Wkrótce zacznie działać kolejna organizacja Clan Areny. Będzie to RKCA- czyli ranking klanów. Nie wiem czy akurat on zdobędzie uznanie sceny, ale rozwiązania przedstawione w nim są wg mnie lepsze od innych podobych, proponowanych np. przez Tygryska na xliga.sopee.net. RKCA powstanie z inicjatywy vazqueza, on też zajmie się dopienciem wszystkiego na ostatni guzik. Poniżej macie gotowy już regulamin rankingu. Umieszczam go tutaj w celu skonfrontowania go przed pierwszym notowaniem. Wszelkie sensownie zadane w tym temacie pytania i odpowiedzi posłużą później do zrobienia FAQ. Będziemy starali się przekonać was do słuszności przedstawionych rozwiązań. Zatem piszcze co o tym myślicie...
:::REGULAMIN RKCA- Rankingu Klanów trybu Clan Arena:::
Organizacja, jaką jest RKCA, nie prowadzi żadnych igrzysk, zawodów, lig itp. Jej niezawisła działalność ogranicza się jedynie do obserwowania sceny i klasyfikowania jej według własnych reguł. RKCA nie prowadzi tym samym żadnych zapisów. Wszystkie klany, które znalazły się w rankingu zostały wyszukane przez obserwatorów.
Ranking uwzględnia jedynie klany zapisane w Polskich ligach, turniejach itd. spełniających następujące kryteria:
platforma gry Quake III Arena: mod OSP, tryb Clan Arena
powszechna dostępność zapisów, lub kwalifikacji. Nie są brane pod uwagę zawody typu invite (jedynie z zaproszonymi).
rzetelny, regularnie aktualizowany serwis www, zawierający potrzebne dane o klanach, wynikach, regulaminie i zasadach gry.
najważniejsze: akceptacja obserwatorów RKCA- każde włączone do rankingu igrzyska będą dokładnie sprawdzone i ocenione, chodzi o wyeliminowanie prób oszustwa, nieutrzciwego dorobienia punktów.
Każdy uwzględniony w rankingu klan otrzymuje na starcie 1000 punktów. Dalszy stan jego konta punktowego, zależeć będzie jedynie od poczynań w zawodach uznawanych przez RKCA. Za każdą rozegraną w nich mapę (nie koniecznie mecz), w zależności od wyniku i rangi spotkania, zwycięzcy przyznaje się pewną liczbę punktów, którą z kolei zabiera się przegranemu.
W przypadku fuzji (połączenia) dwóch klanów, o ile wyrażą na to zgodę clan leaderzy obu stron, stosuje się przepisanie konta punktowego, należącego do tego z nich (z tych dwóch łączących się klanów), który był wyżej notowany w rankingu. Konto przejmuje nowy klan, pod wybraną przez nich samych nazwą (nie ma znaczenia czy to ta sama co wcześniej). CL byłych klanów muszą to zgłosić prowadzącym ranking przed kolejną aktualizacją. W przeciwnym wypadku może zostać zapisany nowy klan- bez starego dorobku, lub fakt fuzji zostanie uznany jedynie jako wypisanie się jednego z nich (być może zostanie ten z mniej pkt.). Ma to wszystko na celu ułatwienie klanom przeprowadzenia takich operacji, nie zniechęcania ich do robienia fuzji. Więcej wyjaśnień w FAQ.
Przy samej zmianie nazwy, podobnie jak przy fuzji, CL klanu musi zgłosić zajście przed kolejną aktualizacją rankingu.
W rankingu punkty wylicza się z każdej mapy meczu, biorąc pod uwagę każdą rundę, system jest jednak tak zbudowany, że nie może zdarzyć się sytuacja, kiedy to zwycięzca meczu ligowego, zanotuje stratę punktów w RKCA, ze względu na np. przegranie jednej z map 0-10.
Od pierwszego miejsca rankingu odliczone są dwie grupy po 5 miejsc w każdej. Pozostałe klany znajdują się w trzeciej grupie:
-1 grupa, miejsca 1-5
-2 grupa, miejsca 6-10
-3 grupa, miejsca 11 i reszta
Ma to na celu podniesienie znaczenia klanów z wyższych miejsc. Wygrana z klanem wyższej grupy jest bardziej punktowana, a przegrana z klanem niższej grupy niesie ze sobą więcej punktów ujemnych.
8.1. PEŁNA PUNKTACJA (dla rozgrywek o rl niewiększym niż 10):
Wygranie mapy:
+10 punktów +różnica rund
Przykład:
klan A wygrywa na mapie z klanem B wynikiem 10:6
klan A dostaje 14 punktów, w tym 10 za wygraną, +4 za wynik (10-6)
Wygranie mapy z klanem z wyższej grupy:
+5 punktów razy różnica grup
Przykład:
klan A (3 grupa) wygrywa mapę wynikiem 10:8 z klanem B (1 grupa)
klan A otrzymuje 22 punkty, w tym +10 za wygraną, +2 za wynik (10-8) +5 razy 2 (grupa 3-1)
Przegranie mapy:
-10 punktów -różnica rund
Przykład:
klan B przegrywa na mapie z klanem A wynikiem 6:10
klan B dostaje -14 punktów, w tym -10 za przegraną, -4 za wynik (10-6)
Przegranie mapy z klanem z nieższej grupy:
-5 punktów razy różnica grup
Przykład:
klan B (1 grupa) przegrywa mapę wynikiem 8:10 z klanem B (3 grupa)
klan B otrzymuje -22 punkty, w tym -10 za przegraną, -2 za wynik (10-8) -5 razy 2 (grupa 3-1)
8.2. Nagrody w formie punktów, za zajęcie medalowych miejsc, w uznawanych przez RKCA ligach, turniejach, grupach eliminacyjnych itd.:
- 1 miejsce +40 pkt.
2 miejsce +20 pkt.
3 miejsce +10 pkt.
8.3. Premie sezonowe. Nadaje się je aby wyrównać szanse, łatwość zdobywania punktów, w lidze pierwszej, drugiej i trzeciej. Jak wiadomo pkt. za mecze we wszystkich ligach przyznawane są na tych samych zasadach, a oczywiste, że pierwszoligowym klanom wygrać jest najtrudniej. Dlatego przyznawane są premie dla każdego klanu zakwalifikowanego w danym sezonie:
W ligach o trójstopniowym podziale (np. PLCA2).
do 1 ligi +200 pkt.
do 2 ligi +100 pkt.
W ligach o dwustopniowym podziale (miała być ale nie ma :P).
do 1 ligi +100 pkt.
Regulamin opracowany przez kat|owl\'a, na podstawie pomysłów kat|vazqueza.