FXR|Jude, twórca mapek cpm
a|ien: Cześć, powiedz naszym czytelnikom kim jesteś, gdzie mieszkasz, ile masz lat, itd.
Jude: Nazywam się Alan Donald, mieszkam w Sydney w Australii i w marcu skończę 26 lat.
a|ien: Jak to się stało, że zacząłeś grać w Q3? Grasz w BaseQ3 czy ProMode? Dlaczego robisz mapy?
Jude: Kiedy gram w Quake3 to zwykle gram w BaseQ3, ale nie z wyboru. Gram w ProMode kiedy tylko mogę (zwykle na LANie) ale w sieci głównie gram w Q2 FFA. Zacząłem robić mapy w ramach hobby, ale później mapy które zrobiłem zaczęły być próbą stworzenia 'porządnych dueli i map do team'ow'. Pierwsze pół tuzina map które zrobiłem to były mapy do Q2 FFA i graliśmy na nich w kółko po LANie. Kiedy wyszedł Q3 nie było do niego 'porządnych map duel'owych'. FxR|mode2 zasugerował, abym spróbował zrobić jedną aby zapełnić tę dziurę. Została ona wybrana przez RooSa (z Challenge-World), a ja przedstawiłem inną mapę nad którą pracowałem (CPM3) :]
a|ien: Nad czym aktualnie pracujesz? Czy myślałeś o zrobieniu innych map do pakietu CPM?
Jude: Aktualnie pracuję nad mapą do Team Deathmatch którą prawdopodobnie wypuszczę w marcu. Nie wiem czy zostanie ona dodana do pakietu map w CPM, choć byłoby to miłe :)
a|ien: Jak długo zajęło ci stworzenie CPM1? Co było inspiracją gdy robiłeś tę mapę?
Jude: Oryginalny projekt CPM1 zajął mi 2 miesiące. Początkowo miała to być mapa do Q2 FFA i bronie oraz przedmioty były inaczej pomyślane niż są teraz. Tekstury CPM1 były zainspirowane głównie przez Q2DM2, a styl przez ZTN2DM4 i ZTN2DM5. Chciałem zrobić stosunkowo małą i szybką mapę do FFA gdzie nie byłoby problemu ze zdobyciem broni :)
a|ien: Czy wiele osób w twoim kraju gra w Q3? Czy ProMode jest tam popularny czy nie?
Jude: ProMode nie jest bardzo popularny w Australii. Nie ma serwerów w sieci które działają z ProMode lub OSP z włączonym ProMode. To bardzo rozczarowuje, bo gracze nie dają ProMode szansy mówiąc, że jest to tylko remake QW i trzeba iść dalej. Choć gdyby zagrali to pewnie wielu z nich uznałoby to za lepszą zabawę niż BaseQ3 :)
a|ien: Ile godzin zajmuje ci gra w Quake'a, pomijając robienie map?
Jude: Z wyjątkiem LANów spędzam około 1 do 2 godzin dziennie grając w Q2 i pewnie ze 2 do 3 godzin tygodniowo grając w Q3. Gra po LANie to niesamowita zabawa i spędzam około 8 godzin grając w Q3 (staram się zawrzeć w tym tak dużo gry z ProMode jak tylko mogę).
a|ien: Co sądzisz o wydanym dodatku Team Arena?
Jude: Rzuciłem okiem na Team Arena i jeśli mam być szczery to uważam, że jest trochę dziwaczna. Wydaje mi się, że id straciło wzgląd na starych graczy i zamiast tego skupiło się na jak największej sprzedaży Q3 i Q3:TA.
a|ien: Co byś doradził początkującym twórcom map? Co robić, a czego unikać? Mamy kilku takich w Polsce :))
Jude: Nie poddawajcie się byłoby pierwszą radą. Nawet jeśli pierwsza mapa którą zrobicie nie będzie dobra, to kontynuując pracę będziecie ciągle się uczyć i zdobywać doświadczenie. Jestem pewien, że nawet ZTN zrobił mapy z których teraz nie miałby powodu do dumy :)
a|ien: Co wiesz o polskiej scenie Q3?
Jude: Niewiele poza faktem, że większość osób gra tam z ProMode :) Lubię oglądać dema z ProMode które pojawiają się po turniejach w Polsce. Umiejętności graczy są dobre :)
a|ien: Kto twoim zdaniem jest teraz najlepszym graczem BaseQ3/ProMode?
Jude: Prawdopodobnie postawiłbym na Venoma, ale B, Fetter i Verbal też są bardzo, ale to bardzo dobrzy :) Byłoby ciekawie popatrzeć jak Fatality radziłby sobie z ProMode lub jak niektórzy najlepsi gracze ProMode radziliby sobie z BaseQ3.
a|ien: Dzięki za odpowiedzi na wszystkie te pytania. Życzę szczęścia w robieniu wspaniałych map i dziękuję za te, które już zrobiłeś :) Polska je kocha.
Jude: Nie ma sprawy, stary :)
Tłumaczył: Idaho
Wywiad z FXR|Jude przeprowadził a|ien
Brak komentarzy.
Zaloguj się by dodać komentarz.