ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

THE BEST!

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-02 22:36:23

Cześć.

Pozwoliłem sobie założyć nowy temat by zwrócić uwagę ludzi tu zaglądających. Sprowokowała mnie do do tego lektura kilkunastu recków map jakie się ostatnio pojawiają: "...mapka ładna grficznie, totalnie nie grywalna..." ; "...niezły itempleacement, szkoda że zabrakło pary na grafe...", bla, bla, bla. Obawiam się że minęły już czasy kiedy samemu można było sklecić zajebistą mapkę. Każdy kto próbował zrobić mapę do dooma3 wie ile czasu zabiera generowanie normalmap itp itd. Jakoś nie kręcą mnie mapki o topowej grywalności bo za bardzo trącą mychą, wyglądają na przedpotopowe i toporne...
Propozycja skierowana do wszystkich: zróbmy JEDNĄ ale za to ŚWIETNĄ mapę ?

Tak na uczczenie  nieubłaganie zbliżającego się końca ery Q3?
Co wy na to?
Ponieważ osobiście najwięcej frajdy sprawia mi samo modelowanie i texturki, jest mi obojętne jaka to będzie mapa (dm. ctf czy jakiś mod).

NOT MY PRESIDENT !

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-10-03 20:48:09

Jestem za :). Podoba mi się.

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-04 02:24:27

Dade - dzięki[](//htmlarea/images/smiles/1.gif)
No nie przesadzajcie z tym odzewem, nie pchać się...
Tytułem uzupełnienia - nie będzie żadnych nagród ani wynagrodzenia - może to was zachęci ???[](//htmlarea/images/smiles/2.gif)  Jedyną nagrodą będzie możliwość cieszenia się mapką w którą kilku światowej klasy maperów włoży to co ma najlepszego do zaoferowania.
Chyba że zgłosi się Rafał - wtedy rzucam maporóbstwo w pizdu...

NOT MY PRESIDENT !

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-10-04 22:01:17

W świetle tego, że Q4 już bardzo blisko, to fakt, pomysł ciekawy...ale... nierealny. Mapę taką w Polsce ściągnie 100 osób max. Ja mam wrażenie, że raczej "pożegnalny" film należałoby zrobić, film ma dużo większe szanse przebicia się niż mapa...

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-10-05 09:20:16

"Najlepsza mapa"? Dla każdego będzie to oznaczać coś innego. Jeden lubi gotyk drugi tech. Piękna architektura i design, grafa, tekstury plus doskonała grywalność i u niektórych może przycinać. Poza tym obawiam się, ze wyszłaby przeróbka np. dm6 (lub 17, ew. 9 lub 13), mapy jakby nie było chyba najbardziej popularnej.
Pomysł Vymmiatacza z filmem jest chyba bardziej adekwatny na "pożegnanie" Q3. Ale próbujcie, jak wyjdzie cos fajnego, sam chętnie pogram:) Życzę powodzenia.

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-06 09:44:47

Ufff! Myślałem że luźno rzucony pomysł spotka się z większą akceptacją... Więc może inaczej: robimy mapki, wrzucamy je do betacorner z prośbami o uwagi z zamiarem poprawienia ich - moim zdaniem to nie działa... Na początku napisałem że jest mi wszytko jedno jaka to będzie mapka, gotyk czy renesans, mało detalu - dużo detalu - przycinanie na słabych kompach? Q4 będzie wymagał od graczy sporej inwestycji w sprzęt - D3 jest wyraźnym sygnałem dla posiadaczy dwu, lub trzyletnich kompów. Zresztą nie chodzi o zbudowanie monstrualnej mapy!!!
Może inaczej:

  • zbieramy zespół w którym każdy deklaruje CO chaciałby/mógłby zrobić - ja ze swej strony wybieram działkę modelowanie i texturowanie

  • wybieramy (np głosując) rodzaj gry

  • mózgi od grywalności tworzą schemat mapki, robimy blokowy schemat w kilku wesjach i szlifujemy go do bólu

  • dopieszczamy grafe

  • otrzymujemy mapę o niebo lepszą od wykonanej samemu, bo stworzoną przez team, już przetestowaną
    Coś mi się wydaje że gówno z tego będzie.

Cze

NOT MY PRESIDENT !

chr0m.

Od: 2004-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-10-06 22:35:19

Pomysl fajny i ciekawy.Ciekawy dlatego ze o ile mi wiadomo na scenie niebylo jeszcze mapki ktora wyszla by spod klikniec kilku mapperow.Fajny dlatego ze innowacyjny :) . Mapka powinna byc przedewszystkim grywalna!To czy bedzie to gotyk czy jakis inny styl ma chyba mniejsze znaczenie i tak wiekszosc z nas gra na picmipie a mapke podziwia jedynie zaraz po sciagnieciu.Pozatym ronze style przeciez mozna laczyc ze soba,trzeba tylko to umiejetnie zgrac.Co do wielkosci to wydaje mi sie iz mapka powinna gabarytowo przypominac q3dm6(niepowinna byc jej odwzorowaniem - bron boze , ale chodzi mi tu o sama wielkosc),q3dm7 lub q3dm11 max q3dm12.Na takich gabarytach mapka bedzie sie nadawac do relaksujacych dethmatchy , stresujacych duelkow i emocjonujacych team playow.Mapka powinna byc dobrze rozplanowana aby niebylo na niej zbednych miejsc takich jak np. na dm12 wypustka z TelePorTereM.Konstrukcja powinna byc taka aby i Pro Modowcy tez mogli posmigac z zawrotnymi predkosciami.Mojim zdaniem ameryki tu nieodkrylem w swych rozwazaniach , ale jesli te wymagania zostaa spelnione w wiekszym stopniu to sadze ze  mapka bedzie naprawde udanym projektem i bedzie cieszyla sie uznaniem na serwerach :).Osobiscie ze swej reki niemoge zawiele dolozyc do projektu gdyz mapper zemnie kiepski a i texturowanie i modelowanie tez niejest na wysokim poziomie.JEDNYM SLOWEM ZYCZE WIELKIE GL I HF NO I DO ROBOTY PANOWIE DO ROBOTY BO BEZ PRACY NIEMA MAPY :)

facebook.com/damnDT <-taki żywy strafejumping :D

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-10-16 13:24:52

Wchodze w to, cokolwiek to bedzie :) Pomysl rzeczywiscie ciekawy, tak sie sklada, ze akurat wrocilem to maporóbstwa...

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-16 17:15:38

OK!
Na razie jest więc nas trzech, kto jeszcze?
Req, dade - czekam na wasze propozycje: DM, CTF czy co tam chcecie... Jak dla mnie może być DM-  nie ma to jak szybka dobra rozpierducha bez wysiłku intelektualnego

NOT MY PRESIDENT !

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-10-16 23:12:00

tez bylbym za jakims DM :)

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

TymoN

Gravatar

Od: 2002-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-17 00:31:16

Robic mi sie nie chce, ale moge poradzic w sprawie konstrukcji i itemkow :)

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-17 03:02:39

I bardzo dobrze! Mamy mózgowca od pleacementu! Konstrukcja - wrzucaj wszystko co chcesz, pomysły, co wg ciebie robi mapie dobrze itd itp.
Dwie uwagi:
>q4 blisko - więc spodziewam się totalnego braku aktywności w najbliższym czasie  (również ze swej strony :D ) ale mam nadzieję że coś z tego będzie. Czterech to już niezły team!
>to że ja założyłem ten temat nie znaczy że poczuwam się do jakiegokolwiek przewodnictwa w stadzie - pełne równouprawnie, również dla KOBIET...kobieto wyjdź z doła i się odezwij bo liczyłem na ciebie
No dobra - od czegoś trzeba zacząć - DM - na razie dwa głosy za, he he he.
Dobry DM wg mnie - szybki, gładki game flow, niezbyt rozległy chyba że jest dla wiekszej ilości graczy, za ciasno też nie dobrze bo nie wiadomo od kogo się obrywa. Nie przepadam za płaskimi mapami, dwa lub trzy poziomy przenikające się wzajemnie, dwa lub trzy miejsca z wertykalnymi skokami jako urozmaicenie biegania w poziomie, równomiernie rozrzucone itemy dla wymuszenia ciągłego ruchu; mapki "kosmiczne" i "platformówki" - nie przepadam, raczej jakiś tam zespół pomieszczeń ewentualnie z kawałkiem odkrytej przestrzeni dla zaczerpnięcia oddechu; teleporty - ani tak ani nie - najgorzej jak są głównym sposobem poruszania się po mapie albo tworzą "pętlę"; poziome jumpady - jak najbardziej tak, duża prędkość i duża satysfakcja z ustrzelenia kogoś w locie - najlepiej jak leci z przeciwnego kierunku i railem rozbija się go na czerwoną chmurkę...; przepaście - jeśli są powinny też być osobiste teleporty (na dm13 powinien być chociaż jeden); bronie : rl, plasma, bfg trochę za silny, granty do uciekania tyłem po jakiś korytarzach i do skoków, rail, kochana dwórurka do bliskich kontaktów, spawarka- nie przepadam; itemy: jeden musi być i wszyscy wiedzą jaki :D, poza tym pancerze i megahealth - czasem to owocuje napakowanym kolesiem z kładem który rozwala wszystkich - a czasem można bez specjalnej pukawki przeżyć starcie ze znacznie silniej uzbrojonym przeciwnikiem ku jego zdziwieniu...; latanie - nie koniecznie, przyśpieszacz - może być, niewidzialność - nie koniecznie, reszta - nie koniecznie; woda na mapie - raczej jako ozdoba - pływanie jest za wolne; oświetlenie: mapa powinna być "plastyczna" tzn dawać poczucie trójwymiarowości otoczenia i jednoznaczności kierunku z którego dochodzi światło, wszelkie detale i urozmaicenia powierzchni powinny służyć do podkreślenia tego efektu ( tzn że pusta ściana jest tylko pustą ścianą a jak ma dziurę albo coś wystającego to od razu wiadomo że jest oświetlona z góry lub z boku). I chyba na razie tyle jeśli chodzi o subiektywne uwagi, spróbuję pomierzyć jakieś mapki w radiancie i zamknąć to wszystko w jakieś pudełko o skończonych rozmiarach.
Czekam na wasze pomysły i na resztę maporóbczej "śmietanki"[](//htmlarea/images/smiles/3.gif)

NOT MY PRESIDENT !

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-10-17 13:21:44

Pomógł bym moze ale spodziewam sie w krótce odciecia od neta :/
W dodatku nie jestem w stanie przewidziec ile ten stan bedzie utrzymywal.

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-10-20 22:08:08

Hmm, wygląda na to, że jednak coś się tam kręci w temacie tej mapki. To od siebie dodam parę rzeczy. Warto skorzystać z jakichś tabel (chociażby Gaza), żeby zyskać na mapce różne bouncy, swoby, hoby i inne "dopalacze". Poza tym kilka skrótów, jak chociażby słynny skok po raila na dm6. Takie bajerki strasznie podkręcają grę. A odnośnie grafiki czy raczej architektury... Wspinaczka na plasmie mile widziana - trimy powinny więc się chować w ścianach i nie zawadzać. Podobnie rocket jumpy. Tylko proste ściany albo tylko łuki i zaokrąglenia nudzą, lepsze są połączenia. Zbytnie ozdobnictwo męczy wzrok.
To chyba tyle. Sam maporobem nie jestem dobrym (chociaż próbuję), więc tylko daję spostrzeżenia gracza:) Powodzenia.

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-20 23:47:00

Necro Doomer - THX.
D> możesz dać linka do tych tabel? Informacje jak najbardziej porządane, zwłaszcza przed rozpoczęciem modelowania.
N> Każda pomoc jest cenna nawet sporadyczna
Podsumowanie potencjalnych chętnych na dzień 20.10.2005 (kolejność bezsensowna)

TymoN - teoria: konstrukcja, itemy

NecrosiS - ?

Reguiem - ?

dAde - ?

DOOM_er - ?

chr0m - ?

EseL - modelowanie, texturowanie,  i zapierdalanie[](//htmlarea/images/smiles/3.gif)
Dla nieśmiałych - testerzy też będą bardzo potrzebni....
Czekamy jeszcze czy robimy jakieś szkice?

NOT MY PRESIDENT !

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-10-20 23:54:18

>
> D> możesz dać linka do tych tabel? Informacje jak najbardziej porządane, zwłaszcza przed rozpoczęciem modelowania.
>

members.lycos.co.uk/szakal/inne_pliki/gaz_fallobhs.txt
members.lycos.co.uk/szakal/inne_pliki/gaz_jumpobhs.txt
members.lycos.co.uk/szakal/inne_pliki/TymoN_OB.zip

Taki maly artykul dla niewtajemniczonych, o co mniejwiecej chodzi z tabelami, jak je interpretowac:
members.lycos.co.uk/szakal/texts/do_dokonczenia/bounces.txt

Chetnie bym pomogla, ale na co wam cos tak niekreatywnego.. Co gdzie sie nie pojawi, to wszystko rozwala :/ eh.. Jak wam sie przyda dodatkowy tester to jestem tu zawsze...

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-21 00:06:07

Dobry krytyk też jest potrzebny. Witamy na pokładzie[](//htmlarea/images/smiles/3.gif)
Szakala - ulubiony/ulubione levele ?

NOT MY PRESIDENT !

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-10-21 08:15:27

coz nie wiem czym moglbym pomoc od siebie. z checia bym sie zglosil gdybym mial dawny zapal do mapowania, ale teraz to juz emeryt ze mnie:) Chociaz na zakonczenie dzialalnosci moglbym moze i cos wyskrobac, w koncu nie wiem czy bedzie okazja jeszcze abym pobabral w radku. Nie wiem dokladnie na jakiej wspolpracy mialoby to polegac ale w miare mozliwoscie mozecie liczyc na moja mala pomoc:>

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-21 14:16:17

Podsumowanie potencjalnych chętnych na dzień 21.10.2005 (kolejność bezsensowna)

T4m8urYno - ?

TymoN - teoria: konstrukcja, itemy

NecrosiS - ?

Reguiem - ?

dAde - ?

DOOM_er - ?

chr0m - ?

EseL - modelowanie, texturowanie, 
Myślałem żeby was poprosić o jakąś deklarację wkładu pracy ale chyba sobie darujemy...
Dobra, na początek - wasze ulubione mapy - lub ulubione fragmenty map czyli co tygryski lubią najbardziej...
?

NOT MY PRESIDENT !

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-10-21 19:15:32
  1. Szakalko dzięki za wyręczenie. Tabele mam na dysku, ale skąd je wziąłem, to nie pamiętam:/

  2. Odnośnie pomocy. Najlepiej mi wychodzą wszelkiego typu kolumny, podpory, belki itp. Mogę udostępnić to, co już mam i porobić kilka nowych. Ale to dopiero gdy będę wiedział w jakim stylu (tekstury) ma być mapka. No i tylko to i tylko w weekendy, bo pracę mam teraz bardzo absorbującą:/

  3. Ulubiona? dm6, 9, 13. Za to, że są grywalne, niezbyt duże ale nie ciasne, z ładnym rozmieszczeniem przedmiotów no i w gotyku:D (oprócz dm6, bo tutaj ten styl się trochę miesza).

gorat

Od: 2004-02-16

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-10-22 20:38:10

Hmmm... Ja wiem... Mógłbym robić za testera grafiki, może coś doradzić przy texturach, optymalizacji itd. [](//htmlarea/images/smiles/5.gif) O ile studia pozwolą...

gorat01 gorat02 gorat03rob gorat04stairs gorat05plea gorat05pleanosc gorat06sway gorat07plank gorat08falls gorat08fasterfall++ pdm03_gorat...

ns04! :)

Pawuja nabijacza na pal!

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-22 21:42:06

Wszyscy mile widziani! Grafa pójdzie na końcu - lub prawie na końcu - na razie wrzucaj jak wyżej - ulubina mapa, ulubiony fragment mapy, co wg ciebie jest świetne w DM-ach wogóle - a co nie itd.

NOT MY PRESIDENT !

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-10-22 21:44:00

DOOM_er napisał:

>
> 3. Ulubiona? dm6, 9, 13. Za to, że są grywalne, niezbyt duże ale nie ciasne, z ładnym rozmieszczeniem przedmiotów no i w gotyku:D (oprócz dm6, bo tutaj ten styl się trochę miesza).
>
Jasne, a teraz trudniej - co sprawia że są tak grywalne? Twoim zdaniem ofcourse?

NOT MY PRESIDENT !

gorat

Od: 2004-02-16

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-10-22 23:08:23

EseL napisał:

>
> Wszyscy mile widziani! Grafa pójdzie na końcu - lub prawie na końcu - na razie wrzucaj jak wyżej - ulubina mapa, ulubiony fragment mapy, co wg ciebie jest świetne w DM-ach wogóle - a co nie itd.
>
Nie znam się na grywalności DM [](//htmlarea/images/smiles/2.gif) Mogę jedynie wskazać ciekawe mapy i pomysły wizualne jak np. meatpak (w jednej z map paku gra toczy się na pojeżdzie jadącym w niekończącym się tunelu).

gorat01 gorat02 gorat03rob gorat04stairs gorat05plea gorat05pleanosc gorat06sway gorat07plank gorat08falls gorat08fasterfall++ pdm03_gorat...

ns04! :)

Pawuja nabijacza na pal!

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-10-23 13:51:39

Hmm, na czym polega grywalność? Na dm6 to generalnie architektura, która sprawia, że przy odrobinie umiejętności dm staje się naprawdę dynamiczny. Skok po RG, rj z YA (pro-q3dm6) do kładki do raila, skoki na kolumnach czy rj ze środkowego poziomu do RL nad MH itd. Na innych podobnie, skróty, niezbyt ciasne pomieszczenia ale jednocześnie na tyle małe, że można się ukryć. Jednocześnie zbilansowane operowanie korytarzem, pomieszczeniami i otwartą przestrzenią. A itemplacement taki, że dwóch graczy ma na starcie dość wyrównane szanse, jeden dostanie armora, drugi healtha albo rl. Poza tym wielkość. 1v1 - gracze się nie szukają, ale i nie widzą cały czas. DM w 4-6 graczy - nie ma sieczki, jest czas i miejsce na odbudowanie pancerza, zdrowia. No i przewidywalność ruchów przeciwnika czyli farty:) 2-3 miejsca, gdzie może wyjść przeciwnik. Jak jest jedno, to nie ma zabawy. Jak jest więcej, to fart daje więcej satysfakcji.
Czyli gdyby robić idealną mapę, trzeba by było (moim zdaniem) połączyć cechy dm6, 9, 13... Może też 7. A grafika? Spojrzeć, które mapy są najchętniej grane i taki styl przyjąć. Pytanie, czy stosować tylko tekstury z pak0 czy dorabiać inne ewentualnie trochę poprzerabiać stare. Jedno i drugie ma swoje wady i zalety.