ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Ustawienia ekranu i gry...

StefaN1

Gravatar

Od: 2007-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-08 23:08:20

Moje pytanie brzmi: Czy mozna ustawic zebym podczas gry mial wiecej niz 60hZ ? strasznie oczy szybko siadaja przy tak malej wartosci ; /

z gory dziekuje za odpowiedz, pozdrawiam.

enjoy

Od: 2003-01-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-08 23:13:14

jasne ze mozna, podobno jest od tego komenda /r_displayrefresh

ktora w moim przypadku jednak nie dziala w windows xp, i musze uzywac  programu Refresh Force XP do regulacji odswiezania

Better to die for something, than live for nothing.
I was in the wrong place

quakelive.plfoo-clan

StefaN1

Gravatar

Od: 2007-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-08 23:29:51

hmm niby dziala ale trzeba sie nakombinowac, jestes w stanie wytlumaczyc mi jak mam zrobic tak zebym przy wlaczaniu gry mial odrazu te 85 hzy ? bo teraz musze zrobic tak ze wchodze w gre, wpisuje /r_displayrefresh 85 i musze dac restart ustawien graficznych zeby mi to zalapalo, jest jakis prostszy sposob ?

Xsi

Od: 2003-05-13

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2007-05-08 23:47:08

nie ma prostszego sposobu, jezeli masz swoj cfg to mozesz tylko dopisac sobie ta komende, jesli nie bedziesz zmienial jej wartosci to nie bedziesz tez musial robic restartu

StefaN1

Gravatar

Od: 2007-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-08 23:48:20

poradzilem sobie juz, dzieki, temat mozna zamknac.

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-09 08:43:29

w configu:
r_mode 3
r_displayrefresh 120

com_maxfps 120

cl_maxpackets 120
w windowsie przed odpaleniem q3:
640x480 32bit

odswiezanie 120mhz

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-09 08:58:15

Przecież napisał, że już po problemie :P
Poza tym, jeśli jego monitor nie obsługuje 120 hz’ów, a niewiele średniej klasy CRT-ków obsługuje (o LCD nawet nie wspomnę), to będzie miał spowrotem 60.

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-09 09:29:45

Sam niedawno zobaczyłem, że mogę grać na 120 pod warunkiem, że dam r_mode 3. Poczułem ogromną różnicę. On chce grać na 85 - tyle mam przy rozdziałce 1024x768. Niektórzy nie wiedzą ile może wyciągnąć ich monitor, dlatego nadal sądzę, że mimo tekstu "po problemie" warto było napisać takie info.

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-09 10:55:28

No dobra, ale jeśli ktoś kto się nie zna od razu będzie walił 120hz i myślał, że wszystko robi dobrze, to się porządnie zdziwi, więc warto to co napisałem wcześniej zaznaczyć ;)

prz3kus

Od: 2004-05-12

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2007-05-09 11:21:26

To dla was nie ma znaczenia czy gracie na rozdzelce 600 czy 800 ??

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-09 11:58:37

No raczej :P

prz3kus

Od: 2004-05-12

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2007-05-09 12:26:19

Mnie na nizej niz 800 denerwuje te znikanie textur czasem

putek

Od: 2002-07-11

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2007-05-09 13:08:29

ja gralem zawsze na 640x480. od miesiaca gram na 1024x768 i nie wyobrazam sobie powrotu do tamtej wartosci;D

oldtimer

enjoy

Od: 2003-01-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-09 14:23:10

prz3kus napisał:

>
> Mnie na nizej niz 800 denerwuje te znikanie textur czasem
>
nastepny hrupek :D

Better to die for something, than live for nothing.
I was in the wrong place

quakelive.plfoo-clan

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-09 14:32:21

Przeciez grajac na 800x600 czy 640x480 mozna wlaczyc antialising x4 lub wiecej i macie to samo co na 1024 ale na lepszym odswiezaniu.
EDIT: no chyba ze ktos ma rive 32 to troche kapec xD

^ ^

eng

Od: 2002-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-09 14:53:52

Ile razy mam pisac, ze w lcd nie ma odswiezania pionowego !!!!!!!!!!!!!!! Nie ma @#$%, nie ma ! Dlatego w lcd obraz nie miga tak jak w crt. Piksel jest raz zapalany, swieci i jest gaszony a nie jak w Crt gdzie kilka obrazow naklada sie na siiebie w kineskopie z dana czestotliwoscia ! Wynika to z innej technologii budowy tych wyswietlaczy.

Gdy monitor crt nie obsluguje 125 Hz a my i tak ustawimy taka czestotliwosc, predzej czy pozniej kineskop sie przepali !

Co do rozdzielczosci.

r_mode 3 , 4, 5 = im wieksza rozdzielczosc tym lagodniejszy obraz, tzn mniej widocznych pikseli. Przynajmniej ja tak mialem na crteku 17" i na picmipie 5
Gdyby nie bylo zadnej roznicy pomiedzy 800x600 a np 1280x1024 px to raczej John Carmack i spolka nie implementowali by mozliwosci zmiany rozdzialki, czyz nie?

Okręt mój płynie dalej, gdzieś tam...

» yt

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-09 15:27:33

Cytat z posta - autor: move
>
> w configu:
>
>
> r_mode 3
>
>
> r_displayrefresh 120
>
> com_maxfps 120
>
> cl_maxpackets 120
>
Chyba raczej:

r_mode 3
r_displayrefresh 120

com_maxfps 125

cl_maxpackets 125

Cytat z posta - autor: move
>
> w windowsie przed odpaleniem q3:
>
>
> 640x480 32bit
>
> odswiezanie 120mhz
>
Potem to już nie potrzebne jest.Refresh Lock i po sprawie.
Pozatym każdy monitor ma funkcjęsprawdzenia jaką ma teraz częstotliwość odświerzania - wgrać q3 i sprawdzić ...

Cytat z posta - autor: dS-Radioactive
>
> Przeciez
>
> grajac na 800x600 czy 640x480 mozna wlaczyc antialising x4 lub wiecej i
>
> macie to samo co na 1024 ale na lepszym odswiezaniu.
>
>
> EDIT: no chyba ze ktos ma rive 32 to troche kapec xD
>
antialising ??? WTF ??? głupota totalna.antialising jest potrzebny do grania na full detalach w Doom III/Quake 4/PREY i inne ładne i piękne gry a nie do Q3 + picmip 5,r_mapoverbrightbits 24 i całej reszty ustawień co grafe ustawiają na ultra low ...

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

Radioactive

Od: 2005-11-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-09 15:32:28

Mi chodzilo o poszarpane krawedzie.Co jak co ale na 640 to mocno sie juz rzuca w oczy

^ ^

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-09 21:53:20

AL|EN napisał:

>
> Chyba raczej:
>
> r_mode 3
>
>
> r_displayrefresh 120
>
> com_maxfps 125
>
> cl_maxpackets 125

ODP:

Jesteś w błędzie.

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest

Xsi

Od: 2003-05-13

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2007-05-09 22:01:24

eng napisał:

>
> Ile razy mam pisac, ze w lcd nie ma odswiezania pionowego !!!!!!!!!!!!!!! Nie ma @#$%, nie ma ! Dlatego w lcd obraz nie miga tak jak w crt. Piksel jest raz zapalany, swieci i jest gaszony a nie jak w Crt gdzie kilka obrazow naklada sie na siiebie w kineskopie z dana czestotliwoscia ! Wynika to z innej technologii budowy tych wyswietlaczy.
>
>
>
>
> Gdy monitor crt nie obsluguje 125 Hz a my i tak ustawimy taka czestotliwosc, predzej czy pozniej kineskop sie przepali !
>
>
>
>
> Co do rozdzielczosci.
>
>
>
>
> r_mode 3 , 4, 5 = im wieksza rozdzielczosc tym lagodniejszy obraz, tzn mniej widocznych pikseli. Przynajmniej ja tak mialem na crteku 17" i na picmipie 5
>
>
> Gdyby nie bylo zadnej roznicy pomiedzy 800x600 a np 1280x1024 px to raczej John Carmack i spolka nie implementowali by mozliwosci zmiany rozdzialki, czyz nie?
>
>
>
sory ale kto tutaj pisal cos o moniorach lcd ?? Gosc sie pytal jak ustawic wysoki refresh w q3 i tego tematu sie trzymajmy, zreszta napisal ze juz wie ocb

eng

Od: 2002-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-09 22:01:36

com_maxfps wieksze niz 125, I think so.

Cytat z posta - autor: [Xsi](%E2%80%99?page=users&run=details&id=5838%E2%80%99)
>
> eng napisał:
> >
> > Ile razy mam pisac, ze w lcd nie ma odswiezania pionowego !!!!!!!!!!!!!!! Nie ma @#$%, nie ma ! Dlatego w lcd obraz nie miga tak jak w crt. Piksel jest raz zapalany, swieci i jest gaszony a nie jak w Crt gdzie kilka obrazow naklada sie na siiebie w kineskopie z dana czestotliwoscia ! Wynika to z innej technologii budowy tych wyswietlaczy.
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> > Gdy monitor crt nie obsluguje 125 Hz a my i tak ustawimy taka czestotliwosc, predzej czy pozniej kineskop sie przepali !
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> > Co do rozdzielczosci.
> >
> >
> >
> >
> >
> >
> > r_mode 3 , 4, 5 = im wieksza rozdzielczosc tym lagodniejszy obraz, tzn mniej widocznych pikseli. Przynajmniej ja tak mialem na crteku 17" i na picmipie 5
> >
> >
> >
> > Gdyby nie bylo zadnej roznicy pomiedzy 800x600 a np 1280x1024 px to raczej John Carmack i spolka nie implementowali by mozliwosci zmiany rozdzialki, czyz nie?
> >
> >
> >
> >
> sory ale kto tutaj pisal cos o moniorach lcd ?? Gosc sie pytal jak ustawic wysoki refresh w q3 i tego tematu sie trzymajmy, zreszta napisal ze juz wie ocb
>

Mav pisal, zapomnialem sie odwolac

Okręt mój płynie dalej, gdzieś tam...

» yt

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-10 13:35:52

move napisał:

>
> ODP:
>
> Jesteś w błędzie.
>
Hmmm a to ciekawe - caly swiat ma 125 a nie 120 ...

Ustawmy sobie 121 ,111 ,119 ,124 ale nie daj boże tak jak to wynikia z matematyki gry ...

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-10 13:45:45

Cóż. Wiem, że 125 to bardzo oklepana wartość, ale powinno być 120 zgodnie z odświeżaniem i fps’ami. Nie ustawisz w Windowsie częstotliwości odświeżania "125" bez ingerencji programów tweakujących kartę graficzną. Możesz ustawić jedynie 120, stąd właśnie pozostałe wartości. Powtarzam więc - jesteś w błędzie. Tak samo jak reszta korzystająca z takiej wartości przy odświeżaniu 120.

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-10 22:52:41

Podejrzewam ... chyba nawet wiem napewno i jest to poparte ogromem doswiadczeń bazujących jeszcze na Q3 1.11 poprzez 1.17 , 1.27h oraz 1.32 że com_maxfps musi być na 125...
Już tyle było napisane o tym jak ilość klatek wpływa na skoki że kompletnie nie rozumiem dlaczego upierasz się przy swoich złych wartosciach ...
Przykład:

Włącz sobie zwykłego quake3.exe 1.32 , mapa pro-q3dm6, ustaw sobie com_maxfps 60 i zapamietaj jak wysoko cie wyniesie ta trampolina do YA(na TDM to tam chyba jest RA)

A potem daj sobie com_maxfps 500 ! U mnie na takiej wartości to DOLATUJĘ DO SUFITU !!!

(tylko naprawde musisz mieć te 500 klatek - ja mam na GF 8500 SONIC)
Ma być 125 i tyle ...

Tu by się przydał tekst Arqona albo Camping_Gaz’a - oni kod fizyki Q3 znaja na pamieć [](//htmlarea/images/smiles/3.gif)

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-10 22:58:30

"Ma być 125 i tyle"
No to chyba oczywiste i normalne, nie ma co polemizować na ten temat. nie wiem czy wartość odświeżania 120Hz ma tutaj coś do liczby FPS.