ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Q4 TRICKJUMPING

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-11-06 12:09:52

Ze4loT: witamy Cie w naszych skromnych progach:) Jezeli chodzi o mape to zdaje mi sie ze wymogi sa podobne jak w przypadku q3. Oczywiscie wiadomo ze scena nie jest jeszcze tak rozwinieta, nie ma zadnch standartow, ale z tego co wiem to fizyka jest bardzo podobna do q3 wiec mapy takowe powinny byc. Dodatkiem oczywiscie jest nailgun, mialem okazje chwile pograc i daje on dosc duzego kopa na scianie:>Granaty i rl wlasciwie to samo co w q3, pg nieco oslablo ale wspinac tez sie da. Kolejna nowoscia choc sprawdzi sie ona pewnie bardziej w runach defragowych niz w mapach freestyle sa teleporty i skocznie ktore odzialywuja tez na rakiety/ granaty. To ciekawa sprawa i daje duzo swierzych mozliwosci. Niestety nie mialem okazji sprawdzic ’mocy’ strafejumpingu ale z opini slyszalem ze ponoc jest Ok wiec mozna by sprobowac tworzyc rowniez pady.
Nie mam wiele dosiwadczenia z mapami freestyle , wiec wiele pomoc nie moge, ale jak wczesniej powiedzialem, radze opierac sie na mapach z q3.

" (...)Wydaje mi się że moglibyście napisać jaką planszę byście chciali, do jakich tricków i jakie założenia powinna spełniać(...)"

Nie wiem czy myslisz o ’powaznej’ mapie ale jezeli nie, to polecam zrobic treningowa dla kazdej broni, aby miec mozliwosci i miejsce do "obczucia’ kazdej znich. Oczywiscie nie moze zabraknac padow. Mysle ze po paru godzinach na takiej ’testowej’ mapie mozna mmniejwiecej poczuc mozliwosci i zabrac sie za bardziej powazna produkcje.

btw. uwazasz ze gtkradiant sux? heh ja sobie lepszego edytora nie wyobrazam ale to moze dlatego ze zadnego innego nie widzialem. Ten hammer to do hl tylko? Jak tak to szkoda bo nie ma ochoty mapowac do tej gry. Jakby jakis support do q3 byl to napewno bym sprobowal:>

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-06 13:46:22

Tamb - masz na mysli takie pseudo fdrj2 i inne pod q4? Imo to bylby dobry pomysl, zeby wlasnie pogibac sie z nowymi pukawkami. Tzn. ja sie poki co z nimi nie pogibam, ale Wy to pewnie tak :D.
No i takze witam na forum Zealocie ;-).

Ze4loT

Od: 2005-10-31

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-06 13:56:01

powiem tak by nie było niedomowien, nałogowo robiłem mapy w Qoole, WorldCrafcie i co nieco w QuArK’u do Quake1/2, Half-Life’a (Counter-Strike) oraz troche do Morrowinda w jego edytorze. Zawsze miałem inspiracje do quake’a3 ale ten radiant mnie rozwalał, zrobienie czegos tam nie znajac skrótów klawiaturowych graniczy z cudem, a jako szanujący sie samouk który wiecej sie nauczy z Helpa programu niz z tutoriala nie mogłem tam nic wykombinowac sensownego, także po 15-20 proby zrobienia czegos w radiańcie kończyło sie mocynymi słowami odłożenia Rad’a na bok. Lecz pewnego dnia kiedy już kupiłem q4, ukończyłem kapanie i pograłem troche na multi odczułem niesamowity scisk w pewnym miejscu na moim ciele - ozaczało to: "trza mapować!". Człowiek wstukał w google "doom radiant tutorials" i inne takie i poczytał troche. Odpalił q4radiant’a i zaczął ’dłubać’ - no i coś sie udało udłubać. Teraz jak już wiem jak sie posługiwać tym edytorem i znalazłem ciekawe informacje i pomoc do radianta moge przystąpić do mappingu. Postaram się naprawde przyłożyć...
Mam jeszcze 2 pytania:
1-czy można robić mapy w tym najnowszym radiancie do q3 pod q4? bo wygląda na bardziej rozbudowany?
2-przeszło by robienie mapek w edytorze do q2 (worldcraft, qoole, QuArK), zapisanie ich jako map albo prefarbkę i zaimportowanie do q4radianta?

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-06 15:58:44

>
> 1-czy można robić mapy w tym najnowszym radiancie do q3 pod q4? bo wygląda na bardziej rozbudowany?
>

Mozna. GTK 1.5.0 obsluguje silnik d3, co znaczy, ze obsluguje i silnik q4. Jedynie co bedziesz musial pozniej zmieniac to entitiesy, powstawiac te z q4 - ale to juz chyba mniejszy problem niz budowa calej mapy, right?
No i nie wiem jak sprawa ma sie z texturowaniem. Jesli chodzi o tworzenie calego brushworku, konstrukcji, wszystko mozesz w gtk.

>
> 2-przeszło by robienie mapek w edytorze do q2 (worldcraft, qoole, QuArK), zapisanie ich jako map albo prefarbkę i zaimportowanie do q4radianta?
>

Jak radiant od q3 to otworzy, powinno teoretycznie przejsc, sproboj. Efektu nie gwarantuje, napewno bedzie wystepowal problem z texturami/itemami, ale brushwork teoretycznie powinien przejsc.

A tak poza tym... Witamy ;>

Faketa.. Hmm.. Nie mam pomyslu, localhost:28004 nie dziala... Err.. Teoretycznie powinno :/

gorat

Od: 2004-02-16

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-11-06 16:51:55

PTC| SzakaL napisał:

> >
> > 2-przeszło by robienie mapek w edytorze do q2 (worldcraft, qoole, QuArK), zapisanie ich jako map albo prefarbkę i zaimportowanie do q4radianta?
> >
>
>
> Jak radiant od q3 to otworzy, powinno teoretycznie przejsc, sproboj. Efektu nie gwarantuje, napewno bedzie wystepowal problem z texturami/itemami, ale brushwork teoretycznie powinien przejsc.
>
Kiedyś otwierałem .map mapy z q1 i poza brakiem textur (nie mogłem wydobyć z tego dziado... .pak) oraz odjazdowymi itemami (problem dla kompilatora) to problemów nie było. Q3Radiant zawiera masę rzeczy związanych z q2, więc teoretycznie jest do obu gier, a skoro podobno obsługuje silnik q4, to nie widzę problemu.

Ale co ja gadam - zostanę sam przy q3 :-

gorat01 gorat02 gorat03rob gorat04stairs gorat05plea gorat05pleanosc gorat06sway gorat07plank gorat08falls gorat08fasterfall++ pdm03_gorat...

ns04! :)

Pawuja nabijacza na pal!

Ze4loT

Od: 2005-10-31

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-06 17:14:16

No dziękówka, a rzecz entitiesów i wogóle rzeczy funkcyjnych to oczywicha ze nie bedą działać ;P chodzi o samą architekture mapy czyli ściany itp. No i textury to mniejszy problem bo można przenieść, hmm można? Te mapowania itp nie przeszkodzą?

EDIT:

a właśnie! skupić sie na detalach na mapie by były strasznie szczegółowe czy starać sie robić proste i wygodne by dobrze śmigały na wolnym sprzęcie? Wydaje mi sie że lepiej robić bardziej uproszczone...

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-06 18:04:45

Teraz nie mam zbyt czasu aby to wszystko sprawdzic odnosnie textur, itd. Sprobuj otexturowac mape w GTK, przeniesc textury potem do q4base, zachowujac strukture folderow. Teoretycznie powinno dzialac. To ze q4 ma wlasne, ze ma inne textury, bumpmap, dds czy jak to tambyly.. To nie oznacza, ze nie obsluguje to zwyklych tga...
Jedynie itemy moga sprawiac problem, ale to trzeba wymienic je juz pod q4editor... Ostatecznie moze gdzies da sie w pakach znalezc definicje do entities, jak nie w pakach, to wkrotce na googlach bedzie. Plik def gdzie zapisane sa informacje na temat itemow...

Ze4loT

Od: 2005-10-31

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-06 18:20:58

mniejsza z itemami, a jeżeli nie ma znaczenia czy to zwykłe tga czy mapowane to napewno da sie portować texturki. Niebawem stestuje zwyklego radianta.

EDIT:

jeśli chodzi o GTKradniant’a 1.5.0 to doopa jaś - nie działa :/ nie widzi entitiesów a nie chce mi sie dooma instalować czy grzebać w tym woogóle. Natomiast ładnie srawa wygląda z worldcraftem i qoole - zapisuje mapke jako prefarba i już ale jest problem z rozmiatami i texturami - sypie sie jak diabli mimo podmianek - wydaje mi sie że to spowodu braku kompatybilności.. i są jeszcze inne jaja
dla tego niestety ze4lot’ek bedzie musiał męczyć q4radianta :D:D:D:D

El-Mo

Od: 2002-06-04

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2005-11-07 21:22:57

Niechce mi się czytać, ale chyba chodzi o coś z robieniem mapek do Q4 =P A próbowaliście wpisać w konsoli /editor?

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-11-07 21:42:44

dobre pytanie;d

Ze4loT

Od: 2005-10-31

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-07 23:28:26

no probowałem ale nie wchodzi! Może trzeba ukośnik w drugą stronę

EDIT:
tak też nie działa! Sproboje wpisać z pionową, w ten sosób: |editor

EDIT2:
już nie mam siły... to nic nie daje... pozostane przy wpisywaniu ’editor’ bez żadnych kresek, pewno kolega czituje i ma jakiegoś haka na edytor... wole normalnego ’edytora’. :P

PS.
Za takie posty jak dał El-Mo, karałbym...

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-08 00:05:55

err.. w q4 pisze sie bez ukosnikow...

qw3rterro

Od: 2002-10-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-08 08:16:15

>
> Za takie posty jak dał El-Mo, karałbym...
>
elmo jest z nami od dlugiego czasu i ma przywileja ;p witamy szefa na forum ;)

na dwoje babka wróżyła

gorat

Od: 2004-02-16

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-11-08 16:00:14

Ze4loT napisał:

>
>  jeśli chodzi o GTKradniant’a 1.5.0 to doopa jaś - nie działa :/
>
Bo 1.5.0 wcale nie jest najlepszy [](//htmlarea/images/smiles/2.gif) Dużo bardziej rozbudowany i lepiej oceniany jest 1.4.0 [](//htmlarea/images/smiles/3.gif) (tak twierdzi np. Szaq :) ).

BTW: wymęczyliście wreszcie coś, bo nie chce mi się czytać o tym? :f

gorat01 gorat02 gorat03rob gorat04stairs gorat05plea gorat05pleanosc gorat06sway gorat07plank gorat08falls gorat08fasterfall++ pdm03_gorat...

ns04! :)

Pawuja nabijacza na pal!

Ze4loT

Od: 2005-10-31

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-08 20:46:41

Sorry nie chciałem nikogo obrażać... ale widzi mi sie ze gdyby wlazł jakiść barszcz (czyt: n00b - np. taki jak ja :P) to nieźle by mu sie chyciło...

A co do męcze już jedno mimo braku czasu. Postaram sie jak najszybciej a dodatkowo co raz lepiej już mi sie pracuje na Radianciq... Już są kładki do strafejumpingu :P ale i tak najwiecej czasu spedziłem na testowaniu Rada i bawieniu sie możliwościami Rada i Engine’u q4 :D. Czekajcie cierpliwie.

PS.

Możecie posłać jakieś prefarby bądz mapki z jakimiś motywamy to dodam to do mojej jeśli bedziecie chcieli
ze4lot@op.pl

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-11-08 22:33:52

ja osobiscie czekam na jakies screeny, powodzenia:)

MucieK

Od: 2004-07-08

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2005-11-09 09:13:36

nom tak samo zycze powodzenia szykuj mapke jak dlugo tylko chcesz :P

dopiero w kwietniu nowego kompa sobie kupie [](//htmlarea/images/smiles/11.gif)

VaR!@t

Gravatar

Od: 2004-05-27

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-13 18:36:24

Witam. Możecie podać link z jakąś długą mapą do zassania do quake4 gdzie można by sobie "pohalfbitować" [](//htmlarea/images/smiles/3.gif)?? THX

rAko

Od: 2004-02-22

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-11-13 19:35:58

Taka mapka z padami (2 tory):
http://w3.quake3.jp/nolimited/maps/strf1.pk4

A to jej jakas poprawiona wersja:
http://w3.quake3.jp/nolimited/maps/strf1b_fix.pk4

Inna:
http://www.overdrivepc.com/forum/attachment.php?attachmentid=16330
Wogole, radze poszperac na OPC:

Q4 maps thread: http://www.overdrivepc.com/forum/showthread.php?t=9596&page=3&pp=15

Q4 fs thread: http://www.overdrivepc.com/forum/showthread.php?t=9594&page=3&pp=15
W zalacznikach do postow sa demka i/lub mapki lub w podpisach, czy w koncu w postach 8-D.

Pesymista widzi ciemny tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi swiatło pociągu, a maszynista trzech debili na torach.

qw3rterro

Od: 2002-10-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-13 23:35:56

qrczaq to juz jakie padziochy wychodza a ja nie moge tego liznac [](//htmlarea/images/smiles/11.gif)[](//htmlarea/images/smiles/11.gif)

na dwoje babka wróżyła

Ze4loT

Od: 2005-10-31

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-14 10:19:27

trick_z4t_1a - tu jest wczesna alfa mojej mapki - prosze napiszcie co jest nie tak i co zmienic, dodatkowo nie piszcie ze jest pusta czy brak wystroju bo to na samym koncu, ponaddto tu chodzi o trening tricków a nie o delektowanie sie grafą ;]
nie bijcie prosze mnie za to - to moja pierwsza mapa w radiancie ;p

rAko

Od: 2004-02-22

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-11-15 08:03:36

W sumie to nie robi sie map, gdzie wchodzisz do 1 teleportu i robisz 1 trik i koniec ;-] Zeby to byly jakies runy, jak np. plasma-runy na thb3... Albo chociaz kilka poziomow trudnosci tej wspinaczki. No i ja myslalem, ze to bedzie jakis pokoik, jakis bounce room... no ale chyba jeszcze nie wiadomo na jakich wysokosciach sa bounce (na tych samych co q3?).

Anyway, jakis tam pomysl to jest ale przeciez tylko pojedyncze triki. Jesli juz to ma byc trening poszczegolnych broni to, jak mowilem - rozne poziomy trudnosci.

Dalej, ten pierwszy i ostatni pokoj (pady i rakieta) robiles w jakis inny sposob, czy dodawales wiecej detali, bo jak tam wchodze to strasznie spada fps. Fakt faktem, ze mam slaby sprzet ale jednak w pozostalych roomach mam przyzwoity poziom, da sie wspinac. Rakiete jeszcze na wyczucie da sie zrobic ale padow juz nie przeskocze.

Pesymista widzi ciemny tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi swiatło pociągu, a maszynista trzech debili na torach.

1|LaM4

Od: 2003-03-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-11-15 08:56:12

mam propozycje:

a jakby robic mapy defragowe na zasadzie tego packa co zrobili do MP? tego paka na FPSy?

czyli z jednym oswietleniem globalnym.

Albo robic 2 wersje mapy - jedna HQ - z oswietleniem calkowitym - tak zeby sobie ladnie wygladala, i LQ - z jednym sloncem?
hyyyyy?

cowynato?

rAko

Od: 2004-02-22

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-11-15 16:39:23

Jak najbardziej ZA! Tylko, ze raczej nie da sie wymusic tego na wszystkich mapperach. Mozemy to sobie powiedziec co najwyzej w naszym gronie...

Bo watpie zeby amerykance z hiper maszynami chcieli grac na ubogich graficznie mapach, a mapperzy robic 2 wersje tej samej mapki. A wszystko to przez takie lamy ze slabymi kompami jak ja. To sie raczej nie rozpowszechni ale to dobry pomysl.

Pesymista widzi ciemny tunel, optymista widzi światełko w tunelu, realista widzi swiatło pociągu, a maszynista trzech debili na torach.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-11-15 16:45:51

W q4 nie ma problemu samemu otworzyc edytor i wyciac swiatla. Nie trzeba dekompilowac, nic... Takie jakby open-source, wiec nawet jak cos by nie dzialalo, to moment przerobic na no-light.

A teraz odnosnie levelu Zealota. Jak rAko wyzej wspomnial - df w wersji mapy trickowej/treningowej (takiej ze masz pady, pola na 2x rj itd; jak thb3 czy cos1 na przyklad) nie ogranicza sie, ze jeden pokoj - jeden poziom trudnosci... Drugi - juz nastepny trick do cwiczenia. Jak sa np. pady - to zrob: latwe pady, srednie, trudne. Jak jest hyperblaster/nailgun climbing - zrob wysoka sciane, zrob wyzsza, zrob jeszcze wyzsza na 3 poziom trudnosci. Jak jest 2x rj - to samo. Aby kto przejdzie ten latwy, mogl sprobowac nastepny. I tak dalej...

Graficznie mimo wszystko moglbys nad nia popracowac. Nie mowie tu o fpsozernym lightcie, bo nawet i bez niego mozna sie obejsc, a zrobic cos na poziomie (look na level Lukina w BC), dobierz troche wiecej textur, daj jakis trim gdzies, wrzuc jakies ozdobniki, efekty... Swiatlo moze zostac jedno, takie co nie zabija licznika fps, ale mapka nabierze uroku. I postaraj sie z tym, jak sa textury... To dopasuj je tak, aby ladnie przylegaly do brusha, a nie polozone ot tak, byle cos bylo (np. look na kafelki na padach u ciebie). Poprostu nie to, ze jest brzydka czy takie tam.. Nie starannie wykonana, tak lepiej pasuje.
I nie eksperymentuj z kolorami, mam juz calkiem dosc rusko-ukrainskich competition, gdzie co pomieszczenie to inna, jaskrawa barwa.. (Mam na mysli np. zielony na starcie padow, czerwony na finishu)
Jak cos juz podkreslasz swiatlem, to delikatnie, aby komponowalo sie z texturami, czy ogolnym wystrojem, bez naglych przejsc.