ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Siema ponownie. ...

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-11 15:48:47

z jak cienkiego brusha?

jaka tekture dales?

jak to przezroczyste?

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-02-11 16:27:17

Zmien texture na np. largeblock3b i zobacz czy nadal bedzie tak samo..., moze zrobiles z jakiejs przezroczystej. Jeśli dasz schody z brusha mniejszego niz jedna kratka na grid 1 to brush moze nie byc widoczny.
I jeszczej jedno. Jest taki przycisk jak EDIT, na dole pod twoim postem. Jeśli chcesz coś dopisać to wystarczy to wcisnąc. Niechce mi się ciągle tego poprawiac, tym bardziej jak wychodzi, ze masz 5 postow pod rząd.

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-02-11 16:35:54
  1. Teraz zabierzemy się za schody. Tworzymy prostokąt - w widoku z góry - zaczynający sie od połowy górnego kwadratu i kończący się na połowie dolnego kwadratu. Czyli powinien mieć szerokość 4 jednostki radianta. W widoku z boku (dolne, prawe okno) ustalamy jego wysokość - 2 jednostki. [img]requiem.and.pl/quake/tutoriale/screens2/schod1.jpg[/img] [img]requiem.and.pl/quake/tutoriale/screens2/schod2.jpg[/img] Teraz zmienimy jego teksturę. Klikamy na górną ścianę prostokąta - wybieramy z menu Textur: \"gothic\" - \"gothic_floor\", czyli tekstury podłogi. Włączamy okno T i w nim wybierzemy teksturę \"metalbridge06b\" (jasny szary) [img]requiem.and.pl/quake/tutoriale/screens2/szary.jpg[/img] Mozemy nie zamykać okna tekstur, a odrazu kliknąć na przednią ścianę tego bloku (w widoku z kamery). Tekstury dla przednich części stopni schodów są na samym dole okna tekstur. Wybierzemy \"xstairtop6\", ponieważ odpowiada ona kolorem do wcześniej wybranej tekstury. [img]requiem.and.pl/quake/tutoriale/screens2/szary2.jpg[/img] W tej chwili, jeśli tekstura nie jest dobrze dopasowana (ciemna strona powinna być przy podłodze) - nalezy dobrze umieścić ja za pomocą okna spod przycisku S. Mamy już pierwszy stopień. Teraz wystarczy skopiować go i umieścić wyżej od stopnia pierwszego, tak aby tylko się stykały u rogów górnej/dolnej ściany (widok z boku). Jeżeli z widoku z góry leży nierówno - trzeba poprawić:) [img]requiem.and.pl/quake/tutoriale/screens2/schod3.jpg[/img] [img]requiem.and.pl/quake/tutoriale/screens2/schod4.jpg[/img] Ponawiamy ta czynność dla nowego schodka. Aby poziom kwadratów/schodów się wyrównał potrzeba nam 4 stopnie. [img]requiem.and.pl/quake/tutoriale/screens2/schod5.jpg[/img]
  • to pochodzi z tutoriala, ktory jest na mojej stronce, powinno byc wszystko juz jasne:)

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

afi

Od: 2002-12-17

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2003-02-11 17:34:44

Req nie styklo by dac samego linku do tutorialu?

W tym życia błędnym kole niż płakać, smiać się wolę, nie wpadam w melancholię, choć ostry krzew ukole w tym życia błędnym kole.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-02-11 17:39:10

Linki były wczesniej, a on widocznie nie zauważył...

afi

Od: 2002-12-17

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2003-02-11 17:41:04

OOps....exłuzemła - okularki by mi sie przydaly - wiec przejde sie do dermatologa ;)))))

Yy-Yyyy

W tym życia błędnym kole niż płakać, smiać się wolę, nie wpadam w melancholię, choć ostry krzew ukole w tym życia błędnym kole.

Phantom

Gravatar

Od: 2002-12-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-11 19:18:27

Dzieki reqiem za ten tutorial jeszcze nie byłem na twojej stronie . Takie schody to ja umiem robic ale chodzi mi o zakręcona.
Do szakala: dobra będę używał edit.

Do damndog: o co chodzi wtym programie jak odpalę plik z *.map który utworzyłem na tym programie to w Radiancie nic nie ma tylko jakieś teksturki w obramowaniu których są wektory zs kierunkami. Opowiedz mi co nieco co ijak:) pozdro.

[b]Phantom

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-02-11 19:34:38

Zakręcone...

Robisz jak normalne schody tylko wciskasz R, i odpowiedno obracasz schodki. Możesz również edytować używając E.

afi

Od: 2002-12-17

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2003-02-11 22:32:28

Jak ja mam robic \"zakrecone\" to wczesniej z 1 litr benzyny wypijam ( medoda dziadka - wszystkie prawa zastrzerzone :))

i wszystko tak fajnie sie kreci i jest po prostu idealnie!!!!!!!

W tym życia błędnym kole niż płakać, smiać się wolę, nie wpadam w melancholię, choć ostry krzew ukole w tym życia błędnym kole.

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-12 00:15:06

no niestety gtk cos nie bardzo chce otwierac te mapki :/

ale q3rad normalnie wyswietla wszystko.

to dlatego ze nie ma \"//brush ...\"

ale dziala :D

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-02-12 00:54:07

chodzi ci o mapki skonwertowane z bsp? zaznacz wszystko w q3radiancie, zmien texture, zapisz i otworz w gtk:P

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

darkness

Gravatar

Od: 2003-02-02

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-12 00:58:03

sorry że się wcinam, ale jak robić \"kolorowe literki\" w postach

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-02-12 09:04:09

Przeczytaj sobie regulamin.

q3arena.gry.wp.pl/board/?akcja=faq

Jakchcesz zobaczyć to jak pisze wciśnij \'quote\'

[red]dsfsafsg[/color]

[green]fsdgsd[/color]

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-02-12 11:33:38

nie req, chodzi o programik do robienia schodow :D baaaardzo ladne krete schody robi :D a takze luki z brushy :)

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...