem zaktualizował post: Znów wpadłem tutaj za wspomnieniami! Od jakiegoś czasu bawię się w ... / Witam i o zdrowie pytam!
  3. Fruity zaktualizował post: Pamiętam tą mapę, kawał dobrej roboty :-D. Kiedyś nawet szukałem k... / Witam i o zdrowie pytam!
  4. Requiem zaktualizował post: **Aktualizacja 2021 [req]: Linki w większości nieaktywne, jako alte... / FAQ - Przeczytaj zanim napiszesz posta!
  5. Requiem napisał post: @Modeq: To chyba nie zmienia się na przestrzeni lat :D / Help co zrobic z czyms
  6. nergal napisał komentarz: Czasem się wpada:) / newsy
  7. aromat napisał komentarz: Noo @#$%... nie wierze. Z okazji 25 lecia widzę i trupy wstały :D / newsy
  8. yac napisał komentarz: Zacnie się oglądało. Każdy mecz widowiskowy, komentatorzy też świet... / newsy
  9. bfr_aka_pablonzo zaktualizował newsa: Quakecon 2021 - 25 lecie Quake
  10. bfr_aka_pablonzo napisał post: Sam już nie wiem co o tym myśleć. / Quake - kerzy w czasach covid19
  11. Szczawson napisał post: Tym eksperymentalnym lękiem niby? Nie polecam. Kłamią w tv, kłamią ... / Quake - kerzy w czasach covid19
  12. bfr_aka_pablonzo napisał post: Ja jeszcze czekam ze szczepieniem. Mam ten zjebany certyfikat covid... / Quake - kerzy w czasach covid19
  13. ProX napisał post: Bo maseczki nie chronią Ciebie przed covidem tylko inne osoby przed... / Quake - kerzy w czasach covid19
  14. sQr napisał komentarz: Też byłem w fp :))) / klany

Pokaż więcej »

Gracze

  1. bfr_aka_pablonzo - 38 pkt
  2. Woju - 14 pkt
  3. kbr90 -1 - 3 pkt
  4. Bagheera - 1 pkt
Zobacz cały »
Zobacz wszystko »

Statystyki graczy ogółem:

  • Wygranych / przegranych: 171026 / 176857
  • Trafień / strzałów: 101459712 / 334685073
  • Fragów / zgonów: 5177277 / 4472152

Więcej statystyk już wkrótce...

Cytaty

Quakecon will soon start getting sponsored by hair loss solutions, erection pills, life insurance and QVC.

Źródło: http://esreality.com/post/2891023/clawz-everyone-can-give-me-a-hard-time-it-is-about/#pid2891208

Dodał: tath

Ankieta

Uważasz, że QC przyczyni się do porządnego resetu serii?

Głosów: 497