ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

cyrcle jump

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-10-15 23:41:40

Jak nie dziala jak dziala? Opuszczam konsole i moge robic co chce dookola, lacznie z pisaniem w konsoli. Ew. r_fullscreen 0; vid_Restart

afi

Od: 2002-12-17

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-10-15 23:46:06

alt + enter i bedzie smigalo

W tym życia błędnym kole niż płakać, smiać się wolę, nie wpadam w melancholię, choć ostry krzew ukole w tym życia błędnym kole.

rAko

Od: 2004-02-22

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-10-16 14:03:03

No alt+enter to to samo co r_fullscreen 0 i oby dwa dzialaja ;D Ale alt+tab to nigdy u mnie nie dzialal w q3 (w 98, XP) nawet u mojego kumpla :/ Szkoda tylko ze podczas alt+enter czy r_fullscreen 0 mapka sie restartuje :(

Pesymista widzi ciemny tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi swiatło pociągu, a maszynista trzech debili na torach.

benek

Od: 2003-03-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-16 15:29:41

alt+tab dzialalo jak bylo voodoo [23]

r3v_M1RO

Od: 2003-08-01

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-16 20:26:01

Alt+ tab to działa w Starcrafcie, a nie w q3 :P

mikomized

Gravatar

Od: 2004-10-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-23 15:40:50

wrocilem z nowa porcja pytan [;
1) w jaki sposob skrecac tak zeby nie tracic predkosci?

2) czy sa jakies mapy na defragu do cwiczenia \"poruszania sie\" strafe jumpem?

3) w jaki sposob najelpiej starfowac na zwyklych mapach, w sensie grajac 1 an 1np. half-beatem czy 50 : 50?

Nie mozna byc przez caly czas zajebistym...

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-10-23 18:34:53
  1. W vq3 nie da sie skrecic aby wcale nie stracic przedkosci. Musisz jak jestes kawalek przed zakretem, zaczac strafowac tylko w strone w ktora chcesz skrecic - i do tego mysza, tez w jedna strone, ostatecznie robisz takie circle, lekko ocierasz sie o sciane - i potem wykieruj na srodek i strafuj dalej - ale prekosc spadnie napewno, na vq3 jest nie wykonalne skrecic, bez straty predkosci.

  2. Duzo jest takich map. Jesli chcesz polecam (od latwych do trudnych):

grid2 - dluzszy tunel

sjt2 - klasyka, trezba miec, trzeba znac i przechodzic - kazdy prawie od niej zaczynal

strafe3 - prosta strafemapka

proton - prosta strafemapka

4and - tunel

adm3 - schody

bunker-run

cky2kb

opc1

ns01

seria mapek jumpX

lick-dead

lick-dirt

lick-hossa

p5run

seria v_strafe

run_arty

seria pea_
Podalam tylko troche - moim zdaniem b. dobrych, ciekawych map na ktorych ja sie uczylam, i na ktorych latwo sie nauczyc.
3. Zwyklych mapach? Fragowe, ctfy? Normal style only.

Half beat polecam jedynie do dlugich prostych.

mikomized

Gravatar

Od: 2004-10-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-23 20:00:03

Big Thx :) .
No nic, ide strejfowac ^^.

Nie mozna byc przez caly czas zajebistym...

mikomized

Gravatar

Od: 2004-10-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-11-10 19:10:45

jak zaczne byc meczacy to powiedzcie ^^.
1) Jak powinien wygladac pierwszy skok na fragowych mapkach? W sensie wtedy kiedy nie ma czasu/miejsca na circla np skok z megaheltha po YA na cpm3.
2) Czy zmiany katow przy zwyklym strafie powinny byc szybkie czy plynne? czy moze szbyko-plynne? [;
3) W jaki sposob wybijac sie na teleportach? Chodzi mi o to zeby miec predkosc i poleciec o dobrym kierunku. przykladowo skok z teleportu po drugi YA na mapie cpm3.
4) jak powinno sie pokonywac schody, tzn tak zeby sie rozpedzac i nie wybijac sie za bardzo w gore? przyklad, rowniez cpm3 - skok po megahealtha ze schodkow naprzeciwko (tych nad YA).
postawie piwo, a co mi tam nawet dwa [; (oferta ograniczona , tylko na terenie wroclawia) .

Nie mozna byc przez caly czas zajebistym...

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-11-10 20:50:08
  1. Starasz sie odrazu po skoku, jak bez circla (przypuscmy ze z prostego skoku forward+wybrana strona) - lecisz pod katem - skok - teraz i w najwyzszym punkcie lotu starasz sie zrobic airchange - zmiana kierunku strafy - i zmiana kata patrzena mysza, i starasz sie zrobic tak, aby ten skok byl jak najdluzszy.
  2. Szybkie przedewszystkim - plynne zreszta tez> W ulamku sekundy musisz osiagnac celnie dany punkt kierunku patrzenia - poprostu wybrany kat. Ruch ma byc szybki, w momencie zmiany klawiszy, czyli w momencie dotkniecia pada. Im szybsza, a dokladna zmiana - tym lepsza akceleracja.
  3. Tu niech ci odpowie ktos, kto gra promoda. Robisz cos w rodzaju dwuskoku wewnatrz teleportu - nie wiem dokladnie, nie potrafie.
  4. To to akurat mniejwiecej wiem jak. Startujesz tak, aby pierwszy skok byl przed schodami, niewielka odleglosc. W tym miejscu wciskasz bardzo szybko skaczesz - trzymasz przod i odpowiednia do kierunku skrecania strafe. Dalej - jak juz jestes na schodach - kolejny raz wciskasz 2 razy jump - szybko. Wybije cie w miare daleko i wysoko - pozostaje tylko kontrola w locie. A z Wroclawia nie jestem.

rAko

Od: 2004-02-22

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-11-11 16:06:49

To ja sie pokusze napisac cos o tele-jumpach, chociaz nie wiem jak tam na tej mapie wyglada, i na promodzie sie nie znam, jednak akurat na vq3 tez sa teleport jumpy. A robi sie tak:
biegniesz sobie...

kiedy jestes tuz przed teleportem naciskasz skok

i kiedy jestes jakby wewnatrz teleportu ;p naciskasz drugi raz skok

po wylocie pozostaje kontrola w powietrzu..
oby dwa skoki maja spowodowac cos w stylu double-jumpa jak na schodach, dlatego maja byc wykonane szybko, w bliskich odstepach czasowych od siebie.

Czyli, jak to okreslila Szaq, dwuskok wewnatrz teleportu wlasciwie. Pocwicz, obczaj, zobacz czy pomoglo...

Pesymista widzi ciemny tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi swiatło pociągu, a maszynista trzech debili na torach.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-11-11 17:03:10

Na vq3 to najlepiej widac na przykladzie run_Arty - ale wylot z teleportu jest prostopadly do padow - na vq3 to jesli jest inaczej sie nie da. A samo wykonanie? Wtedy nie trzeba skakac bedac w teleporcie (hamujesz tym! to vq3 - nie promode!) - skok nalezy nacisnac dopiero po wylocie - bedac, dotykajac ziemi. Masz startowe ponad 400 - nawet do 470 i wiecej. Startowa circla - dobra - jest niewiele ponad 400 (do 410 gdzies, a to hardcore juz). Z takiej ground speed automatycznie masz lepszego circla.

Po wylocie - trzymasz caly czas przod i na ulamek sekundy strafe - strafe. Po skoku powinienes zmienic strafe - co jeszcze dodaje ci predkosci.

Sam upadek z teleportu - bez strafy, bez niczego daje ci na starcie ground speed 400. Dobra kontrola po wylocie - i masz znacznie wieksza predkosc niz jest mozliwa.
Jak chces to zlookaj sobie members.lycos.co.uk/szakal/demos/telejump_run_Arty.dm_68to na tej content.mousepotato.org/maps/r/run_arty.pk3mapce, timescale+df_chs0_draw1... itditd - zrozumiesz wszystko jak nie zbyt jasno to wyjasnilam.
To samo zachodzi na lick-dead - robi sie identycznie.
Na cpm to konieczny jest taki dwuskok - double jump. Przed teleportem, wewnatrz - po wylocie robisz cos w rodzaju circla, skok jak dotkniesz podloza i kontrola aby doleciec gdzie chcesz. Do cwiczenia polecam content.mousepotato.org/maps/b/b0_beta3.pk3to.