ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

8 godzin kompilacji i nic

KareemCover

Gravatar

Od: 2004-08-24

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-09-02 17:43:54

a mozna zaznaczyc wszyskie detale po koleji i na raz kliknac make detail czy kazdy blok oddzielnie trzeba zaznaczac i make detail. i te lukiii to tez detale?????

UK Techno

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-09-02 17:49:46

Mozna kilka, i wtedy make detail - mozna na pojedynczo - jak wygodniej.

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-09-02 17:54:10

Najwygodnie używać skrótów:

ctrl+D - detail filter

ctrl+M - make detail
W ten sposób zdetalowanie całej mapy powinno zając kilka minut...

> wow. kilka minut :D marzenie :)

Zoptymalizuj mape to powinno tyle trwać :]

KareemCover

Gravatar

Od: 2004-08-24

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-09-02 18:31:23

ctrl + d ??

zdetalowalem juz wszystkie rzeczy ale poprzez zaznaczenie i opcje make detail. mam nadzieje ze dobrze :)
i prosilbym o informacje na temat tego kompilatora.. jak go wlaczyc i jaki sposob kompilacji wybrac itd. jesli komus sie chce pisac to dzieki :P

UK Techno

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-09-02 18:42:58

z shaderlab.com/q3map2 sciagnij najnowsze, zobacz jaki tam najdalszy numerek.. 2.5.15 o ile pamietam?

so, sciagnij, rozpakuj - w katalogu z radiantem utworz jakis nowy katalog np. q3map2_2-5-15... Wrzuc tam te pliki.
Potem w radiancie, w project settsings musisz podmienic linki... Poprostu aby korzystal z nowego kompilatora.

Albo zrob sobie project file - w scripts zrob kopie np. default_project.proj - i tam recznie podopisuj sciezke do nowego kompilatora.
Potem wybierasz opcje posiadajaca w nazwie BSP -meta -vis -light -fast -filter... -vis ma byc bez fast.

KareemCover

Gravatar

Od: 2004-08-24

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-09-02 19:30:38

wzialem Q3Map2: (final) BSP -meta, -vis, -light -fast -filter -super 2

skompilowalo sie w okolo 5 minut i nie ma oswietlenia :(

UK Techno

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-09-02 19:41:05

Ale ty wiesz że to ma trzy fazy...?

Narpierw q3map2 tworzy bsp, później jest vis a na końcu light...

Nie przerwałeś czasami gdzieś tej kompilacji?

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-09-02 19:42:49

Jak przerwalo cos, itd...

Osobno potem,

(single) -vis

(single) -light -fast -filter -super2

KareemCover

Gravatar

Od: 2004-08-24

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-09-02 22:13:58

no najpierw mi jedno wyskoczylo, zrobilo sie i zamknelo.. potem drugie i zarazem ostatnie :/ i jesli wezme osobno kompilacje to mi nie podmini mapy bsp?? czy tylko doda np swiatla

UK Techno

KareemCover

Gravatar

Od: 2004-08-24

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-09-03 17:02:22

aaaaaa co sie dzieje

wyskoczyl mi blad i sie zamknelo!!!!

bsp (single) light fast super 2 filter
************ ERROR ************

MAX_TW_VERTS (12) exceeded
co robic??? mapa stracona?

UK Techno

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-09-03 18:20:14

Szukaj, szukaj i jeszcze raz szukaj! (byle nie po czesku bo tam to znaczy coś zupełnie innego[17])

Było już wiele razy - nałożyłeś szader na brusz który ma więcej niż 12 vertexów - sposób na to jest bardzo prosty - wymodeluj ten sam kształt z dwu lub więcej klocków o mniejszej ilości ścianek

NOT MY PRESIDENT !

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-09-03 19:38:58

> no najpierw mi jedno wyskoczylo, zrobilo sie i zamknelo.. potem drugie i zarazem ostatnie :/ i jesli wezme osobno kompilacje to mi nie podmini mapy bsp?? czy tylko doda np swiatla

Nie podmieni, mozesz spokojnie zrobic.
A problem max_tw_verts ^ czytaj wyzej, Esel wyjasnil.

KareemCover

Gravatar

Od: 2004-08-24

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-09-04 19:31:46

> Szukaj, szukaj i jeszcze raz szukaj! (byle nie po czesku bo tam to znaczy coś zupełnie innego[17])
>
> Było już wiele razy - nałożyłeś szader na brusz który ma więcej niż 12 vertexów - sposób na to jest bardzo prosty - wymodeluj ten sam kształt z dwu lub więcej klocków o mniejszej ilości ścianek

no to ciezko... trzeba samemu znalesc ten blok z 12-stoma vertexami czy jakos mozna go inaczej znalesc? te 12 vertexow to widac po zaznaczeniu bloku i wcisnieciu \'V\' tak? :) wiem ze po v sie je edytuje.. ale to sa te vertexy tia?

UK Techno

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-09-06 08:59:38

Hmm.. no normalnie jak w geometrii - np sześcian - ma sześć ścian, 12 krawędzi, i 8 wierzchołków - vertexów właśnie[4]

Możesz edytować ścianki - czyli ciągnąć za jedną i powiększać brusza, ciągnąć za krawędź (do wersji 1.4.* - niebieskie kropki) albo za pojedynczy wierzchołek (zielone kropki)

NOT MY PRESIDENT !

KareemCover

Gravatar

Od: 2004-08-24

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-09-08 17:39:19

aha.. wazniejsze pytanie to czy musze to samemu znalesc czy sa jakies sposoby specjalne??? bo troche ciezko znalesc na giga mapie jakis bloczek :P :0... i czy to chodzi o bloki z texturka ktora posiada shadera.. czy kazdy blok ze zwykla texturka ktory ma wiecej niz 12 vertexow?

UK Techno

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-09-08 17:57:38

Teroretycznie tylko shaderowane, praktycznie... wszystkie. Ostatnio spotkalam sie z tym errorem na nieshaderowanym bloku, po wywaleniu ktorego bylo wszystko dobrze... Ze zwyklej, jednobarwnej textury...

A jak znalesc... Najlatwiej - szukaj wszystkich jumppadow, spawnow broni, skomplikowanych konstrukcji, jakis kolumn nie z curve...

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-09-08 18:27:42

Po pierwsze - jest to blok który ma PRZYNAJMNIEJ 12 vertexów - bardzo rzadko się spotyka takie brusze...

Stara sprwdzona metoda: zapiszkopię mapy, wywal połowę - jak jest ciągle bład to wywal połowę polówki ( jak zniknął to znaczy że brusz był w wywalonej części ) itd aż do skutku...

Sorki, ale to wymaga tylko trochę wysiłku - więcej tu głosu nie zabiorę

Powodzenia

NOT MY PRESIDENT !

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-09-08 19:01:45

Ale taki brush jest bardzo charakterystyczny... nie wiem jak wy, ale ja pamiętałbym że takowego stworzyłem na mapie... no chyba że ktoś utrudnia sobie życie najbardziej bezsensownym narzędziem radianta - CSG Subtract.

kornik

Gravatar

Od: 2004-08-17

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-09-09 17:12:45

Moje Convivium terz tak długo i sie kompilowalo :/ ale sie skompilowalo po dokladnie 8 godzinach no i poru minutach :/ A Convivum 2.0 musze zaczac od podstaw :( Ponieważ dysk twardy na którym mialem mapke juz prawie skonczoną si z.... ;( no i jak tu sie nie wkurzc !! A nie wyjdzie tak wczesnie jak przewidywalem wyjdzie o wiele puźniej bo szkola sie zaczeła :(