@bloodpaint: Spoko, ale ja nie widzę rozbieżności między naszymi poglądami ;) Po prostu chciałem uporządkować kwestię definicji, takie skrzywienie :d
Chodziło mi o to, że odświeżanie pionowe występuje w CRT (pixele są zapalane i gaszone od góry do dołu, musi być wysoki refresh rate, żeby uniknąć migania i zmęczenia oczu), natomiast w LCD pixel o danym kolorze pali się cały czas (tak już to działa) i nie ma odświeżania pionowego, co nie znaczy, że nie ma odświeżania w ogóle ;) Jest, tylko to wszystko działa inaczej i te parametry w obu typach monitorów znaczą co innego.
I nie mówię tu, że LCD nadaje się tak samo do grania jak CRT, co zresztą wytłumaczyłem w poprzednim poście. Tu racje ma Mav_’: dla gracza w q3 albo CRT albo jeden z tych najlepszych lcd (taki Viewsonic VX2268VM nie ma 'podobno' input laga i jest git).
@Mav_’: nie wiesz może jaki czas reakcji mają pro gracze w q3/ql? Chodzi o czas reakcji od akcji na ekranie do naciśnięcia klawisza.kliknięcia myszką. Kiedyś czytałem, że dla przeciętnego gracza to coś w okolicach 200 ms... Tutaj właśnie ładnie widać wady LCD: przy 60 Hz gracz straci te 8,3ms na rzecz 120 Hz. Jeśli dojdzie do tego input lag, cogracz może być w plecy nawet jakieś 40 ms. A jak jakiś prO ma czasreakcji może 150 ms(???), to widać, że może być prawie o 1/4 wolniejszy niż na CRT.
Edit: ubiegłeś mnie @Mav_’: widzisz, to nie jest takie proste, a definicje są niejednoznaczne i potem się robi popierdol. Odnoście Twojego pytania: widziałeś laptopy jakieś 10 lat temu, albo pierwsze lcd? Jeśli tak, to widziałeś pewnie charakterystyczne smużenie, dzięki któremu lcd wyrobiły sobie taką 'opinię'.
Działa to tak:
Masz parametry takie:
Częstotliwość sygnału: czyli te 60 Hz czy 120 Hz - to nam określa, jaki sygnał może odebrać i obsłużyć monitor.
Czas reakcji: czas potrzebny do jednego cyklu pixela,np. zapalony - zgaszony - zapalony. Tutaj uwaga: pixele w lcd NIE MIGAJĄ, tylko mają cały czas taki sam stan, dlatego mówi się, że nie mają odświeżania pionowego (to prowadzi tutaj do zamieszania). Nota bene pixele LCD nie świecą jak w CRT, tylko są podświetlane od tyłu.
I teraz: jeśli czas trwania klatki będzie mniejszy niż czas reakcji pixela, to ten nie zdąży do końca zmienić swojego stanu i powstanie smuga. Przykładowo: leci piłka na boisku, w kolejnej klatce tam, gdzie była biała piłka ma być już zielona trawa, ale pixel nie wygasł do końca i powstaje biaława smuga.