ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

cyrcle jump

mikomized

Gravatar

Od: 2004-10-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-11 21:54:30

1) przeszukalem caly serwis PTC wzdluz i wszerz i nigdzie nie ma nic odnosnie cyrcle jump. zna ktos jakis newbie-proof uber manual zebym mogl wreszcie wyciagnac wiecej niz 380 ups :> ?
2) co zrobic zeby widziec sekwencje klawiszy ogladajac demo?
/df_chs1_draw 1

/df_chs1_info1 150
jezeli to powyzej mialo dzialac to nie dziala [;
3) czy da sie ogladac demka w zwolnionym tempie?

Nie mozna byc przez caly czas zajebistym...

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-11 22:02:01

Ja co najwyżej mogę udzielić odpowiedzi na pytanie nr. 3. Otóż wpisz sobie w kąsoli takie 2 linijki:
/bind f11 \"timescale 0.1\"

/bind f12 \"timescale 1\"
Naciśnięcie f11 sprawi, że demo będzie się odtwarzać 10 razy wolniej, a f12 przywróci normalny stan rzeczy. Co do innych pytań to Szak pomoże, bo ze mnie taki skoczek jak ze Świętego Mikołaja baletnica. Ave.

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

mikomized

Gravatar

Od: 2004-10-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-11 22:33:13

dzieki, i jeszcze jedno
4) dema dolaczone do artykulu o strafejumping sa wszystkie z 3 osoby , jest mozliwosc na przelaczenie tak zebym widzial je z 1 ?

Nie mozna byc przez caly czas zajebistym...

r3v_M1RO

Od: 2003-08-01

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-11 23:07:51

> dzieki, i jeszcze jedno
>
>
> 4) dema dolaczone do artykulu o strafejumping sa wszystkie z 3 osoby , jest mozliwosc na przelaczenie tak zebym widzial je z 1 ?

oczywiście że tak, musisz zmienić ustawienia w defrag setup-->demos-->camera mode i musisz przełączyć na normal.

Co do pytania o klawiesze to te komendy działaja ale tylko z pierszej osoby, wiec jak przestawisz w opcjach to bedziesz widział.

Co do cj to najlepiej wejdz na sv PTC to ci napewno ktoś pokaże.

mikomized

Gravatar

Od: 2004-10-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-11 23:09:09

dzieki, nie wiem dlaczego ale nie wpuszcza mnie na ten server :/
mam defraga 1.9.

Nie mozna byc przez caly czas zajebistym...

r3v_M1RO

Od: 2003-08-01

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-12 09:44:12

musisz mieć defraga w katalogu defrag oraz cl_allowdownload 1 czyli włączone ściąganie z serwera.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-10-12 14:00:40

Ad. 1

Heh... Masz demko:

members.lycos.co.uk/szakalka/1.rar
Napisalam tam lacznie z teoria co masz robic... Ale tu podam raz jeszcze. Mapka cos1_beta7b; Zacznij od green1 - poprzednie dwa nie wymagaja zrobienia circla.

Ustaw sie jakies 120 stopni od pada na ktory chcesz skoczyc. Potem, dociskasz forward, poprostu przez ulamek sekundy idziesz prosto.

Po chwili dociskasz strafe w kierunku kladki, robiac jednoczesnie w miare plynny, szybki ruch myszka.

Ruch ten powinienes wymierzyc tak, aby na podlodze zatoczyc kolo, o lekko zmniejszajacym sie promieniu, jakbys chcial po spirali.

Przy wybiciu, na krawedzi, powinienes miec kat jak najbardziej zblizony prostemu. Wtedy wciskasz skok. W locie ^lekko^ skrecasz jeszcze zgodnie z kierunkiem wykonywanego circla - skoku nie trzymasz.

Obejrzyj sobie wyzej podane demko - na timescale np. 0.3 - przeanalizuj ruchy, katy.

Komendy na pokazywanie strzalek przy celowniku:

/df_chs1_draw 1

/df_chs0_draw 1

/df_chs1_info1 150

Przydac ci sie moga takze katy:

/df_chs1_info2 40 - jednak staraj sobie zapamietac polozenia poszczegolnych punktow na mapie - abys nei musial bez przerwy patrzec w katomierz - sprawdz ile to jest np. 120 czy 90 - zapamietaj ich polozenie i unikaj skakania ze wzrokiem na te dwie liczby. Interesowac cie powinien kat w poziomie - druga liczba np. jak masz 20/90 to liczy sie tylko druga wartosc, oznaczajaca ze jestes np. 90 stopni od przeszkody. Jak sa inne, np. 180, 0, 270 - musisz poprostu pododawac/poodejmowac odpowiednie wartosci. Jednak to tylko ulatwienie - nie ucz sie z tym grac, bo na dlugo to nie pomoze.
Wpisz sobie takze taki bind: /bind klawisz varcommand echo Circle: $chsinfo(3121); Po kazdym udanym skoku wciskaj sobie to - bedziesz wiedzial jaka jest wartoscpredkosci po wykonanym skoku. Jak na poczatki zadawalaajce sa circla w granicy 500-510 - do blue padow napewno wystarczy tyle.

Im wieksze tym lepiej - najlepsi, osiagaja circla 540-550 bez wiekszego problemu - ale to tylko kwestja dlugich, czesto paromiesiecznych cwiczen, opanowania i checi.

Po paru dniach napewno nie bedziesz skakal jak w3sp - wiec sie nie zniechecaj - proboj dalej. Jak zrobisz pare razy green1 circle, to idz na green2 - jak ten nie wychodzi, wroc - pocwicz jeszcze green1 - itd., itd.

Gl. czegos nie rozumiesz - pisz tu czy na serwerze: 153.19.7.254:27962
Ad.2.

Dopisz jeszcze do tych komend /df_chs0_draw 1

Jak nie ma nadal, prawdopodobnie cos zle zainstalowales - upewnij sie czy masz poprawne katalogi - defrag 1.91 w katalogu defrag - nie w zadnym baseq3 or sth.
Ad.3

/timescale wartosc

np. /timescale 0.5 daje predkosc mniejsza o polowe, wartosc 2 szybsza 2 razy. Ustawiasz tylko podczas ogladania dem, albo na cheatmode podczas gry (devmap).
Ad.4

/df_demos_cameramode 8
Odnosnie nie wpuszczania na serwer:

Sciagnij defraga 191. content.mousepotato.org/defrag/defrag_191.ziplink

Calosc ma sie znajdowac w katalogu quake3/defrag - zadnego baseq3, innych katalogow. Zaraz w quake3 ma byc defrag i tam dopiero odpowiednie pliki pk3.

Wchodzisz np. z menu mods, jak juz zobaczysz to tlo z kroliczkiem - w konsoli napisz /cl_allowdownload 1; teraz sproboj sie polaczyc na serwer. Jesli nic nie zwaliles przez przypadek wejdziesz napewno. Jak nie masz mapy - musisz poczekac az ci sie sciagnie, albo znalezc ja tu: content.mousepotato.org/maps/link, wrzucic do baseq3, uruchomic q3 ponownie i sprobowac sie polaczyc.

benek

Od: 2003-03-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-12 16:02:20

szaq jak zwykle z grubej rury [47]

mikomized

Gravatar

Od: 2004-10-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-13 15:28:26

> > Wielkie dzieki, przyznam sie ze zeskoczylas mnie tym demem [; . Jeszcze raz dzieki, juz srednio wychodzi mi circle 500ups.

Nie mozna byc przez caly czas zajebistym...

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-10-13 19:33:49

Gj. Teraz powinno byc tylko coraz lepiej - oczywiscie jak nie przestaniesz cwiczyc, probowac... Idz troche na pady, tunel - abys uczyl sie wszystkiego po trochu...

rAko

Od: 2004-02-22

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-10-14 09:50:27

Korzystajac z tematu tak mi przyszlo do glowy..

Czasem circle przy padach ktos robi stojac niemalze tylem do padow, Szaq na tym demku whitecos robisz \'prawie\' (albo mi sie wydaje) tylem do padow. Natomiast niekiedy widze circle rozpoczynanego \'tylko\' pod katem prostym do padow (hehe - ja :P). Czy to ma jakis wplyw? Pewnie ma ale jak probowalem zrobic pod wiekszym katem to nienadazalem myszka machac i circle byl taki.. rozlazly i do kitu ogolnie mowiac :/

Pesymista widzi ciemny tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi swiatło pociągu, a maszynista trzech debili na torach.

PTC|Faketa

Od: 2002-04-17

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-14 10:02:11

to zależy od ustawień sensa i cl_mouseaccela... w zależności od tych opcji czasami efektowniej jest rozpoczynać z 45 stopni do przeszkody a czasami np 80... musisz sam sprawdzić - zapewne po kilku próbach będziesz wiedział jaka opcja jest najdogodniejsza

FREESTYLE

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-10-14 14:29:35

Ma to znaczenie takie, ze im wieksze polkole wykonane na podlodze masz tym wieksza predkosc startowa (ground speed, AM start speed; 3120).

Robiac lekki zakret o 90 stopni musialbys niewiadomo jak plynnie i szybko ruszyc musza,aby miec te sama predkosc startowa co circle jak na moim demku - choc te zbyt zachwycajace nie byly. Dluzsza droga, wieksza predkosc. Do tego, trzeba by bylo idealny lot, aby doskoczyc do takiego black z duzym speedem.

A inne katy jak wspomnial Faketa - w runach, gdzie pady sa latwe, a circla trzeba lekkiego, to mozna korzystac z takich mniejszych katow - jest mniejsza predkosc, trudniej o overa itd.

Do padow jak white czy black circla najodpowiedniejszy jest ten \'niemal tylem do padow\'. Nie patrze na katomierz podczas skakania, tak juz wychodzi - ale najlepiej tak 120-140 stopni do padow sie ustawic.

A sens i mouseaccel to tylko przyzwyczajenia... Ja robie taki na sens0.9, acc0.4 - Dray2k tez robi tego typu, a ma sens30 accel0...

rAko

Od: 2004-02-22

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-10-14 15:19:53

Ja mam sens 20 i accel 1 ale skoro to tylko przyzwyczajenie... Nie wiem jak mozna miec sens pon. 5 ale luz. Jak skacze tym nowym dla mnie sposobem to narazie nie trafiam w pad :P ide cwiczyc...

Dzieki za odpowiedzi.

Pesymista widzi ciemny tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi swiatło pociągu, a maszynista trzech debili na torach.

benek

Od: 2003-03-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-14 18:26:00

> Ja mam sens 20 i accel 1

Masz predyspozycje na to aby zostac lekarzem w przyszlosci :->

mikomized

Gravatar

Od: 2004-10-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-14 22:37:54

a mi sie udalo przeskoczyc zielone pady i musze sie komus pochwlic, nawet mam demko [;. Pozatym mam tez pare pytan.
1) Na serverze widzialem ze niektorzy maja bindy na pokazywanie szybkosci paru skokow wstecz, jaka to komenda?
2) Przy skakaniu czesto \"znosi\" mnie na prawo, przez co wydluza sie droga noi czesto wylatuje za tor. Czym to moze byc spowodowane?
3) Jaki jest optymalny kat odchylenia przy strafejumpingu?
4) Czy kat w pionie ma wplyw na szybkosc/dlugosc/jakos strafejumpingu/cyrcla?

Nie mozna byc przez caly czas zajebistym...

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-10-14 23:22:24
  1. /bind klawisz varcommand echo Jump speed: $chsinfo(140);
  2. Robisz nierowne ustawienia katow, np. za bardzo pochylasz sie na prawo, za slabo nalewo. Tyle.
  3. Zalezy czym skaczesz. Normalem od 30 do -30. Half beatem 15 - 30. Nie mniej. Jak np robisz 20 -30 to zniesie cie na lewo/prawo. Po obu stronach wartosci musza byc te same, tylko przeciwne liczby. Hb na wyczucie, ale zakres ruchu ma byc 15 stopni.
  4. Nie

MucieK

Od: 2004-07-08

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2004-10-15 14:00:21

szaq trzeba ci pogratulowac szybkich odpowiedzi

ty jestes naprawde dobra[10]

benek

Od: 2003-03-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-15 14:19:21

Mnie zagina kazdym postem. Oddal bym troche umiejetnosci za odrobine wiedzy jaka posiada pani szaq ;-)

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-10-15 16:15:48

A ja na odwrot, bo na ... mi teoria, jak w praktyce... No... circle 553 to nie jest chyba taki zly wynik, ale i tak w praktyce slabiej... ;/

mikomized

Gravatar

Od: 2004-10-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-15 17:04:20

n1 [;
zwracajac uwage na katy prawie od razu przeskoczylem drugi czerwony.
ale mam kolejne pytania ^^ :
1) o ile powinna zwiekszac sie szybkosc po kazdym jumpie? (srednio/dobrze/najwiecej ile mozna)
2) czy to o ile przyrasta predkosc zalezy od tego jaka predkosc juz sie posiada?

chodzi mi o to czy 2 technicznie takie same jumpy przyspieszaja zaleznie od posiadanej juz predkosci.

Nie mozna byc przez caly czas zajebistym...

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-10-15 17:11:32
  1. Masz na mysli accel? Heh - przy hb - pomiedzy pierwszym a drugim padem 100-110 to bardzo dobrze. 75-80 to tak średnio. Pomiędzy 2 a 3 kolo 70-80.

W normalu pomiedzy pierwszym a drugim najlepsi maja kolo 120u przyrostu predkosci - zadawalajace bedzie kolo 90-100 - jesli latwe pady. Miedzy 2 a 3 kolo 90-100 najlepsi, starczy kolo 70. Na dalszych nie warto juz porownywac, malo kto na to patrzy.
2. Troche ma to znaczenie, przedewszystkim to, ze duzo trudniej jest uzyskac duze przyspieszenie majac mocny circle. Im zrobisz mniejszy circle, tym latwiej o wiekszy accel na drugim padzie, co jednak nie znaczy, ze przy mocnym circlu, nie mozna miec duzego accela. To tylko sprawa tego, ze jest poprostu trudniej trafic w odpowiedni moment ze zmiana, bo predkosc jest juz odpowiednio wyzsza.

Jesli chodzi o te 2 takie same jumpy, po roznych posiadanych - jest tak samo.

rAko

Od: 2004-02-22

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-10-15 18:53:09

A Szaq to ma zamontowany alarm i jak ktos pisze na forum to ucieka z serva i odpisuje...
Jeszcze cos mam odnosnie strafejumpow - Tutorial w3spa na OPC, kiedys tam byly rysunki co i jak ale juz niestety nie ma...
overdrivepc.com/forum/showthread.php?t=7012&page=1&pp=15

Pesymista widzi ciemny tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi swiatło pociągu, a maszynista trzech debili na torach.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-10-15 19:27:29

Nie, nie mam, poprostu co jakiś czas f5 w przegladarce (czasem robi to sama :o ) i widze, nie wychodzac z sv\'a - gram w oknie... Przydatne jak jednoczesnie cos pisze, rozmawiam z kims na gg czy robie co jeszcze innego...

rAko

Od: 2004-02-22

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-10-15 23:18:59

A jak ty to robisz, ze quake jest w oknie? (wiem lamie) Alt+TAB przeciez nie dziala a po ctrl+alt+del to juz normalnie nie powroce do q3...

Pesymista widzi ciemny tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi swiatło pociągu, a maszynista trzech debili na torach.