a mozna zaznaczyc wszyskie detale po koleji i na raz kliknac make detail czy kazdy blok oddzielnie trzeba zaznaczac i make detail. i te lukiii to tez detale?????
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
a mozna zaznaczyc wszyskie detale po koleji i na raz kliknac make detail czy kazdy blok oddzielnie trzeba zaznaczac i make detail. i te lukiii to tez detale?????
UK Techno
Mozna kilka, i wtedy make detail - mozna na pojedynczo - jak wygodniej.
Najwygodnie używać skrótów:
ctrl+D - detail filter
ctrl+M - make detail
W ten sposób zdetalowanie całej mapy powinno zając kilka minut...
> wow. kilka minut :D marzenie :)
Zoptymalizuj mape to powinno tyle trwać :]
ctrl + d ??
zdetalowalem juz wszystkie rzeczy ale poprzez zaznaczenie i opcje make detail. mam nadzieje ze dobrze :)
i prosilbym o informacje na temat tego kompilatora.. jak go wlaczyc i jaki sposob kompilacji wybrac itd. jesli komus sie chce pisac to dzieki :P
UK Techno
z shaderlab.com/q3map2 sciagnij najnowsze, zobacz jaki tam najdalszy numerek.. 2.5.15 o ile pamietam?
so, sciagnij, rozpakuj - w katalogu z radiantem utworz jakis nowy katalog np. q3map2_2-5-15... Wrzuc tam te pliki.
Potem w radiancie, w project settsings musisz podmienic linki... Poprostu aby korzystal z nowego kompilatora.
Albo zrob sobie project file - w scripts zrob kopie np. default_project.proj - i tam recznie podopisuj sciezke do nowego kompilatora.
Potem wybierasz opcje posiadajaca w nazwie BSP -meta -vis -light -fast -filter... -vis ma byc bez fast.
wzialem Q3Map2: (final) BSP -meta, -vis, -light -fast -filter -super 2
skompilowalo sie w okolo 5 minut i nie ma oswietlenia :(
UK Techno
Ale ty wiesz że to ma trzy fazy...?
Narpierw q3map2 tworzy bsp, później jest vis a na końcu light...
Nie przerwałeś czasami gdzieś tej kompilacji?
Jak przerwalo cos, itd...
Osobno potem,
(single) -vis
(single) -light -fast -filter -super2
no najpierw mi jedno wyskoczylo, zrobilo sie i zamknelo.. potem drugie i zarazem ostatnie :/ i jesli wezme osobno kompilacje to mi nie podmini mapy bsp?? czy tylko doda np swiatla
UK Techno
aaaaaa co sie dzieje
wyskoczyl mi blad i sie zamknelo!!!!
bsp (single) light fast super 2 filter
************ ERROR ************
MAX_TW_VERTS (12) exceeded
co robic??? mapa stracona?
UK Techno
Szukaj, szukaj i jeszcze raz szukaj! (byle nie po czesku bo tam to znaczy coś zupełnie innego[17])
Było już wiele razy - nałożyłeś szader na brusz który ma więcej niż 12 vertexów - sposób na to jest bardzo prosty - wymodeluj ten sam kształt z dwu lub więcej klocków o mniejszej ilości ścianek
NOT MY PRESIDENT !
> no najpierw mi jedno wyskoczylo, zrobilo sie i zamknelo.. potem drugie i zarazem ostatnie :/ i jesli wezme osobno kompilacje to mi nie podmini mapy bsp?? czy tylko doda np swiatla
Nie podmieni, mozesz spokojnie zrobic.
A problem max_tw_verts ^ czytaj wyzej, Esel wyjasnil.
> Szukaj, szukaj i jeszcze raz szukaj! (byle nie po czesku bo tam to znaczy coś zupełnie innego[17])
>
> Było już wiele razy - nałożyłeś szader na brusz który ma więcej niż 12 vertexów - sposób na to jest bardzo prosty - wymodeluj ten sam kształt z dwu lub więcej klocków o mniejszej ilości ścianek
no to ciezko... trzeba samemu znalesc ten blok z 12-stoma vertexami czy jakos mozna go inaczej znalesc? te 12 vertexow to widac po zaznaczeniu bloku i wcisnieciu \'V\' tak? :) wiem ze po v sie je edytuje.. ale to sa te vertexy tia?
UK Techno
Hmm.. no normalnie jak w geometrii - np sześcian - ma sześć ścian, 12 krawędzi, i 8 wierzchołków - vertexów właśnie[4]
Możesz edytować ścianki - czyli ciągnąć za jedną i powiększać brusza, ciągnąć za krawędź (do wersji 1.4.* - niebieskie kropki) albo za pojedynczy wierzchołek (zielone kropki)
NOT MY PRESIDENT !
aha.. wazniejsze pytanie to czy musze to samemu znalesc czy sa jakies sposoby specjalne??? bo troche ciezko znalesc na giga mapie jakis bloczek :P :0... i czy to chodzi o bloki z texturka ktora posiada shadera.. czy kazdy blok ze zwykla texturka ktory ma wiecej niz 12 vertexow?
UK Techno
Teroretycznie tylko shaderowane, praktycznie... wszystkie. Ostatnio spotkalam sie z tym errorem na nieshaderowanym bloku, po wywaleniu ktorego bylo wszystko dobrze... Ze zwyklej, jednobarwnej textury...
A jak znalesc... Najlatwiej - szukaj wszystkich jumppadow, spawnow broni, skomplikowanych konstrukcji, jakis kolumn nie z curve...
Po pierwsze - jest to blok który ma PRZYNAJMNIEJ 12 vertexów - bardzo rzadko się spotyka takie brusze...
Stara sprwdzona metoda: zapiszkopię mapy, wywal połowę - jak jest ciągle bład to wywal połowę polówki ( jak zniknął to znaczy że brusz był w wywalonej części ) itd aż do skutku...
Sorki, ale to wymaga tylko trochę wysiłku - więcej tu głosu nie zabiorę
Powodzenia
NOT MY PRESIDENT !
Ale taki brush jest bardzo charakterystyczny... nie wiem jak wy, ale ja pamiętałbym że takowego stworzyłem na mapie... no chyba że ktoś utrudnia sobie życie najbardziej bezsensownym narzędziem radianta - CSG Subtract.
Moje Convivium terz tak długo i sie kompilowalo :/ ale sie skompilowalo po dokladnie 8 godzinach no i poru minutach :/ A Convivum 2.0 musze zaczac od podstaw :( Ponieważ dysk twardy na którym mialem mapke juz prawie skonczoną si z.... ;( no i jak tu sie nie wkurzc !! A nie wyjdzie tak wczesnie jak przewidywalem wyjdzie o wiele puźniej bo szkola sie zaczeła :(