ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Silnik Quake 3 Arena

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-11-26 11:49:42

> Na ftpie to on może i jest ale za użycie to i tak zabulić musisz :) swoją droga na poczatku ktoś pytał czy strafe był specjalnie wsadzony do q3... do q3 już tak. tak samo do q2 tak. Wszelkie tricki właśnie w stylu Strafejumpów i rj już się przecież w Q1 zaczęły! No nie mówcie że nie pamiętacie [1]

Za jego użycie? Przecież wszystkie mody potrzebują używać tego kodu i jakoś ich autorzy nic nie bulą.

FAQ

Od: 2003-05-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-11-26 11:53:02

> dzięki, o tym C++ to wiedziałem, weekendowe przemyślenia nad Q3 pozostawiły mnie z kilkoma nieodpowiedzianymi pytaniami, i dlatego się pytam. Niestety, nie wszystko mozna znaleźc w sieci.
>
>
> Rozumiem zatem że kod źródłowy i silnik to to samo pojęcie, ale czy zatem silnik odpowiada za gameplay? Czy są w nim zasady panujące na arenach (wybór miejsca respawnu, timing broni i itemów,itp itd) czy też jest to czysto techniczna strona gry, odpowiadająca za ...., hmm... nawet nie wiem jaki przykład podać :/

silnik to zasadniczo okreslenie algorytmu, ktory steruje gra,

natomiast q3 zlozone jest z 3 warstw:

1). silnik: (zalezny od platformy (czyt. skompilowany pod konkrenty system operacyjny))

(napisany w C, a nie w C++ i skompilowany do postaci binarnej na rozne platformy),

ktory odpowiedzialny jest za wspolprace gry z podsystemem openGL, ukladami I/O,

warstwa sieciowa oraz za interpretacje wirtualnego kodu (vide pliki QVM).

2). warstwa wirtualna: (niezalezna od platformy)

kazdy kto pisal kiedys jakiegos moda zapewne zauwazyl, ze Q-kompilator

generuje pliki binarne QVM (moje tlumaczenie (nie wiem czy poprawne): QuakeVirtualMachine)

te oto pliczki mozemy wrzucic na dowolna platforme sprzetowa i silnik je odpali bez problemu.

jest to mechanizm podobny do javy i jej wirtualnej maszyny, tyle, ze z deczka szybszy.

3). warstwa danych: (niezalezna od platformy)

tutaj mamy juz tylko surowe dane opisujace mapy, dzwieki, miejsca respawnow i inne dodatki,

ktore sa obrabiane przez wirtualny kod i silnik.

[i]The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing - Edmund Burke[/i]

*** powered by [b]PLD[/b]-CVS (www.pld-linux.org) ***