quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
Kategoria | Quake 3 Arena |
---|---|
Rodzaj | Mapy |
Rodzaj #2 | Polskie |
Opis | Mapa nadesłana do beta corner, dnia 12.10.2004 19:36 przez [Teemon](?id=3&details=11044). |
Liczba pobrań | 1565 |
Dodał | Requiem |
Data dodania | 31-10-2005 |
Rozmiar | 1,48 MB |
Pobierz | Download |
Plik nie działa? Zgłoś niedziałający link
Statystyki graczy ogółem:
Więcej statystyk już wkrótce...
Quakecon will soon start getting sponsored by hair loss solutions, erection pills, life insurance and QVC.
Źródło: http://esreality.com/post/2891023/clawz-everyone-can-give-me-a-hard-time-it-is-about/#pid2891208
Dodał: tath
OMPQ3 2023 - turniej 1v1 online (gracze sami się dogadują, finał 21 maja))
Głosów: 53
Teemon | 2004-10-12 19:41:57
Mapę właśnie wysyłam do Brick'a Bazooki. Plik mapy ok 6 MB
#696255
pluskff4 | 2004-10-13 00:48:01
przed kliknieciem zastanawialem sie czy to nie przypadkiem mapa Rafała i balem sie zeby nie nabawic sie jakiegos stalego urazu psychicznego... ale w koncu zdecydowalem sie na otwarcie linka ;]
i oto moim oczom ukazala sie jakas inna postac ;D (ufffffff)
pomyslalem sobie wtf? ;D i nie myslac wiecej kliknalem na download ;DDDDDDDDDDDDDDDDD
rozpakowuje zipa a tu co ?!! G0WN0!!! ;DDD znaczy sie sam plik readme :q (lol?)
btw czego dodales mnie jako testera ?? :| przeciez ja tej mapki na oczy nie widzialem :> z reszta Ciebie tym bardziej ;] znamy sie ??
eeeee...
#696276
Teemon | 2004-10-13 07:58:00
Łukasz Nawrot to mój kumpel więc prawdopodobnie doszło do zbieżności nazwisk. Wracając do mapy niewiem czemu jeszcze jej nie ma. Wysłałem wczoraj do niejakiego Brick'a Bazooki ale jakoś narazie nie raczył się tym zająć. Jak tak dalej będzie to nikt nie będzie mojej mapy ściągać bo jej poprostu nie będzie. Pozdrawiam
#696282
NecrosiS | 2004-10-13 10:36:24
A juz myslalem ze TymoN wrocil :/
#696292
pluskff4 | 2004-10-13 12:46:13
hrhrhr no to LOL ;D jeszcze sie nie spotkalem z taka sama osoba ;o
moze to jakas rodzina :asd gdzie on mieszka ?;>
#696302
^M^ | 2004-10-13 13:26:12
Nie do Bricka trzeba slac te mapy (tu sprawy techniczne), ale do Szakalki, ehhh :o.
#696499
qUAkE | 2004-10-13 13:48:34
To jest wspaniałe... to co ujżały moje oczy po rozpakowaniu rara... nigdy nie widziałem czegoś tak orginalnego czyli mapy w formacie txt :D
#696502
BrickBazooka | 2004-10-13 14:42:10
Plik oryginalny już jest dodany.
NIestety mam dużo innych obowiązków więc czasem to chwile musi potrwać.
#696505
pluskff4 | 2004-10-13 16:00:14
Przykro nam
System nie może zlokalizować podanej mapy na naszym serwerze. Nie ma jej na dysku: /pcmz/beta_corner/233/q3_TDM1.zip
#696518
kornik | 2004-10-13 16:53:27
Dajcie mi ja sciagnac ja che ja miec :] bo jak narazie to widze
System nie może zlokalizować podanej mapy na naszym serwerze. Nie ma jej na dysku: /pcmz/beta_corner/233/q3_TDM1.zip
:( ;(
#696525
Teemon | 2004-10-13 20:27:22
Do Pluskff4. Kumpel jest z Poznania ja też. Widzisz jaki ten świat mały. Kurde no normalnie noewiem co z tą mapą. Dzisiaj 13 więc to pewnie przez to. :( . Mam nadzieje że w krótce się sprawa wyjaśni, i będziecie mogli pofragować na mapie.
#696325
szaky | 2004-10-13 23:00:13
next raz wysylaj do mnie - mail w profilu.. zreszta szakal_x@wp.pl
#696345
Teemon | 2004-10-14 00:06:08
Poszło teraz do SzakaL'a.
#696355
EseL | 2004-10-14 00:35:11
jak ktoś może to poproszę:
idarchi@poczta.wp.pl
#696362
szaky | 2004-10-14 01:53:30
ok, mapa na ftpie jest.
Po pierwsze sorry za zmiany w paku, ale jest roznica 6mb a 1.5 - textury zawarte w pak0 nie sa konieczne, nie musisz ich nagrywac do paka. Zip powinien tez obejmowac sam pak/ z readme, katalog gorzej, bo zdarzaja sie lolki, co potem nie wiedza gdzie jest mapa. To nie jest wielki blad, ale powoduje czasem nie porozumienia.
Teraz odnosnie mpay - jak na pierwszy raz - naprawde niezle. Konstrukcja nieco płaskawa, dwa poziomy na niewielkiej wysokosci wzgledem siebie. Wieksza czesc mapy to korytarze, laczace sie w przejscia, pokoje. Jedna arena z woda - ok. Moze nie jest idealnie - ale do sprawnego ffa sie nadaje napewno. Do innych trybow gry sie nie nadaje - glownie jesli chodzi o itempplacement. Za duzo powerupow - zdecyduj sie na jedno - albo quad, albo regen (ew. wymiennie spawnujace sie te itemy). Daj np. na gorze, za tym teleportem - wywal to z pod wody. RA za to mozesz przeniesc tam dalej. Kolejna sprawa - MH i RA jest za blisko siebie - lepiej by bylo dac te 2 itemy w calkiem przeciwnych krancach mapy. 2x 50hp obok powerupa to tez nieporozumienie - ktos kto zabierze quada, doladuje sobie hp - i jest praktycznie nie pokonany przez te 30sekund. A walka imho powinna byc nieco bardziej zrownowazona. Bronie raczej umieszczczone dobrze - ale zmienilabym napewno miejsce plasmy - daje sie ja raczej w jakis korytarzach, rogach, a nie na glownej arenie pod woda - dostep ma byc do niej latwy. Za to przy schodach wyjsciowych z wody moglo by byc RL. Granatnik tez raczej gdzies w kat, to samo z sg - gdzie ten gl - gdzies na gorze, albo w rogu niedaleko MH, sg daj 2 - jedno po jednej stronie, gdzie jest, drugie po np. przeciwnej. Aha, i ammo nie dawaj paczkami 2 kroki od broni.
Przechodzac do oprawy graficznej - wiekszymi bledami sie nie wyroznia - ale...
Unikaj mieszania barw! Czerwona mgla, dajaca czerwone swiatlo - tylko do ciemnego, krwistego gotyku. Znowu niebieskie i szare oswietlenie, do takiego zamkowego, nocnego - samo polaczenie barw czerwieni i niebieskiego nie wyglada ciekawie. Zolte jumppady, wlasciwie nie tyle one co oswietlenie dookola - nie musi byc dodatkowo oznaczone na zolto... Zdecyduj sie na jeden, dwie - niekontrastujace ze soba barwy/style i tego sie trzymaj. Dodaj tez troche ozdob, trimow na dole/gorze. Niektore sciany i podlogi za cienkie jak na gotyk - a ten charakteryzuje sie raczej ciezkimi, masywnymi scianami...
Jeszcze taka uwaga, to gdzie jest ruchoma platforma... Ona jest zbedna - da sie tam bez zadnego problemu skoczyc 1 jumpem - 450-470 ups...
Hmm... Chyba wszystko - nie jest zle, biorac pod uwage ze to twoja 1 produkcja. Nastepnym razem bardziej przemysl uklad itemow, rozbuduj konstrukcje nieco bardziej w pionie. No i te kolory, styl...
EDIT: Dosc wazna uwaga - przestrzegaj tego, aby wyslac plik taki sam jaki byl na ftpie - tzn nazwe... Terazjest problem, bo plik mial duze litery, a teraz ma male... Tak to juz jest. Ale jest dobrze. Nagrywam, sprawdzam i wtf? Co jest - plik jest, anie zostal odnaleziony, a problem lezal w nazwie.
#696368
pluskff4 | 2004-10-14 03:00:40
znalazlem kilka buraczkoof w nakladaniu sie textur ;)
tak jak SzakaL'ka jush pisala poozdabiaj bardziej mapke , zwlaszcza sciany
nie wszystkie łuki (end cap?) sa pogrubione (thicken), pogrubione ladniej wygladaja ;D
...wiecej textur mogles uzyc i jak na gotyk to za malo krzywych imo ;]
#696353
qUAkE | 2004-10-14 10:40:21
Właśnie 5 minut temu przetestowałem twoją mape. Konstrukcja według mnie jest nawet ciekawa ale jak się tak skacze po tej mapie to niektóremiejsca wydają sie zbyt puste. Nie wiem też po co usadowiłeś tą platforme na środku wody. Na textury nie zwracałem uwagi bo nie jestem drobiazgowy :P. Ważne jest żeby się dobrze grało, a mi się grało nawet przyjemnie (grałem z kuplem).
#696389
Flak | 2004-10-14 14:31:49
Wiecej FPS zeby wyciaglo bo ja mam 35 :/ srednio w niektórych miejscach 70 :)
#696424
dAde | 2004-10-14 19:45:02
Yeah, jestem w domciu, ściągam...
#696482
Teemon | 2004-10-14 20:02:56
Witam. Widze że zaczeliście moją mapę pobierać z serwera, to dobże bo już myślałem że bedzie kicha. Dzięki SZAKAL za zrobienie pożądku bo troche bałagan się zrobił z tą mapą. Ok wrazając do mapy plik początkowo zawierał wszystkie tekstury których użweałem ponieważ jak testowaliśmy z kumplami to czasami brakowało tekstur, więc wolałem wżucić wszystkie żeby na samym starcie nie trzeba było nic poprawiać, ale thx SZAKAL za zmianę w samym pliku. Teraz napewno się lepiej ściąga :). Proszę oczywiście o komentaże. Co gdzie i jak zmienić. Licze także na głos bardziej doświadczonych producentów jak i testerów mapek o komentaże typowo techniczne. Z góry zaznaczam iż niejestem doświadczony jeśli chodzi o wszystkie skróty których używacie(czasami musze pomyśleć o co chodzi), więc jeśli to możliwe to proszę o dokladniejszy komentarz. Jest to moja pierwsza mapka, powstała ona tylko i wyłącznie w mojej zakręconej głowie, więc licze się z tym że niektórym z was się to niespodoba. Jeszcze raz proszę o komętarze i życzę miłego fragowania.
#696485
dAde | 2004-10-14 20:21:27
Mapka jest do bani. Nie chce mi się więcej pisać...
#696495
NemiX | 2004-10-14 20:23:46
Pierwsze mapy danych autorów przeważnie traktowane są przez nas ulgowo, więc spoko... ważne żebyś zbobył odpowiednie doświadczenie.
Ogólnie jest nawet nieźle, chociaż mapa nie powala ani wyglądem ani grywalnością. Ściany są płaskie... brakuje trimów i jakiś innych ozdób. Nie używaj tej samej tekstury na ściane i podłoge, bo troche brzydko to wygląda :P Itemplacement też przydałby się jakiś bardzie przemyślany, ale o tym pisała już SzakaLa...
Popracuj nad tą mapą jeszcze to może wyjdzie coś fajnego i nawet grywalnego.
#696496
dAde | 2004-10-14 21:22:35
Jako że mój poprzedni komentarz nie był zbytnio na poziomie, to dodam tylko, że można by z tej mapki zrobić coś lepszego, ale biorąc pod uwagę, że to pierwsza mapka autora, dopiero się uczy, to lepiej zapał poświęcić na zrobienie czegoś nowego, ładniejszego, grywalnego...
Nio, no to do roboty ;).
#696538
EseL | 2004-10-15 01:15:08
Mapka niezła jeśli chodzi o układ, ciekawie pozapętlane korytarze (niektóre). Przeskalowana, pusto... wygląda na Q2. No ale widać że autor trochę ugryzł rzemiosła. Teleporty, drzwi, platforma, bobbing, łuki (textury na łukach można "naturalizować" - będą pasować do ścian) Wszytko już znasz. Pora na własne texturki, zabawę shaderami - i najwarzniejsze: POMYSŁ. "Zwykłej" mapce nikt już nie poświęci więcej niż 2 minuty. Potrzebna jest jakaś myśl przewodnia (tylko nie przerabiaj dm6)
Raczej bym ją zostawił, na pamiątkę... Zrób coś nowego przez duże N
#696551
qelo.pk3 | 2004-10-15 15:31:55
Na pierwszy raz to bardzo dobrze Ci to wyszlo.
PS: W jakim programie robiles mapke? bo tam w "czytaj_to" pisales o jakims.
#696589
Teemon | 2004-10-15 18:23:13
Witam. Dzięki za komentaże i proszę oczywiście o następne. Co do programu to tak jak napisałem w pliku Readme QuAak 6.4 wersja alpha. Niestety ostatnio zauważyłem że strona programu nie działa, i boje się że niebędzie aktualizowany. Pojawił się pomysł kolegi dAde żeby zrobić nową mapkę. Myślę że jak będe miał nowego kompa (bo na tym co mam to masakra z robieniem naprawde profesjonalnych mapek), to napewno jakiś pomysł do głowy wpadnie, i mapka będzie. A narazie chciał bym się jeszcze paru żeczy nauczyć na obecnej mapie. Mam jeszcze parę pomysłów, które może nie wszystkie będą trafione ale jako przykład do nauki będą w sam raz.
#696614
qUAkE | 2004-10-15 18:48:24
KUTWA! Ściągałem film co ma 111mb 3 godziny, zostal mi 1% do końca przyszedł mój kumpel nacisnał ENTER i wszystko od POCZĄTKU. Więc mam pytanie... Co mam mu zrobić??
#696618
Teemon | 2004-10-15 19:01:37
Mam pytanko. Jak zoptymalizować mapke żeby było więcej fps. Nałożyłem już wszędzie teksture "caulk" od tej strony której nie widać, ale i tak mówicie że zacina. Przyznam się że mi też zacina szczegulnie przy basenie. Można jeszcze coś z tym zrobić?
#696619
qUAkE | 2004-10-15 19:06:18
Mi tam nie zacina tak szczerze powiedziawszy.
#696621
qelo.pk3 | 2004-10-15 23:52:17
Mi tez wszystko wporzadku chodzi.
#696649
pluskff4 | 2004-10-16 00:42:45
qUAkE to chyba nie miejsce na takie pytania :>
Teemon poszukaj na boardzie bylo tego troszke jush:]
#696653
qUAkE | 2004-10-16 08:02:00
Musiałem się rozładować przepraszam strasznie mi głupio.
#696657
Vymmiatacz | 2004-10-19 09:28:51
Cos z tej mapy moze byc madrego, pod warunkiem, ze bedzie miala ladniejsze i staranniejsze wykonanie. I dlaczemu mam tak malo klatek, skoro wiekszosc elementów to raczej proste sciany? I jak sie do Quada dostac?
#697034
Teemon | 2004-10-19 12:28:53
Witam. Jeśli chodzi o quada to dostać się do niego można ..., albo nie, nie powiem. :p Powiem tylko że bardzo łatwo. Wystarczy poszukać. :p. Jeśli chodzi fps to czytałem ostatnio dużo na BOARDzie i dochodze do wniosku że "vis" poprostu nie przechodzi. Ale pewności jeszcze niemam.
#697040
szaky | 2004-10-20 18:21:09
No wlasnie vis - musi byc aby mapa chodzila plynnie...
A nie ma. Po zrobionym vis - tworzy sie takie cos jak portale visiblity - i z jednego portalu, powinno byc widoczne jak najmniej - lookasz na r_showtris 1 (mapa startowana z devmap). Portale tworza sie od wierzcholka do wierzcholka kolejnych brushy. Z jednego portalu powinno byc widoczne jaknajmniej innych portali... Troche to pokrecone, do tego bardzo trudno to wyjasnic... Ale najwazniejsze - vis jest niezbedny!
Teraz - jak nie dziala vis, dlaczego? Znajdz po kompilacji komunikat z bledem (otwierasz konsole po kompilacji - klawisz O) i szukasz komunikatu Error czy jakos tak. Potem wklej nam tu, zobaczymy co sie da zrobic. Ew. poszukaj na forum, bo zapewne byl wiele razy omawiany.
Jak uda sie skompilowac vis, potem mozna pomyslec o np. hintowaniu - (fps.brainerd.net/hintbrushes.htm) - wstawiasz najczesciej na rogach, w zaglebieniach, rynnach od jumppadow - a jak - czytaj w tym arcie.
W drzwi wstaw areaportale - choc w tym przypadku bedziesz musial zrezygnowac z drzwi z kraty - za areaportalem nic nie bedzie widac. No i niewidoczne scianki pokryj caulkiem.
Przy okazji jeszcze trzy bledy znalazlam. Textury na lukach, tych na krawedziach - daj tam na zaznaczonej ctrl+N - potem shiht+S i obroc o 180 stopni - ta jest obrocona o 90 i dlatego jest lekko niedopasowana.
Kolejne to portal w podziemiach, daj tam albo kamere, albo wstaw zwykly teleport... Samo nie wyglada ciekawie.
Nest - drzwi z kraty - aby krata nie byla taka 2-warstwowa zrob na kazdych sciankach nodraw - tylko na jednej zostaw wlasciwa texture kraty - bedzie efektowniej wygladac.
#697232
Teemon | 2004-10-21 08:16:20
Witam. THX za wszystkie komentarze. THX SZAKAL za twoje komentarze będą bardzo pomocne. Jak już mówiłem pogadamy na gadulcu. A i jeszcze jedna uwaga ja używam programu QUARK więc skruty klawiszowe które podajecie pasują do RADIANTA a do QUARK'A to niezabardzo :), więc wolał bym abyście opisywali samą funkcje a nie tylko sam skrót klawiszowy. Wiecie o co chodzi. I mam jeszcze jedno pytanie. Czemu taka mapa takiego Rafała (wiecie o kim mówie) jest bardziej popularna niż naprzykład moja?. Bo jakoś niemoge tego zrozumieć.
#697279
szaky | 2004-10-22 17:45:04
bo rafal... to taki lol, poprostu nabija sobie downloady beznadziejnoscia mapy... po komentarzach, ze jest do niczego, kazdy musi to zobaczyc... poprostu... a jego popularnosc wynika tylko i wylacznie z jego beznajdziejnosci i glupoty,
a co do quarka - ok, poprostu jestesmy tu przyzwyczajeni ze wiekszosc uzywa radianta.
#697391
qUAkE | 2004-10-22 18:17:29
Teemon ja bym wolał być mniej popularny i był uważany za kogoś normalnego niż być popularny w tym złym sensie...
#697394
elan | 2004-10-27 13:57:27
Heh , no nie jest tragicznie ale i tak nie najlepiej ....dam tak ze trzy plus , na zachęte :)
#697917
zuch | 2004-11-13 20:56:54
nie jest zadobra :/
#700322
Teemon | 2004-12-18 11:52:47
THX wszystkim za komentarze. Chcę tu powiedzieć że mapa nie będzie już rozwijana. Pozostanie tak jak jest. Zaczynam precę nan nową mapą, więc całe moje siły skupiam na nowym projekcie. Pozdrawiam.
#703602
Zaloguj się by dodać komentarz.