Na początek wypadałoby chyba przedstawić zasady, prawda;)? Różnią się one tylko szczegółami od podstawowego Q3, jednak są to szczegóły tak istotne, że wypada o nich wspomnieć. FIU opiera się tylko i wyłącznie na Team Deathmach, przypomina także nie tylko z nazwy InstaUnlagged. Podobnie jak w IU walka toczy się tylko i wyłącznie między wojownikami dzierżącymi w swych rękach railguny, jednak na naszym modzie Rail przeładowuje się kilka sekund wolniej, przez co styl gry musi bardziej koncentrować się na taktyce - odpada ciągłe przytrzymywanie przycisku strzału i operowanie im w sposób taki, aby ktoś się nawinął pod celownik. Tu należy bardzo precyzyjnie celować, gdyż każdy niecelny strzał jest dużą szansą na trafienie nas przez przeciwnika. Innymi słowy, każdy freezowicz, który wystrzeli i spudłuje musi się nieźle nabiegać przez te 1,5 s, aby nie zginąć z ręki przeciwnika, oddając na jego rzecz fraga;).
W ucieczce pozwala nam również tzw. hak - a co to takiego? Otóż właśnie rodzaj liny, która wystrzelona przyczepia się do ściany lub obiektu i przyciąga nas do niego. Niektórzy gracze posługują się hakiem tak precyzyjnie, iż potrafią w ciągu 3 sekund przyciągnąć się ok. 10 razy i przy okazji zabić 2 graczy. Niestety haka nie możemy ustawić w opcjach, bez problemu dokonamy jednak tego za pomocą komendy /bind key +button5. Nie myślcie jednak, że FIU to takie komputerowe szachy - nadal jest to gra pełna akcji, jednak po prostu inteligentniejsza od swojego starszego brata. Jednak tutaj na podobieństwach się kończy. Pierwsza rzecz rzucająca się w oczy to przedrostek Freeze w nazwie. A cóż on takiego tajemniczego oznacza? Otóż, kiedy zostajemy zastrzeleni nie pojawiamy się od razu w innym punkcie mapy z rządzą zemsty (drużyna przeciwna nie otrzymuje wtedy punktu). Zostajemy potocznie mówiąc zamrożeni (tkwimy w bryle lodu, nie mogąc się ruszać) Stoimy tak do czasu, kiedy wszyscy członkowie naszej drużyny nie zostaną zamrożeni (wtedy właśnie przeciwna drużyna zdobywa punkt), lub do czasu, gdy kolega z teamu nas nie odmrozi. A jak takie odmrożenie (inaczej: unfreeze) przebiega? Otóż odmrażający musi nas odpowiednio rozgrzać;), więc przez pewien czas musi on nas dotykać, nieważne, którą częścią ciała, byle robił to, co najmniej 3 s. Wtedy nasza postać efektownie wybucha, i pojawia się w respawnie siejąc zniszczenie na wśród sił wroga]:>, a nasz wybawca otrzymuje fraga za uwolnienie nas ze straszliwych katuszy w niewyobrażalnym chłodzie:))). Oczywiście również tabela wyników jest lekko zmodyfikowana. Obok naszego score (które oscyluje od 0 do 40, chociaż rekordy wynoszą nawet 150 fragów), widnieje mała cyferka oznaczająca liczbę fragów otrzymanych za unfreeze’y. Dzięki temu możemy określić czy dany zawodnik rzeczywiście jest dobry, czy tylko miał farta odmrażając duża liczbę zawodników.
Zasady mamy już za sobą, ale pozostaje pytanie - jak w to zagrać?;) Nie jest to nic trudnego - na dobrą sprawę możemy zagrać we FIU wyposażeni jedynie w Q3A na PR 1.31, jednak wrażenia będą o wiele lepsze, jeśli ściągniemy właściwe pliki dla tego moda. Nie są one niczym wielkim (rozpakowane zajmują raptem 3,22 MB), a wrażenia są wtedy o wiele lepsze. Pozostaje także problem wersji 1.31 (większość z Was gra zapewne na 1.32 - ja zresztą też). Powiedzmy, więc, że mamy zainstalowaną wersję 1.32 w katalogu E:/Q3Arena. Należy utworzyć wtedy np. katalog E:/Q3Arena1.31 i do niego zainstalować po raz drugi Q3 (z CD-Romu z grą poprzez opcję setup). Otrzymujemy wtedy czystego Q3 bez confingów, ściągniętych map bądź broni. Teraz należy pobrać PR 1.31 stąd i zainstalować właśnie w folderze Q3Arena1.31. Właśnie otrzymaliśmy drugiego Q3 na naszym twardym dysku;) Teraz wystarczy pobrąć FIU i stworzyć folder E:/Q3Arena.1.31/freezeinstaunlagged i do niego wypakować pliki freeze0.pk3, freeze1.pk3, freeze9.pk3, q3sound4d.pk3. Mamy więc przygotowanego Q3 właśnie do grania we Freeze. Czas, więc na trochę gry. Odpalamy Q3 i klikamy na zakładkę Multiplayer (dla mniej pojętnych - proponuję przestawić Server na Internet i Game Type na Team Deathmatch. Serwerów na FreezeInstaUnlagged jest stosunkowo nie wiele do tego co można zobaczyć na 1.32 bo tylko kilka:
1 - SW*HoT ServeR* (155.158.60.34:27960) (Pass, serwer jest wypożyczany na CW)
2 - NAS best server (155.158.60.35:27960) (Pass, serwer jest wypożyczany na CW)
3 - HoD 1v1 FreezeDT. (217.172.187.132:27963)
4 - MAFIA TDM (62.148.87.153:27963)
5 - 333*TDM GT Turbo (213.140.6.121:1038)
6 - [RUS] Tournament serv (83.149.209.125:27962)
7 - (III) (212.66.96.130:27960)
8 - [RUS] Freeze Server (83.149.209.125:27960)
9 - HoD TDM Masters. (217.172.187.132:27962)
10 - [RUS] !<[O_O]>! (195.133.62.5:27960)
11 - CommSol's Freeze Server (82.148.23.2:27960)
12 - EMS-New-SERVER (66.90.118.235:27960)
13 - [CGO] CW SERV2 (66.165.90.38:27960)
14 - <{AFH}>Battle Server (66.98.139.84:27960)
15 - Temple of Your GawDz (67.15.113.239:27960)
16 - Fu2-Battleserver (67.15.17.79:27960)
Zapewne niektórzy skrzywili się kiedy zobaczyli ile serwerów działa na tym modzie. Wg mnie jednak tak mała ilość serwerów to zaleta. Nie da się porównać klimatu z 1.32 z tym z 1.31. Na 1.32 mamy ok. 2000 serwerów i kilkanaście lig więc w sumie nikt nikogo praktycznie nie zna, bo bardzo ciężko spotkać się na serwerze, lub wiedzieć na bieżąco, co w której lidze się aktualnie dzieje. O CW nawet wspominam, bo przy takiej ilości klanów o danym meczu wiedzą chyba tylko rozgrywające je klany i ew. sędzia. A jak sprawa ma się na 1.31? Większość ludzi się zna i spotyka na bieżąco na serwerach, każdy wie, jakie CW zostało danego dnia rozegrane. Liga jest jedna (dawniej istniała jeszcze jedna, jednak prawdopodobnie już nie istnieje), do tego w przygotowaniu, więc wszyscy śledzą ją z dużym zainteresowaniem Jednym słowem klimat to największa zaleta FIU! Gwarantuję, że po 2 tygodniach gry bardzo ciężko jest skończyć z tym modem, ponieważ żal Wam będzie wszystkich ludzi, których poznaliście, z którymi graliście prawie każdego dnia. Co dopiero ze stażem podobnym do mojego (9 miesięcy) - w IU grałem prawie rok i przestałem w niego grać z dnia na dzień, a z FIU po prostu nie chcę rezygnować - z tym nie da się skończyć od ręki, bo w pewnym momencie staje się to dla nas czymś więcej.
Można napisać o FIU o wiele więcej, jednak sądzę, że to i tak zbyt wiele co dla niektórych czytelników:) Szczerze polecam moda, przy którym zarówno ja jak i ok 500 innych ludzi zrywa noce, ciesząc się jak dzieci z każdego fraga.
Download::
# mod FreezeInstaUnlagged
# demo z meczu na FIU
# PR 1.31
Tak właśnie wygląda zamrożony gracz:

markolm | 2005-03-25 18:26:15
spoko spoko, debiucik widze:) powodzenia :))) HF
#711490
FixUS_ | 2005-03-25 19:29:20
Thx:)
#711499
Fabian | 2005-03-25 19:40:41
No, no, całkiem niezły ten art. :-).
#711503
Noxick | 2005-03-25 22:26:43
Fixus stary druchu czemu sie nie pochwaliłeś żeś dołączył do szanownego grona redaktorów ORGa? NAS i SW rządzą ]:>
#711519
akk0 | 2005-03-26 11:21:17
Jak na początek bardzo dobra kolumienka, piąteczka. Witaj w świecie bez wyjścia! powodzenia
#711534
artus | 2005-03-26 11:23:12
najs :P obok ptc ra promode mogloby byc ufiu :D
#711535
E236 | 2005-03-26 11:58:59
Hehe. W końcu ktoś zajął się Freezetagiem na tej stronce(poza newsami BuBu). Brawo. Ocenię to demko niedługo. Chcę dodać jeszcze jeden serwer, jest on postawiony na OSP, więc co za tym idzie fizyka gry jest nieco inna. Do wejścia nie jest nawet OSP potrzebny(choć kto ma q3 bez OSP?). Gra tam jest dużo szybsza, dlatego, że Hook nie ciągnie się w taaakim slimaczym tempie. Tam ujarzmić hooka to już jest coś.
HoD OSP Freeze Unpure 1.03 (217.172.187.132:27961)
Idę zlookać to demko ;)
Dobra, przy okazji nieco skatowałem też q3 ;p
Co do demka, to pokazuje ono, na czym mniej więcej polega sama gra, lecz nie oddaje klimatu tej gry, to trzeba poczuć. Ostatnio w ogóle rzadko włączam q3, ale częściej gram we freeza niż w normalny TDM czy 1v1.
Zajrzyjcie czasami na HoD OSP ;)
Pozdrawiam^^
No i gratuluję zostania redaktorem. Niezły tekst
gl i hf, może tak 1v1?
#711537
bryan | 2005-03-26 16:27:05
lubie freeza , czasami gram , ale w tradycyjnym wydaniu. troche wg. mnie monotonne jest bieganie w kolko z jedna bronia , ogranicza troche mozliwosci. ale wiadomo ,rzecz gustu ;]
hf
#711548
Logitechr4 | 2005-03-27 16:24:45
Mam pytanie, czemu jeszcze naginacie na 1.31 ? Nie przeszkadzaja Wam goscie z ogc ? Nawet prosze mi tu nie zaprzeczac ze sie tak bardzo dobrze znacie i wiecie ze nikt nie ma bo na pewno ktos ma :P
#711578
FixUS_ | 2005-03-27 22:07:17
Nom to jest problem. Ostatnio nawet baardzo duży, ale na szczęście nasz spec od programowania (aka Stemy:)) pisze antycheata. Więc może za niedługo 1.31 nie będzie wcale takie gorsze od 1.32 hm?
#711587
eng | 2005-03-27 23:39:46
W takim razie co przeszkadza w tym aby przejsc na pr 1.32 ?oO
#711593
Logitechr4 | 2005-03-28 00:08:50
No wlasnie, instalujecie 1.32 - punkbuster na enable i problem z ogc z glowy ;d
#711596
artus | 2005-03-28 13:35:23
wejdzcie na 1.31 i rozmawiajcie z tymi ludzmi ... nikomu nie bedzie sie chcialo ruszyc nawet dupy na 1.32. do tego mala liczba serwerow a adminom nie chce sie ich przenosic ... a jezeli by przeniesli to pewnie i tak duzo ludzi graloby na 1.31 ... ten antycheat ktorego pisze none to dobra sprawa bedzie :)
#711610
[KD]SobiaN | 2005-03-28 13:57:00
Hehehe... No wkońcu Freeze sie pokazało:D I całe szczęscie Ludziska móie wam Frezze jest bardzo bardzo fajne... Zajefajne:D:D Fixus brawo za artykuł ;) K&D RuleZZZz:D:D
#711612
E236 | 2005-03-28 14:38:21
Ja mam dwie wersje q3 1.31 i 1.32, lecz problem w tym, że serwerów we freeze’a na 1.32 jest niewiele(bodajrze dwa publiczne), więc gramy na 1.31 gdzie jest ich więcej niż normalnego TDMu i CTFu razem wziętych, choć w CTFa też jest spora scenka. No 1.32 trzymam w zasadzie dla demek i GTV, bo naprawdę z rzadka tylko gram na tej wersji
#711615
artus | 2005-03-28 15:49:11
a pod jakim nikiem grasz ? :D
#711622
E236 | 2005-03-28 16:20:42
Ja? Oj trochę tego jest. Jako, że nie mam klanu to szastam nickami jak się da. Jak zobaczysz kolesia o nicku Unit01 albo Yes! I wanna be your dog! to będę ja ;) Na początku swojej przygody z freezem grałem pod tym nickiem jaki mam wyżej i pod tym też gram na 1.32
#711626
Bartek | 2005-03-28 19:19:18
anty cheat pisze none nie stema bucku :P
#711634
Noxick | 2005-03-28 20:01:11
Ludzie jak chcieliśmy żeby UFIU było na PR 1.32 to jakie larmo się podniosło. Szkoda gadać :/ Fixus widzę, że zmusiłeś paru opornych na urok ORGa graczy do zarejestrowania się! Brawo :P Faktycznie przydałoby się coś takiego jak dział FIU tak jak np. RA czy Promode.
#711636
artus | 2005-03-29 00:31:30
ten antycheat to jedyna nadzieja :P bo za hu** nikt nie przejdzie na 1.32 razem z servami ... go go go none ...
#711650
E236 | 2005-03-29 09:07:30
Tego tylko brakuje, żeby połowa osób grała na 1.32 a druga połowa na 1.31. Ja bym grał pewnie na 1.32 bo było by mi po prostu łatwiej mieć jednego quake’a na dysku. W sumie i tak gram w zasadzie głównie na jednym serwerze, więc wszystko mi jedno tak na dobrą sprawę...ale i tak nikt się na 1.32 nie będzie przenosił. Co do tych nowych zarejestrowanych to może w końcu będę mógł pograć we freeze’a i pogadać o tym co się dzieje w światku proplayerów
#711659
Bartek | 2005-03-29 14:44:20
Juz raz stema dal maly serwer na 1.32 ale nikt tam nie gral bucki wola grac na serwerach usa i pingiem 150 :P
#711707
artus | 2005-03-30 01:11:27
bartek przeniesienie jednego jak sam powiedziales malego serwera nic nie da ... jak ju zprzenosic to wszystko ...
#711767
Zaloguj się by dodać komentarz.