Jak nie dziala jak dziala? Opuszczam konsole i moge robic co chce dookola, lacznie z pisaniem w konsoli. Ew. r_fullscreen 0; vid_Restart
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
Jak nie dziala jak dziala? Opuszczam konsole i moge robic co chce dookola, lacznie z pisaniem w konsoli. Ew. r_fullscreen 0; vid_Restart
alt + enter i bedzie smigalo
W tym życia błędnym kole niż płakać, smiać się wolę, nie wpadam w melancholię, choć ostry krzew ukole w tym życia błędnym kole.
No alt+enter to to samo co r_fullscreen 0 i oby dwa dzialaja ;D Ale alt+tab to nigdy u mnie nie dzialal w q3 (w 98, XP) nawet u mojego kumpla :/ Szkoda tylko ze podczas alt+enter czy r_fullscreen 0 mapka sie restartuje :(
Pesymista widzi ciemny tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi swiatło pociągu, a maszynista trzech debili na torach.
wrocilem z nowa porcja pytan [;
1) w jaki sposob skrecac tak zeby nie tracic predkosci?
2) czy sa jakies mapy na defragu do cwiczenia \"poruszania sie\" strafe jumpem?
3) w jaki sposob najelpiej starfowac na zwyklych mapach, w sensie grajac 1 an 1np. half-beatem czy 50 : 50?
Nie mozna byc przez caly czas zajebistym...
W vq3 nie da sie skrecic aby wcale nie stracic przedkosci. Musisz jak jestes kawalek przed zakretem, zaczac strafowac tylko w strone w ktora chcesz skrecic - i do tego mysza, tez w jedna strone, ostatecznie robisz takie circle, lekko ocierasz sie o sciane - i potem wykieruj na srodek i strafuj dalej - ale prekosc spadnie napewno, na vq3 jest nie wykonalne skrecic, bez straty predkosci.
Duzo jest takich map. Jesli chcesz polecam (od latwych do trudnych):
grid2 - dluzszy tunel
sjt2 - klasyka, trezba miec, trzeba znac i przechodzic - kazdy prawie od niej zaczynal
strafe3 - prosta strafemapka
proton - prosta strafemapka
4and - tunel
adm3 - schody
bunker-run
cky2kb
opc1
ns01
seria mapek jumpX
lick-dead
lick-dirt
lick-hossa
p5run
seria v_strafe
run_arty
seria pea_
Podalam tylko troche - moim zdaniem b. dobrych, ciekawych map na ktorych ja sie uczylam, i na ktorych latwo sie nauczyc.
3. Zwyklych mapach? Fragowe, ctfy? Normal style only.
Half beat polecam jedynie do dlugich prostych.
Big Thx :) .
No nic, ide strejfowac ^^.
Nie mozna byc przez caly czas zajebistym...
jak zaczne byc meczacy to powiedzcie ^^.
1) Jak powinien wygladac pierwszy skok na fragowych mapkach? W sensie wtedy kiedy nie ma czasu/miejsca na circla np skok z megaheltha po YA na cpm3.
2) Czy zmiany katow przy zwyklym strafie powinny byc szybkie czy plynne? czy moze szbyko-plynne? [;
3) W jaki sposob wybijac sie na teleportach? Chodzi mi o to zeby miec predkosc i poleciec o dobrym kierunku. przykladowo skok z teleportu po drugi YA na mapie cpm3.
4) jak powinno sie pokonywac schody, tzn tak zeby sie rozpedzac i nie wybijac sie za bardzo w gore? przyklad, rowniez cpm3 - skok po megahealtha ze schodkow naprzeciwko (tych nad YA).
postawie piwo, a co mi tam nawet dwa [; (oferta ograniczona , tylko na terenie wroclawia) .
Nie mozna byc przez caly czas zajebistym...
To ja sie pokusze napisac cos o tele-jumpach, chociaz nie wiem jak tam na tej mapie wyglada, i na promodzie sie nie znam, jednak akurat na vq3 tez sa teleport jumpy. A robi sie tak:
biegniesz sobie...
kiedy jestes tuz przed teleportem naciskasz skok
i kiedy jestes jakby wewnatrz teleportu ;p naciskasz drugi raz skok
po wylocie pozostaje kontrola w powietrzu..
oby dwa skoki maja spowodowac cos w stylu double-jumpa jak na schodach, dlatego maja byc wykonane szybko, w bliskich odstepach czasowych od siebie.
Czyli, jak to okreslila Szaq, dwuskok wewnatrz teleportu wlasciwie. Pocwicz, obczaj, zobacz czy pomoglo...
Pesymista widzi ciemny tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi swiatło pociągu, a maszynista trzech debili na torach.
Na vq3 to najlepiej widac na przykladzie run_Arty - ale wylot z teleportu jest prostopadly do padow - na vq3 to jesli jest inaczej sie nie da. A samo wykonanie? Wtedy nie trzeba skakac bedac w teleporcie (hamujesz tym! to vq3 - nie promode!) - skok nalezy nacisnac dopiero po wylocie - bedac, dotykajac ziemi. Masz startowe ponad 400 - nawet do 470 i wiecej. Startowa circla - dobra - jest niewiele ponad 400 (do 410 gdzies, a to hardcore juz). Z takiej ground speed automatycznie masz lepszego circla.
Po wylocie - trzymasz caly czas przod i na ulamek sekundy strafe - strafe. Po skoku powinienes zmienic strafe - co jeszcze dodaje ci predkosci.
Sam upadek z teleportu - bez strafy, bez niczego daje ci na starcie ground speed 400. Dobra kontrola po wylocie - i masz znacznie wieksza predkosc niz jest mozliwa.
Jak chces to zlookaj sobie members.lycos.co.uk/szakal/demos/telejump_run_Arty.dm_68to na tej content.mousepotato.org/maps/r/run_arty.pk3mapce, timescale+df_chs0_draw1... itditd - zrozumiesz wszystko jak nie zbyt jasno to wyjasnilam.
To samo zachodzi na lick-dead - robi sie identycznie.
Na cpm to konieczny jest taki dwuskok - double jump. Przed teleportem, wewnatrz - po wylocie robisz cos w rodzaju circla, skok jak dotkniesz podloza i kontrola aby doleciec gdzie chcesz. Do cwiczenia polecam content.mousepotato.org/maps/b/b0_beta3.pk3to.