ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Carmac\'s ESWC 2004 interview with ZeRo4 PL

wto, 13 lipiec 2004 22:22:33 | Autor: gr.
"Carmac: Które z tytułów, które zdobyłeś przyprawiają cię o największą dumę? Które z twoich turniejowych zdobyczy miały dla ciebie największe znaczenie?



ZeRo4: Do największych moich osiągnięć zaliczam trzy turnieje, które wygrałem pomiędzy rokiem 2000, a 2001. Pierwszy międzynarodowy turniej, w którym zwyciężyłem to Babbages CPL, gdzie mogłem sprawdzić moje opanowanie oraz umiejętności pomiędzy meczami z Lakerman’em. Po dwukrotnym upadku, w tym raz z własnej winy, nadal byłem spokojny i nadrobiłem to. Następnie zostałem zdewastowany na T4. Po tym meczu ciągle panowałem nad sobą i wygrałem ostatnią mapę. Byłem bardzo dumny z siebie po tym turnieju. W 2001 roku wypracowałem swój unikalny styl gry, który pomógł mi zwyciężać po kolei w każdym turnieju. Mam tu na myśli także Quakecon 2001, gdzie pokonałem fatal1ty’ego 2:0 w mapach. Wreszcie pod koniec 2001 roku wygrałem WCG 2001 bez straty ani jednej mapy w turnieju. Właśnie z wygrania w tych wszystkich następujących po sobie imprezjestem najbardziej dumny.



-



Carmac: Ze wszystkich finałów, w których brałeś udział, który jest dla ciebie najbardziej pamiętny?



ZeRo4: Wszystkie, w których brałem udział utkwiły mi w pamięci, z racji ich wagi i każdy finał wielkiego turnieju wrył mi się w pamięć. Zaliczam do tego gry przeciwko Lakerman’owi, Fatal1ty’emu, Lexer’owi, Cooller’owi, Zamuz’owi i każdemu innemu oponentowi w trakcie tych wszystkich lat. Każdy z finałów był inny i unikalny na własny sposób, różnił się przeciwnikiem.

-



Carmac: Czy mógłbyś porównać wydarzenia ostatnich lat: ESCW do WCG lub CPL, czy za każdym razem rósł poziom rozgrywek?



ZeRo4: Tak jak zwykłem mówić każdego roku, poziom konkurencji rośnie ogromnie. Dzisiejszy skill jest tak znakomity, że odstrasza on innych graczy od gry w Q3. Przez ostatnie trzy lata pojawiło się bardzo niewielu uzdolnionych graczy. Dla mnie, prestiżowy poziom spadł przez lata. Mógłbym powiedzieć nawet, że tegoroczny poziom rozgrywek jest równy poziomowi z ubiegłorocznego ESWC. To będzie interesujące zobaczyć jak wszyscy sobie radzą wraz z postępem turnieju, zupełnie jak wściekłe psy gotowe do walki.



-



Carmac: Czy któryś z graczy Quake’a kiedykolwiek zaimponował ci?



ZeRo4: Kiedy zacząłem grać w Quake 2, zorientowałem się, że jestem w stanie grać na wysokim poziomie i z czasem wygrywać z najlepszymi. Gdy wyszedł Quake 3 byłem zdecydowany w to grać i wygrać turniej na jakimś wyższym szczeblu. Zauważyłem, że w każdej wcześniejszej wersji Quake’a, Quake 1 i Quake 2, wszyscy posiadali własne style gry, które opierały się na jednym rdzennym, a autorem tego stylu jest człowiek o ksywce Thresh. Nawet gdy grałem w Q3 to ciągle oglądałem jego demka, patrzyłem również na dema Immortala i Makaveli’ego. Bardzo dużo nauczyłem się od tych trzech graczy, zwłaszcza od Thresh’a. Są rzeczy, które robi on w grze, a których po dziś dzień niektórzy ludzie nie mogą rozgryźć. Ja nauczyłem się ich i zacząłem stosować w Q3, a reszta to już historia. Są gracze, którzy imponują mi aimem, movementem, znajomością map, ale i tak nikt nie może się równać z kreatywnością tych trzech graczy, o których wspomniałem wcześniej.



-



Carmac: Czy spotykasz się z zagraniami, z którymi nigdy wcześniej nie miałeś do czynienia?



ZeRo4: Jest mało sytuacji w Q3, gdzie gracz myśli i działa w inny sposób, niż ja bym to zrobił. W każdym razie staram się je zapamiętywać, po to żeby w przyszłości z nich skorzystać. Generalnie nie ma takich zagrań, które na serio mogłyby mnie zaskoczyć. Zazwyczaj dokładnie wiem co mój przeciwnik robi lub co próbuje zrobić, wszystko zależy od tego, czy właśnie tak postąpi, czy nie.



-



Carmac: Gracze, których klasy nie sposób porównywać z twoją, sprzedają własne przybory do grania. Dlaczego sam tego nie robisz? Jaka jest historia ‘przycisków’ do myszek?



ZeRo4: W czasie gdy grałem, chodziłem do szkoły i robiłem wiele innych rzeczy, ale nigdy nie potrzebowałem przychodu, żeby żyć na własny rachunek, nigdy nie byłem też zainteresowany sprzedawaniem własnych urządzeń do grania dla graczy. Jakieś dwa lata temu podczas Quakecon 2002, wpadliśmy z ojcem na pomysł, przytwierdzenia kabla od myszki do blatu biurka. Na każdym turnieju używałem przeróżnych rzeczy do tego celu np. kawałka taśmy, butelki z wodą, pudełka na cd i innych odpowiednio ciężkich przedmiotów. Pomyśleliśmy, że byłoby dobrym pomysłem wymyślenie czegoś, co utrzymywałoby tę wagę. W ciągu roku nie pojawiło się nic, co działałoby w ten sposób. Zanim poszedłem do college’u mój tata, stworzył coś co przytrzymuje kabel, jednocześnie zapewniając płynne poruszanie myszką. Po więcej informacji zapraszam na http://www.wireweight.com.



-



Carmac: Oczekuję teraz samochwalczej odpowiedzi. Co masz ty, a czego inni nie mają?



ZeRo4: Mój styl jest bardzo wyjątkowy, w porównaniu do innych. Wiem co myśli mój przeciwnik i co chce zrobić przez 90% meczu, co daje mi ogromną przewagę. Moją największą zaletą jest moja kreatywność. Robię rzeczy, które ludzie ewentualnie później naśladują. Poza tym, gdy gram na turniejach to potrafię zachować zimną krew. I wreszcie: robię wszystko w ustalonym porządku, aby wygrać mecz. Zawsze gram do końca, nigdy nie poddaję się. Jeśli przegrywam 5-0 w pierwszych 10 minutach TO WIEM, że wciąż mogę wygrać, jeśli dam z siebie wszystko. Egzekwowanie wszystkiego co potrzebne to klucz do mojego zwycięstwa.



-



Carmac: Ile twoich raili opiera się na umiejętnościach, a ile na doświadczeniu?



ZeRo4: Są trzy typy railowania w Quake 3. Pierwszy to taki błyskawiczny rail, którego można nauczyć się z czasem, ale wymaga wrodzonych zdolności. Jedni gracze go mają, inni nie. Z tego typu skill’em trzeba się po prostu urodzić. Innym typem raila jest celowanie po poziomej linii, czekając na to, aż przeciwnik sam wejdzie na celownik i wtedy strzelić. Wreszcie są też raile przewidywane, są one według mnie naprawdę najbardziej widowiskowymi railami tej grze. Chodzi o trafienie kogoś kto np. właśnie będzie wychodzić zza rogu, celownik masz wtedy dokładnie skierowany tam gdzie się on pojawi. Żeby się tego nauczyć potrzeba sporo czasu i doświadczenia, ale jeśli się tego nauczysz to znacznie ulepszy twoją grę. Moje raile to kombinacja wszystkich tych trzech typów i używam każdego z nich, w zależności od sytuacji.



-



Carmac: Jaki był najbardziej fascynujący mecz twojego życia (lub najbardziej wyjątkowy)? - musi być taki, z którego jest demo i był grany online;).



ZeRo4: Najbardziej fascynujące mecze, to te, które idą 100% po mojej myśli lub te kiedy nagle ‘budzę się’ w meczu i nadrabiam straty. Do moich niemal perfekcyjnych meczów, mogę zaliczyć mecz z fatal1ty na T4 podczas Quakecon 2001, mecz na ZTN z prozac’iem na Babbages, T4 przeciwko Lexer’owi podczas WCG 2001, mój pierwszy mecz na DM6 z Z4muZ’em na Quakecon2002. Jest ich o wiele więcej, ale te najbardziej utkwiły mi w głowie. Niektóre z moich wielkich powrotów np. mecz na T2 z Lakerman’em na Babbages, T4 z Coollerem na ESWC oraz CXG i inne których w tej chwili nie pamiętam.



-



Carmac: Czy są groupies w gamingu? (groupies - fanatyczni fani, fanki gotowe na wszystko)



ZeRo4: Hah, nigdy nie spotkałem żadnych groupies przez te wszystkie lata mojej gry. Rozdałem tylko kilka autografów w Korei, to było zwariowane.



-



Carmac: Co sądzisz o tegorocznym ESWC jak dotąd?



ZeRo4: ESWC dopiero się rozkręca. Admini są bardzo ugodowi tak długo, jak sprawnie idą rozgrywki. Najlepsze jak dotąd jest to, że nie jest tak gorąco jak w zeszłym roku, więc można się bez problemów bawić.



-



Carmac: Czy zaobserwowałeś kogokolwiek, kto mógłby aktualnie zagrozić ‘wielkiej trójce’ i namieszać w końcowych rezultatach?



ZeRo4: Nie, myślę, że to sprowadzi się do USA, Rosji i Szwecji. Jeśli ktokolwiek zatrzyma te trzy drużyny od zajęcia pierwszego, drugiego i trzeciego miejsca, to z pewnością będzie to wielka niespodzianka.



-



Carmac: Kto jest lepszy, Szwecja czy Rosja?



ZeRo4: Nie grałem przeciwko Szwedom ani Rosjanom, ale wydaje mi się, że przez te kilka lat to Rosjanie sprawowali się lepiej. Zatem sądzę, że Rosja będzie lepszą drużyną w tym turnieju, ale to czas pokaże.



  • Wywiad w oryginale znajdziecie tutaj. Dzięki za zainteresowanie wywiadem.

    "
Wyświetleń: 8270
Gravatar

edix | 2004-07-13 23:42:33

gr jakie poswiecenie :) teraz to same + bedziesz zdobywal :P

Logitech|kar | 2004-07-13 23:44:26

ja tam w grze zero4 niewidze az tak duzo kreatywnosci ale za to u kolera tego sporo zawsze z4 byl dlamnie raczej graczem z bardzo dobrym aimem, no ale nie zawsze wszystko sie widzi :)
dzieki 'gr' ze moglem przeczytać wywiad w v.PL.

Sh1eldeR | 2004-07-14 01:00:05

Nie masz racji. ZeRo4 byc moze kiedys rzeczywiscie mial imponujacy aim, wielu uwazalo go za najlepszego railowca. Teraz jednak (podczas minionego roku lub jeszcze dluzszego okresu czasu) brak aimu po lanie to jego najwieksza wada. Nadal ma dobrego raila (ale porownajcie sobie go do Z4muza, prozaca czy foxa, lub ruskow w stylu Jiba/Leona), nadal - dzieki wysokiej czulosci i trenowaniu przy wysokim pingu- wymiata z RLa (choc nie zawsze) i byc moze ma ponadprzecietne pg (ale do np n0Bapa mu brakuje wiele!). Ale ma bardzo slaby shaft, jak na dzisiejsze czasy, nieporownywalny z tym co ma Cooller, Z4muz czy Toxic (czy np cha0ticz, z graczy amerykanskich). Potrafi w madry sposob uzywac lg, ale brak umiejetnosci trzymania wroga na celowniku kosztuje go wieeeeeeele przegranych walk na srednim dystansie. Zauwaz na demkach, ze ZeRo4 praktycznie zawsze unika wymiany prądu ;) gdy nie ma znacznej przewagi hp - przewaznie podchodzi blizej i strzela rakietami, ew. chowa sie za sciana. Podczas ESWC lg ZeRo4 wydawalo mi sie i tak bardzo silne jak na niego, ale nie oszukujmy sie - to jego bodaj najwieksza slabosc, bezposrednio wiazaca sie z wysoka sensitivity, jakiej uzywa (choc kiedys tam, 3 lata temu, jak jeszcze nie umial robic unikow, podobno wyciskal lg 40 po lanie... bylo, minelo).
ZeRo4 na pewno nie polega na swej sile ognia w meczach z dobrymi przeciwnikami, takimi jak Cooller. Bardziej polega na doswiadczeniu i opanowaniu, oraz wyzszosci swojej taktyki.
Jesli mialby grac z Coollerem to ja stawialbym w kazdym przypadku na Coollera (ktory glupio przeciez nie gra!) na pdm6 i zt1, oraz na ZeRo4 na pt4.
A co do ostatniego (wspanialego) meczu Z4-cooller na pdm6 to mysle, ze Cooller sfarcil te koncowe raile, ktore daly mu zwyciestwo, natomiast niezbyt umial wykorzystac swoja przewage aimu (shaft).

Gravatar

pro_L0rd | 2004-07-14 09:05:24

super gr !! dzieki za analizy szilder:D

teo | 2004-07-14 10:18:30

spoko wywiadzik fajnie sie czyta :D i tez dobrze przetumaczony :D

MateoMartinezz | 2004-07-14 11:14:38

w pełni zgodzę się z Shielderem - Zero4 to gracz, któremu raczej trudno się przyznać, że aim to nie jest jego najmocniejsza strona. Jednakże olbrzymie doświadczenie, doskonały movement, wykorzystanie ciekawych tricków (szczególnie na dm6, gdzie jest Rj spod jumppada do RG aż do YA zachwycają ograniem) czynią z niego naprawdę groźnego przeciwnika, w sumie jednego z najlepszych.

Gravatar

.... | 2004-07-14 11:17:13

no wywiad ladny i ciekawy tylko ze to co napisac sh nie uwzglednil zero4 przy wywiadzie :-))))

Gravatar

black2 | 2004-07-14 12:12:32

Sh1eldeR po 1 jibo to nie rusek tylko japonczyk (albo chinczyk :))

po 2 mysle ze zero4 jest jednak kreatywny
on wymyslil pare sensownych zagran z ktorych korzystaja dzisiejsi gracze

mysle jednak ze cooller jest najbardziej kreatywny jesli chodzi o gre
ma naprawde genialne zagrania i mysle ze zero4 tego niedocenil (szczegolnie podobalo mi sie pierwsze zagranie coollera w meczu z rufusem na ztn3)

wydaje mi sie ze zero4 ma genialnego aima ale tylko na t4 (jest chyba jedyna osoba ktora potrafi prawie zawsze trafic z raila w przeciwnikaktory jest obok MH a on w tym czaei wyskakuje z jumppada na RL)

MaS | 2004-07-14 13:01:08

gj :) Tylko szkoda że to Ty nie zrobiłeś tego wywiadu z Zerem :P Trzeba było podejść do niego i pogadać :D

eng | 2004-07-14 14:18:12

Trza miec fantazje , zeby byc kreatywnym :)

Sh1eldeR | 2004-07-14 14:44:18

qwe po 1 - "jibo to japonczyk (lub chinczyk)" - GENIALNE, popisales sie geniuszem! No popatrz, co za olsnienie! Nie wiedzialem ze jibo to nie rusek... A xywke ma przeciez tak ruską! A jak sie nazywa po slowiansku, hoho - Fan Zhibo. Jesli ktos jeszcze oprocz qwe nie skumal przekazu stwierdzenia, ze jibo to rusek - chodzilo o to, ze gosciu od poczatku swej kariery w q3 mieszka w Rosji i jesli chodzi o styl gry to dziedziczy tylko i wylacznie po ruskich, w kazdym razie na pewno nie po Chinczykach (bo to Chinczyk, nie Japonczyk). A wiec mamy charakterystyczny movement, accel i geny umozliwiajace wymiatanie na ztn. Choc ja osobiscie twierdze, ze jibo jest jednym z mniej ruskowatych ruskow ;) grajacych w q3 (bo o tym rozmawiamy, a nie o jego zyciu prywatnym czy biografii Skad-Przybyl-Dokad-Zmierza). Jego styl przypomina nieco Z4muza, tzn. ma on prawdopodobnie najlepszy aim (ogolny) ze wszystkich ROSJAN (mam dodac "i Chinczykow ktorzy od 11 lat zyja w Matce Rosji i gdy tylko mozna graja w ich reprezentacji q3 / team moscow"?). Chcialbym zobaczyc mecz jiba z z4muzem albo z Toxiciem. Szkoda ze tox nie gra dueli po lanie, fajnie by bylo sie przekonac czy lepszy jest taki lekki low sens (tox) czy jednak accel (zamuz, jibo) - bo predyspozycje aimowe wszyscy ci panowie maja ogromne :>.

A po drugie, to kto z tu zgromadzonych mowi, ze ZeRo4 nie jest kreatywny? :D On tworzyl podwaliny dzisiejszego stylu gry (no dobra, dzisiejszy styl gry znacznie bardziej bazuje na aimie niz on ;)). Sam czerpal wiele z dziadkow w stylu maka czy Thresh (chyba nawet w tym wywiadzie cos o tym biadolil; nie wiem, czytalem to z tydzien temu), ale bedac na scenie od samego poczatku sam zrobil bardzo wiele.

Czy ZeRo4 ma najlepszego raila na t4 to sprawa dyskusyjna. Szwedzi, np fox lub gopher (obejrzyjcie sobie jego demko z Leonem czy Deptem na t4, z oczu Ruska - z tej strony rail gophera wydawal sie po prostu miazdzacy), ale na pewno nie potrafia wykorzystac go tak dobrze, jak to robi ZeRo4. On na tej mapie poradzi sobie praktycznie w kazdej sytuacji, przegral tylko kilka pojedynczych meczy w karierze (z fazzem i z socratesem i jeszcze z kims?), nie da sie zablokowac mu mapy czy outaimowac go calkowicie. Cos jak Cooller (fooki byc moze juz tez nabral odpowiedniego doswiadczenia) na pdm6 :]

Logitech|kar | 2004-07-14 15:19:13

"Szkoda ze tox nie gra dueli po lanie, fajnie by bylo.."

Quake 3 1v1 Tournament (QuakeCon2k4)
Name Handle/Nick Country Status
Johan Quick ic-TOXIC Sweden In the Tournament

na Qlan#2 tez przeciez grał.

"Trza miec fantazje , zeby byc kreatywnym :)"
ja myślę ze nie, poprostu trzeba bardzo czesto grać przez spory czas i wtedy sam czlowiek wymysla pewne akcje i tworzy naprawde sporo.

fhantom | 2004-07-15 12:55:04

fajny wywiad - thx gr za tłumaczenie

MateoMartinezz | 2004-07-15 12:56:30

Trza miec fantazje , zeby byc kreatywnym :)"
ja myślę ze nie, poprostu trzeba bardzo czesto grać przez spory czas i wtedy sam czlowiek wymysla pewne akcje i tworzy naprawde sporo.

Kar - jak poeta? ;D

fileex_ | 2004-07-17 18:07:48

Sh1eldeR jak się rozpisał, ale w końcu napisał to co myśli ;), fajne komentarze

Zaloguj się by dodać komentarz.

Co nowego

  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  4. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  5. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  6. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  7. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  8. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  9. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  10. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  11. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  13. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening
  14. Requiem zaktualizował post: Na wieczór podzielę się z Wami moim nowym filmem - nagrałem kulisy ... / [FINAL] Blast from the Past - rocznicowa mapa Q3/QL
  15. 247_QL napisał post: @bfr_aka_pablonzo: wszystko jasne. Jaki masz tam NICK? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. Requiem zaktualizował newsa: Quake Live Instagib Pickup 3v3 - dołącz do gry!
  4. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  5. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  6. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  7. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  8. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  9. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  10. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  11. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  13. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  14. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening

Pokaż więcej »

Gracze

  1. scisek +1 - 84 pkt
  2. Requiem - 30 pkt
  3. Czarna_Bakłażana - 22 pkt
  4. bfr_aka_pablonzo +5 - 8 pkt
  5. MucieK - 8 pkt
  6. bit - 2 pkt
Zobacz cały »
Zobacz wszystko »

Statystyki graczy ogółem:

  • Wygranych / przegranych: 163276 / 170973
  • Trafień / strzałów: 97258977 / 322570048
  • Fragów / zgonów: 5029245 / 4356508

Więcej statystyk już wkrótce...

Cytaty

Quakecon will soon start getting sponsored by hair loss solutions, erection pills, life insurance and QVC.

Źródło: http://esreality.com/post/2891023/clawz-everyone-can-give-me-a-hard-time-it-is-about/#pid2891208

Dodał: tath

Ankieta

OMPQ3 2023 - turniej 1v1 online (gracze sami się dogadują, finał 21 maja))

Głosów: 53