ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Siema ponownie. ...

Phantom

Gravatar

Od: 2002-12-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-09 20:31:22

Siema ponownie.

Możesz mi opsać dokładnie jak zrobić skocznie bo kurde nie wiem co odznaczyc co gdzie wpisać i wogóle jak to jest w przypadku GtkRadianta.Proszę. I wytłumacz mi o co chodzi z poleceniami do key i value. czy 1j to pozycja czy co?

[b]Phantom

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-02-09 20:43:23

Nie wiem o kim mówiłes, ale ja mogę ci wyjaśnić.
1.Najpierw zrób blok z texturki common/trigger, o wiekości skoczni.

  1. Jak masz zaznaczony brush to wciśnij PPM/trigger/trigger_push.

  2. Teraz jak masz zaznaczone to wciśnij N. W polu key napisz [b]target[/b], a w value np. jumppad1.

  3. Odznacz wszystko. Wciśnij PPM/target/target_push.

  4. Zaznacz targeta, wciśnij N i w polu key napisz [b]targetname[/b], a w value jumppad1 (tak samo jak przy triggerze).

  5. Jeśli wszystko zrobiłeś dobrze to powinny połączyć się linią.
    Jak o co chodzi z key i value? Poleceniami \'key-value\' określasz różne funkcje, niezbędne do zrobienia skoczni, teleportów, drzwi. Określasz szybkość, kierunek poruszania się brush\'a. I dużo, dużo innych rzeczy.

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-02-09 20:43:48

moze to zabrzmiec jak autoreklama, ale skocz na requiem.and.pl, tam masz dokladny tutorial:)

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-02-09 20:49:44

Nie ma to jak autoreklama ;)).

Zobacz to:

www.q3arena.gry.wp.pl/?id=26

www.q3arena.gry.wp.pl/?id=38&kat=1
Najlepsze rozwiązanie, zajrzyj i tu i tu.

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-09 21:23:56

a ja jak zwykle dam ci moja rade (lepsza imho) :D

zaznacz trigger potem zaznacz target i wcisnij ctrl+k.

potem zrob to samo tylko ze ze stoperem i policz ile razy szybsza jest ta metoda od tej ktora podala szakala :P

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-02-09 21:38:03

damn: a mi tak nie działa - nie skacze na padach robionych przez ctrl+k

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-02-09 22:09:34

Może i jest szybciej, ale jestem przyzwyczajona do ręcznego łaczenia targetem. I ciągle myli mi się wtedy co ma być zaznaczone pierwsze.

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-09 22:34:11

uehehe! a ja juz 2 lata tak robie pady i dziala :)

cos zle robisz, moze ci tutoriala napisac ;-)

zawsze i wszystko lacze przez ctrl+k i zawsze dziala jak trzeba. szczerze mowiac to nigdy nie wpadl bym na pomysl recznego wpisywania [25]. po co utrudniac sobie zycie? to tak jakby mapke pisac w notatniku <_<...

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

Phantom

Gravatar

Od: 2002-12-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-10 01:05:41

Dobra później pokombinuje z windą narazie Rocket Jumpów nie będe robił:)

Ale zastanawia mnie co to jest tigger ja w radiancie mam tylko

Triggera. Czy o to chodzi ?

I co oznacza oklreślenie nad windą położyć warstwe na windzie czy wyżej>:)?

[b]Phantom

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-02-10 10:02:35

No tak jak pisze. Połóż tuż nad windą (warstwe na windzie), tak aby się z nią stykało. Oznacza to że jeśli w niego wejdziesz to aktywujesz winde.

Phantom

Gravatar

Od: 2002-12-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-10 12:16:39

aha:) taki bajer

ale jeszcze to robie to nie zamykajcie dokumentu

[b]Phantom

Phantom

Gravatar

Od: 2002-12-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-10 12:19:31

a co z tym triggerem to o to chodzi czy w kursie jest błąd.

[b]Phantom

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-02-10 12:21:08

Taa, był błąd. Ale już nie ma :P

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-10 12:55:28

tyGGrys, hehe ;-)

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

Phantom

Gravatar

Od: 2002-12-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-10 16:44:25

Czy quake odtwarza mp3?

I czy można zrobić aby w mapie juz na stałe weszła muzyka bez potrzeby zasilania plikiem z foldera z dysku?

[b]Phantom

Phantom

Gravatar

Od: 2002-12-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-10 16:47:14

Gdzie umieścić folder sounds bo takiego nie posiadam?:)

[b]Phantom

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-10 16:55:03

chyba nie bardzo sam wiesz czego chcesz bo takie pytania zadajesz.

mp3 nie odtwarza q3 tylko winamp ;)

a po co ci katalaog sounds??
jak chcesz aby muza leciala w tle to musisz we wlasciwosciach worldspawn wstawic music i wartosc czyli sciezke dostepu do pliku *.wav

a jesli nie chcesz muzyki z pliku to nie masz wyjscia, pozostaje tylko radio ew cd ;-)

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

Phantom

Gravatar

Od: 2002-12-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-10 17:22:24

Nie rób ze mnie buraka chodziło mi o to czy quake przyjmuje plik mp3 , czy konieczny jest format wave.Teraz już wiem.

A w drugim zdaniu chodziło mi o to czy można zrobic taki trik żeby do mapy wgrać muzę tak jak jest w produkcjach id.

[b]Phantom

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-02-10 18:42:27

Katalog sounds wstawiasz właśnie jeśli chcesz mieć własną muzykę na mapce. Tworzysz go w baseq3, wrzucasz muzykę, a potem dodajesz do pak\'a i wtedy będzie razem z mapą.

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-02-10 18:49:22

Ale sam wav. Żadnych mp3.

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-10 19:03:55

jakiego buraka??? nie pytalbys sie...

przecierz napisalem jak wstawic muze, taknie??

a katalog sounds jest tak ci potrzebny do szczescia jak joystick do grania w quaka.

moze bys tak czytal co pisze. jak nie czytasz odpowiedzi to po co zadajesz pytania???

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

Phantom

Gravatar

Od: 2002-12-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-10 19:30:49

Jak nie czytam odpowiedzi jak czytam odpowiedzi przecierz pisze chyba na bierząco.

I analizuje twoje wypowiedzi przecierz bym bez tego nie ruszył.
A poza tym budowanie mapek to fajna rzecz ale...

...Jak ładnie i estetycznie zbudować schody?:)

[b]Phantom

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-02-10 19:46:58

Schody? Robisz jeden blok, potem następny wyższy, itd.

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-10 20:17:31

mialem fajny programik do robienia dchodkow, ale gdzies go podzialem :/ moze go znajde jeszcze :D

wpisywalo sie wysokosc schodka, kat skretu ... no wszystko czego potrzeba :) ide szukac, tez mi sie przyda :>

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

Phantom

Gravatar

Od: 2002-12-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-10 20:47:02

Jak znajdziesz to prześlij:)

Please...

Bo ja mam duże schody do zrobienia jak bym zaczął bloki kłaść to bym do czerwca nie skończył.
aha a to mój mail Phantom72@poczta.fm
Co do pliku Damn3 fajna mapka szczególnie 1v1 ale tekstura jest nużąca. Ciekawe jak zrobiłeś ten tłok.
edit: Dlaczego jak schody robie z cienkiego brusha to w grze są przeźroczyste. Czy można to jakoś zlikwidować czy muszę schody kłaść od nowa?
ludzie odpiszcie bo całą noc te schody robiłem.

[b]Phantom