Witajcie! Mam oświadczenie skierowane do wszystkich graczy, którzy mają problem z przejściem z modu OSP na CPMA.vq3:
Stanowisko ORG'a wobec przenosin wszystkich serwerów OSP na mod CPMA.vq3 jest jak najbardziej pozytywne. Wiele linijek tekstu było już przelewanych na wszelkich forach internetowych oraz serwisach o tematyce Q3. Wiele argumentów za jak i kontr-argumentów pojawiło się przez ostatnie 2 lata, od kiedy idea CPMA.vq3 pojawiła się na ustach wielu graczy. Nie zamierzam przytaczać ich szczegółowo, bo to wszystko zostało już powiedziane.
Nasz argument i jednocześnie pogląd na obecną sytuację jest bardziej globalny niż wspominane wyżej bardziej szczegółowe "za lub przeciw" - tak samo jak wielu szanowanych graczy będących czołówką w Polsce, Europie i na całym świecie, jak i każdego redaktora, administratora tworzących nasz serwis. Otóż ideą podtrzymania życia na scenie Q3 jest jej zjednoczenie, przyjęcie tych samych standardów, które obowiązują w różnego rodzaju ligach, turniejach LANowych czy online. Najlepszym tego przykładem może być nadchodzące ESWC 2008, gdzie najprawdopodobniej modem, na którym zostaną przeprowadzone rozgrywki, będzie CPMA (rzeczą idiotyczną byłoby zorganizowanie turnieju na platformie OSP, kiedy od 2 lat żaden nie był zorganizowany na innym modzie niż CPMA). Najlepsi grają na CPMA, więc ciężko, żeby organizatorzy mieli cofać się w rozwoju i wracać na OSP.
Wracając więc do sedna: Od dawna widać na serwerach OSP znaczny ubytek czołowych polskich graczy. Nie mielibyście ochoty (zwracam się do osób z OSP) znów stanąć w szrankach przeciwko takim znakomitościom jak: matr0x, zik, prox, GaD, r1val, brutal, wEst, v3rb, sting, xEn, rutt, avenger i wielu, wielu innym znanym Wam z pewnością graczom, którzy również brakiem skilla nie grzeszą?
Odpowiedź może być tylko jedna.
Powyższe oświadczenie piszę jako zatwardziały zwolennik OSP. Wierzcie czy nie, sam dobrze rozumiem Wasze argumenty pozostania na tym przestarzałym modzie. Ale wobec jednego, najważniejszego argumentu, o którym wyżej wspomniałem, wszystkie pozostałe wyglądają jak stado spróchniałych motyk, próbujących powstrzymać Słońce.
Reasumując - dobro samej gry, Quake 3: Arena, jest najważniejsze. Tym się kierujemy jako serwis i reprezentacja wszystkich graczy Q3.
W związku z wieloma trudnościami, które urosły przez ostatnie 2 lata do rangi niemożliwych do przeskoczenia, postanowiliśmy pokazać, że to tylko mity. Oferujemy pomoc każdemu pojedynczemu graczowi, który wyraziłby drobne zainteresowanie przeniesieniem się na "stary" nowy mod: CPMA.vq3. Pomoc ta zaczyna się od podstaw, tj.:
- ściągnięcie modu CPMA.vq3
- ściągnięcie wszystkich map CPMA, bez których mod może działać niepoprawnie
- [UPDATE] ściągnięcie paczki map OSP, które trzeba wrzucić do katalogu baseq3, ponieważ standardowo znajdują się w katalogu OSP (najpopularniejsze to ospdm5, 6 czy 11)
Następnym krokiem jest przerobienie configu z OSP na warunki panujące w CPMA, co jest rzeczą zajmującą dokładnie 10 minut.
UWAGA!
Nasz Redaktor [M]aniek napisał super-świetne narzędzie do przeróbki configa z OSP na CPMA za pomocą jednego kliknięcia! Więcej tutaj: [click]
Brak komentarzy.
Zaloguj się by dodać komentarz.