ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Ścinki, zacinki, przeskoki i nie wiem co jeszcze

Choooy

Od: 2008-09-25

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-04-06 22:51:25

"Jeśli używa się tylko różnych fov'ów, to nie ma żadnego znaczenia na czułość myszki."

No nie wiem. Zupełnie inaczej macha się myszką na fovie 100, a inaczej na 120 czy 130. Im większy fov tym więcej widać po bokach, ale zmniejsza nam się...hmm środek celowania? No chodzi mi po prostu o to, że koleś na celowniku będzie mniejszy i potrzeba bardziej dokładnych ruchów żeby go ogarnąć. Szybszy ruch myszką i można już nie trafić. Na mniejszych fovach ryzyko takiej pomyłki jest mniejsze. Ale wiem, że dużo osób używa dużego fova bo lepiej "im wchodzi" =) Mi się za bardzo łapa trzęsie dlatego nie gram na większych fovach niż 110-115 =)

Ni Chooyah!

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2009-04-06 23:48:58

Ja to nie wiem... mam obecnie 100 i wydaję mi się, że o jakieś 40 za dużo :SSS

=)

tifu

Od: 2002-08-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-04-07 00:05:24

ok w sumie ciezko mi bronic tych roznych sensow, wazne ze mi sie na tym dobrze gra :P ogolnie chodzi o to, aby ten sam ruch myszka na roznych fovach dawal zmiane o taki sam kat (wzgledem tego, co mamy na ekranie). jak sie tym bawilem, opieralem sie na tym: www.esreality.com/?a=post&id=377733 ale to tyczy sie tych trickow z +zoom, tak wiec bardzo mozliwe, ze moja na predce wymyslona teorie mozna o kant dupy rozbic. w kazdym razie, jak juz pisalem, zyc sie z tym da, wiec alien nie musisz sie o mnie martwic.

no surrender, no retreat

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-04-07 01:04:20

Chooy napisał:
> "Jeśli używa się tylko różnych fov'ów, to nie ma żadnego znaczenia na czułość myszki."
>
> No nie wiem. Zupełnie inaczej macha się myszką na fovie 100, a inaczej na 120 czy 130. Im większy fov tym więcej widać po bokach, ale zmniejsza nam się...hmm środek celowania? No chodzi mi po prostu o to, że koleś na celowniku będzie mniejszy i potrzeba bardziej dokładnych ruchów żeby go ogarnąć. Szybszy ruch myszką i można już nie trafić. Na mniejszych fovach ryzyko takiej pomyłki jest mniejsze. Ale wiem, że dużo osób używa dużego fova bo lepiej "im wchodzi" =) Mi się za bardzo łapa trzęsie dlatego nie gram na większych fovach niż 110-115 =)
Fizyczna czułość myszki przy różnych fov'ach się nie zmienia. To o czym mówisz jest subiektywne.

The_ZiomOle!

Gravatar

Od: 2008-10-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-04-09 16:40:00

Tak.czy.srak.temat.nie.dotyczy.fov'a.

Ostatnio.zarywa.mi.po.pol.minuty.i.wydaje.mi.sie.ze.moze.to.byc.tez.spowodowane.pobieraniem
statsow,bo.czesto.przycina.mi.sie.po.nacisnieciu.Tab,albo.po.pierwszym.fragu.w.plecy
kiedy.ma.sie.pokazac.tabela.
Wqqqqqqqqqqqqrwia.mnie.to.jak.matematyka.
Poza.tym.jak.byl.ten.okres.kiedy.nienaliczano.statsow,jakos.nie.przypominam.sobie.zebym.takie.zwiechy.mial.
Buuu;[

Choooy

Od: 2008-09-25

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-04-09 17:51:06

No dobra, ale co mam zrobić jeżeli nie mam czegoś takiego jak \pb_ w konsoli?

Ni Chooyah!

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2009-04-09 18:10:07

Bo jak napiszesz pb_ i dasz tab to nic nie wyświetla, a jak wpiszesz pb_sleep X to i tak zadziała :-)

=)

Choooy

Od: 2008-09-25

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-04-09 18:45:03

Rzeczywiście działa =) Ale gówno daje :(

Ni Chooyah!

fauiksde

Gravatar

Od: 2009-05-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-07-03 18:56:46

Mam pytanie - rozwiazal juz ktos problem z tymi scinkami? Pojawiaja sie gdy ustawiam inne wartosci dla kazdej broni, zmiana cfg na "tylko do odczytu" nic nie daje, sposob chooya rowniez. Jestem bezradny, prosze o jakies wskazowki.

Pozdrawiam.

Xsi

Od: 2003-05-13

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2009-07-03 19:40:41

No jedynym rozwiazaniem jest zrezygnowanie z tych wartosci. Ja tak musialem wyrzucic zmienne i kolorowe celowniki, drawgun 0/1 itp :/

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-07-03 20:15:26

Nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje, ale nie jesteście pierwszymi osobami, które to mają. Od paru lat i w Q3 i w QL miałem zmienne fovy/sensy/drawguny/celowniki na poszczególne bronie i nigdy nie miałem z tym problemów. Teraz też nie mam. Ale to już któryś topic na ten temat na forach QL/ESR albo ORG-a i wiem, że wiele osób ma dokładnie taki problem.

Mam tylko kilka pytań na płaszczyźnie oprogramowania - próbowaliście grać na FF, IE oraz Prismie? Spróbujcie na wszystkich tych platformach i zobaczcie co to daje. Napiszcie również specyfikacje swojego sprzętu, wszystko od płyt głównych poprzez grafiki do kart sieciowych. Oraz, oczywiście, system operacyjny.

Np. ja mam:

Prism @ WinXP

c2d 1,8 ghz

2gb ram

gf8800gts 320 mb

creative x-fi

Choooy

Od: 2008-09-25

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-07-03 20:32:31

Ja grałem na IE, FF i teraz gram na Prismie. Na wszystkich mam ten problem.

OS: Win XP

MOBO Asssrock jakiś tam

Athlon XP 2200+ @ 1.8 Ghz

1,5 Gb ram @ 333 Mhz

GF7600 GS AGP 256 Mb 128-bit 400/800 OC @ 525/1022

SB Audigy LS

EDIT:
Nie próbowałem jeszcze Prisma w standalone. Dzisiaj przetestuję.

Ni Chooyah!

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-07-03 20:39:02

Nah, jeśli masz problemy na ff oraz ie, to standalone prisma nic nie pomoże. Zapomniałem jeszcze o dwóch ważnych rzeczach, service pack do OS'a (u mnie 2) oraz antivir (avast).

Choooy

Od: 2008-09-25

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-07-03 20:48:18

Ok, na standalone Prismie nie działa w ogóle QL :D A Sp mam też 2.

Ni Chooyah!

Xsi

Od: 2003-05-13

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2009-07-04 11:42:22

To nie zalezy od przegladarki ani od sprzetu. Tifu kiedys mi podeslal topic z forum QL, gdzie jest napisane, że w momencie naciskania tak zbindowanego przycisku gra zapisuje sobie i wysyla to wszystko co powoduje laga. W Q3 nie bylo takiego problemu bo bylo to inaczej rozwiazane i mam nadzieje ze w koncu to poprawią i tutaj. Chociaz przyzwyczailem sie juz do grania na jednym celowniku :D

ins1d1um

Od: 2007-09-14

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-07-04 14:10:24

Cytat z posta - autor: Xsi
> To nie zalezy od przegladarki ani od sprzetu. Tifu kiedys mi podeslal topic z forum QL, gdzie jest napisane, że w momencie naciskania tak zbindowanego przycisku gra zapisuje sobie i wysyla to wszystko co powoduje laga. W Q3 nie bylo takiego problemu bo bylo to inaczej rozwiazane i mam nadzieje ze w koncu to poprawią i tutaj. Chociaz przyzwyczailem sie juz do grania na jednym celowniku :D

dokładnie.
Zmiana celownika to jest primary setting który mysi być wysłany do id.software w celu zapisania ustawień, podobnie jak enemymodel, enemycolor, bindy.....

Dodam jeszcze że QL wykorzystuje jabbera do komunikacji ze znajomymi, czyli krótko im więcej znajomych tym większe lagi.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

( Dlatego między innymi nie ma opcji zmiany nicku w ql a uważa się że to blokada antyfejkowa).

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-07-04 15:27:54

ins1de napisał:
> Xsi napisał:
>
> > To nie zalezy od przegladarki ani od sprzetu. Tifu kiedys mi podeslal topic z forum QL, gdzie jest napisane, że w momencie naciskania tak zbindowanego przycisku gra zapisuje sobie i wysyla to wszystko co powoduje laga. W Q3 nie bylo takiego problemu bo bylo to inaczej rozwiazane i mam nadzieje ze w koncu to poprawią i tutaj. Chociaz przyzwyczailem sie juz do grania na jednym celowniku :D
>
>
>
>
>
> dokładnie.
>
> Zmiana celownika to jest primary setting który mysi być wysłany do id.software w celu zapisania ustawień, podobnie jak enemymodel, enemycolor, bindy.....
>
>
> Dodam jeszcze że QL wykorzystuje jabbera do komunikacji ze znajomymi, czyli krótko im więcej znajomych tym większe lagi.
>
> Free Image Hosting at www.ImageShack.us
>
>
> ( Dlatego między innymi nie ma opcji zmiany nicku w ql a uważa się że to blokada antyfejkowa).
jeśli to prawda, to dlaczego ja nie mam takiego problemu?

edit: może i głupi pomysł, ale spróbujcie:

Zamiast np. bind e "weapon 5; cg_drawcrosshair 2; cg_fov 105"

Spróbujcie np. bind e "vstr w5" oraz set w5 "weapon 5; cg_drawcrosshair 2; cg_fov 105"

kos

Od: 2003-03-01

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2009-07-04 18:05:39

z tymi bindami to prawda :D w q3 mam takie razem z zommem etc

> // Weapon*
>
>
> //________________________________
>
>
> bind q "weapon 1;cg_drawCrosshair 2;cg_crosshairsize 50;cg_drawgun 0;cg_zoomfov 100;cg_fov 100"
>
>
> bind a "weapon 2;cg_drawCrosshair 1;cg_crosshairsize 25;cg_drawgun 0;cg_zoomfov 100;cg_fov 100"
>
>
> bind w "weapon 3;cg_drawCrosshair 2;cg_crosshairsize 50;cg_drawgun 2;cg_zoomfov 100;cg_fov 120"
>
>
> bind SHIFT "weapon 4;cg_drawCrosshair 2;cg_crosshairsize 50;cg_drawgun 2;cg_zoomfov 100;cg_fov 120"
>
>
> bind g "weapon 5;cg_drawCrosshair 2;cg_crosshairsize 50;cg_drawgun 0;cg_zoomfov 100;cg_fov 100"
>
>
> bind t "weapon 8;cg_drawCrosshair 2;cg_crosshairsize 50;cg_drawgun 0;cg_zoomfov 100;cg_fov 100"
>
>
> bind MWHEELUP "weapon 6;cg_drawCrosshair 1;cg_crosshairsize 25;cg_drawgun 2;cg_zoomfov 100;cg_fov 200"
>
>
> bind MWHEELDOWN "weapon 7;cg_drawCrosshair 2;cg_crosshairsize 50;cg_drawgun 2;cg_zoomfov 100;cg_fov 120;vstr zoomout"
>
>
>
>
> // Zoom*
>
>
> //________________________________
>
>
> set zoomin "cg_fov 120 ; cg_zoomfov 60 ; +zoom ; bind SPACE vstr zoomout"
>
>
> set zoomout "cg_fov 120 ; cg_zoomfov 100 ; +zoom ; bind SPACE vstr zoomin"
>
>
> vstr zoomout
>
>
> vstr zoomin
>
>
> vstr zoomout
>
>
> bind SPACE "vstr zoomin"

Przez to w ql miałem takie przycinki że gdy zmieniałem broń to ql nagle miał 0 fps i musiało minąć z 5 sek zanim złapał znów stałe fps.

Bindy przez vstr ścinają mi tak samo jak normalne. Mam dalej zooma przez vstr w cfg z ql ale nie da się go używać przez te ściny.

^^

Choooy

Od: 2008-09-25

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-07-04 19:46:59

To co wyżej.

Ni Chooyah!

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2009-07-05 14:28:58

Kawalek mojego konfiga:

> bind 2 "weapon 1; bind MOUSE2 vstr zoomer ; vstr zoomout; set cg_fov 105 ; vstr chDEF" // gauntlet
>
> bind 5 "weapon 2; bind MOUSE2 vstr zoomer ; vstr zoomout; set cg_fov 130 ; vstr chMG" // machinegun
>
> bind 3 "weapon 3; bind MOUSE2 vstr zoomer ; vstr zoomout; set cg_fov 130 ; vstr chSG" // shotgun
>
> bind 4 "weapon 4; bind MOUSE2 vstr zoomer ; vstr zoomout; set cg_fov 110 ; vstr chDEF" // granate launcher
>
> bind r "weapon 5; bind MOUSE2 vstr rj2 ; vstr zoomout; set cg_fov 130 ; vstr chRL" // rocket
>
> bind t "weapon 6; bind MOUSE2 vstr zoomer ; vstr zoomout; set cg_fov 130 ; vstr chLG" // lightning
>
> bind w "weapon 7; bind MOUSE2 vstr zoomer ; vstr zoomout; set cg_fov 130 ; vstr chRG" // railgun
>
> bind g "weapon 8; bind MOUSE2 vstr zoomer ; vstr zoomout; set cg_fov 130 ; vstr chDEF" // plasmagun
>
> bind 6 "weapon 9; bind MOUSE2 vstr zoomer ; vstr zoomout; set cg_fov 130 ; vstr chDEF" // bfg
>
>
> // rocketjump ->
>
>
> seta rj2 "+attack;wait 1;-attack;+moveup;wait 1;-moveup"
>
>
> // zoom ->
>
>
> seta zoomer "vstr zoomin"
>
> seta zoomin "cg_zoomfov 60 ; set zoomer vstr zoomout"
>
> seta zoomout "cg_zoomfov 100 ; set zoomer vstr zoomin"
>
>
> // crosshairs ->
>
>
> seta chDEF "set cg_drawcrosshair 3; set cg_crosshairSize 25"
>
> seta chMG "set cg_drawcrosshair 3; set cg_crosshairSize 40"
>
> seta chSG "set cg_drawcrosshair 4; set cg_crosshairSize 30"
>
> seta chRL "set cg_drawcrosshair 7; set cg_crosshairSize 25"
>
> seta chLG "set cg_drawcrosshair 1; set cg_crosshairSize 40"
>
> seta chRG "set cg_drawcrosshair 3; set cg_crosshairSize 45"
Ja mam bardzo podobnie w taki sposob zrobione i nie mam zadnych scinek, ale nie testowalem na innych kompach, a na swoj nie narzekalem nigdy, wiec nie wiem do konca czy to kwestia dobrych ustawien czy kompa. Gram na +zoom.

przodownikpracy

Od: 2002-07-09

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2009-07-05 14:55:27

> bind 6 "weapon 9; bind MOUSE2 vstr zoomer ; vstr zoomout; set cg_fov 130 ; vstr chDEF" // bfg

Musisz gnoić w FFA :D

Эй, диджей, давай, давай, делай, делай хорошо!

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2009-07-06 11:35:39

Raczej mi sie nie zdaza, ale czasem sie strzelalo na warmupie, poza tym 6 to tak srednio wygodne do wciskania, teraz tam proximity mine wrzucilem a bfg zeszlo na 7, w ogole to z dupy ze ciagna ta bron dalej w takim stylu, byloby ciekawiej gdyby strzelala tak jak ta w CPM, bylaby kolejna uzytkowa bron w innych trybach.