elo
właśnie grołem w q4... więc jest mjud malina... doublejumpy, dynamika, circle
kozak mówię Wam
warto dodać że fizyka niezmiernie przypomina q2 - powrót do korzeni
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
elo
właśnie grołem w q4... więc jest mjud malina... doublejumpy, dynamika, circle
kozak mówię Wam
warto dodać że fizyka niezmiernie przypomina q2 - powrót do korzeni
FREESTYLE
mi jak na razie nie bedzie dane stestowac owej nowosci, wiadomo sprzet... ale widzialem na opc jakies filmiki. niezle nawet to wyglada, jednak widok broni lepszy w q3 ;p
na dwoje babka wróżyła
mi się podoba, oto mój config do multiplayera/tricków, po wieeelu testach skonczylem na takich ustawieniach w multi, w sumie świetnie wygląda i wszystko powyłączane, to zasługa lodbias, warto poeksperymentować z tą zmienną (do configa hi quality polecam lodbias 0 i afx4)
vic-mp.cfg
set com_allowConsole "1"
set com_showFPS "1"
set g_fov "110"
set image_anizotropy "0"
set image_lodbias "-2"
set r_multiSamples "0"
set r_shadows "0"
set r_skipBump "1"
set r_skipSpecular "1"
set r_skipNewAmbient "1"
set g_skipItemShadowsMP "1"
set g_skipPlayerShadowsMP "0"
set g_showPlayerShadow "0"
set net_allowcheats "1"
tą ostatnią linijke też warto dorzucić, żeby bezproblemowo zacząć trickowanie z godmode i give all
porada dla osób ze słabszym sprzętem (grafiką która nie daje rady):
r_mode 1, vid_restart, i nie ma mocnych, jeżeli procek to udźwignie, to mozna grać na gf2 ti w 320x240, albo 400x300 przy w miare dobrych fpsach
timing nailguna i dobrze wycelowanego hoba w q4 jest trudniejszy niz q3 plasma hop, ale za to rakieta jest cholernie mocna :)
n1... niestety ja sobie nie pogram.... P III 500mhz GF2MX... [](//htmlarea/images/smiles/11.gif)
Heh, sciaglam... 11 godzin z kawalkiem z ftpa sie ssalo... Dziala, dosc dobrze jak na moj sprzet (athlon2500+, 512ramu, ati r9600, 256mb)... 30-60 fps... Tak srednio ponizej 40 to nie spada - czyli jest ok, grac sie da... Detale minimum, ale bez picmipu i takich tam.. W q3 tez lubie miec dobra widocznosc - ale nie koniecznie na przeciwnika, na mape bardziej... r_mode 4 - bez przesady aby sie z 640x480 meczyc, jak wiekszej roznicy w fps nie zauwazam...
Problem mam z dobraniem sensa... Jako ze w q3 ladnie bylo sprecyzowane accel ... To tu? smoothstrafe, smooth ... yaw i pitch na default, pionowo i poziomo chce miec to samo... Sens poki co 2, namieszane sporo przy tych smoothach, ale efektu akceleracji takiego jaki chce osiagnac... Nie ma ;/
Jesli o triki chodzi ... Na opc wyszla ostatnio mapka nazwana whoa
- grid... Heh, halfbeat dziala ladnie, ale b. zle mi sie skacze ze wzgledu na ten sensitiv... Weaps.. heh, w q3 jeszcze sobie z nimi nie radze, to i tu err.. szkoda mowic, jeszcze gorzej ... Skakanie po schodach... porazka moim zdaniem, i do tego te doublejumpy na skosnych... Jedno przeczy drugiemu... Nie to vq3, ni to promode... Wolalabym vq3... heh.. vq4 ?
Hmm... Jest jakas komenda na wlaczenie jakiegos upsmeter?
I jakis sposob na nagranie dema... aby nie zajmowalo 100mb+... demorecord wlasnie takie wielkie bydle nagrywa.. ;/ Na dedykowanym serwerze probowalam...
Konfig... Jak ktos chce ... members.lycos.co.uk/pureluck/szak.cfg Jeszcze nie dopracowany, ustawilam tylko po swojemu
po czesci, i tyle ;/
Zostaje przy q3..
Najlepiej zaopatrzyć się w moda Trickjumper’s Friend z OPC, zrobić sobie skrót na pulpicie do q4ded.exe +set fs_game tjf, i napisać w konsoli serwera dedykowanego si_map q4dm1, spawnserver, i juz mamy gotową platforme do skoków w Q4 + nagrywanie netdemos, zamiast tych standardowych, gigantycznych. Jedyny póki co mankament to to że w netdemos nie widać eksplozji i pocisków :/:/:/:/:/ Czekam na patcha!
Ja zostaję przy q3 z wiadomych względów. Myślę, że trickjumping w q4 nie będzie przyciągał aż tak jak w q3, głównie przez pomieszanie fizyki pm i vq3 i kilka innych dupereli (o których czytałem, jak granaty wybuchające na jumppadach, nailgun, itp). Ale co ja tam wiem, w q4 zagram chyba dopiero w przyszłym życiu, więc na razie nie mam zdania.
"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher
a jak z rakieta? idzie multi robic? bo ponoc za wolna jest w stosunku do spadajacego?
btw. jest wogole picmip? widzialem wykaz komend i jakos nie znalazlem:/
spoko że można... jest trochę wolniejsza
dygłem już 2 x r
FREESTYLE
Tamb:
Z kombinacja tych komend mozesz uzyskac efekt picmipa... Potestuje troche to podam ci ktora/ktore dokladnie odpowiadaja za samo rozmycie.. Poki co lap te (optymalne, aby miec jak najwiecejfps):
seta image_preload "1" //textury laduja sie na koncu, dot. uruchamiania sie mapy.
seta image_useCache "1" //zapamietywanie textur w pamieci cache (?)
seta image_lodbias "0" // wlasciwy picmip - im wyzsza wartosc - tym wieksze rozmycie. Wartosci ujemne poprawiaja ostrosc obrazu. Jednak podobnie jak w q3, im wieksze rozmycie, tym mniej fps. Zbyt ostra jakosc textur zla, ale na rozmywanie textur sporo mocy grafiki tez schodzi ... Na 8 w q3 tez nie bylo idealnie... W q3 byla optymalna 2-3, tu jest kolo 0- -2.
seta image_cacheMinK "3072" // minimalny rozmiar nieskompresowanej textury, aby umiescic ja w cache (?)
seta image_useCompression "1" // kompresuje poszczegolne textury... 1 zalecane aby miec wiecej fps, roznic nie widac praktycznie.
seta image_useNormalCompression "2"
seta image_usePrecompressedTextures "0"
seta image_useAllFormats "1"
seta image_ignoreHighQuality "1"
seta image_cacheMegs "512" // rozmiar cache
seta image_roundDown "1"
seta image_downSizeLimit "16"
seta image_downSizeBumpLimit "16"
seta image_downSizeSpecularLimit "2"
seta image_downSizeBump "1"
seta image_downSizeSpecular "1"
seta image_downSize "1"
seta image_forceDownSize "1"
seta image_anisotropy "0"
seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR"
Heh, po co ja zaczelam tylko definicje do nich pisac? lol
Btw. Moze online ? Ruszylam serwer na tym q4dedicated czy jak tam to sie zwie, na modzie trickjumpsfriendv1.0 ..
dziex szaq za komendy. Jak znajde troche miejsca na dysku to sprobuje zainstalowac tego quaka choc szczerze watpie w wiecej ni 2 klatki;d
btw. slyszal ktos cos na temat promoda i defraga? maja wyjsc na q4?
promode i defrag będą, to tylko kwestia czasu.
szaky podajesz komendy specyficzne dla twojej karty, a usecompression=0 to tryb ULTRA w ustawieniach grafiki. najlepiej to wlaczyc q4, dać mu autodetect w graphics settings, a potem bawić sie ustawieniami, wtedy q4 ustawia wszystkie te zmienne optymalnie dla sprzętu.
a co do rakiet to są praktycznie takie same jak w q3, da sie robić multi rocket tricki bez problemu...
Tutaj tricki Tchoukiego praktycznie z dnia premiery q4, między innymi słynny z Tribulation ’4xrj to rail’ na nowej dm17tce. Czekam na jakieś mapy freestyleowe duże ... no i oczywiście defraga :)
Btw. Dla niewtajemniczonych, przydatny link Quake 4 Tricking Forum @ OPC.
hehe odpalilem q4 na moim gf2mx ;D az sam sie zdziwilem,ze po odpowiednim tuningu cfg wyciagam10-70 fps;d co prawda grac sie nie da, r_mode 1 robi swoje na fullscreenie:) ale troche sobie poskakalem i mysle ze cos jednak bedzie z tej czwartej czesci, a defrag to tylko kwestia czasu. No nic mialem nawet zamiar sprobowac SP ale mysle ze raczej nie ma sensu, trzeba na lepsza karte poczekac;>
A tu jeszcze screeny jak to u mnie wyglada( rozmiary nie zmniejszane ;>)
a tu moje 70 klatek, ah ten gforce;d
btw. wie ktos moze jak wylaczyc takie "lakierowane" powierzchnie? na 4 screenie dobrze to widac.
No widac to tam ogolnie raczej slabo [](//htmlarea/images/smiles/3.gif)
No ale respekta - u mnie pewnie by sie nawet instalator nie odpalil :ASD.
W ogole jasny szlag - tutaj cztery osoby na krzyz juz zostaly, czy jak? Same dinozaury? [](//htmlarea/images/smiles/6.gif)
W sumie to ja mógłbym coś tam działać na PTC. Siedzę w tym biznesie od dawna, raczej regularnie śledzę najważniejsze wydarzenia scenowe no i ofkoz można mi zaufać ;) :P Jako student (jeszcze :) mam mniej czasu, ale z ’supportem’ dla PTC nie byłoby raczej problemu. Faketa to już trup, pewnie leży gdzieś osiem stóp pod ziemią :P i gra w Q4 online z Lucyferem :P, Szak daje radę póki co, ale jedna osoba na dłuższą metę wszystkiego ogarnąć nie da rady. No nic, niech Rada Starszych poduma, a ja tymczasem idę coś pograć :P
EDIT: od tego posta jestem ’lightning smasher’, to znak od niebios... :P
"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher
spoko, będziemy i Q4 promować! nawet zastanawiam się już nad jakimś filmoxem... takim krótkim na początek...
platforma q4 nadaje się idealnie do trickjumpingu! twórcy wzięli ten aspekt konkretnie pod uwagę! będę rozmawiał z GAZ`em o stworzenie tego i owego; jednak z nim trochę trza mieć ceirpliwości (tak jak i ze mną ;-)
każdego chętnego do współpracy nad przedstawianiem q4 trickjumping w PTC zapraszam do rozmowy
FREESTYLE
Noo, jeśli chodzi o tricki w Q4 to nic nie porobię dopóki nie nastąpi upgrade kompa :). Mam nadzieję, żę to będzie jescze w tym roku :)
"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher
Jesli chodzi o demona jako redaktora - to jestem za tym zeby byl swego rodzaju supportem dla Szakalki, bo faktycznie dziewczyna wszyscy teraz praktycznie odwala na serwisie. Wierze, ze zachowalby odpowiedni poziom, a jakas pomoc zawsze sie przyda (szczegolnie, ze niektore rzeczy lubia sie czesto psuc :d).
Na razie nie widze sensu szukac ludzi jesli chodzi o kwestie q4, ktore i tak sie dopiero rozwija (a poki scena df sie dostatecznie roziwnie, jesli sie rozwinie, to minie juz sporo czasu, to niektorzy pewnie sie zaopatrza w jakis nowy sprzet).
Bardzo niechcialbym, zeby ptc wpadlo w ta cholerna manie gwozdzia czwartego ’firstwannabe’, co juz widac po movemaker’ach, czy niektorych mapach (cos tak niektorzy modza - trzy textury na krzyz, ale engine robi swoje - juz czuje, ze niezle cuda bedzie mozna robic jak sie czlowiek troche postara).
No ale ogolnie robcie co tam uwazacie za sluszne, ja tu tylko sprzatam ;b.
no skacze sie fajnie, niezly motyw jest z tymi doublejumpami, ale narazie brakuje plansz :/
wiec pozostaje czekac na jakies plansze nadajace sie do gry i defraga na q4 :)
EDIT: zapomnialam napisac to o czym mialem napisac :)
Cirkielek w q4 jest megawypasny :)
>
>
>
> A jeszcze pytanie z innej beczki - kto sie zajmie sprawa trickjumpingu na ptc? ;d Faketa dzialac zamierza cos w tej kwestii? :>
>
Czyli wylatuje? Ok, rozumiem... byes
Sry za wszystko :(
a to dlaczego? pomocnikow ci szukaja, nic poza tym :)
na dwoje babka wróżyła
sprawa trickjumpingu - w sensie q4.
No i pytam tylko co z tym bedzie, geez [](//htmlarea/images/smiles/6.gif)
Ech ^M^, uraziłeś kobietę... Przykro mi, już po Tobie:P
A tak prz okazji. Rozmawiałem z paroma ludźmi, którzy w Q3 skakali/skaczą i żaden z nich nie potrafił powiedzieć, czy są jakieś bounce. Ktoś tutaj wie?
Z tego co wiem to w q3 sa baunce;d ale Tobie chyba o q4 chodzilo:q fakt tez mnie to ciekawi. Praktycznie baunce byly błedami a kto to widzial bledy w sequelu powtarzac;d A na powznie to nie wiem ale mam nadzieje ze sa, trzeba czekac az jakas kompetetna osoba sie zabierze za to i sprawdzi:>
M: Myslalem tak samo jak ty, ale sam sie zdziwilem, kto by pomyslal zeby z gf2 sie za q4 zabierac. Zreszta Ty chyba masz lepsza karte, wiec grzechem byloby niesprobowac:>