ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Ustawienia ekranu i gry...

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-10 23:16:29

Ja tam zawsze gralem na fps 120, zeby sie z odswiezaniem zgadzalo. Jezeli to ma jakies znaczenie, to raczej malo zauwazalne.

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-11 07:36:16

Odpowiem w ten sposób: Jeśli dla Ciebie musi być, to niech będzie. Ja będę grał na swoich ustawieniach, które sprawdziłem w praktyce - komfort gry wzrósl 2-krotnie w porównaniu do "niezgodnych" z sobą wartości (tu 120, tam 125, jeszcze gdzie indziej 85). Zresztą jeśli już chcesz powoływać się na jakieś autorytety, ściągnij sobie configi kilku znanych graczy i sam sprawdź czy mają fps 120 czy 125, co za tym idzie wartość maxpackets i odświeżania ekranu. Przykładowo z tych configów, które mam na dysku:

  • ic-BELTH
  • av3k
  • 666|benny
  • fatal1ty
  • jibo
  • Xts

I można tak wymieniać...

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-11 08:44:37

Co Wam się ubzdurało jeszcze z tym maxpackets? Przecież to całkowicie niezależna komenda.

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-11 09:41:29

no ja też niebardzo rozumiem, co ustawienia sieciowe mają do FPS i odświeżania :)

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-11 09:47:20

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-11 09:52:48

Nadal nie rozumiem. cl_maxpacket 120 jest wymuszane tylko tym, aby nie powodować nadmiernego obciążenia łącza na drodze serwer - klient. Nie trudno sobie wyobrazić co się dzieje, gdy na serwerze znajduje się 12tu graczy.

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-11 10:00:28

Tak? Co się dzieje?:D

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-11 10:35:29

Przy założeniu, że na serwerze TDM siedzi 12 osób, i każdy ma cl_maxpacket 120 ruch pomiędzy klientami a serwerem jest porównywalny do tego, jak by 1440 osób pingowało jednocześnie jakiś host.

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-11 11:16:11

To już kwestia łącza, założenie jest takie, żeby wytrzymały z zapasem :P

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-11 13:13:24

Najwidoczniej nie dzieje się nic takiego, bo gra się tak samo jakby się grało duela :P
I nie wiem po co dałeś ten link move, skoro tam nic nie ma. Weźcie sobie chociaż nazwy tych komend i już jest oczywiste, że dotyczą dwóch zupełnie różnych rzeczy, omigosh.
Zresztą, w dzisiejszych czasach i tak wszyscy mają ustawione mp na max, rate na max, nudge w zakresach 0 - (-20), packetdup 1 (a na lanie i tak każdy zapomina przestawić na 0) i najważniejsze dobrodziejstwo CPMA, które sprawia, że w niemczech gra mi sie jak na LAN-ie: cg_laghax -1! I wsio. Żadnej filozofii tutaj nie potrzeba.

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-11 14:07:35

Specjaliści od CPMa twierdzą, że nudge warto używać dopiero przy pingu +80.

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-11 15:39:28

Może. Z tym, że mi przeszkadza, jeśli model przeciwnika chodzi idealnie płynnie. Zauważyłem, że bardziej wytężam wzrok, jeśli nmy lekko mi skacze i dlatego nawet na LAN-ie gram na cl_packetdup 1 i cl_timenudge -15.
A i jeszcze bardzo chętnie bym zobaczył podlinkowanie do cytatu takiego specjalisty, a nie suche słowa, że tak jest. Zawsze można by się czegoś nauczyć o tym kodzie sieciowym ;)

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-11 16:39:45

Ostatnio powiedział mi to LuGia jak sobie graliśmy. Najlepsza spawarka na świecie. Regularnie ma 55%. Niefortunnie użyłem liczby mnogiej. Ja nie moge jak mi skacze robot, szlag mnie trafia. Musi być płynnie.
edit: eng balance is the key ;)

eng

Od: 2002-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-11 16:43:38

Ty tam prace inz rob a nie w roboty grasz.

Okręt mój płynie dalej, gdzieś tam...

» yt

enjoy

Od: 2003-01-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2007-05-12 03:28:55

RauL ® napisał:

>
>  Regularnie ma 55%.
>
mam przez to rozumiec ze regularnie gra z toba? :ss

Better to die for something, than live for nothing.
I was in the wrong place

quakelive.plfoo-clan

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-12 07:18:27

Cytat z posta - autor: [RauL ®](%E2%80%99?page=users&run=details&id=7354%E2%80%99)
>
> Ostatnio powiedział mi to LuGia jak sobie graliśmy. Najlepsza spawarka na świecie. Regularnie ma 55%. Niefortunnie użyłem liczby mnogiej. Ja nie moge jak mi skacze robot, szlag mnie trafia. Musi być płynnie.
>
>
> edit: eng balance is the key ;)
>

Może sobie mieć najlepszą spawarkę...

kliknij tutaj
Ale oprócz aima trzeba trochę myśleć... :D

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-12 09:38:10

Tak Paweł, ale to zawodnik głównie CPM, vq3 gra ot tak sobie i go tam leją :-)

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-12 11:17:13

Jakby potrenował na vq3 i nauczył się grać z głową, stałby się kimś więcej niż chłopcem do bicia dla czołówki. Predyspozycje ma.

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest

prz3kus

Od: 2004-05-12

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2007-05-14 10:46:22

Sorki że odnowie temat ale mam jeszcze jedno pytanie czyli te wartości co dawały lepsze skakanie na 1.11 nic nie daja juz na 1.32
200

166

142

125

111

100

90

83

76

71

66

62

58

55

52

50

47

45

43

40-41

37-38

20-35
Bo od dawien dawna mam takie wartości :P

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2007-05-14 11:52:47

Te wartści nic juz nie dają jeżeli:
Masz Q3 1.11 do 1.32c i ustawisz sv_fps 125 + g_synchronusclients 1 ale strasznie zlagowana fizyka jest wtedy.
Masz Q3 1.27g do 1.32c i ustawisz sv_fps 125 + g_synchronusclients 1 lub włączysz pmove_fixed 1 - ale jak to jest szczegółowo napisane w tym artykule te ustawienie "laguje" fizykę gry wiec nie jest zbyt dobre.
Masz Q3 1.32c lub ChellengeQ3(zrobiony przez ArQoN’a i spółke) i Cpma od 1.11 wzwyż - w Cpma ArQoN naprawił całkowicie fizykę a matematyka gry działa tak jak byś miał 76FPS (zarówno na ekranie może być 500FPS jak i stanów na serverze też może być 500 - to nie ma nic do rzeczy)
Oczywiście najlepiej jest to rozwiązane w Cpma - pamiętam jak ArQoN był swego czasu dumny, że po raz pierwszy w historii Q3 jummpady działają tak jak powinny działać [](//htmlarea/images/smiles/3.gif)
Wniosek ? Q3 1.32c + Cpma 1.40 i następne ...

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM