ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

PROSZĘ O POMOC KONIECZNIE

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-10 16:03:27

To wybieraj pochodnie ktore posiadaja ogien.

Przykladowo bierzesz z katalogu mapobjects/storch, to wybierz storchx.md3, ktora ma ogien w samym modelu.

Pamietaj, ze mimo ze shader ognia swieci, powinienes umiescic przednim dodatkowe zrodlo swiatla, tak aby dawalo niewielka lune na scianie - ladnie to wyglada.

Zwykla pochodnie masz w katalogu gratelamp.
A jak masz sama pochodnie - bez ognia to mozesz tez wstawic do neij go recznie. Zrob dwa bloki ustawione na taki \'iks\', skrzyzowane z textury nodraw. Teraz po jednej scianie z tych blokow otexturuj textura z kategorii sfx (tam masz takie ogniki z biala ramka dookola textury). Zaznacz otexturowane tym sciany, wcisnij S, tam przycisk FIT - na kazdej scianie pokrytej ogniem - i tyle. Nie zapomnij o swiatelku, tak jak w przypadku powyzej.

AnO

Gravatar

Od: 2004-05-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-11 11:33:22

wielkie dzieki ognie rozswielily ma komnate [1]

mam jeszcze 2 pytania...
1. wstawilem sobie swoja texture zrobilem chyba wszystko jak nalezy a w grze wyglada to tak jak bialy kinowy ekran w miejscu tej textury a w konsoli otrzymuje komunikat:

---Game Initialization---

gamename: basejk

gamedate: Nov 6 2003

Bot route data not found for fallen

glGetError() = 0x502

Loading dll file ui

Loading dll file cgame

Refusing to load non-power-2-dims(694,600) pic \"textures/moje/logo\"...

WARNING: shader \'textures/moje/logo\' has lightmap but no lightmap stage
2. pod modele uzywalem blokow z textury physic clip jednak zrobilem ich troche za duzo i wystaja daleko poza modele chcialbym to zmienic ale nie potrafie w zaden sposob zaznaczyc tych blokow bo nawet ich nie widac na siatce
prosze o pomoc...

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-11 12:43:30

W sprawie pytania numer 2 - wcisnij leftAlt+7 - sprawi, ze pojawia ci sie bloki z grupy clips. Potem zaznaczasz je juz normalnie.
Ta twoja textura to jest w takim katalogu: baseq3/textures/moje/logo.jpg? Powinien to byc jpg/tga, bezposrednio w tym katalogu \'moje\'. Nie jest texura shaderowana? Bo jak jest, to mozliwe ze pomyliles sciezke w shaderze.

AnO

Gravatar

Od: 2004-05-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-11 15:01:38

tak ta textura znajduje s ie w takim wlasnie katalogu a czy jest shaderowana niestety nie wiem bo nie wiem co to znaczy[3]

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-05-11 15:29:55

To znaczy czy do tej tekstury zrobiłeś plik .shader?

Napewno jest ona w formacie jpg lub tga? Ostatecznie mogłeś coś przenieść lub zmienić nazwe jakiegoś folderu... taka tekstura \"kinowego ekranu\" pokazuje się gdy engine nie może znaleść tekstury lub shadera do niej. A w radiancie wszystko jest? Pokazuje ci tam tą teksture?

AnO

Gravatar

Od: 2004-05-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-11 15:36:15

tak, w radinacie wszystko ladnie pieknie a po zalaczeniu w grze juz lipa

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-11 15:41:33

Sprawdz rozszerzenie, musi byc w formacie jpg lub tga. Jak nie, to przerob. Ma ona lezec bezsposrednio w katalogu \'moje\'.

Jak tak jest, poloz w radiancie jeszcze raz te texture, skompiluj mape i sprawdz.

Jak nie pisales shadera, to nie pisz, poki co nie przyda ci sie, a moze chwilowo tylko skomplikowac sprawe.

AnO

Gravatar

Od: 2004-05-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-11 16:08:14

kiedy robie .pk3 to w nim mam takie katalogi : maps scripts i textures(a w nim katalog \'moje\' w ktorym jest wlasnie logo.jpg czyli ta moja nieszczesna textura)

mam nadzieje ze tak to wlasnie ma wygladac

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-11 16:14:24

Tak, niby jest dobrze... Katalog gdzie jest textura przed zrobieniem paka, ma wygladac identycznie po zrobieniu paka.

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-05-11 16:29:48

A może jakiś głupi błąd... literówka czy cuś? Poszukaj dokładnie.

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-11 18:52:46

*** Zdesperowany M, wycienczony godzinnymi walkami z Radiantem prosi o pomoc z terenem na mapie, ew. niech ktos mi zrobi formata i potem wszystko zainstaluje, bo u mnie to nie wchodzi aktualnie w rachube, by to wszystko robic :X... Dziekuje za chwile uwagi, moze ktos wyslucha, ktos sie zlituje, ktos wie, cokolwiek. Jesli nie to chociaz wyslicie 5 zl na moj adres - kupie sobie nowego kompa specjalnie do radianta i tworzenia map - nic nie bede na nim ruszal. lol. Post oczywiscie mozna skasowac :||. ***

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-05-11 21:53:25

M wpadaj do mnie ;]

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

AnO

Gravatar

Od: 2004-05-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-12 17:25:23

narazie odpuscilem sobie ta texture bo momentami juz klawiature gryzlem...

mam pytanie co do ognia (robie mapke Jedi Academy to chyba tez istotne[1])

znam tylko jeden rodzaj:

key : fxFile

Value :env/small_fire

moze mi ktos powiedziec jakie sa inne rodzaje lub gdzie to sprawdzic??
i jeszcze jedno nie wienm czy istnieje taka mozliwosc zeby wrzucic model z Quake 3 do mapki Jedi Academy ale jezeli tak to bardzo bym prosil o jakas klimatyczna pochodnie na adres aeno@wp.pl (Q3 na chwile obecna nie posiadam).

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-05-12 19:19:35

Yyy... czy mi się zdaje, czy nie wspomniałeś wcześniej, że to mapka do JA? Robienie mapek do Q3 i JA różni się \"chyba\" troszkę, więc radziłbym poszukać trochę materiałów na stronach / forach o JA.

Modele... hmm... myślę, że nie działają, ale możesz sprawdzić. \"Trochę\" modeli jest na www.map-center.comMapCenter, tam poszukaj, są lampy. Poza tym na forum jest także z tego co pamiętam subforum do JA...

AnO

Gravatar

Od: 2004-05-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-12 19:31:07

pewnie sie rozni ale na moim poziomie to chyba to samo

albo zle szukam albo w Ja nie ma takich obcykanych maperow jak w Q3

dzieki za linka

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-12 20:09:47

Owszem rozni sie, ale nie na tyle, aby nie mozna bylo mu tu pomoc. To te same silniki w tych grach, ten sam program do map, sama czynnosc robienia leveli wyglada tak samo jak u nas. Paki, radiant dziala tak samo. To tak jak robienie mapy do jakiegos modu q3 (np urt), ktory ma calkowicie zmieniona fizyke, entitiesy - ale na tym poziomie to wszystko jest takie samo. Entitiesy inne, shadery moze inne.

AnO

Gravatar

Od: 2004-05-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-16 16:01:24

wstawilem pare modeli i podczas kompilicji do bsp wyswietla sie okienko z komunikatem:

Entity 304, brush 0: Entity leaked

kompilicja jednak nie przerywa sie tylko dochodzi do konca i po wejsciu na mapke w grze wszystko wydaje sie w porzadku

czy powinienem usunac ten blad czy mozna to pominac??

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-05-16 17:42:12

Powinienes usuac ten blad. Oznacza to, ze jakis model, swiatlo czy inny entity jest na zewnatrz mapy.

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-16 18:01:37

Nie koniecznie. Jeśli mapka chodzi normalnie to nie ma sensu się przejmować tym błędem, bo owszem czasem oznacza to, że jakiś przedmiot jest poza planszą, ale najczęściej nie ma to nic wspólnego z pracą maporoba - ot po prostu zaszło jakieś nieporozumienie między Radiantem i Q3Mapem [8] Dużo osób, które robiły mapki na Levelsource 1024x1024x1024 miało ten problem - trzeba było przesunąć całą mapkę i wtedy błąd znikał...

NemiX

Gravatar

Od: 2003-12-19

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2004-05-16 18:41:40

...ale lepiej sprawdzić :]

Ja tak miałem przy q3nem04... kompilowało normalnie, nawet aas robiło. Niestety boty zachowywały się więcej niż denerwująco (skakały od ściany do ściany, lub stały w miejscu). Usunołem buga i wszystko było wporzo.

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-05-17 23:51:41

ja mam podobny błąd, bo nie nazwałbym tego problemem... jak wstawiam nawet w pusty pokój standardowy model \"jets.md3\" to wywala że leaked... ale kompilacja dobiega do końca

dziwny ten świat....

NOT MY PRESIDENT !