ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Szykuje sie duży update w maju

Shadowriver

Od: 2009-05-03

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-05-03 22:11:30

Może tego jeszcze nie zobaczyliście, szykuje się update:

www.quakelive.com/forum/showthread.php?t=22698

Zapowiadane są dość ciekawe nowości:

-Ulepszenia Practice Mode i poradniki dla nowicjuszy:

+Menu Practice Mode ma być bardziej rozwinięte i ma przypominać to co szykuje się dla obsługi prywatnych meczy/serwerów (czyli opcje które się tam pojawią powinny być dostępne w prywatnych meczach

+Dodane zostaną poradniki (z wideo, a nawet demami) + Areny treningowe :> Ma być to podzielone na poszczególne umiejętności (Rocket Jump itp.)

-Nowe mapy :> tak "mapy", a nie "mapa", parę na rożnych trybów :p piszą że niektóre mogą zaskoczyć ;]

-System balansu drużyn podczas już rozgrywanego meczu, ma on wykorzystywać również skill matching (aka Tier'y)

Reszta to praktycznie to samo co było w innych dev notach

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-05-04 01:11:16

Cytat z posta - autor: Shadowriver
> Nowe mapy :> tak "mapy", a nie "mapa", parę na rożnych trybów :p

ztn ?
hub ??
wcp23 ?!?! :P

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

lidek

Od: 2002-11-12

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2009-05-04 11:24:35

Przede wszystkim dodaliby opcje LOCK coby ludzie nie wchodzili w trakcie meczu bez potrzeby. Poza tym tl 20 w tdm i czasy respawnow itemsow normalne, a nie takie aka FFA. System rankingowy powinien byc kompletnie inny i uzwgledniac osobne statsy dla poszczegolnych trybow. I w ogole szkoda ze nie moga zrobic ogolnie takiego czegos jak osp lub cpma, tylko wprowadzja poszczegolne malutkie zmiany wzorujac sie na tych modach ;/

Weteran quake 3 arena tdm. Gracz takich klanow jak min. m@w, t5, dx. Obecnie quake live ctf oraz ca

SpOOnman

Od: 2002-04-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-05-04 11:38:18

Poczekamy, zobaczymy. Nie ma co się podniecać, jak jeszcze tego nie ma.

*<</font>PPPSpOOnman>

Polish Power Pack

...you win with flags not frags...
**

Razor

Od: 2002-02-14

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2009-05-04 13:05:21

lidek napisał:
> Przede wszystkim dodaliby opcje LOCK coby ludzie nie wchodzili w trakcie meczu bez potrzeby. Poza tym tl 20 w tdm i czasy respawnow itemsow normalne, a nie takie aka FFA. System rankingowy powinien byc kompletnie inny i uzwgledniac osobne statsy dla poszczegolnych trybow. I w ogole szkoda ze nie moga zrobic ogolnie takiego czegos jak osp lub cpma, tylko wprowadzja poszczegolne malutkie zmiany wzorujac sie na tych modach ;/
to, ze wchodza podczas meczu to pikus z tym jak wychodza gry ich druzyna przegrywa! Niecierpie gdy ktos dostaje baty i sie rolacza...gdzie ta ich wola walki ;/

A tak swoja droga to opcja vote powinna byc dostepna nie tylko na warmup ale takze podczas meczu. Czasami graja takie nooby, ze zabijaja caly mecz zawodnikow ze swoich druzyn i nic sie nie da z nimi zrobic.

Be yourself no matter what they say

... ]|[ www.quake.net.pl ]|[ ...

Razor.HMPG

QuakeLive: razorsl

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-05-04 17:13:07

Cytat z posta - autor: Razor
> to, ze wchodza podczas meczu to pikus z tym jak wychodza gry ich druzyna przegrywa! Niecierpie gdy ktos dostaje baty i sie rolacza...gdzie ta ich wola walki ;/

Wola walki mówisz? A co jeśli teamy są tak ustawione, że gra powiedzmy 6 wymiataczy vs 6 totalnych nubków (bo oczywiście 'prosi' za nic w świecie nie chcą zmieniać zwycięskiego składu i na /callvote shuffle reagują klepiąc z nudów F2?)

Cytat z posta - autor: Razor
> Czasami graja takie nooby, ze zabijaja caly mecz zawodnikow ze swoich druzyn i nic sie nie da z nimi zrobic.

Bo ta gra w zamyśle jest dla mas. A nie dla pr0 wymiataczy co to na LANach w q3 zęby zjedli. Szukasz wyrównanej walki? Znajdź kolegów i poczekaj na prywatne serwery. Na razie wszystkie konkurencje 'drużynowe' to jedna wielka ściema właśnie ze względu na bardzo zróżnicowany poziom grających

I jeszcze coś odnośnie statystyk: to też jest ściema. I nie dlatego, że mają jakieś błędy. Chodzi tylko o to, że np w CTF nie zdobywa się tyle fragów (ba, czasem lepiej zdechnąć parę razy więcej żeby ochronić 'szmatę') co np w FFA. Średni zawodnik będzie miał zupełnie inne ratio w przypadku gry w CTF i FFA czy CA. Coś jeszcze chciałem napisać, ale zapomniałem. Do widzenia

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

furi

Od: 2003-07-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-05-04 18:31:26

Wystarczy poczekac az zrobia z ql q3...

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2009-05-04 18:44:31

r3v.demon napisał:
> I jeszcze coś odnośnie statystyk: to też jest ściema. I nie dlatego, że mają jakieś błędy. Chodzi tylko o to, że np w CTF nie zdobywa się tyle fragów (ba, czasem lepiej zdechnąć parę razy więcej żeby ochronić 'szmatę') co np w FFA. Średni zawodnik będzie miał zupełnie inne ratio w przypadku gry w CTF i FFA czy CA. Coś jeszcze chciałem napisać, ale zapomniałem. Do widzenia
i najlepiej w ogóle się ich pozbyć, co? daj spokój ;P

lidek

Od: 2002-11-12

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2009-05-04 19:28:25

Wlasnie tak jak mowilem: odrebne statsy dla poszczegolnych trybow i w ogole inne statsy, inny system i milion inych zmian. Rok trwaja testy i za wiele nie zrobili biorac pod uwage ze mieli z czego brac przyklad-osp i cpma....

Robia na sile niby cos od nowa tak jak q4, od podstaw jada ze wszystkimi udogodnieniamy, ktore od wielu lat sa na porzadku dziennym dzieki modom. Czy te mody maja jakas licencje ze ID nie moze sie wzorowac na nich ?:D

Weteran quake 3 arena tdm. Gracz takich klanow jak min. m@w, t5, dx. Obecnie quake live ctf oraz ca

[w]sowa

Od: 2003-03-12

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2009-05-04 20:39:19

Ciekawe ile z tych zażaleń znajduje się na forum quakelive... Widze, że niektorzy zapomnieli, ze to wciaz wersja "BETA"

O]]]satan

Od: 2004-09-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2009-05-04 20:41:11

dla mas czy nie,zabijanie czlonkow swojego teamu w tdm w ql nie jest niczym nowym i nie swiadczy o braku skilla tylko mozgu

I AM THE GRAVES OF THE 80's

I AM THE RISEN DEAD

DESTROY THEIR MODERN METAL

AND BANG YOUR FUCKING HEAD

UH!

Razor

Od: 2002-02-14

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2009-05-04 21:24:22

O)))satan napisał:
> dla mas czy nie,zabijanie czlonkow swojego teamu w tdm w ql nie jest niczym nowym i nie swiadczy o braku skilla tylko mozgu
jasne, ze to nic nowego ale dlatego opcja do votowania powinna dzialac w trakcie trwania meczu.

Be yourself no matter what they say

... ]|[ www.quake.net.pl ]|[ ...

Razor.HMPG

QuakeLive: razorsl

Shadowriver

Od: 2009-05-03

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-05-04 21:42:13

Cytat z posta - autor: lidek
> I w ogole szkoda ze nie moga zrobic ogolnie takiego czegos jak osp lub cpma, tylko wprowadzja poszczegolne malutkie zmiany wzorujac sie na tych modach ;/
>
>
>  

Zdaje się że nie pojmujesz podstawowych różnić w strukturze/modelu i założeniach Q3 a QL.

Q3 to gra na płycie (tzw. Retail) którą się wydaje raz i użytkownik może dowolnie modować. ID jest developerem który popiera otwartość, dlatego daje różnorakie narzędzia społeczeństwu by ci ulepszali grę, a oni się tylko patrzą. To samo zjawisko widać wszystkich grach wydanych na engine Quake i w których udostępniono źródła modułów dll sterujących engine. W tym modelu każdy robi to co chce i jak chce bo servery stawiają osoby trzecie i one decydują co i jak, nie ma żadnych oficjalnych monitoringów statusów i rankingów, ID to po prostu nie obchodzi.

QL jest zaś gra strumieniową, czyli jest połączona z siecią centralną która monitoruje każdy ruch gracza, by notować jego statsy i obsługiwać usługi społecznościowe owej sieci (chat itp.). By wszystko się tu trzymało kupy wymaga to jednolitej struktury i ustalonych reguł (to drugie jest najważniejsze), nie ma tu miejsca na nieoficjalne/społecznościowe dodatki, dlaczego? musi być pełna i stabilna integralność z systemem centralnym, nie ma sensu notować oficjalnych statystyk jeżeli każdy może odpalić server (tak, do tego nie trzeba maszyny w serwerowni) na własnych ustawieniach i modzie (np. z aimbotem server-sideowym :p), to po prostu nie było by fer. Jedyne wyjście to ulepszanie base z jednolitymi regułami i zaciąganie z innych modów, inne wyjście sprawiło by że to by był Q3, a QL.

Co do map to jest inny problem, serwery są finansowane z reklam na mapach, banery muszą być rozmieszczone w widocznych punktach i w odpowiednich ilościach. Dlatego też nie mogą pozwolić na pełną otwartość map, bo klienci biur reklamowych (którzy płacą za te reklamy) by się burzyli że są mapy bez reklam :p

Cytat z posta - autor: r3v.demon
> Cytat z posta - autor: Shadowriver
> > Nowe mapy :> tak "mapy", a nie "mapa", parę na rożnych trybów :p
>
>
>
>
>
>
>
>
> ztn ?
>
>
>
> hub ??
>
>
>
> wcp23 ?!?! :P

Nie jest wykluczone ;] jedyne co potrzeba to zgoda autora i modernizacja mapy na potrzeb QL (banery z reklamami itp)

Xsi

Od: 2003-05-13

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2009-05-05 09:25:07

Tak, trwała kiedyś akcja zbierania kazdego mozliwego kontaktu do tworcow mapek aby zmusić Id do pojscia w tym kierunku. Niestety Id olało wszystko ciepłym moczem ...

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2009-05-05 10:28:21

Xsi napisał:
> Tak, trwała kiedyś akcja zbierania kazdego mozliwego kontaktu do tworcow mapek aby zmusić Id do pojscia w tym kierunku. Niestety Id olało wszystko ciepłym moczem ...
Ahahha nie mogę z Twojej ignorancji. Weź pogadaj sobie raz dobrze z którymś z devów na ircu a się dowiesz jak wygląda sytuacja z mapkami...

=)

SpOOnman

Od: 2002-04-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-05-05 10:39:23

Cytat z posta - autor: bloodpa1nt
> Xsi napisał:
>
>
>
> > Tak, trwała kiedyś akcja zbierania kazdego mozliwego kontaktu do tworcow mapek aby zmusić Id do pojscia w tym kierunku. Niestety Id olało wszystko ciepłym moczem ...
>
>
>
> Ahahha nie mogę z Twojej ignorancji. Weź pogadaj sobie raz dobrze z którymś z devów na ircu a się dowiesz jak wygląda sytuacja z mapkami...

Możesz powiedzieć coś więcej? Jak wygląda sytuacja z mapkami? Ja pytałem osobiście Lukina i do niego się nikt nie odzywał z id. W takim razie do kogo się id odezwało i czego można się spodziewać?

*<</font>PPPSpOOnman>

Polish Power Pack

...you win with flags not frags...
**

Razor

Od: 2002-02-14

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2009-05-05 11:08:10

Xsi napisał:
> Tak, trwała kiedyś akcja zbierania kazdego mozliwego kontaktu do tworcow mapek aby zmusić Id do pojscia w tym kierunku. Niestety Id olało wszystko ciepłym moczem ...
...i w sumie sie im nie dziwie bo maja wazniejsze sprawy na glowie niz zajmowanie sie zazalonym tlumem graczy gdzie kazdy z nich ma inny pomysl na mape. Gdyby ID sobie na to pozwolilo to na pewno wszystko co zwiazane z mapami trwalo by o wiele dluzej a jest to zbyteczne. Zalezalo im na czasie a przeciaganie tego nie bylo by im ani nam na reke.

Tak swoja droga to wyswietlaja sie Wam jakies reklamy na mapach? Mi nie...

Be yourself no matter what they say

... ]|[ www.quake.net.pl ]|[ ...

Razor.HMPG

QuakeLive: razorsl

chr0m.

Od: 2004-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2009-05-05 11:41:36

Przy wgrywaniu mapy jest reklama AXE :D

facebook.com/damnDT

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2009-05-05 11:58:03

SpOOnman napisał:
> bloodpa1nt napisał:
>
> > Xsi napisał:
> >
> >
> >
> >
> > > Tak, trwała kiedyś akcja zbierania kazdego mozliwego kontaktu do tworcow mapek aby zmusić Id do pojscia w tym kierunku. Niestety Id olało wszystko ciepłym moczem ...
> >
> >
> >
> >
> > Ahahha nie mogę z Twojej ignorancji. Weź pogadaj sobie raz dobrze z którymś z devów na ircu a się dowiesz jak wygląda sytuacja z mapkami...
>
>
>
>
> Możesz powiedzieć coś więcej? Jak wygląda sytuacja z mapkami? Ja pytałem osobiście Lukina i do niego się nikt nie odzywał z id. W takim razie do kogo się id odezwało i czego można się spodziewać?
Rozmowa z SyncErrorem wyglądała mniej więcej tak:

  • what bout ztn and other maps?

  • we'll add custom maps when beta ends

  • definition of 'custom' map?

  • ztn, hub3 and so on

Pisał też coś o zupełnie nowych mapach, które może zrobić każdy i wrzucić na forum czy gdzieś tam, jak się spodoba graczom to zrobią sondę czy dodać do oficjalnych mapek QL'owych.
Skoro zapowiedzieli w majowym updacie dodanie map, to z rozmowy z SyncErrorem wynika, że to będą zuepłnie nowe mapki.

=)

SpOOnman

Od: 2002-04-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-05-05 12:34:34

No właśnie - dodadzą nowe mapki, stworzone wewnątrz id software. Zauważcie, że niektóre mapki to przeróbki starych, do których id ma prawa. Dlatego myślałem, że nawiązali kontakt ze starymi mapperami no ale jak widać nie.

Co do customowych map - nie jest tak łatwo, że tylko dodać i śmiga. W grę wchodzą licencje - id software zarabia na tym więc mapper musi wyrazić na to zgodę. Już sobie wyobrażam, że taka ścieżka to kilka tygodni/miesięcy po becie. A na moje oko beta zajmie jeszcze z półtora roku co najmniej.

*<</font>PPPSpOOnman>

Polish Power Pack

...you win with flags not frags...
**

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2009-05-05 12:41:47

SpOOnman napisał:
> A na moje oko beta zajmie jeszcze z półtora roku co najmniej.
No wai imo ;-)

=)

Razor

Od: 2002-02-14

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2009-05-05 12:53:01

ajj marudzicie...mi tam beta odpowiada i jakos nie czekam na koncowa wersje QL :)

Be yourself no matter what they say

... ]|[ www.quake.net.pl ]|[ ...

Razor.HMPG

QuakeLive: razorsl

lObuz

Od: 2007-05-10

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2009-05-05 12:56:29

Cytat z posta - autor: bloodpa1nt
> SpOOnman napisał:
>
>
>
> > A na moje oko beta zajmie jeszcze z półtora roku co najmniej.
>
>
>
> No wai imo ;-)

do końca tego roku imo

O]]]satan

Od: 2004-09-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2009-05-05 18:41:26

jak dla mnie gra bedzie niewypalem. nie dosc ze otwarte beta testy trwaja za dlugo to jeszcze masa ludzi zniechecila sie kolejkami

I AM THE GRAVES OF THE 80's

I AM THE RISEN DEAD

DESTROY THEIR MODERN METAL

AND BANG YOUR FUCKING HEAD

UH!

Jestemdebilemkopnijc

Gravatar

Od: 2009-03-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2009-05-05 19:23:49

ni ma już od dawna kolejek