ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

8 godzin kompilacji i nic

KareemCover

Gravatar

Od: 2004-08-24

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-31 12:48:59

Zrobilem mapke. Daje bsp -fulvis -light extra i kompiluje mi sie 8 godzin. Wczesniejsza wersja mapki jest bez łukow i ma mniej swiatel i kompiluje sie okolo 90 minut. Po tych 8 godzinach stan kompilacji jest dalej na drugim etapie :\ Jak wezme ctrl + alt i del to widze jakie jest wykorzystanie procka no i z poczatku jest okolo 80-99% a po 10 minutach spada do 0-10%. Nie mam wlaczonych zadnych innych programow itd. Nie mam zadnego wira co spowalnia system. Nie ma tez leakow. Uzywam kompilatora z radianta.

UK Techno

KareemCover

Gravatar

Od: 2004-08-24

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-31 12:51:00

aha zapomnialem dodac ze kompilacja sie nie skonczyla bo musialem kompa wylaczyc. 8 godzin na marne poszlo :( musze dluzej czekac czy to normalka ze tak dlugo leci??? mam procka 1.8ghz, ram256

UK Techno

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-31 13:05:57

1) Zamień wszystkie \"ozdobne\" brushe na \"detail\" (po zaznaczeniu brusha naciskasz ctrl+m), do -light dopisz -fast.

2) Kompilator z radianta? Którego radianta? q3map2 dołączany do GtkRad jest szybszy (i lepszy).

Rafał

Od: 2004-06-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-31 13:24:08

Zgadzam się z lukinem , a gdyby ystąpił taki text \"WARNING: Node With Unbounded Volume\" to stzreże powiem

MASZ PECHA i twoja mapa przepadła.Może ,że wolisz każdy prush zaznacyzć RĘCZNIE , bo jeśl idasz zaznacz całą mapę to ci sie błedy też zaznaczą , a jeśl izrobisz to ręszcze to dajesz potem new map po zaznaczeni ucąłej mapy dajesz new map i wyjdzie ci pytanei czy skopiowac zaznaczone , daj na tak i twoaj mapa odżywa [75]

[yellow] Jestem [b][#ED8311#]RAFAL[/color][/b][5][6][/color]

[img]www.dmq3clan-q3a.webpark.pl/buttony/button_dmq3.gif[/img]

[big][b][green]REKLAMA:[/b][/big][/color]

[white] www.forumn.prv.pl/ Zapraszamy i prosimy o zarejestrowanie się i użytkowania z konta [10]

Wszystkie działy...

Rafał

Od: 2004-06-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-31 13:25:08

Polecam GtkRiand 1.4.0 (ten co ja mam ale będe ściągał chyba 1.5.0 [1])

[yellow] Jestem [b][#ED8311#]RAFAL[/color][/b][5][6][/color]

[img]www.dmq3clan-q3a.webpark.pl/buttony/button_dmq3.gif[/img]

[big][b][green]REKLAMA:[/b][/big][/color]

[white] www.forumn.prv.pl/ Zapraszamy i prosimy o zarejestrowanie się i użytkowania z konta [10]

Wszystkie działy...

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-08-31 13:27:17

Możesz jeszcze zewnętrzne ściany (te których gracz nigdy nie widzi) pokryć teksturą caulk, co powinno znacznie przyspieszyć kompilacje...

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-08-31 13:29:01

> Zgadzam się z lukinem , a gdyby ystąpił taki text \"WARNING: Node With Unbounded Volume\" to stzreże powiem
>
> MASZ PECHA i twoja mapa przepadła.Może ,że wolisz każdy prush zaznacyzć RĘCZNIE , bo jeśl idasz zaznacz całą mapę to ci sie błedy też zaznaczą , a jeśl izrobisz to ręszcze to dajesz potem new map po zaznaczeni ucąłej mapy dajesz new map i wyjdzie ci pytanei czy skopiowac zaznaczone , daj na tak i twoaj mapa odżywa

Zrozumial moze ktos co on napisal ? :]

1.2.11 - moj typ

> Możesz jeszcze zewnętrzne ściany (te których gracz nigdy nie widzi) pokryć teksturą caulk, co powinno znacznie przyspieszyć kompilacje...

-meta chyba omija takie sciany ale nie zaszkodzi tak zrobic.

Rafał

Od: 2004-06-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-31 13:35:54

Mi czasami wychodzi taki text gdy robie bsp meta \"WARNING: Node With Unbounded Volume\" i za cholere mac nic sie niezrobi , mapa pzrepada może ,że ją ręcznei skopiujesz...[17]

[yellow] Jestem [b][#ED8311#]RAFAL[/color][/b][5][6][/color]

[img]www.dmq3clan-q3a.webpark.pl/buttony/button_dmq3.gif[/img]

[big][b][green]REKLAMA:[/b][/big][/color]

[white] www.forumn.prv.pl/ Zapraszamy i prosimy o zarejestrowanie się i użytkowania z konta [10]

Wszystkie działy...

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-08-31 13:40:21

WARNING!: node with unbounded volume!

This happens usually in vertex manipulation and the vertex flies out of the grid. A lot of times you won\'t notice this until you reload the map. So QBSP3 gets the error because it can\'t calculate something that\'s not on the grid. The solutions is to delete the brush and rebuild it.

(Barracuda)

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2004-08-31 13:56:21

RFI spier.dalaj

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-31 14:18:24

step 1 - caulk na wszystko czego nie widać

step 2 - detail na wszystko co nie tworzy wyraźnych podziałów przestrzeni (i tu polecam włączenie filtru Detail w radiancie

step 3 - zrobić vis\'a a potem obejrzeć plik prt (wciągnąć go na mapę) - skontrolować miejsca gdzie portale się zagęszczają

step 4 - hinty - no i tu to już jest wszystko na wyczucie
Powodzenia
Ps ile miałeś zaalokowanej pamięci jak ci procek zszedł do 0-10% - może masz za mało ramu?

NOT MY PRESIDENT !

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-08-31 16:20:24

Hity raczej nie przyspieszaja, tylko wydluzaja, a moze sie myle?

A reszta, jak powiedzial Lukin/Esel/Nemix - detale, caulki...

Sciagnij tez gtk radianta - sam program jest lepszy, bo wygodniejszy w obsludze - a najwazniejsza zaleta jaka posiada to nowe kompilatory. Wersja - ta co podal Necro - albo 1.4.0 tez jest dobra.

Do tego www.shaderlab.com - sciagasz kompilatory jak wybrales 1.2.11 - pakujesz je do katalogu z radiantem... Powinno byc szybciej, a ty widzisz liczenia, ile jeszcze jest do konca - mniejwiecej - bo raz zwalnia, raz przyspiesza...
Rafal - node with unbounded volume to nie koniec.

Error pojawia sie czesto przy \'dziwnych\' brushach... Albo bardzo duzych, albo znowu - na bardzo malych - typu 1x1x1 grid - modyfikowanymi za pomoca vertex. Nie zawsze, ale najczesciej. Trzeba to wywalic. Czesto jest jakis fragment co powoduje ten blad, skasowanie go, zrobienie od nowa pomaga. A jak sie troche oretujesz gdzie robiles - znajdziesz szybko przyczyne problemu...

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-08-31 16:25:50

moze mi sie tylko wydaje ale zdarzalo sie ze przy nastepnym uruchomieniu radianta brusch ten nie byl przez niego wyswiwtlany - ale to pewnie zaleznie od wersji radianta .

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-31 16:27:00

hinty - nie miałem aż \"takich\" problemów z długością kompilacji, w każdym razie wstawiony hint separuje portale...

Czy ktoś wogóle wczytywał plik prt po kompilacji na mapkę w radiancie?

NOT MY PRESIDENT !

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-31 16:54:40

Generalnie hinty zwalniają kompilację.

+Brush cleanup powinien rozwiązać problem \"node with unbounded volume\". +Wrzucanie nowych wersji kompilatora do \"starego folderu\" jest raczej kiepskim rozwiązaniem. Jeszcze raz zachęcam do skorzystania z Q3Map2Tools - koniec problemów z instalacją nowych kompilatorów, ścieżkami, itd. Kompilator dołączony do Radianta służy mi tylko do wykrywania dziur w mapie (leaked).

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-31 17:09:12

A propos - zainstalowałem to wczoraj - i z jakiś powodów nie chciało sie uruchomić (0.6.11) - zassałem dzisiaj \"update\" do tej wersji - miałeś podobne problemy?

NOT MY PRESIDENT !

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-08-31 19:33:19

0.6.11 czego ? :]

jakos zgubilem wątek :P

pluskff4

Od: 2003-05-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2004-08-31 19:36:20

> RFI spier.dalaj

kekeke[28][17][img]www.kroolik.risp.pl/emoty/standard/piwo.gif[/img]

a jesli chodzi o temat to proponuje zostawienie kompa na nocke ;) jesli mapka ma duzo szczegolow to niestety tak dlugo bedzie sie kompilowala

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-08-31 19:38:38

no nie wiem ile musial by miec tych szczegolow zeby sie tyle kompilowac ...

Pozatym jak juz tu wczesniej ztwierdzono gazdy szczegol powinien byc detalowny.

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-31 20:30:32

q3mapTolz ver0.6.11

  • nie chodzi, przy pierwszym starcie nie poświetla się przycisk OK po wskazaniu ścieżek do qwaka etc.

NOT MY PRESIDENT !

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-31 21:08:23

Dzisiaj przeinstalowałem i u mnie działa... Wybrałeś grę w tym menu? U mnie program zawieszał się gdy najpierw chciałem znaleźć ścieżkę do Q3, a nie wybrałem Quake\'a z listy gier.

KareemCover

Gravatar

Od: 2004-08-24

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-31 21:20:55

mam q3radiant_202b3.exe

to chyba starsza dosyc wersja.

przycisk \'Esc\' robi blok structural czy detail??

detale na mapce czyli takie male bloczki ... a co z lukami? tez zaznaczyc?

mape robilem na poczatku z caulka :P potem texturowalem hyhy :]
no sciagne kompilatory z www.shaderlab.com i gtk radianta.

podoba mi sie ta opcja ze szacuje czas kompilacji :)

no zobaczymy jak to bedzie

UK Techno

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-08-31 22:09:29

Przycisk ESC odznacza brush.

Detail... Zaznacz brush i w menu spod ppm masz Make Detail.
> podoba mi sie ta opcja ze szacuje czas kompilacji :)

Szacowania nie ma -chodzilo mi o to, ze widzisz liczenia... Takie 1... 2... 3... do 9. W fullvis sa 3 - pierwsze dosc krotkie, drugie jeszcze szybciej... 3 za to trwa najdluzej - pare-parenascie godzin... Podobnie w light - poprostu widzisz co sie teraz robi...

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-08-31 23:30:58

Pare-parenasccie godzin? Jeśli mapka jest odpowiednio \"zdetalowana\" nie powinno to zajmować więcej niż kilka minut

KareemCover

Gravatar

Od: 2004-08-24

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-09-02 17:41:39

wow. kilka minut :D marzenie :)

UK Techno