Biorąc pod uwagę ogólne tendencje raczej nie mialbym wiele do powiedzenia w projekcie (maperka i defrag/tricking mnie bowiem interesują i coś o nich wiem), ale postaram się podać trochę propozycji.
Po pierwsze: zająć się wybiorem textur (tutaj, jak widzę, i inni są zgodni). Co do tego, które brać, to powiem tak: zastanówcie się najpierw, jaki chcecie osiągnąć efekt. Czy ładnie wyglądającej mapy, czy powrotu do korzeni. Bo tego się raczej pogodzić nie da, chociażby dlatego, że gracze wystarczająco się napatrzyli na standardowe textury, by te im zbrzydły. Ich poprawianie teź niewiele da. Najlepszy efekt wizualny - powtórzę - osiągnie się z niestandardowymi texturami chociażby dlatego, że będzie powiew świeżości.
Dalej: jeśli ustalicie już, z jakich textur będziecie korzystali, to w przypadku nowych (robionych przez was) można ustalić ściśle warunki brzegowe (np. czy mają się tam znaleźć textury drzwi, czy powinny to być jasne czy ciemne textury itd.), to NIE zaczynajcie pracy nad wyglądem, dopóki wszyscy nie będą mieli tych textur. Jeśli ktoś stwierdzi, że brakuje mu jakichś textur, to dostarczyć je wszystkim w postaci pr, patcha czy czegokolwiek [](//htmlarea/images/smiles/3.gif) .
To, że przez pewien czas będą harować głównie twórcy textur, nie oznacza, że reszta miałaby balangować. W tym czasie ma być opracowywanie struktury (rozkładu) mapy i jej testowanie. Tutaj właśnie przydałyby się warunki brzegowe wspomniane wcześniej, aby nie okazało się, że textury "nie wchodzą". Kładziecie cały czas nacisk na grywalność, więc warto byłoby troche czasu tylko jej poświęcić. Dopiero jak opracujecie mapę, to wtedy warto byłoby ją ładnie "opakować".
Brakuje wam jeszcze jednego: testerów. I to nie chodzi o paru średniaków, którzy się akurat napatoczą, ale najlepiej tacy, którzy obracają się w interesie lub poczuli zapach proschu na turniejach. I żeby wszyscy nie byli zwolennikami jednej mapy, bo wtedy testowanie sprowadziłoby się do porównywania z nią. To, że byliby to znani gracze, można wykorzystać także po wypuszczeniu mapy do jej promocji np. na turniejach. Dobrze byłoby także, aby niektórzy mieli doświadczenie z trickami - poprawiłoby to ich wykorzystanie.
Jeszcze jedna uwaga: robienie przez każdego innego elementu mapy, czyli okien, kolumn, drzwi, korytarzy itd. może na koniec doprowadzić do tego, że to wszystko nie będzie do siebie pasowało stylistycznie. I to nawet przy ścisłych ustaleniach, które na dodatek ograniczałyby inwencję.
Dobras, ja tu gadam, gadam, a wy zrobicie i tak inaczej... [](//htmlarea/images/smiles/2.gif)