ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Shot Arena - nowa gra nadchodzi!

KeilSpooky

21527

Od: 2010-11-12

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2013-07-15 13:25:56

W tych czasach kopia Q3 już raczej nie odniesie takiego sukcesu jak wcześniej, obejrzałem ten filmik jeszcze raz - jak go przyspieszyć o +0,75 razy to jest mega.

Ale coming soon to +/- kiedy Maniek ??

Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem.

[M]aniek

7748

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-07-15 16:39:56

Plus minus chciałbym jakąś pierwszą wersję do końca roku wydać, ale pewnie się nie uda, bo teraz pracuję nad tymi grami co już mam i nie mogę ich tak zostawić bo to moje główne źródło dochodu. Ciężko powiedzieć.

attyla7

19614

Od: 2009-12-31

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2013-07-15 20:06:10

Dużo na samych grach potrafisz zarobić?

KeilSpooky

21527

Od: 2010-11-12

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2013-07-15 23:52:43

A kto sponsoruje Quakecon ?! ?:) wiadomo Maniek

Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem.

Mariano

Metrowy

Od: 2009-12-01

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2013-07-16 00:23:21

@attyla7: Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają. :D

...byliśmy młodzi gniewni, ale czas nas zmienił

teraz jesteśmy starsi i naprawdę wkurwieni...

[M]aniek

7748

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-07-16 13:53:27

Odpowiem po staropolsku: Na piętkę od chleba mi staje.

vfj

Tux born to frag

Od: 2012-12-25

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2013-07-16 16:47:52

Mógłbyś coś więcej o silniku powiedzieć?

[M]aniek

7748

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-07-17 00:31:29

Zależy co chcesz wiedzieć. Nazywa się Unity 3D (www.unity3d.com). Wiedza o nim jest dostępna na stronie.

vfj

Tux born to frag

Od: 2012-12-25

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2013-07-17 12:45:57

Na jakie systemy planujesz wydać grę?

[M]aniek

7748

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-07-17 14:54:44

Pierwsza wersja będzie w przeglądarce i będzie działać na Windowsie i Macintoshu. Jeśli później zdecyduję się wyjść poza przeglądarkę to dołączy do nich Linux. Takie są możliwości silnika na obecną chwilę.

tobster

Gravatar

Od: 2007-10-17

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2013-07-17 16:59:23

Jakieś narzędzia do robienia map ?

Mav_8217

3846

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-07-17 17:39:41

Czy ta gra ma gigantyczną skalę w stylu UT? Wydaje mi się, że jeśli chcesz balansować bronie hitscanowe oraz projectile'owe na tych odległościach, to ostatecznie wyjdzie Ci coś mega szybkiego, w co będą grały dinozaury. Albo ugryź od drugiej strony - zrób model gracza sporo większy. Bo na razie odległości są większe niż ego sab'a.

Poza tym jak na razie tam nie ma nic odkrywczego. Ot, kolejny shooter. I wygląda gorzej niż moje gardło. A moje gardło teraz naprawdę wygląda źle, bo leżę w domu z mononukleozą. Czekam na WINCYJ.

[M]aniek

7748

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-07-17 19:18:52

Unity ma pewne ograniczenia, gdy gra działa w przeglądarce (związanych z zapisem i odczytywaniem danych z dysku, bardzo uciążliwe), dlatego póki co nie będzie map wrzucanych przez ludzi. Jest to spory minus, ale nie można mieć wszystkiego. Robienie własnych map przez ludzi byłoby mi na rękę, ale zwyczajnie nie bardzo się da to zrobić póki gra działa w przeglądarce. Plugin Unity nie pozwala na zapis ani odczyt plików z dysku gracza. Można korzystać tylko z niewielkiego cache'u. Ściąganie map jest możliwe, ale tylko jeśli zostałyby one odpowiednio przygotowane, a to wymaga posiadania drogiej wersji Unity Pro (1500$) przez twórcę mapy.

Jeśli chodzi o działanie gry, to nie jestem w stanie powiedzieć jak bardzo to będzie przypominało trailer. To trzeba przetestować i ustalić metodą prób i błędów. Póki co wróciłem do prac nad ballami, a Shot Arena musi chwilę poczekać. Przy okazji nabiorę dystansu do pomysłów jakie miałem i przeanalizuję wszystko ponownie.

Myślę, że jednak zrobię to tak jak twórca Minecrafta, wydam jakąś betę i będę dłubał w międzyczasie. Miło byłoby się rozwinąć i zatrudnić kogoś do pomocy, wtedy tempo by wzrosło, ale zobaczymy czy tak się stanie :) Raczej na kokosy jeśli chodzi o finanse z tego shootera się nie nastawiam, więc cokolwiek się stanie rozczarowany nie będę. Traktuję to po części jako kolejny etap w nauce tworzenia gier, więc tak czy tak zyskam na tym.

A Mav_owi (kreska się przydała), życzę powrotu do zdrowia!

KeilSpooky

21527

Od: 2010-11-12

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2013-07-18 00:14:15

Czekamy na betę !!!!

Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem.

Mav_8217

3846

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-07-18 09:08:59

A czy z mapami nie da się tego zrobić w ten sposób, że ktoś ją wykonuje, przesyła do Ciebie, a następnie Ty ją wstawiasz do gry? Bo chyba zajebiesz się jakbyś miał jeszcze mapy robić :)

Jeszcze o jednej rzeczy zapomniałem - wrzuć to koniecznie na ESR. To taka społeczność jak nasza, tylko więcej tam ludzi i na pewno będą mogli coś podpowiedzieć. Tam też masz chyba największą potencjalną pulę chętnych beta-testerów. Nie wiem czy teraz, ale w niedalekiej przyszłości na pewno.

Xsi

5838

Od: 2003-05-13

Ranga: BFG Fragger

tobster

Gravatar

Od: 2007-10-17

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2013-07-18 23:12:18

Czy nie można zrobić mapy w Radiancie/UDK i potem przeportować do Unity ?

[M]aniek

7748

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-07-19 09:25:56

Mapę można by raczej robić w edytorze o nazwie DELED (darmowy i przypomina radianta).

Problem jest też w tym, że te mapy byłyby przechowywane na moim serwerze. W takim przypadku muszę mieć jasność, że ten kto wrzuca mapę, wykonał ją, a przede wszystkim, że miał prawo użyć tekstur i modeli, jakie się na niej znajdują. Masa problemów do rozwiązania.

Na dodatek w Unity można ściągnąć tylko 50MB takich mapek do pamięci cache przeglądarki. Można zwiększyć ten limit, ale trzeba kupić licencję (kiedyś słyszałem, że bardzo droga, ceny na stronie nie podali). Jedna mapka to na moje oko koło 10MB (są dość solidnie skompresowane).

Nie mówiąc już, że nie ma możliwości zapisania ani wczytania demek z dysku. W Ball 3D musiałem użyć Flasha do zapisywania i odczytywania replayów. A to wszystko według twórców Unity z powodu bezpieczeństwa. Mogliby przecież wydzielić pewien katalog do zapisu i odczytu plików, to by chyba nie naruszyło zbytnio bezpieczeństwa użytkowników.

tobster

Gravatar

Od: 2007-10-17

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2013-07-19 19:11:00

Jednym słowy robisz grę na dzien dobry mocno ograniczona, jest sens to robic ? Musi byc konkretnie webowa ? Nie mozesz zdecydowac sie na projekt z normalnym instalatorem ? UDK daje ci full mozliwosci bez wykupywania licencji. Projekt moze byc darmowy i uzyskalbys wieksze wsparcie od sceny w postaci mapmakerow, modmakerow itp.

Jezeli juz nadal chcesz Unity to mapy mozna udostepniac dla Ciebie na licencji Creative Common, GNUGPL itp. mozesz tez przygotowac oficialny pakiet tekstur, ktorych mozna uzywac do robienia map i zadnych innych.

IMO idealna gra to to taka, ktora zawiera w sobie od razu edytor map, narzedzia moderskie, nardzedzia dla moviemakerow (zgrywanie klatek do .bmp/jpeg, odtwarzanie dem z narzedziem do ustawiania kamer, freelokow itp) wpsarcie sceny, narzedzia do organizowania lig/eventow i to ma przyszlosc.

Sa tez inne silniki, ktore mozna dostosowac dowolnie ten z Quake 3, Doom3 itp.

[M]aniek

7748

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-07-20 18:50:47

Ja doskonale wiem jakie są oczekiwania ludzi ze sceny Quake'a i jak wygląda ich gra idealna (krótko mówiąc tak jak Quake + kilka innych rzeczy).

Stworzenie takiej gry nie jest moim celem.
To co opisujesz jest możliwe do stworzenia przez grupę ludzi, jeden człowiek musiałby to robić wiele lat.

Pytasz jaki jest sens robić taką grę? Czy każda gra ma narzędzia do robienia modów, map, filmów, organizacji lig? Zgodnie z Twoją logiką, robienie gier bez tych narzędzie nie ma sensu. A tym czasem istnieje wiele dobrych gier, w które gracze grają i brak takich narzędzi nie stanowi żadnej przeszkody (w tym strzelanki FPP, na przykład: BeGone, Uberstrike). Takie narzędzia są ważne, ale nie jest to czynnik warunkujący sukces. Tak jak napisałem, chciałbym zrobić możliwość tworzenia map, ale nie dam rady, przynajmniej nie na początku.

Nie wiem jaki sens miałaby zmiana z Unity na UDK, nie widzę takiej potrzeby.

Podobno we wrześniu 2GD ma coś pokazać związanego z Rebornem, wtedy ponownie zastanowię się co dalej z moim projektem.

Mav_8217

3846

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-07-20 19:10:19

@[M]aniek: "Czy każda gra ma narzędzia do robienia modów, map, filmów, organizacji lig? Zgodnie z Twoją logiką, robienie gier bez tych narzędzie nie ma sensu."

imho robienie w pojedynkę shootera w takiej odmianie, w jakiej robisz, bez możliwości robienia map nie ma sensu. Dopóki tego problemu nie rozwiążesz, nigdy nie osiągniesz dużego sukcesu. Może co najwyżej będziesz miał tyle ludzi grających, co w ball3d, ale nawet w to wątpię.

Swoją drogą, jakoś cały czas myślałem, że Twoja gierka nazywa się "ShootArena", które ma większy sens niż "ShotArena", ale dalej jakoś nie pasuje. Sam zorientowałem się dopiero, jak zobaczyłem, że ktoś na ESR Ci to wytknął :D Będziesz myślał nad zmianą nazwy?

Sorry for the harsh words, ale takie moje zdanie.

r3v.DOOMer

12696

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2013-07-20 20:11:52

A ja będę bronił Mańka:)
Robi grę również po to, żeby się czegoś nauczyć, móc pokazać coś przyszłym pracodawcom, sponsorom czy wydawcom. To, czy odniesie ona sukces to już zupełnie inna bajka, bo bardzo rzadko się zdarza, żeby gra stworzona przez jedną osobę zyskała szersze grono wielbicieli. W dodatku nie ma na to przepisu. Minecraft obiektywnie rzecz biorąc nie miał szans na sukces. Q4 niósł nadzieję i obawę na zdetronizowanie Q3, a po roku gra leżała zakurzona na półkach.
Maniek pracuje w zasadzie sam. Robi sobie podstawy, które mogą mu pomóc za parę lat zebrać odpowiedni zespół, pozyskać sponsora i zrobić kolejną grę z tymi wszystkimi rzeczami, które graczom są potrzebne. Poza tym po co tracić czas i pieniądze teraz, pracować nad edytorami, moviemakerami itd., skoro nie wiadomo, czy będzie to przez kogokolwiek użyte?

Mav_8217

3846

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-07-21 21:31:24

Odwracasz kota ognosem.

4lko

9081

Od: 2004-01-24

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-07-22 11:58:17

W nastepnym trailerze obowiazkowo na poczatku "we meat again" i esr jest Twoje.

Whaddya mean I ain't kind ? Just not your kind.

Our 'hit'? This is our 'hit'. This next song's our 'hit'. You won't hear this next song anywhere but in your goddamned car, at home, or on this fucking stage, and that's the way it should be.

[M]aniek

7748

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2013-07-22 12:20:56

Co tam ESR, to nie jest grupa docelowa dla mojej gry :) Nigdzie indziej tego trailera nie wrzucałem, bo on pokazuje tylko movement, zwykli gracze byliby zdezorientowani o co tam chodzi (kilku mnie pytało, czy w tej grze będzie się w ogóle strzelać).

Brak robienia map to spory problem, od początku mnie to trapi. W ogóle ta gra bardziej pasuje do wydania w normalnej formule, poza przeglądarką. Tylko, ze w chwili obecnej ma dla mnie sens jedynie wydanie gry przeglądarkowej. Na pewno nie będę robił jej na siłę, możliwe, że dalsze pracę odłożę na później, a wcześniej zrobię inną grę, która bardziej nadaje się do przeglądarki. Mam jeden taki fajny pomysł. Myślę, że teraz byłaby dobra pora na zrobienie tej gry, ale jeśli ma mi wyjść jakieś dziadostwo, to wolę poczekać, bo tak to tylko zmarnuję czas.

Robienie własnego edytora nie miałoby sensu dla mnie (to by zajęło dłużej niż zrobienie samej gry), trzeba to urządzić tak, żeby ludzie mogli robić mapy korzystając z istniejących darmowych rozwiązań (DeleD, albo nawet Blender). To nie byłoby raczej trudne do zrealizowania, gdyby gra nie działała w przeglądarce.

Co do nazwy to sam nie wiem, ja to tłumaczę jako: Strzał Arena, tak jak Wstrząs 3 Arena, niestety można to też przetłumaczyć chyba jako Postrzelona Arena i może stąd ta niechęć ludzi do nazwy (jak dla mnie też brzmi fajnie, przynajmniej po polsku). Na początku myślałem o Shoot, ale ta domena była zajęta.