Siema ponownie.
Możesz mi opsać dokładnie jak zrobić skocznie bo kurde nie wiem co odznaczyc co gdzie wpisać i wogóle jak to jest w przypadku GtkRadianta.Proszę. I wytłumacz mi o co chodzi z poleceniami do key i value. czy 1j to pozycja czy co?
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
Siema ponownie.
Możesz mi opsać dokładnie jak zrobić skocznie bo kurde nie wiem co odznaczyc co gdzie wpisać i wogóle jak to jest w przypadku GtkRadianta.Proszę. I wytłumacz mi o co chodzi z poleceniami do key i value. czy 1j to pozycja czy co?
[b]Phantom
Nie wiem o kim mówiłes, ale ja mogę ci wyjaśnić.
1.Najpierw zrób blok z texturki common/trigger, o wiekości skoczni.
Jak masz zaznaczony brush to wciśnij PPM/trigger/trigger_push.
Teraz jak masz zaznaczone to wciśnij N. W polu key napisz [b]target[/b], a w value np. jumppad1.
Odznacz wszystko. Wciśnij PPM/target/target_push.
Zaznacz targeta, wciśnij N i w polu key napisz [b]targetname[/b], a w value jumppad1 (tak samo jak przy triggerze).
Jeśli wszystko zrobiłeś dobrze to powinny połączyć się linią.
Jak o co chodzi z key i value? Poleceniami \'key-value\' określasz różne funkcje, niezbędne do zrobienia skoczni, teleportów, drzwi. Określasz szybkość, kierunek poruszania się brush\'a. I dużo, dużo innych rzeczy.
moze to zabrzmiec jak autoreklama, ale skocz na requiem.and.pl, tam masz dokladny tutorial:)
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
Nie ma to jak autoreklama ;)).
Zobacz to:
www.q3arena.gry.wp.pl/?id=38&kat=1
Najlepsze rozwiązanie, zajrzyj i tu i tu.
a ja jak zwykle dam ci moja rade (lepsza imho) :D
zaznacz trigger potem zaznacz target i wcisnij ctrl+k.
potem zrob to samo tylko ze ze stoperem i policz ile razy szybsza jest ta metoda od tej ktora podala szakala :P
I had seven faces
Thought I knew which one to wear...
damn: a mi tak nie działa - nie skacze na padach robionych przez ctrl+k
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
Może i jest szybciej, ale jestem przyzwyczajona do ręcznego łaczenia targetem. I ciągle myli mi się wtedy co ma być zaznaczone pierwsze.
uehehe! a ja juz 2 lata tak robie pady i dziala :)
cos zle robisz, moze ci tutoriala napisac ;-)
zawsze i wszystko lacze przez ctrl+k i zawsze dziala jak trzeba. szczerze mowiac to nigdy nie wpadl bym na pomysl recznego wpisywania [25]. po co utrudniac sobie zycie? to tak jakby mapke pisac w notatniku <_<...
I had seven faces
Thought I knew which one to wear...
Dobra później pokombinuje z windą narazie Rocket Jumpów nie będe robił:)
Ale zastanawia mnie co to jest tigger ja w radiancie mam tylko
Triggera. Czy o to chodzi ?
I co oznacza oklreślenie nad windą położyć warstwe na windzie czy wyżej>:)?
[b]Phantom
No tak jak pisze. Połóż tuż nad windą (warstwe na windzie), tak aby się z nią stykało. Oznacza to że jeśli w niego wejdziesz to aktywujesz winde.
aha:) taki bajer
ale jeszcze to robie to nie zamykajcie dokumentu
[b]Phantom
a co z tym triggerem to o to chodzi czy w kursie jest błąd.
[b]Phantom
tyGGrys, hehe ;-)
I had seven faces
Thought I knew which one to wear...
Czy quake odtwarza mp3?
I czy można zrobić aby w mapie juz na stałe weszła muzyka bez potrzeby zasilania plikiem z foldera z dysku?
[b]Phantom
Gdzie umieścić folder sounds bo takiego nie posiadam?:)
[b]Phantom
chyba nie bardzo sam wiesz czego chcesz bo takie pytania zadajesz.
mp3 nie odtwarza q3 tylko winamp ;)
a po co ci katalaog sounds??
jak chcesz aby muza leciala w tle to musisz we wlasciwosciach worldspawn wstawic music i wartosc czyli sciezke dostepu do pliku *.wav
a jesli nie chcesz muzyki z pliku to nie masz wyjscia, pozostaje tylko radio ew cd ;-)
I had seven faces
Thought I knew which one to wear...
Nie rób ze mnie buraka chodziło mi o to czy quake przyjmuje plik mp3 , czy konieczny jest format wave.Teraz już wiem.
A w drugim zdaniu chodziło mi o to czy można zrobic taki trik żeby do mapy wgrać muzę tak jak jest w produkcjach id.
[b]Phantom
Katalog sounds wstawiasz właśnie jeśli chcesz mieć własną muzykę na mapce. Tworzysz go w baseq3, wrzucasz muzykę, a potem dodajesz do pak\'a i wtedy będzie razem z mapą.
Ale sam wav. Żadnych mp3.
Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook
jakiego buraka??? nie pytalbys sie...
przecierz napisalem jak wstawic muze, taknie??
a katalog sounds jest tak ci potrzebny do szczescia jak joystick do grania w quaka.
moze bys tak czytal co pisze. jak nie czytasz odpowiedzi to po co zadajesz pytania???
I had seven faces
Thought I knew which one to wear...
Jak nie czytam odpowiedzi jak czytam odpowiedzi przecierz pisze chyba na bierząco.
I analizuje twoje wypowiedzi przecierz bym bez tego nie ruszył.
A poza tym budowanie mapek to fajna rzecz ale...
...Jak ładnie i estetycznie zbudować schody?:)
[b]Phantom
mialem fajny programik do robienia dchodkow, ale gdzies go podzialem :/ moze go znajde jeszcze :D
wpisywalo sie wysokosc schodka, kat skretu ... no wszystko czego potrzeba :) ide szukac, tez mi sie przyda :>
I had seven faces
Thought I knew which one to wear...
Jak znajdziesz to prześlij:)
Please...
Bo ja mam duże schody do zrobienia jak bym zaczął bloki kłaść to bym do czerwca nie skończył.
aha a to mój mail Phantom72@poczta.fm
Co do pliku Damn3 fajna mapka szczególnie 1v1 ale tekstura jest nużąca. Ciekawe jak zrobiłeś ten tłok.
edit: Dlaczego jak schody robie z cienkiego brusha to w grze są przeźroczyste. Czy można to jakoś zlikwidować czy muszę schody kłaść od nowa?
ludzie odpiszcie bo całą noc te schody robiłem.
[b]Phantom