ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

2 pytanka :D

pluskff4

Od: 2003-05-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2004-02-07 01:34:36

heh a z ta mgle udalo mi sie jakims cudem zrobic tak aby pokrywala te dzwi ;]

poprostu jak kompilowalem mapke w q3radiancie202 to byla qpa a jak sprubowalem kompilki w gtkradiancie140 to mi wszystko ladnie wyszlo tylko teraz ta mgla jest jakas taka za \"mocna\" (z dalek widac jakby to nie byla mglla tylko jakas biala sciana ;o)
q3radiant202 - budowa mapki

gtkradiant140 - kompilacja
;P

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-10 20:03:13

To nie kwestia numeru przy Radiancie, tylko kompilatora. W 202 jest standardowy q3map, a w GtkRadiantach - q3map2.exe ydara.

\"Siłę\" mgły można ustalić w shaderze...

TymoN

Gravatar

Od: 2002-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-13 21:46:58

Ale kombinujecie z ta podnoszaca sie lawa :)

Robice z lawy func_door i ustawiacie ja na poziomie na ktorym ma zadawac obrazenia i (N) zaznaczacie START_OPEN lub wpisujecie spawnflags 1. Nie radze zalewac calego pomieszcznie ale tylko jakas kladke znajdujaca sie nad ta lawa.

Kapujecie o co chodzi?

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-14 08:14:43

Nie działa, słychać chlupot wody jak chodzimy po suchej podłodze :P

TymoN

Gravatar

Od: 2002-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-14 13:58:37

No ale dziala - co z tego, ze slychac chlupot ;)

Poza tym mozna to obejsc: Lawe i podloge/pomost ustawiamy na rownym poziomie(nie bedzie chlupotu), gdy lawa idze w gore to pomost(podloga) w tym momencie idzie lekko w dol.

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-02-14 15:15:28

Potrzebuję konwertera z formatów .s3d (Strata 3D) i .c4d (Cinema 4D) do formatu .md3, .ase lub .3ds - czyli do formatów, które ładnie czyta gtkRadiant :).

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-02-14 17:02:11

Ale mam jazde to ... KOmpiluje sobie jakby nigdy nic mapke [necro7] a tu mi sie kom wylancza... mysle sobie no nic widac jakies pzrepiece w sieci [produ nie odlonczyli bo pali sie lampka na monitorq] Wlanczam kompa ... a tu nic :D Menda nie che sie wlonczyc ... Odczekalem chwilke i sie wlonczyl. Mysle sobie pech ide kompilaowac dalej . Odpalam radianta i kompilator i qfa to samo... . Myslalem ze to zasilacz nie wyrabia to odpiolem dvd i cd ale to nie pomoglo... Moze wie ktos co do jasnej cholery sie dziej z tym wrednym urządzeniem ?
edit : na pewno nie z winy mapki bo na inncyh dzieje sie to samo :[

cerfes

Od: 2003-09-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-16 03:37:52

jeśli prog jest wymagający co do mocy obliczeniowej samego procesora (a podejżewam, że tak), to możliwe, że się procesor przegrzewa, a w biosie jest monitor i alarm, co wyłącza kompa, żeby nie spalić procesora. odsuń kompa od ściany, wyczyść wiatraki itp.
a najlepiej sprawdź: jeśli komp wyłącza się po pięciu minutach, to po czterech uruchom setup biosu, powinieneś mieć w menu health status, monitor, czy coś podobnego (poszukaj, wiesz o co chodzi) tam powinno podać Ci temperaturę proca i chipsetu. sprawdź, czy nie za dużo (do 40 jest super, do 50 spoko, do 60 oj kiepsko, pow. 60 do dupy)

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-17 00:28:14

> No ale dziala - co z tego, ze slychac chlupot ;)
>
> Poza tym mozna to obejsc: Lawe i podloge/pomost ustawiamy na rownym poziomie(nie bedzie chlupotu), gdy lawa idze w gore to pomost(podloga) w tym momencie idzie lekko w dol.

Dźwięk wody na suchej podłodze to tak durny błąd, że radość z gry spada o kilkanaście procent. A co Twojego pomysłu - nie będzie chlupotu, ale będzie z-fighting.
dAde - sprawdź to 217.160.138.15/ohm/ohm/detail.html

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-02-17 21:33:38

No ale to nie moze byc procek bo mam ten sam a przeciesh wczesniej sie kompilowaly bez problemu ...

Jestem prawie pewien ze to wina zasilacza :|
btw. jakiej kompilacji uzyles Tymon przy niej bo jak ja kompilowalem wczesniej to cienie wyglądaly zupelnie inaczej...

TymoN

Gravatar

Od: 2002-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-17 23:41:24

> ... ale będzie z-fighting.

Nie bedzie(przeciez napisalem, ze podloga/pomost idzie nieco w dol)

Poza tym mozna zrobic func_door z clipa, ktory bedzie nad podlaga/pomostem.

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-18 00:17:47

Jak \"Lawe i podloge/pomost ustawiamy na rownym poziomie\" to z-fighting będzie, a jak będzie clip - to już będzię prawie identycznie jak ja to zrobiłem :)

TymoN

Gravatar

Od: 2002-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-18 19:38:06

Nie bedzie z-fighting !

Przeciez pisalem, ze trzeba wpisac spawnflags 1, a to z clip\'em mozna zastosowac w tedy gdy nie chcesz aby podloga/pomost sie ruszaly.

Probowales wogole to robic ?

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-19 00:23:28

Zwracam honor. Wcześniej jak sprawdzałem był z-fighting i lawa nie zabierała życia, coś musiałem spartaczyć. Teraz działa jak trzeba, choć wciąż nie idealnie - tzn. nie można podnieść lawy wyżej niż o te kilka jednostek :( Raczej pozostanę przy swoim rozwiązaniu ale dzięki za sugestię i walkę z moim uporem ;)

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-02-19 11:48:49

Fight fire with fire :]

a o czym woghule mowiecie bo starcilem watek :P
edit : aa o podoszacej sie lawie :]

cerfes

Od: 2003-09-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-02-20 02:36:14

> No ale to nie moze byc procek bo mam ten sam a przeciesh wczesniej sie kompilowaly bez problemu ...
>
> Jestem prawie pewien ze to wina zasilacza :|

procki też mogą działać lepiej lub gorzej. nie musi być tak, że działa lub nie. sprawdź tę temperaturę
owszem, mógł się także zrypać wiatrak od zasilacza, ale to by wcześniej warczał. po prostu sprawdź tę temperaturę

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-02-20 12:31:29

Temeratura jest ok [53 stopnie a walic sie powinien dop przy 70ciu]

Ni chodzi mi o to ze pzry zasilaczy wiatrak cos pzrstaje sie krecic [bo nie przestaje] tyl;ko ze on pewnie zle podaje napiecia,. Jush mialem z nim takie problemy jak kumpel pzryniosl dysk i za cholerer sie kompa odpalic nie dalo :] Odlonczyl;me wtedy cd i poszlo . Teraz z tym nie ma problemow bo mam dodatkowo dvd i jak sie podloczy czyjs dysk to dzial wie c nie wiem co mu wtedy odwalilo ...

Jedno jest pewne ze sie cos zwalilo i ze nie moge sobie mnapki dokonczyc :|

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-02-22 12:51:05

Hmm nie wiem czy sprawdzales, ale moze ci zasilacz padl? Moze juz nie wytrzymuje tyle czynnosci na raz (zasilanie procka obciazonego kompilacja) ? ;)
Ja aktualnie mam temperature 37.5° C , boli mnie gardlo i leje sie z nosa...

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-02-22 18:20:04

> Hmm nie wiem czy sprawdzales, ale moze ci zasilacz padl?

Dzieki szerloscku wcale tego nie podejrzewalem :D

Co do sprawy to smienilem miejsce ramu [pzrepiolem na inne wolne gniazdo] i teraz dziala ... nie rozumiem tej magiii :D To na bata jest zasilacz bo taki dzisaj czasry odwalalem z tymi urządzeniami ze doszedlem walsnie do tej ocji :P

W somie brat sie meczyl a ja tylko patrzylem jak mu idzie ;D

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-02-22 19:01:47

To ty masz brata? Opowiesz mi o nim?

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-02-22 19:03:48

Cb|Yas1U

Jak chcesz sie z nim umowic to poszukaj na ich stronce :]

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-03-25 19:11:03

> > i jak zrobic (cz wogole sie da takie cos zrobic) aby np. po strzale dana sciana sie rozpadla (tak jak w ut)
>
>
>
> Tu o ile mi sie wydaje nie o to mu chodzi.
>
> Chyba chce aby sie sciana zaczela rozwalac jak sie w nia strzeli. Tu niestety na q3 nie zrobisz - trzeba inne entities, takie jak np. do urt. Nawet jak by mu sie cos udalo, wygladalo by to nieco nie naturalnie, jakies rozpadliny przesuwaly by sie w bos, dol? I calkiem znikaly? Eee.. ?

Wygrzebałem ostanio z szuflady płytkę \"świat gier\" czy jakoś tak... nie ważne, są na niej trzy dodatki do q3, w jednym z nich są szyby które się rozpadają przy trafieniu, a kawałki spadają na glebę...

  • i tu moje pytanie do szakalki - jak mapkę zdekompilować żeby zobaczyć jak to zrobiono??

specjalnie piszę dodatki, bo nie wiem czy mody mogą zawierać jakieś extra funkcje ?

tak czy siak mapa chodzi pod q3

drugi \"dodatek\" to rajd samochodowy.... ???

NOT MY PRESIDENT !

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-03-25 19:34:57

dekompilowac? Proste...

nagraj bsp do katalogu z gtk radiantem i q3map2 (wymagana wersja q3map2 conajmniej 2.5.6/7)...

Teraz w linii polecen, napisz ../q3map2.exe -convert -format map nazwamapki.bsp

Przykladowo wyglada to tak:

C:\Program Files\GtkRadiant-1.4\q3map2.exe -convert -format map mapa.bsp
Dostajesz po tym plik mapa_converted.map

Jedyna wada to wyzerowane texturki, przesuniete sa. Ale luki, brushe, swiatla, itd... To sie zachowuje.
Hmmm... A to wlasnie mody moga zawierac jakies \'extra funkcje\'. Lekko zmieniony kod, wprowadzone nowe entities... Moze pliku def nie ma w paku, ale sam entity czy shader mozesz looknac.

Nie wydaje mi sie aby takie cos bylo osiagniete bez modyfikacji kodu... Ale moze... Pewna nie jestem.

A rajd samochodowy - q3rally? Bylo kiedys u nas w modach o ile pamietam. Takie wyscigi po mapach. :) To to?

pluskff4

Od: 2003-05-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2004-04-14 01:13:27

ok next pytanko :P
wiecie moze jak wyciagnac textury z red faction ?? :>