Witajcie wszyscy maniacy Quake III Arena! Ostanio wiele się dzieje na scenie Quake'a - powracają ludzie, turnieje, startują ligi, na ircu coraz więcej pickupów. Sprawcą zamieszania jest ESWC, które wybrało Q3 na swoją platformę gier FPS w trybie 1v1. Gra ta zdeklasowała swojego największego rywala w osobie Q4 (zapewne głównie przez upadek WSVG), a Warsow i UTIII mogły czuć się docenione towarzyszeniu takiemu tytułowi jak właśnie Q4... w gronie przegranych.
Ze względu na ten fakt wielu ludzi pomyślało sobie - skoro przez ostatnie 2 lata wszystkie turnieje 1v1 były rozgrywane na CPMA/OSP lub CPMA.vq3 (jak kto woli), to na ESWC nie może być inaczej! Stąd też pomysł przejścia na mod zrodził się w wielu głowach, m.in. w naszych - ORGowych. Wiele jest kotrowersji i sporów towarzyszących temu wydarzeniu. Jednak co na ten temat sądzą "Miszcze"? Na początek wypowie się wieloletni gracz OSP/Cpma/DeFRaG czyli v3rb.
Zapraszam do lektury!
Jako, że mało kto wie kim jest v3rb, a on sam wiele razy odpowiadał na wstępne pytania w stylu: "Kto ty jesteś i jaki rozmiar gaci nosisz?", to z racji czasu świąt i naszej wyrozumiałości, darowaliśmy sobie takie jazdy ;-)
Więc zacznijmy z grubej rury!
AL|EN: Czy zgodzisz sie zagrać parę meczów z total newbie w akcji ORGanizowanej przeze mnie pt. "Mecz na Cpma.vq3 dla każdego z mistrzem!" po nowym roku?
v3rb: sure
AL|EN: Czy uważasz, że te wszystkie narzekania ze strony graczy z OSP są potrzebne? Najlepsi (tacy jak Ty) i nie tylko, jakoś nie mają problemów z dostosowaniem się do panujących standardów i grają bez whinowania.
v3rb: Narzekania? Kto narzeka ten narzeka, gadka szmatka jak zawsze, a ludzie i tak grają. Jedyna strata w tym wszystkim, że mamy rok 2007, prawie 2008, a dopiero teraz pokazują się takie rewelacje jak przenoszenie serwerów i tak dalej i tak dalej. Gdyby to było z 3 lata temu... Kto wie gdzie by była scena teraz :p
AL|EN: Dla graczy z OSP movement to chyba najtwardszy orzech do zgryzienia - czy po treningu Defraga bieganie w Cpma.vq3 sprawia Ci jakąś trudność?
v3rb: Nigdy nie miałem problemów z movementem szeroko pojętym. Wiadomo defrag jak defrag jest raczej dodatkiem do całych lat grania i biegania po mapach, trudno powiedzieć czy tak naprawdę pomógł, nigdy w cpmie nie odczuwałem tej sytuacji... "nie potrafię doskoczyć z mostu na rg na dm6 bo ten movment jest taki siaki owaki" po prostu tam skakałem :D
AL|EN: Jedna z największych zalet Cpma to o wiele lepszy NETCode i "predykcja". Dla niektórych to jednak jest wada. Grają w internecie na OSP i uważają, że gra na Lanie powinna być taka sama jak na pingu 50 - narzekają, że przez NetCode zmieniła się mechanika gry itp. Wielu graczy twierdzi, że powinno to być jakoś zrównoważone, poprzez osłabienie LG i MG lub w inny sposób. Co o tym sądzisz ?
v3rb: Na pewno nie powinno to nastąpić, grając na lanie jest dokładnie tak samo! Ludzie raczej powinni się cieszyć, że ktoś w końcu umożliwił im granie na równych zasadach nawet kiedy na tablicy widnieje 20 vs 40 ms... W osp to kosmiczna różnica, a w cpma warunki są maksymalnie zbliżone... Jeśli ktokolwiek kiedyś grał w Clanbase w jakiejkolwiek zagranicznej lidze, bardzo dobrze wie jak wyglądały lata rozmów przed meczami oraz kłócenie się o ms, który zawsze mieliśmy gorszy. Cały ten bałagan załatwia za nas cpma... Narzekać na netcode? Neee :p
AL|EN: Netcode again - Rakiety nie zadają obrażeń, z Railguna trafia się 3 metry od modelu, SG sięga robota przez ściany itp. - spotkałeś się z czymś takim?
v3rb: Jasne, że się spotyka takie sytuacje, ale jest jedno ale... Wszystko zależy od tego jaki masz cfg, jakich używasz ustawien picmipów i tak dalej i tak dalej. U jednego rg przechodzi przez ścianę, przez kładki i tak dalej, u drugiego widać model idealnie... Co do dziwnych strzałów pixelowych i tak dalej i tak dalej to raczej "efektowny" dodatek do całości i nie ma tego aż tak dużo, żeby się tym przejmować wg. mojej oceny :p
AL|EN: Czy uważasz, że "wymuszanie" używania nowych ikonek (jako pierwszy krok do przyzwyczajenia ludzi do nowej grafiki w Cpma Free Game) jest słuszne? Czy może ArQoN powinien skończyć z dyktatorskim panowaniem i narzucaniem wszystkim tego co mu się podoba a co nie?
v3rb: Narzucanie nigdy nikomu nie wyszło na dobre, (chociażby sytuacje z shaderami lg), a najlepszym rozwiązaniem wg. mnie jest pozostawienie tego wszystkiego bałaganu razem i umożliwienie dostosowania sobie czego tylko chcemy do własnych upodobań. Niech tworzy nową grafikę, to dodaje pewnego uroku, ale niech nie zabija dyktatorstwem lat grania, hih ikonka mh
AL|EN:
Mi się zajebiście podoba! Serduszko ładne :D
v3rb: Mi nie przeszkadza - może tak :p
AL|EN: Przez lata były wojny o najróżniejsze mody, ten lepszy bo to, a tamten gorszy, bo tamto... Cpm, PMC, vq3, OSP, CPMa i tak dalej. Może przyszedł czas wreszcie to zakończyć i pogodzić wszystkich graczy jedną platformą?
v3rb: Czy przyszedł czas czy nie przyszedł to oceni czas. Wg. mnie już dawno powinno się doprowadzić do nie wspieranego osp, no ale przyzwyczajenia robiły swoje i cały czas wszyscy brneli w ten mod :) W każdym razie i tak wiele nie pozostało, a ekipa która została, zostanie na dłłłuuugi czas. Więc będzie fajnie wracać do gry po dłuższych przerwach (:
AL|EN:
A ci którzy będą krzyczeć wniebogłosy, że "zjebane te cpma" może jakaś mała sugestia dla nich?
v3rb: Well... Tutaj woładnia już chyba nic nie pomogą. ESWC prawdopodobnie (chociaż kto go wie) na pewno będzie korzystało z cpma... Przyszłość to na pewno cpma, a wracanie się do osp już nie nastąpi. Świat idzie naprzód więc i chłopaki którzy bedą flugać również muszą się z tym pogodzić :D
AL|EN:
Czego życzysz newbies którzy zechcą spróbować sie przerzucić na Cpma?
v3rb: Czego można życzyć, jedynie zapału do gry w legendę ;) Jak ktoś będzie chciał poświecić 5 min na zrobienie cfg, to nie sprawi mu to problemów - od czego są manuale? W każdym razie wszelakiego gl ot co!
AL|EN: Dziękuje za poświęcony czas i powodzenia w kolejnych turniejach !
v3rb: .o/ :D
Na koniec mały cytacik który naprawdę odzwierciedla sposób myślenia quakera:
v3rb: "Ja tam nic nie uważam, strzelam w roboty, wszędzie mam takie same"
Wywiady z kolejnymi Miszczami już wkrótce!
v3rb: sure
AL|EN: Czy uważasz, że te wszystkie narzekania ze strony graczy z OSP są potrzebne? Najlepsi (tacy jak Ty) i nie tylko, jakoś nie mają problemów z dostosowaniem się do panujących standardów i grają bez whinowania.
v3rb: Narzekania? Kto narzeka ten narzeka, gadka szmatka jak zawsze, a ludzie i tak grają. Jedyna strata w tym wszystkim, że mamy rok 2007, prawie 2008, a dopiero teraz pokazują się takie rewelacje jak przenoszenie serwerów i tak dalej i tak dalej. Gdyby to było z 3 lata temu... Kto wie gdzie by była scena teraz :p
AL|EN: Dla graczy z OSP movement to chyba najtwardszy orzech do zgryzienia - czy po treningu Defraga bieganie w Cpma.vq3 sprawia Ci jakąś trudność?
v3rb: Nigdy nie miałem problemów z movementem szeroko pojętym. Wiadomo defrag jak defrag jest raczej dodatkiem do całych lat grania i biegania po mapach, trudno powiedzieć czy tak naprawdę pomógł, nigdy w cpmie nie odczuwałem tej sytuacji... "nie potrafię doskoczyć z mostu na rg na dm6 bo ten movment jest taki siaki owaki" po prostu tam skakałem :D
AL|EN: Jedna z największych zalet Cpma to o wiele lepszy NETCode i "predykcja". Dla niektórych to jednak jest wada. Grają w internecie na OSP i uważają, że gra na Lanie powinna być taka sama jak na pingu 50 - narzekają, że przez NetCode zmieniła się mechanika gry itp. Wielu graczy twierdzi, że powinno to być jakoś zrównoważone, poprzez osłabienie LG i MG lub w inny sposób. Co o tym sądzisz ?
v3rb: Na pewno nie powinno to nastąpić, grając na lanie jest dokładnie tak samo! Ludzie raczej powinni się cieszyć, że ktoś w końcu umożliwił im granie na równych zasadach nawet kiedy na tablicy widnieje 20 vs 40 ms... W osp to kosmiczna różnica, a w cpma warunki są maksymalnie zbliżone... Jeśli ktokolwiek kiedyś grał w Clanbase w jakiejkolwiek zagranicznej lidze, bardzo dobrze wie jak wyglądały lata rozmów przed meczami oraz kłócenie się o ms, który zawsze mieliśmy gorszy. Cały ten bałagan załatwia za nas cpma... Narzekać na netcode? Neee :p
AL|EN: Netcode again - Rakiety nie zadają obrażeń, z Railguna trafia się 3 metry od modelu, SG sięga robota przez ściany itp. - spotkałeś się z czymś takim?
v3rb: Jasne, że się spotyka takie sytuacje, ale jest jedno ale... Wszystko zależy od tego jaki masz cfg, jakich używasz ustawien picmipów i tak dalej i tak dalej. U jednego rg przechodzi przez ścianę, przez kładki i tak dalej, u drugiego widać model idealnie... Co do dziwnych strzałów pixelowych i tak dalej i tak dalej to raczej "efektowny" dodatek do całości i nie ma tego aż tak dużo, żeby się tym przejmować wg. mojej oceny :p
AL|EN: Czy uważasz, że "wymuszanie" używania nowych ikonek (jako pierwszy krok do przyzwyczajenia ludzi do nowej grafiki w Cpma Free Game) jest słuszne? Czy może ArQoN powinien skończyć z dyktatorskim panowaniem i narzucaniem wszystkim tego co mu się podoba a co nie?
v3rb: Narzucanie nigdy nikomu nie wyszło na dobre, (chociażby sytuacje z shaderami lg), a najlepszym rozwiązaniem wg. mnie jest pozostawienie tego wszystkiego bałaganu razem i umożliwienie dostosowania sobie czego tylko chcemy do własnych upodobań. Niech tworzy nową grafikę, to dodaje pewnego uroku, ale niech nie zabija dyktatorstwem lat grania, hih ikonka mh
AL|EN:
Mi się zajebiście podoba! Serduszko ładne :D
v3rb: Mi nie przeszkadza - może tak :p
AL|EN: Przez lata były wojny o najróżniejsze mody, ten lepszy bo to, a tamten gorszy, bo tamto... Cpm, PMC, vq3, OSP, CPMa i tak dalej. Może przyszedł czas wreszcie to zakończyć i pogodzić wszystkich graczy jedną platformą?
v3rb: Czy przyszedł czas czy nie przyszedł to oceni czas. Wg. mnie już dawno powinno się doprowadzić do nie wspieranego osp, no ale przyzwyczajenia robiły swoje i cały czas wszyscy brneli w ten mod :) W każdym razie i tak wiele nie pozostało, a ekipa która została, zostanie na dłłłuuugi czas. Więc będzie fajnie wracać do gry po dłuższych przerwach (:
AL|EN:
A ci którzy będą krzyczeć wniebogłosy, że "zjebane te cpma" może jakaś mała sugestia dla nich?
v3rb: Well... Tutaj woładnia już chyba nic nie pomogą. ESWC prawdopodobnie (chociaż kto go wie) na pewno będzie korzystało z cpma... Przyszłość to na pewno cpma, a wracanie się do osp już nie nastąpi. Świat idzie naprzód więc i chłopaki którzy bedą flugać również muszą się z tym pogodzić :D
AL|EN:
Czego życzysz newbies którzy zechcą spróbować sie przerzucić na Cpma?
v3rb: Czego można życzyć, jedynie zapału do gry w legendę ;) Jak ktoś będzie chciał poświecić 5 min na zrobienie cfg, to nie sprawi mu to problemów - od czego są manuale? W każdym razie wszelakiego gl ot co!
AL|EN: Dziękuje za poświęcony czas i powodzenia w kolejnych turniejach !
v3rb: .o/ :D
Na koniec mały cytacik który naprawdę odzwierciedla sposób myślenia quakera:
v3rb: "Ja tam nic nie uważam, strzelam w roboty, wszędzie mam takie same"
Wywiady z kolejnymi Miszczami już wkrótce!
Fabian | 2007-12-28 00:14:09
to 'miszczami' to tak specjalnie, tak?
#738859
pluskff4 | 2007-12-28 01:19:24
heh tez o to chcialem sie przyczepic ^^
jak juz to w cudzyslow mogles to dac :b
#738861
move | 2007-12-28 05:08:49
Ech, wstawi ktoś do tekstu jakiś kolokwializm i od razu alert podniesiony.
#738863
ProX | 2007-12-28 10:34:20
hihi a ja wam nie powiem kto bedzie nastepnym bohaterem wywiadow z cyklu "okiem miszczow" :]
#738865
uciu | 2007-12-28 10:57:02
buli? :DD
#738866
kos | 2007-12-28 12:08:33
s1kor!
#738870
opos.brutal | 2007-12-28 12:38:55
fajny wywiad :) cpma tez fajne
#738873
THRAWN | 2007-12-28 18:26:34
gj Panowie :)
#738882
b3d | 2007-12-29 10:04:37
"prawdopodobnie na pewno..." (c) Marcin :Aassdfg
#738893
ProX | 2007-12-29 19:50:51
Dobrze ze bobrow nie bylo :)
#738904
Zaloguj się by dodać komentarz.