ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

PROSZĘ O POMOC KONIECZNIE

maramir

Od: 2004-04-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-26 15:44:51

Mam pewnien problem w Randiancie. Otórz robię maokę do jk2. Już zrobiłem jej sporo. Aż pewnego razu otwieram a tu pisze unnamed map :/. To zaimportowałem mapę tylko, że teraz wszystkie brushe i rzeczy które zaimportowałem na siatce są zielone. Z tego powodu mapka niepoprawnie się kompiluje. Gdy otwieram ją w grze nie ma tych zaimportowanych przedmiotów. Proszę Szakala aby mi pomogł, co mam zrobić aby zlikwidować ten zielony kolor (na siatce) z zaimportowanych rzeczy ? Z góry dziękuję za odpowiedź.

Randiant is the best

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-26 16:03:52

hmm... Masz wogole na tych blokach worldspawn na mapie? Moze cos sie skasowalo podczas importowania? Jak kompilujesz z tymi zielonymi brushami, to co za blad sie pojawia? Leaked? Jak tak, to albo cos zniklo, nie zapisane bylo, albo ten worldspawn...

Jak nie bedziesz mogl nic poradzic, podeslij mi ten plik *.map - zobacze co jest nie tak... Bo te zielone brushe niewiele mi mowia...

maramir

Od: 2004-04-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-26 20:06:08

Więc tak.... Nie mam tego worldspawna (chociaż już gdzieś w randiancie go widziałem), co do błedu to wyskakuje leaked, ale pierwszy raz mam taki leaked bo to nie odnosi sie do jakiejś dziury na mapie tylko np. linia czerwona idzie do światła, jak skasuje to światło to następne i tak pokolei aż do każdej rzeczy którą zaimportowałem. Aha a jak włączam entitlies danej zaimportowanej rzeczy jest rubryka: origin i jakieś numerki wpisane, to też się z tym wiąże bo jak kasuje ten origin to przy kompilacji już nie ma tam leaków ale skasowałem to we wszystkich przedmiotach i to nic nie dało. Jak byś mógł to zaimportuj sobie jakąś mapę w randiancie i zauważysz że na siatce te rzeczy są na zielono.
Dzięki za odpowiedź.
PS. Jeśli nic ci to nie mówi to ci wyślę screena albo .map .

Randiant is the best

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-26 20:21:06
  1. Cyzm importujesz gotowe mapy (tzw. dekompilacja) - q3map2, czy bspc? Czy moze masz jakies zapisane pliki *.map?

Jesli bspc to sie nie dziwie...

Jak q3map2... Dobrze podpisane parametry? -convert -format map?
Bo jak robie to za pomoca q3map2 - nie mam z tym problemow.
A to co ci sie pojawia to wyglada mi na brak worldspawnu w duzej czesci mapy (jak bys nie mial wcale mapa by sie nie otworzyla).
> byś mógł to zaimportuj sobie jakąś mapę w randiancie i zauważysz że na siatce te rzeczy są na zielono.

Na inny kolor niz domyslny (czarny/szary) zaznaczaja sie entitiesy nie bedace worldspawn...

Orgin to textura z tak zwanej grupy entity-textures... Za nia musi byc cos o wlasciwosciach worldspawnu...

Sproboj otoczyc cala mape jakas stala textura (co kolwiek bez shadera) i skompilowac - to tylko na probe - aby wyeliminowac jakies inne bledy. Na ostateczne rozwiazanie sie nie nadaje (fpsy, i takie tam).

Screen jakby wygladal to sie domyslam. Hmmm... sproboj z tym otoczeniem, ew. wszystko co jest zielonym kolorem oznaczone - co jest powierzchnia odgraniczajaca mape od przestrzeni - zaznacz - i nadaj jej wlasciwosci classname worldspawn. To powinno pomoc.

Jak nadal nic, pokaz ten plik map. Zobacze co to jest dokladnie, bo to co pisze to tylko przypuszczenia. Zerkne, sproboje naprawic... Zobaczymy co to jest dokladnie, wyjasnie ci - i powinno sie troche rozjasnic...

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2004-04-26 20:29:13

> co do błedu to wyskakuje leaked, ale pierwszy raz mam taki leaked bo to nie odnosi sie do jakiejś dziury na mapie tylko np. linia czerwona idzie do światła, jak skasuje to światło to następne i tak pokolei aż do każdej rzeczy którą zaimportowałem

Sprobuj isc za linia w druga strone bo najczescie to linia idzie [b]od[/b] np swiatla, do dziury, w sumie mowiles ze o dziure nie chodzi ale to dla mnie zagadkowe co napisales. Na wszelki wypadek pojdz jeszcze raz za linia...

maramir

Od: 2004-04-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-26 22:33:39

Tak masz rację to był błąd worldspawn. Ale pojawił się nowy problem. Nie mogę zmienić classname na worldspawn tym razem zrobiłem screena który wszystko wyjaśni ----> mac_mich.w.interia.pl/ra.JPG .

Randiant is the best

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-26 22:41:34

Kojarze o co chodzi... Najpierw skasuj to co jest classname (del key), tzn. to co bylo, a potem:

sproboj recznie w N napisac : key - classname, value - worldspawn.

Jak nie pomoze pozostaje reczne edytowanie pliku.

maramir

Od: 2004-04-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-27 01:04:10

Nic z tego nie moge w tamtych zaimportowanych miejscachzrobić worldspawna :/ Co to jest to ręczne edytowanie pliku ? I mam jeszcze jedno pytanie a raczej dwa. Jak dodać muzykę w podkładzie na mapkę ? I co trzeba ztobić aby jak zrobię szhadery abym nie przenikał przez nie ?? Chyba że w quake nie ma tego.....

Randiant is the best

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-27 20:27:57

Muzyka:

zaznacz dowolny blok worldspawn - dopisz key - music

value - sciezke do pliku *.wav - (tworzysz katalog music tam wrzucasz wav\'y) potem dodajesz do paka.
Aby nie przenikac przez texture z shaderem nie moze miec tego wiersza:

surfaceparm nonsolid

Wykomentuj te linijke/ skasuj ja. Powinno potem byc tak:

//surfaceparm nonsolid
Reczne edytowanie pliku - otworzenie pliku *.map pod jakims edytorem textu (ascii) - i tam pisanie/zmienianie parametrow.

maramir

Od: 2004-04-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-28 14:39:46

Czy wykombinowałeś coś może jak dodać ten worldspawn ? Może ci prześlę plik .map ? Czy ścieżka do muzyki ma być taka ? Music/-------.wav
---------- - tytuł :)
Dzięki za odpowiedź

Randiant is the best

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2004-04-28 14:44:31

ma to wygladac tak;
key: music

value: sound/.../xxx.wav

maramir

Od: 2004-04-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-29 16:48:32

Czekam na odpowiedź Szakal...

Randiant is the best

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-29 16:54:40

Moze byc ta sciezka do muzyki, jak podales

/music/----.wav, nie jest konieczne tak jak pisze tamb, chodz nie zaszkodzi.
A worldspawn... Wydaje mi sie, ze jedynie recznie dopisujac, w edytorze textu, w pliku map... Skoro jak probojesz utomatycznie jest taki efekt... Jeszcze pisalam, ze mozesz sprobowac skasowac key classname, i wtedy dopiszesz key classname, value worldspawn... Teoretycznie powinno dzialac.

Podeslij mi ten plik map, zobacze czemu nie dziala, i co da sie zrobic.

maramir

Od: 2004-04-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-29 17:26:25

Wysłałem ci plik .map na pocztę mam nadzieję, że mi pomożesz =) Dzięki za pomoc very good !!!!!!

Randiant is the best

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2004-04-29 20:50:59

Nie chcialem zakladac nowego tematu, bo ten tez jest o problemach wiec pytam, czy istnieje jakas tekstura (np w commonach?) ktora \" hamuje\" dzwiek wydawany przez t_spekera?

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-04-30 00:23:04

Najlepiej nadaje się do tego hint, ale trzeba go umiejętnie wstawić. Niestety nie ma gotowej recepty (to zależy od budowy mapy).

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-04-30 12:08:56

> Wysłałem ci plik .map na pocztę mam nadzieję, że mi pomożesz =) Dzięki za pomoc very good !!!!!!

Plik u mnie nie dziala.

  1. Czym go dekompilowales? Patrzalam w zrodlo, i wyglada ze wszystko jest poprawnie...

// entity 0

{

\"classname\" \"worldspawn\"

To jest dobrze - znaczy ze przez te 1000iles brushy masz poprawnie worldspawna.

Ale... teraz znalazlam jeszcze cos...

Wpis

//entity 1

{

//brush 0
I jest kilkaset blokow, normalnych, z texturami, ze wszystkim, bez zdefiniowanego classname... To pewnie sa te, ktore wykrywal ci jako zielone.

Bo czesc blokow jest w worldspawn, normalnie - a reszta niewiadomo co, zaczyna sie poprostu nowa sekcja entity 1, itd.

Level nie chce sie u mnie otworzyc, powoduje zawieszenie radianta, edytowalam na slepo. Przesle ci, zobaczysz.

A przyczyna to jak napisalam wyzej - bloki bez zdefiniowanego classname.

maramir

Od: 2004-04-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-05 18:27:46

Mogłabyś mi przesłać to na pocztę ?
Chyba wiem dlaczego nie możesz otworzyć mojej mapki w Randiancie :> . Otórz wydaje mi się, że potrzebne są jeszcze pliki .bak i inne związane z tą mapką. Dzięki za wszystko. Pozdrowienia.

Randiant is the best

maramir

Od: 2004-04-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-08 17:12:01

Pojawił się nowy problem :( . Otórz bardzo dobrze działa .map za co dziękuję chociaż gdy kompiluję wyskakuje jakiś komunikat, dlatego zamieściałem screena >>>> mac_mich.w.interia.pl/gtk.JPG
Serdeczne dzięki za wszystko...

Randiant is the best

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-08 17:29:44

Problem moze byc troche trudny do rozwiazania :/

Oznacza tyle, ze w jakims miejscu, powstal node, ktory wedlug kompilatora, ma nieograniczona objetosc. To w rzeczywistosci nie jest mozliwe - ale kompilator myli sie gdy napotka na swojej drodze brushe, np. 1x1 grid lub mniejsze - a takze za duze, jakies kilkatysiecy jednostek. Poprostu nie przeliczy tego, i zawiesi sie, powodujac ten blad.

Jak to rozwiazac? Sprawdzic trzeba w jakis sposob ktory element powoduje blad, sproboj zrobic kopie mapy (na wszelki wypadek) i sprawdzac, usuwac, zmieniac cos z nietypowymi konstrukcjami. Ponowne wstawienie usunietego elementu powinno pomoc, ze mimo ze bedzie ten blok, nie bedzie problemu z node. Czasami moze pojawic sie taka niebieska linia, obszar, ktory pokazuje co jest wedlug kompilatora nieograniczone objetosciowo. Czasami, po kolejnym uruchomieniu znikad pojawiaja sie jakies niezidentyfikowane bloki, po ktorych usunieciu jest wporzadku.

Czasami pomaga wstawienie hinta w odpowiednie miejsce, ale to tez, ciezko znalezc to miejsce, a do tego, nie jest to zawsze skuteczne.

Sproboj tez zaznaczyc cala mape, i skopiowac, aby uporzadkowac kolejnosc brushy. Bo masz w pliku map troche namieszane z nimi, to ze masz kilka \"worldspawnow\".

maramir

Od: 2004-04-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-08 22:27:55

Dzięki udało się huh.... NAreszcie dobrze się skompilowało......lecz nie do końca... dzieje się coś dziwnego takjakby nie działał worldspawn w niektórych brushah chociaż jest spójrz na te screeny z gry : mac_mich.w.interia.pl/shot0368.jpg

mac_mich.w.interia.pl/shot0369.jpg

mac_mich.w.interia.pl/shot0367.jpg
ThX

Randiant is the best

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-08 22:38:39

To jest tak zwany efekt leaka... Moze masz dwa brushe, jeden w drugi wlozone? Hm? Jak tak, to jeden z nich musisz skasowac.

Albo dales make detail na zewnetrzne sciany. Zaznacz i daj pod prawym klawiszem myszy make structural.

Jak nie da nic, to usun te bloki, przez ktore sa przeswity, i wstaw raz jeszcze. Pojedyncze bloki, nie cale pomieszczenia.

maramir

Od: 2004-04-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-09 19:07:15

Dzięki to właśnie jest ten problem. Tylko nie bardzo wiem skąd on się wziął to każdy brush na mapie mam powielokrotniony 3 razy :/ I teraz muszę z całej mapy usuwać to :/ Nie znasz może jakiegoś szybszego sposobu ? Może przez przypadek włączyłem jakąś opcję ? I jest to wielki problem bo za każdym razem jak wczytuje mapkę w GTK Randiancie to znowu powraca i znowu musze wszystko usuwać :/ Podejrzewam, że włączyłem jakąś opcję . Co o tym sądzisz ?

Randiant is the best

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-09 19:32:38

Hmmm... Zwielokrotniony 3 razy? Opcji na to nie ma, moze przypadkiem miales zaznaczone wszystkie brushe, cala mapke, i przez przypadek przytrzymales spacje? Mogl to byc calkowity przypadek, bo raczej nigdy nie slyszalam o opcji podwajajacej mape...

Cos mi sie zaczyna nie podobac z tym plikem *.map co wtedy mi wyslales, mimo poprawek, jest on jakis nie tego.. Popatrze jeszcze..

A jak wczytujesz... Jestes pewien ze sie zapisala poprawnie? Moze zrob zapisz jako, zrob w nowym pliku, bo wyglada ze cos jest namieszane/uszkodzone.
Polookalam jeszcze ten plik map, i tam po poprawieniu jeszcze paru bledow, nadal otwierac sie nie chce.. Plik bak to tylko kopia zapasowa, wiec jego brak nic do tego nie ma.
Edit, a jednak, czekanie sie oplacilo, czytanie konsoli itd. Po niewielkich poprawkach dalo sie otworzyc w radiancie do q3. To pomnozenie brushy... Tak jak pisalam wyzej, przycisnela ci sie spacja lub takie tam wypadki... Zaraz sprawdze jeszcze czy da sie zapisac...

AnO

Gravatar

Od: 2004-05-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-10 12:29:03

witam

pozwole sobie skrzystac z tego tematu w celu przedstawienia mojego pytania[1]

chcialbym wstawic kilka pochodni na mapce.... no i spoko wstawione ale sie nie pala[3] czy jest jakas specjalna funkcja w radiancie ktora ten ogien dodaje ??