ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

twoje wyobrażenie idealnej mapy CA...

plej

Od: 2004-01-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-21 23:23:30

Witam!

Chciałbym Was prosić, abyście napisali w tym temacie jak wyobrażacie sobie idealną mapę do Clan Areny... Co chcielibyście aby dana mapa posiadała, czego mapper powinien się wystrzec przy projektowaniu. Potraktujcie ten temat poważnie, gdyż od waszego zdania może zależeć wygląd przyszłych map na których będziecie grali na CA :>.
[b] [red]EDIT [/color][/b]: Zapodałem ten temat co by nakierować mapperów którzy mam nadzieje odświeżą naszą jednomapową scenę i wezmą udział w Końkursie @ www.q3arena.gry.imro.pl//board/?akcja=t&forum=9&temat=16103

╭─────────╮

www.s2k.pl

╰─────────╯

eXe|Korol

Od: 2003-04-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-02-21 23:36:29

mapa doskonala ?
[white] q3dm6[/color] :)

co powinna miec, coz, powinna byc podobna do ospra1, ale powinna posiadac wiecej przerobek dla fizyki pm, powinna miec kolorystyke huba, jak ktos nie kojarzy, to powiedzmy cpm3a, takie niebieskie proste kolorki, dobrze dodac jakies kolumny, moze pochylone, polozone nieregularnie jedna na drugiej, powinna miec jakies "podziemia" w stylu kwadratowych korytarzy z osp6 lub ra9, tak zeby moznabylo sie skutecznie bronic przed strategia "ide na pale", do tego ludize bez odpowiednich umiejetnosci nie beda umieli zakrecic i beda wpadali na sciany :), brak miesc strategicznych, gdize moznaby bylo we 4 czekac na pzreciwnika, mogbym to wszystko narysowac, ale kurde nie ma kiedy :(

dziwny jest ten świat

amir

Od: 2003-07-01

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-21 23:40:39

idealna mapa to taka na ktorej nie da sie wprowadzic jakis nazw typu alfa sralfa atrium orgazm itp, to taka na ktorej wszyscy powinni biegac - brak kampienia

bamc

Od: 2002-10-01

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2005-02-21 23:45:20

nie ma idealnej :)

plej

Od: 2004-01-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-21 23:51:40

nie ma ale zawsze można stworzyć coś co będzie bliskie perfekcji... Po to jest ten temat żeby ludziska z CA pomogły w stworzeniu właśnie takiej mapy/map bliskiej/bliskim perfekcji...

╭─────────╮

www.s2k.pl

╰─────────╯

wishoza

Od: 2003-09-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-22 00:29:12

Z jednej strony sie z amirem nie zgadzam, a z drugiej sie zgadzam : > Co do "kampienia" ... nazywam to raczej utrzymywaniem pozycji ... Niestety mam pewne wątpliwości co do tej nazwy : ) Na TDMie - tak ... jak najbardziej, bo wlasnie na TDMie, gdzie przejecie danej pozycji twra czesto nawet do 5 min ... a stracenie - klęska ... Odbic jest na prawdę trudno, a z kolei na CA pozycja teamów może się zmienac co rundę : )
mapa powinna się charakteryzować dość dużą przestrzenią, po której można by było się swobodnie poruszać za pomocą RJ'tów, nie mogły by oczywiscie - dla utrudnienia - zabraknąć wąskich przejść/tunelików, w których można by było się nie raz przyczaić mając np. mało hp ... Szczerze mowiac na niektorych mapach jezeli powiedzmy gra sie 4v4 i zostanie po jednym graczu, jeden ma mniej a drugi wiecej, to ten który ma mniej, nie ma żadnych szans ... Mapka nie powinna mieć bugów, jeśli wyskoczysz za wysook nie powinieneś widzieć jakichś stuffów za ścianą ... Nie powinna być ograniczona niskim sky'em, po wyskoczyeniu nie powinniśmy przywalać banią w niewidzialny dach :D Dobrze by było, gdyby była pół otwarta ... Lubię widzieć niebo, ale nie raz dobrze znaleźdź się pod dachem - jak to w życiu :> jakaś duuuuża arena, żeby można było robić wysokie RL'e i piękne mid airy (na dużych wysokościach), może wreszcie powstały by jakieś godne filmy : )
Ogolnie nie mam KONKRETNEGO wyobrażenia nt. takiej mapki, ale to co wyminiłem wyżej powinno się w niej znaleźdź :D
Pozdro

NGS !

gemi

Od: 2003-08-19

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-22 01:06:46

Mapa taka powinna miec siec korytarzy i tp. "lacznikow" uniemozliwiajacych banalne poryszanie sie z PROSTACKIM skryptem na rj... ale taka mapa sie nie przyjmie bo ludzie nie beda umieli sie na niej poruszac ... i tyle.
Co do reszty... omg! - mogl bym tu godzinami ale nie mam na to czasu. Jedyne co imo jest najwazniejsze!! to pomieszczenia ktore maja kilka wejsc i sa kilku poziomowe... (czyt. kampienie w takich miejacach jest bezowocne bo mozesz dostac raila z 12 roznych stron.

Imo mapa idealna do ca jest ospra3map12, ale jest ona za wielka dla 80% ludzi z ca (czyli tych co uzywaja skrypta na rj)... bo ja poruszac sie sprawnie z rj ktory wybija cie pionowo O.o ?
1) Jedna lub dwie duze areny na ktorych toczyly by sie boje...

2) Siec korytarzy podobnych do ra3map1 i lochow z dm6...

3) Przynajmniej 3 poziomy (nie pol... tylko poziomy)/pietra.

4) Pomieszczenie typu "piwnica" w dm16, gdzie sa kolunmy miedzy ktorymi mogly by sie toczyc swietne pojedynki... oczywoscie z odpowiednio wysokim sklepieniem, przy ktorym moglo by byc przejscie na najwyzszy poziom a dostac sie z takieego miejsca mogl bys tylko uzywajac gl i rj + rakieta albo 2 od sciany... (czyli wysoko :>)... klimatemmoglo by przypominac jaskinie Morii (z wladcy)... chyba czujecie to ? :>, katedra i te sprawy.. :>

5) Jak najwiecej miejsc, wktorych wykozystanie trickow bylo by promowane bonusami.. typu 2 przejscia miedzy ktorymi mozesz sie przedostac tylko za pomoca jakiegos wyczesanego strafe ... a nie prostacko walac rj.

6) Kolorystyka.. mi osobiscie przypadla do gustu ta z ra3map1, 1++, ra3map12... takie egipskie klimaty... chciaz nie mowie ze nie moglo by byc czegos nowego.. np. cos z bordowego/czerwieni.. na takim tle dobrze widac zielony :>

7) Jak naj mniej miejsc w ktorych mozna bezpiecznie rozbic namiot... czyli takich pokroju schody kolo mostu na 6++/dm6 (hi tyg...). Kade strategoczne miejsce powinno byc mozliwe do ostrzelania przynajmniej z 3 stron. Nie mowie oczyiwscie o jakis korytarzach czy innych zaukach.. ale o tych wiekszych przestrzeniach gdzie potencjalnie mogl by rozbic oboz klan "atakujacy:.

Nie chce mi sie wiecej.. i nie zamierzam bo mam swiadomosc ze jest kilka naprawde swietnych map ktore nadaja sie do ca a noe sa grane, bo ludzie poprostu nie potrafia (nie radza siebie) na nich grac. Smutne i tyle.. a jesli juz powstanie mapa idealna wedlug graczy ca z polski.. to bedzie ona ludzaco przypominac oerkilla albo dm6... you will see...

plej

Od: 2004-01-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-22 01:29:31

tnx za posty, ja tesh dodam swoje 3 grosze... Moim zdaniem mapa powinna być szybka - tym właśnie charakteryzuje sie Clan Arena. Najlepiej byłoby żeby można było daną mapę przebiec dookoła 'jedyn tchem' (vide 6++, ra3map1, overkill)... Co do kolorystyki to kręcą mnie futurystyczne odcienie - stalowe, ew. takie jak CPM3A - gdzie znakomicie widać enemymodel zielony ;). Tak jak już ktoś wspomniał nie powinno być na mapie takich miejsc gdzie team rozbijałby namiot i kontrolował całą mapę...
Czekam na kolejne propozycje, uwagi itp. Przydadzą się one osobom które wezmą udział w końkursie :) @ www.q3arena.gry.imro.pl//board/?akcja=t&forum=9&temat=16103

╭─────────╮

www.s2k.pl

╰─────────╯

StaWik

Od: 2004-04-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-22 05:49:29

jesl iomeni chodzi to ra3map1 (wypraszam sobie złodziejski przedrostek osp) jest świetna z tym że powinno yć szersze przeście na logo i na ramp arene stanowczo topLedge musi być większy i to tyle ta mapa właśnie jest idealna:)

Umbra Vis Morbus...

!Ego

Od: 2005-02-05

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-22 09:06:29

taki jeden drobny szczegol: dlugieeeeeeeee krete korytarze (ale nie na 90 stopni)moze z poziomami 1,2,3 zeby mozna bylo zejsc i wejsc wyzej lub nizej...wiecie o co mi chodzi ?

14.12.2004 - rekrut 150watt

5.02.2005 - pełnoprawny gracz 150watt
na luzie...

.avi

Od: 2003-11-16

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2005-02-22 11:07:12

> jesl iomeni chodzi to ra3map1 (wypraszam sobie złodziejski przedrostek osp) jest świetna z tym że powinno yć szersze przeście na logo i na ramp arene stanowczo topLedge musi być większy i to tyle ta mapa właśnie jest idealna:)

idealna to ona moze byc jak gra na niej CONAJMNIEJ 8 osób. A i tak jest od groma miejsc do kampy - choć inna sprawa ze kto kampi to na kazdej mapie.
ps. na q3arenax sie nie da ;)

"Czy zdanie okrągłe wypowiesz,

czy księgę mądrą napiszesz,

będziesz zawsze mieć w głowie

tę samą pustkę i ciszę.

Słowo to zimny powiew

nagłego wiatru w przestworze;

może orzeźwi cię, ale

donikąd dojść nie pomoże".

castor

Od: 2003-12-20

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2005-02-22 16:41:30

okej , jest jeden wazny element moim zdaniem : MUSI sie dac latac po mapie dlugo bez potrzeby stawania, znaczy, zeby nie bylo kantow za duzo. Tak ja to widze. Mapy kamperskie w stylu ospca1 gdzie jest 100000 wystajacych krawedzi i pierdolek za ktorymi mozna sie skampic to wielka pomylka. Paka

screw the universe ;A

Pir@nia

Od: 2003-11-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-22 17:33:22

Tak, wedlug mnie mapa do ca [b]nie powinna[/b] byc z kolorowymi scianami, przepasciami czy jakimis tajemniczymi przejsciami. Napewno wykluczylbym wszystkie wypustki, daszki, krawedzie i inne gadżety o jakich mowil castor po to aby umozliwic graczom mozliwosc swobodnego biegu i uniemozliwic perfidny kamp, ktory wiadomo jest tępiony. Tego rodzaju wypustki i przepascie sa na overkillu (tak, te male kwadraciki u gory lub dlugie, waskie parapeciki na pg). Takie wypustki czesto mozna tez spotkac na ra3map12. Zlym rozwiazaniem sa takie daszki jak na ra3map13 (na glownej arenie) na ktorych mozna bylo przycupnac "pod niebem". Kolejna rzecz i chyba najwazniejsza w mapach ca to brak zadnych niewidzialnych dachow tak, ze jak wsykocze wysoko do gory (rl + gl) to nie uderze sie w czerep i odbije sie jak piłka :A Fajnym elementem jest niebo (takie z ra3map1). Kolory, ktore wedlug mnie powinny byc zastosowane nie moga byc ciemne. Wzorem moze byc 6++ i ra3map1. Egipskie kolory w ra3map12 wydaja mi sie jakies "oczojebne" i mam wrazenie jakby roznily sie troche od kolorow w ra3map1 (moze to tylko zludzenie wynikajace z braku nieba na ra3map12 w przeciwienstwie do ra3map1). Wracajac do konstrukcji mapy to powinna ona wygladac w ten sposob, aby byly z 2/3 wieksze areny, ktore polaczone sa malymi oraz duzymi korytarzami (po ktorych mozna sie swobodnie poruszac). Istotna rzecza jest zlikwidowanie jak to juz gemi podkreslil miejsc, ktore sa "zamkniete" i skampiony przeciwnik jest trudny do zaatakowania. Do Kazdego wiekszego pokoju musi dochodzic duzo korytarzy, ktore musza byc umieszczone na roznych poziomach aby atak mogl okazac sie skuteczny. Wzorem takiego pokoju jest słynne "atrium" na ra3map1 ("central" jest znowu za bardzo odkryty). Oczywiscie konieczne musza byc poziomy i pietra jednak na kazde pietro powinnismy sie swobodnie dostac. [nie bede bawil sie w tricki czy polaczenie rl+gl podczas meczu ligowego (zakladam ze ta mapa bedzie w lidze) zeby dostac sie na sama gore gdzie ktos kampi]. Jestem przeciwniekim dlugich schodow, ktore sa "zdradzieckie" (np. kolo mostku na dm6). :) To chyba tyle z mojej storny. Jak cos mi sie przypomni to dopisze. aa wlasnie zapomnialem napisac, ze mapa, ktora dla mnie w tej chwili jest najblizsza idealowi to ra3map1 :)

pozdro

s2k_rip

Od: 2003-09-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-22 19:53:42

Mapa ma byc rowna tzn: zeby nie bylo opcji ze team 1 ma zajebista miejscowka do kampy malo wejsc ciasnych i rozgrywka polega na przeczekaniu przeciwnika ktory sie pierszy zlamie i usiluje wbic na enemy. Ma byc miejsce na wysokie skoki i

zero pulek gzymsow do wyjatkowo perwersyjnego kampienia.I przedewszystkim szybka gramy CA-pm chcemy to wykozystywac:)

WyciN

bisz

Od: 2003-04-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-22 20:43:30

> (wypraszam sobie złodziejski przedrostek osp)

szkoda ze dopiero teraz nam o tym mowisz gdy odnalazles swoj swiat na ra3 :( no ale mniejsza o to
ok 3 slowa ode mnie pro mappera :)

rip prosil mnie o zrobioenie 13tki zorbilem myslac ze jest fajna, skonczlo sie na tym ze ani crc ani s2k nawet nie chcialo jej grac i jakies 48 godzin mojej roboty poszo w smietnik no ale kij ;DD co do map, albo macie ra3 albo cpma to sciagnijcie ra3map14.pk3 bo wg mnie ta mapa klimatem dlugich okraglych korytazy pasuje do ospra3map1 i do tego jest wieksza noi ogolnie co tu wiecej dodawac jest pro w calej rozciągłości tego słowa.

ale nie myslcie ze bede ją przerabial pod osp ;DD, no ale przyznam ze zaczaelm ja przerabiac jakies pol roku temu, i zostawilem robote rozgrzebana , jak ktos bedzie chcial dokonczyc to moge oddac dzielo :)

k3m

Od: 2002-09-30

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-02-22 22:01:51

Bardzo trudno bedzie stworzyc idealna mape. Zawsze komus kilka rzeczy nie bedzie pasowac (nie ma miejsca do kampienia - hi ..., nie mozna na niej polatac, spadam ciagle w otchlanie :( )

Po pierwsze mapa taka powinna byc odpasowana do gry zarowno 4v4 jak i 3v3 (moze nawet wiecej, patrzac na serwery ca, gdzie ludzie graja 5v5,6v6).

Budowa mapy - przynajmniej te 3 poziomy ale rozmieszczone w taki sposob, aby gracz znajdujacy sie na samej gorze nie mial caly czas na muszce wroga, czychajacego na dole :).Najwazniejsze, aby dwaj gracze nie musieli sie na niej szukac kilka min. Po drugie, 'To co ......... lubia najbardziej' (tak mi sie napisalo), jak najmniej miejsc do kampienia, jak najmniej wystajacych krawedzi, juz ktos wspomnial. Bron Boze zadnych dachow, jak to ma miejsce na ospra3map13, gdzie cala druzyna schowa sie na nim i przeciwnik ma marne szanse, aby przejac teren. Troche wiekszych przestrzeni by sie przydalo oraz minimum 3 dobre miejsca, ktore warto zajac przez dany klan podczas meczu. Nie 2, poniewaz gra stanie sie wtedy nudna. Warto pomyslec nad teleportami, 1 powinien wystarczyc - gra wtedy stanie sie atrakcyjniejsza. Teleport ten nie powinien byc tuz przy samym miejscu na terenie wroga, tylko niedaleko. Na temat kolorystyki nie bede sie wypowiadal, ale mozna pomyslec o kilku logach, moze cos zwiazanego z ca - napis, ale nie wiem jaki :). Tajemnicze przejscia,dziury w mapie,chodzenie 'nad' mapa? Definitywnie odpada.

Quia nmnr Rx

fth

Od: 2003-12-23

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-22 22:29:27

1) szybka ( myśle że 1300 ups wystarczy - ale nie banalnymi metodami...

2) skróty, dużo skrutów dla pro ;) troche wysiłku nie zaszkodzi np granat na ziemie, potem RJ i lecimy między 2 ściany, od nich jeszcze RJ i oto mamy skrót, gdzie możemy dopaść wroga ktory zap!epsza na około, z tym że wróg ma przy tym po drodze przynajmniej 1 zbicie z trasy w bok, górę, lub dół i tym samym zaskoczenie ścigającego.

3) nie może przy tym być tak, że wykorzystując ten skrót moge zakampić na ofiare... mapa powinna być tak przemyślana, żeby nie było miejsca, któro było by osłonięte przez ściany, korytarze itp... kamper musi dać się podejść tak jak ktoś wcześniej napisał przynajmniej z 3 stron

4) wiele poziomów ! z tym że nie bezpośrednio... czyli są przeloty, przejścia, skrzyżowania, przez które gdy przebiegamy, mamy okazję spotkać wroga nad lub pod sobą

5) jak ktoś wcześniej wspomniał, nie może być miejsc "lepszych" i "gorszych"

6) na mapie muszą potrafić się poruszać nowicjusze, którzy nie potrafią jeszcze zrobić RJ itp... przy tym muszą mieć okazje kogoś trafić.

7) FPS, dziwne że jeszcze nikt o tym nie wspomniał, bo mnie akurat ten problem nie dotyczy.. :)

8) mile widziany jakiś śmieszny efekt typu "ojciec benna" na TS_DM5

9) jest taka super mega wypas mapa, której nazwy nie pamiętam i znaleźć nigdzie nie moge, a przyjęła sie z lekkimi oporami ( z tym że gemi zapoczątkował na niej ere kampienia pod sufitem... i przepadła ? )

surfer_

Od: 2004-05-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-22 23:18:33

jeden baaaaaaaardzo wielki kwadrat (cos jak arenax) i tam napierdzielanka :Q

unpodpiso

bisz

Od: 2003-04-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-23 10:41:09

co do kampienia, kiedys wymyslalem taktyki na ligowe mapy, na ra3map1 poszlo, na 13tke poszlo na 9 poszlo a na 12 siedzialem godzine i nic nie wymyslilem ta mapa jest poprostu anty kamperska :) dziwie sie ze nikt jej nie gra:/

150|Cichom

Od: 2004-02-24

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-23 11:03:42

true, 12stka jest bardzo fajna, dziwie sie że się nie przyjęła. W PLCA4 tylko my chyba na niej graliśmy, ale spokojnie mogła być umieszczona w PLCA5, a tak są tylko 4 mapy do wyboru i zawsze problem którą grać po remisie 1:1 na 2pierwszych mapach, bo regulamin tutaj nawala w dodatku.

Future is unpredictable ...
Feel the power of

150

ZeooSik

Gravatar

Od: 2005-02-23

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-23 11:10:57

wez mi tu pseudo ligi "PLCA" nie cytuj bo mi sie smiac chce. Servery maja "swietne", o sedziach nie bede mowil. Co do mapy:

nie sadze, by tricki sie przyjely :/ Ogolnie to tylko 10-20% graczy ma zamiar cos ruszac na scenie i sie dostosuje do zmian, bedzie potrafila sie poruszac. Jak stworzy sie dobra mape to bedzie grana tylko na meczach, a to i tak rzadko :/ Ogolnie to w kazdej prawie grze FPP jest problem z mapami :/ cs, dod, q3. Z tym, ze w csa to gra masa ludzi, wiec ten problem nie jest taki powazny. Ja bym proponowal jakis mapcycle wykonac po np. 15 rundach. Zeby nie bylo vote na rundy, bo rl 150 na dm6 jest denervujacy, a do tego co vote to kazdy failed :/

bisz

Od: 2003-04-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-23 12:02:17

jak juz ktos o CS powiedziale to przypomnialo mi sie ze znalazlem mape de_dust.pk3 kiedys :) wiernie przerbiona mapa z CS :) gdyby jeszcze red rodzili sie tam gdzie terro a blue tam gdize CT moglo by byc ciekawe =)

www.almar.com.pl/~marekd/de_dust.pk3

ATi

Od: 2002-11-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-23 14:12:39

Na kazdej mapie da sie skampic :)
wedlog mnie najlepsza mapa jest overkill ;>
Fakt - te wypustki lub jakies tam parapety sa zbedne..
Przy tworzeniu jakiejs mapki do ca opierał bym się wlasnie na overkillu.. ale pewnie dla was to kamperska mapa :D

Children of Bodom angry are rising

running amok, slaying with a sense of desire

from the twilight of the past, among the victims who died
Something wild has survived

eXe|Korol

Od: 2003-04-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2005-02-23 14:50:38

[white] TAK[/color]

podczas meczow ligowych jest na maxa kamperska

w czasie zwyklej gry jest juz roznie

dziwny jest ten świat

m1ru

Od: 2004-05-23

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-02-23 16:53:45

overkill bardzo fajna mapa =) jednak jeszcze bardziej podobala mi sie mapa uberkill na ktorej jush w cholere czasu nie gralem a wydaje mi sie ze jest zajebista bo duza , szybka , wiele przejsc =)

gdybys widzial korol jak sie gra overkilla na ra3 to bys dopiero sie zdenerwowal :DD albo zajmiesz rl (upper) albo sie wycofujesz i przez "dziurki" ladujesz rg =]