ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Q4 TRICKJUMPING

PTC|Faketa

Od: 2002-04-17

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-26 11:26:42

elo
właśnie grołem w q4... więc jest mjud malina... doublejumpy, dynamika, circle
kozak mówię Wam
warto dodać że fizyka niezmiernie przypomina q2 - powrót do korzeni

FREESTYLE

qw3rterro

Od: 2002-10-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-26 15:37:06

mi jak na razie nie bedzie dane stestowac owej nowosci, wiadomo sprzet... ale widzialem na opc jakies filmiki. niezle nawet to wyglada, jednak widok broni lepszy w q3 ;p

na dwoje babka wróżyła

vic

Od: 2003-02-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-26 23:04:07

mi się podoba, oto mój config do multiplayera/tricków, po wieeelu testach skonczylem na takich ustawieniach w multi, w sumie świetnie wygląda i wszystko powyłączane, to zasługa lodbias, warto poeksperymentować z tą zmienną (do configa hi quality polecam lodbias 0 i afx4)

vic-mp.cfg

set com_allowConsole "1"
set com_showFPS "1"
set g_fov "110"
set image_anizotropy "0"
set image_lodbias "-2"
set r_multiSamples "0"
set r_shadows "0"
set r_skipBump "1"
set r_skipSpecular "1"
set r_skipNewAmbient "1"
set g_skipItemShadowsMP "1"
set g_skipPlayerShadowsMP "0"
set g_showPlayerShadow "0"

set net_allowcheats "1"

tą ostatnią linijke też warto dorzucić, żeby bezproblemowo zacząć trickowanie z godmode i give all

porada dla osób ze słabszym sprzętem (grafiką która nie daje rady):

r_mode 1, vid_restart, i nie ma mocnych, jeżeli procek to udźwignie, to mozna grać na gf2 ti w 320x240, albo 400x300 przy w miare dobrych fpsach

mój pierwszy trick w q4

timing nailguna i dobrze wycelowanego hoba w q4 jest trudniejszy niz q3 plasma hop, ale za to rakieta jest cholernie mocna :)

T4E|T!M

Od: 2004-07-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-27 16:01:43

n1... niestety ja sobie nie pogram.... P III 500mhz GF2MX... [](//htmlarea/images/smiles/11.gif)

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-10-27 18:46:19

Heh, sciaglam... 11 godzin z kawalkiem z ftpa sie ssalo... Dziala, dosc dobrze jak na moj sprzet (athlon2500+, 512ramu, ati r9600, 256mb)... 30-60 fps... Tak srednio ponizej 40 to nie spada - czyli jest ok, grac sie da... Detale minimum, ale bez picmipu i takich tam.. W q3 tez lubie miec dobra widocznosc - ale nie koniecznie na przeciwnika, na mape bardziej... r_mode 4 - bez przesady aby sie z 640x480 meczyc, jak wiekszej roznicy w fps nie zauwazam...
Problem mam z dobraniem sensa... Jako ze w q3 ladnie bylo sprecyzowane accel ... To tu? smoothstrafe, smooth ... yaw i pitch na default, pionowo i poziomo chce miec to samo... Sens poki co 2, namieszane sporo przy tych smoothach, ale efektu akceleracji takiego jaki chce osiagnac... Nie ma ;/

Jesli o triki chodzi ... Na opc wyszla ostatnio mapka nazwana whoa - grid... Heh, halfbeat dziala ladnie, ale b. zle mi sie skacze ze wzgledu na ten sensitiv... Weaps.. heh, w q3 jeszcze sobie z nimi nie radze, to i tu err.. szkoda mowic, jeszcze gorzej ... Skakanie po schodach... porazka moim zdaniem, i do tego te doublejumpy na skosnych... Jedno przeczy drugiemu... Nie to vq3, ni to promode... Wolalabym vq3... heh.. vq4 ?

Hmm... Jest jakas komenda na wlaczenie jakiegos upsmeter?
I jakis sposob na nagranie dema... aby nie zajmowalo 100mb+... demorecord wlasnie takie wielkie bydle nagrywa.. ;/ Na dedykowanym serwerze probowalam...
Konfig... Jak ktos chce ... members.lycos.co.uk/pureluck/szak.cfg Jeszcze nie dopracowany, ustawilam tylko po swojemu po czesci, i tyle ;/
Zostaje przy q3..

vic

Od: 2003-02-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-27 22:07:51

Najlepiej zaopatrzyć się w moda Trickjumper’s Friend z OPC, zrobić sobie skrót na pulpicie do q4ded.exe +set fs_game tjf, i napisać w konsoli serwera dedykowanego si_map q4dm1, spawnserver, i juz mamy gotową platforme do skoków w Q4 + nagrywanie netdemos, zamiast tych standardowych, gigantycznych. Jedyny póki co mankament to to że w netdemos nie widać eksplozji i pocisków :/:/:/:/:/ Czekam na patcha!

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-27 22:39:11

Ja zostaję przy q3 z wiadomych względów. Myślę, że trickjumping w q4 nie będzie przyciągał aż tak jak w q3, głównie przez pomieszanie fizyki pm i vq3 i kilka innych dupereli (o których czytałem, jak granaty wybuchające na jumppadach, nailgun, itp). Ale co ja tam wiem, w q4 zagram chyba dopiero w przyszłym życiu, więc na razie nie mam zdania.

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

vic

Od: 2003-02-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-28 00:52:42

założe się że ci sie spodoba od razu jak pierwszy raz zagrasz

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-10-28 07:38:07

a jak z rakieta? idzie multi robic? bo ponoc za wolna jest w stosunku do spadajacego?
btw. jest wogole picmip? widzialem wykaz komend i jakos nie znalazlem:/

PTC|Faketa

Od: 2002-04-17

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-28 11:50:33

spoko że można... jest trochę wolniejsza
dygłem już 2 x r

FREESTYLE

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-10-28 14:57:29

Tamb:
Z kombinacja tych komend mozesz uzyskac efekt picmipa... Potestuje troche to podam ci ktora/ktore dokladnie odpowiadaja za samo rozmycie.. Poki co lap te (optymalne, aby miec jak najwiecejfps):

seta image_preload "1" //textury laduja sie na koncu, dot. uruchamiania sie mapy.
seta image_useCache "1" //zapamietywanie textur w pamieci cache (?)

seta image_lodbias "0" // wlasciwy picmip - im wyzsza wartosc - tym wieksze rozmycie. Wartosci ujemne poprawiaja ostrosc obrazu. Jednak podobnie jak w q3, im wieksze rozmycie, tym mniej fps. Zbyt ostra jakosc textur zla, ale na rozmywanie textur sporo mocy grafiki tez schodzi ... Na 8 w q3 tez nie bylo idealnie... W q3 byla optymalna 2-3, tu jest kolo 0- -2.
seta image_cacheMinK "3072" // minimalny rozmiar nieskompresowanej textury, aby umiescic ja w cache (?)
seta image_useCompression "1" // kompresuje poszczegolne textury... 1 zalecane aby miec wiecej fps, roznic nie widac praktycznie.
seta image_useNormalCompression "2"
seta image_usePrecompressedTextures "0"
seta image_useAllFormats "1"
seta image_ignoreHighQuality "1"
seta image_cacheMegs "512" // rozmiar cache
seta image_roundDown "1"
seta image_downSizeLimit "16"
seta image_downSizeBumpLimit "16"
seta image_downSizeSpecularLimit "2"
seta image_downSizeBump "1"
seta image_downSizeSpecular "1"
seta image_downSize "1"
seta image_forceDownSize "1"
seta image_anisotropy "0"
seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR"

Heh, po co ja zaczelam tylko definicje do nich pisac? lol

Btw. Moze online ? Ruszylam serwer na tym q4dedicated czy jak tam to sie zwie, na modzie trickjumpsfriendv1.0 ..

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-10-28 16:13:14

dziex szaq za komendy. Jak znajde troche miejsca na dysku to sprobuje zainstalowac tego quaka choc szczerze watpie w wiecej ni 2 klatki;d
btw. slyszal ktos cos na temat promoda i defraga? maja wyjsc na q4?

vic

Od: 2003-02-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-28 16:44:31

promode i defrag będą, to tylko kwestia czasu.

szaky podajesz komendy specyficzne dla twojej karty, a usecompression=0 to tryb ULTRA w ustawieniach grafiki. najlepiej to wlaczyc q4, dać mu autodetect w graphics settings, a potem bawić sie ustawieniami, wtedy q4 ustawia wszystkie te zmienne optymalnie dla sprzętu.

a co do rakiet to są praktycznie takie same jak w q3, da sie robić multi rocket tricki bez problemu...

Tutaj tricki Tchoukiego praktycznie z dnia premiery q4, między innymi słynny z Tribulation ’4xrj to rail’ na nowej dm17tce. Czekam na jakieś mapy freestyleowe duże ... no i oczywiście defraga :)

Btw. Dla niewtajemniczonych, przydatny link Quake 4 Tricking Forum @ OPC.

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-10-29 19:03:09

hehe odpalilem q4 na moim gf2mx ;D az sam sie zdziwilem,ze po odpowiednim tuningu cfg wyciagam10-70 fps;d co prawda grac sie nie da, r_mode 1 robi swoje na fullscreenie:) ale troche sobie poskakalem i mysle ze cos jednak bedzie z tej czwartej czesci, a defrag to tylko kwestia czasu. No nic mialem nawet zamiar sprobowac SP ale mysle ze raczej nie ma sensu, trzeba na lepsza karte poczekac;>

A tu jeszcze screeny jak to u mnie wyglada( rozmiary nie zmniejszane ;>)


a tu moje 70 klatek, ah ten gforce;d

btw. wie ktos moze jak wylaczyc takie "lakierowane" powierzchnie? na 4 screenie dobrze to widac.

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-10-31 11:29:24

No widac to tam ogolnie raczej slabo [](//htmlarea/images/smiles/3.gif)
No ale respekta - u mnie pewnie by sie nawet instalator nie odpalil :ASD.

A jeszcze pytanie z innej beczki - kto sie zajmie sprawa trickjumpingu na ptc? ;d Faketa dzialac zamierza cos w tej kwestii? :>

W ogole jasny szlag - tutaj cztery osoby na krzyz juz zostaly, czy jak? Same dinozaury? [](//htmlarea/images/smiles/6.gif)

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-31 12:44:45

W sumie to ja mógłbym coś tam działać na PTC. Siedzę w tym biznesie od dawna, raczej regularnie śledzę najważniejsze wydarzenia scenowe no i ofkoz można mi zaufać ;) :P Jako student (jeszcze :) mam mniej czasu, ale z ’supportem’ dla PTC nie byłoby raczej problemu. Faketa to już trup, pewnie leży gdzieś osiem stóp pod ziemią :P i gra w Q4 online z Lucyferem :P, Szak daje radę póki co, ale jedna osoba na dłuższą metę wszystkiego ogarnąć nie da rady. No nic, niech Rada Starszych poduma, a ja tymczasem idę coś pograć :P
EDIT: od tego posta jestem ’lightning smasher’, to znak od niebios... :P

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

PTC|Faketa

Od: 2002-04-17

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-31 12:54:11

spoko, będziemy i Q4 promować! nawet zastanawiam się już nad jakimś filmoxem... takim krótkim na początek...
platforma q4 nadaje się idealnie do trickjumpingu! twórcy wzięli ten aspekt konkretnie pod uwagę! będę rozmawiał z GAZ`em o stworzenie tego i owego; jednak z nim trochę trza mieć ceirpliwości (tak jak i ze mną ;-)
każdego chętnego do współpracy nad przedstawianiem q4 trickjumping w PTC zapraszam do rozmowy

FREESTYLE

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-31 13:22:01

Noo, jeśli chodzi o tricki w Q4 to nic nie porobię dopóki nie nastąpi upgrade kompa :). Mam nadzieję, żę to będzie jescze w tym roku :)

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-10-31 13:38:49

Jesli chodzi o demona jako redaktora - to jestem za tym zeby byl swego rodzaju supportem dla Szakalki, bo faktycznie dziewczyna wszyscy teraz praktycznie odwala na serwisie. Wierze, ze zachowalby odpowiedni poziom, a jakas pomoc zawsze sie przyda (szczegolnie, ze niektore rzeczy lubia sie czesto psuc :d).
Na razie nie widze sensu szukac ludzi jesli chodzi o kwestie q4, ktore i tak sie dopiero rozwija (a poki scena df sie dostatecznie roziwnie, jesli sie rozwinie, to minie juz sporo czasu, to niektorzy pewnie sie zaopatrza w jakis nowy sprzet).
Bardzo niechcialbym, zeby ptc wpadlo w ta cholerna manie gwozdzia czwartego ’firstwannabe’, co juz widac po movemaker’ach, czy niektorych mapach (cos tak niektorzy modza - trzy textury na krzyz, ale engine robi swoje - juz czuje, ze niezle cuda bedzie mozna robic jak sie czlowiek troche postara).
No ale ogolnie robcie co tam uwazacie za sluszne, ja tu tylko sprzatam ;b.

1|LaM4

Od: 2003-03-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-31 13:42:25

no skacze sie fajnie, niezly motyw jest z tymi doublejumpami, ale narazie brakuje plansz :/
wiec pozostaje czekac na jakies plansze nadajace sie do gry i defraga na q4 :)

EDIT: zapomnialam napisac to o czym mialem napisac :)

Cirkielek w q4 jest megawypasny :)

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-10-31 16:03:22

>
>
>
> A jeszcze pytanie z innej beczki - kto sie zajmie sprawa trickjumpingu na ptc? ;d Faketa dzialac zamierza cos w tej kwestii? :>
>

Czyli wylatuje? Ok, rozumiem... byes
Sry za wszystko :(

qw3rterro

Od: 2002-10-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-31 16:31:08

a to dlaczego? pomocnikow ci szukaja, nic poza tym :)

na dwoje babka wróżyła

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-10-31 17:16:39

sprawa trickjumpingu - w sensie q4.
No i pytam tylko co z tym bedzie, geez [](//htmlarea/images/smiles/6.gif)

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-10-31 17:24:08

Ech ^M^, uraziłeś kobietę... Przykro mi, już po Tobie:P
A tak prz okazji. Rozmawiałem z paroma ludźmi, którzy w Q3 skakali/skaczą i żaden z nich nie potrafił powiedzieć, czy są jakieś bounce. Ktoś tutaj wie?

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-10-31 19:09:04

Z tego co wiem to w q3 sa baunce;d ale Tobie chyba o q4 chodzilo:q fakt tez mnie to ciekawi. Praktycznie baunce byly błedami a kto to widzial bledy w sequelu powtarzac;d A na powznie to nie wiem ale mam nadzieje ze sa, trzeba czekac az jakas kompetetna osoba sie zabierze za to i sprawdzi:>

M: Myslalem tak samo jak ty, ale sam sie zdziwilem, kto by pomyslal zeby z gf2 sie za q4 zabierac. Zreszta Ty chyba masz lepsza karte, wiec grzechem byloby niesprobowac:>