ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Podziały, rozłamy, rozpady ...

nie, 12 czerwiec 2005 12:03:59 | Autor: bryan
     Grudzień roku 1999, Reset zamieszcza w numerze jednoczesną recenzję Quake3:Arena i Unreal Tournament. Wtedy jeszcze szczytem marzeń było SDI (usługa Strasznie Drogi Internet oferowana przez TP :P), a jednak już wtedy nastąpił pierwszy w zasadzie krystaliczny podział graczy na dwa obozy. Ciągłe walki na ircu, forach i udowadnianie wyższości jednej gry nad drugą. W tym pamiętnym numerze Resetu RooS dał Quake'owi ocenę 9, a UT 9,5 wróżąc mu dłuższą żywotność... pomylił się... na nasze szczęście. Na początku wszyscy grali w czystego q3, ludzi na serwerach było masę, takie miejsca jak "Arena Przemysl" pękały w szwach. W niedługim czasie po premierze zaczęły wychodzić poprawki, czyli znane nam wszystkim dobrze Point Release'y. Kolejne nowe wersje były przyjmowane bez mrugnięcia okiem - wprowadzały sporo poprawek, aż w końcu wyszedł 1.17 będący standardem przez długi czas - na nim grali wszyscy. W momencie wydania wersji 1.27g (o ile pamiętam) nastąpił pierwszy widoczny gołym okiem zgrzyt. Nie wszystkim odpowiadała nieznacznie zmieniona fizyka i zmiany wprowadzone do renderera gry (minimalnie spadła ilość fps, za to poprawiła się współpraca gry z nowymi układami graficznymi... i kod sieciowy) - po czasie jednak większość przekonała się do udogodnień i migrowała na nową wersję. Kolejne PR'y nie wnosiły ze sobą zbyt wiele, w zasadzie kosmetykę i były przyjmowane bezboleśnie, praktycznie z dnia na dzień. Do czasu. Po wersjach 1.2x, których wyszło kilka do czasu 1.31 przyszedł czas na zaimplementowanie Punk Buster'a, gdyż cała światowa scena q3 narzekała na 'zarobaczenie'. Praktycznie każdy online'owy mecz kończył się wyzwiskami i posądzeniami o używanie hacków. Tutaj nastąpił ewidentny rozłam - w 1.32 wprowadzono również autoryzację kluczy (którą w Polsce, przynajmniej w ramach SWB, ograniczyliśmy do minimum), a ponieważ mentalność graczy nie pozwala na rezygnację z pizzy i piwa na rzecz zakupu oryginalnej wersji gry - część pozostała na 1.31. Z resztą... dla chcącego nic trudnego - znaleźć sobie działający klucz nawet nie posiadając oryginału to żaden problem. Ale tutaj fakt jest faktem - podział nastąpił, mimo, że technicznie 1.32 poszło bardzo do przodu w stosunku do swoich poprzedników.

     Ale przecież gdyby tylko o PR'y chodziło, to w zasadzie nie byłoby problemów ;-) Gdzieś po drodze rozpoczęto prace nad CPM. Na początku mod podbił serca Polaków, pewnie z racji sporego polskiego wkładu w jego rozwój, i początkowego bardzo mocnego upodobnienia rozgrywki do Q1, co również zachęciło do migracji sporej rzeszy graczy z tej platformy. Po premierze mod'a zdecydowanie zredukowała się scena vq3 w naszym kraju ... był tylko jeden problem ... cpm nie było popularne na świecie tak jak u nas, przez co staliśmy się nieco 'inni'. Z perspektywy czasu jednak widzimy, że na złe nam to nie wyszło, wręcz przeciwnie - teraz, gdy cpma podbiło już serca wielu graczy na świecie to właśnie my możemy być dumni z naszych osiągnięć na tej platformie. Odbiło się to jednak znacznie na osiągnięciach vq3, które - nie oszukujmy się - do tej pory były raczej poniżej przeciętnych na scenie światowej.

     Po CPM wyszło jednak OSP, początkowo przyjmowane z dystansem, jednak oferowało znacznie bogatsze możliwości konfiguracji gry niż CPM i z początku admini, a później pod lekkim przymusem sami gracze zaczęli doceniać jego walory. OSP rozwijało się bardzo prężnie, wyszło kilkanaście wersji (zwłaszcza 0.99 :P). Dzięki OSP odżyło u nas vq3. Złagodziło też walkę między zwolennikami cpm i vq3 , gdyż oferowało obydwa tryby. Wprowadziło jednak inny podział. Ludzie zaczęli grać w różne 'okrojone tryby gry' oferowane przez nie. Powstały sceny Clan Areny (mimo, że sporo graczy uskuteczniających taką rozgrywkę zapierałą się nogami i rękami przed Rocket Areną, która imho jest duzo lepsza - multiareny i 1v1), oraz instagib. Ta druga została wprowadzona docelowo jako tryb 'treningowy', jednak została przyjęta nieco inaczej, niż zamierzono ;) A więc mamy kolejny podział, niestety. Jednak dotykam tutaj dość drażliwego tematu związanego ze sceną głównie 1.32, a istnieją przecież nieco bardziej "wyrafinowane" odłamy q3.

     Mam tu na myśli oczywiście (lub też nie:P) scenę 1.11. Większość graczy 1.32 parska śmiechem słysząc pytanie "gramy normalnie czy all weapons?", ja też nie należę do wyjątków. Chcę zaznaczyć, że nie mam tu na celu najeżdżania, czy obrażania tamtejszych graczy, ale ... No właśnie, ale ... O ile w przypadku migracji 1.31->1.32 jest jakieś usprawiedliwienie, chociaż też nie do końca uzasadnione (strictauth, ospauth, etc.), to nie potrafię zrozumieć kurczowego trzymania się starej, dziurawej wersji, wzajemnego szpiegowania się i posądzania o aimboty, których nijak nie można wyplewić, granie na 'kosmicznych' ustawieniach niezgodnych z żadnymi kompletnie standardami przyjętymi na świecie. W moim, i pewnie nie tylko moim, odczuciu jest to odmienność na siłę, powodująca w zasadzie kolejny poważny minus. Mimo, że w zasadzie gramy w to samo (tu vq3), to gramy gdzie indziej i jest nas mniej. Często spotyka się tłumaczenie od graczy z 1.11 , że są słabsi i doświadczeni gracze z 1.32 by ich po prostu zmasakrowali... no ale czyja to wina ? Zmiany nie były wprowadzane dla picu, tylko dla poprawienia warunków gry. Teraz też nie jest za późno na zmianę, chociaż wymagałaby ona troche intensywniejszego treningu. Nie ma rzeczy niemożliwych (dla słabiej dedukuących - tak, to była propaganda, przenieście się na aktualne światowe standardy - napewno spotkacie się z dobrym przyjęciem, a "świeża" krew na turniejach , czy to online'owych, czy lan'owych jest bardzo potrzebna). Tym akapitem prawdopodobnie wywołam kilka protestów, ale nie mogłem go pominąć.

     Tutaj możemy tylko pozazdrościć systemowi polityki prowadzonej np. przez Blizzard'a - Diablo2 , WarcraftIII i kilka innych gier, zrzeszają graczy w jednym systemie rozgrywki, na jednej wersji i to właśnie dzięki temu te sceny są tak "liczne". To słowo ująłem w cudzysłów z jednego prostego powodu - sumarycznie , scena q3 jest równie liczna, jednak jest sfragmentowana, mimo, że w zasadzie tylko na dwa mody i kilka wersji... gdyby połączyć sceny reprezentujące to samo ... ale to tylko gdybanie, reszta należy do Was - graczy.

     W tekscie pomijam takie modyfikacje jak np. Urban Terror z oczywistych względów - jest to kompletnie odmienna gra, w zasadzie z Q3 pozostał tylko silnik, chociaż w samym artykule pominalem pewnie sporo rzeczy które umknęły mojej pamięci, bądź uwadze, a powinny były się w nim znaleźć. Tytułem podsumowania pokażę, jak bardzo podzielona w stosunku do innych scen (i jednocześnie w jak bardzo bezsensowny sposób) jest scena q3 w Polsce, a podeprę się tu ESL, z którym mam w tej chwili najwięcej wspólnego. W ligach i ladderach na ClanBase (zagranicznych), nie ma takich podziałów...



Porównanie




     W ostatnich dniach wynikła jeszcze sprawa przeniesienia się z osp na cpma. W osp nie ma w zasadzie bledow na dzien dzisiejszy , a na cpma.vq3 , mimo ze fizyka jest teoretycznie ta sama , to gra sie zupelnie inaczej niż na vq3 w osp, tak samo jak promode w osp rozni sie od cpma na wersji ktora wyszla jednoczesnie z nim . Jednak CPMA to CPMA i nie widze sensu po pięciu latach zmieniać w zaasadzie na sile platformy dla wiekszosci przywiazanej do takiego a nie innego gameplayu graczy, jeśli nie wprowadza to tak naprawdę znacznych udogodnień, a generuje sporo zamieszania. To nie jest konieczne i nie powinno być przeprowadzane przez 'lokalne' sceny, ale ewentualnie na podstawie decyzji podjętych przez clanbase czy inne organizacje znajmujące się prowadzeniem rozgrywek. Jeśli ONE podejmą decyzję, że nowy EuroCup, czy OpenCup będzie rozgrywany na CPMA.vq3 to na pewno i Polska scena nie pozostanie w tyle, i wtedy protesty nie będą już miały wpływu na taką czy inną platformę. Zrobienie tego teraz i w takiej formie doprowadziło by do kolejnego rozłamu na scenie (vq3) i znowu zmniejszenia liczebności graczy.



Wyświetleń: 10144

ATi | 2005-06-12 12:39:54

CPMA.vq3 jest mi wogole do szczescia nie potrzebne -.-’.

Jedni tlumacza sie dobrym kodem sieciowym tak jakby ten z osp byl fatalny..

Mav_8217 | 2005-06-12 12:47:41

Amen!

wishoza | 2005-06-12 12:47:59

PIĘKNE ! ; > Na prawde, super to napisales ... CHodz w paru sprawach moge się nie zgodzić, to ogólnie tekst jest po prostu super i z przekazem :D Mnie by to przekonało, gdybym grał inne tryby (chodz w sumie to gram ... głownie tdm&1v1 vq3, ale pozatym CA,TDM,1v1[@lan]/pm, nie raz zdarzy mi się zaciorać ctf@vq3 i ra3) ... Apeluje do graczy ... Sprobujcie ... Zagrajcie w to, z czego wywodzi się Wasz mod, sporubujcie jak to jest na oryginale ... Moim zdaniem vq3 jest najbardziej sluszna fizyka i trybem gry ... ProMode to juz ponieka mutacja kwaka ;

rAko | 2005-06-12 13:32:59

Swieta prawda.

move | 2005-06-12 13:42:50

Niech to spoon przeczyta.

bfr_aka_pablonzo | 2005-06-12 14:01:56

fuck cpma ! osp ma zostac, yebac jakies tam udogodnienia, osp 1.03a jest juz od dawna, kazdemu pasuje itd. na co kompu mdv czy inne jakies tam pierdolki upiekniajace...osp FOREVER! :D

[M]aniek | 2005-06-12 14:13:00

To by bylo cos pieknego, gdyby wszyscy grali w to samo :) Niestety wcale nie dziwie sie nowym graczom, ze omijaja z daleka 1.32/osp. Ile to razy mozna zaobserwowac sytuacje na serwerze kiedy ktos kogos wyzywa lub daje kick/remove tylko dlatego ze ten ktos ma net -40. Jesli to jest ktos z 1.11, ktory chcial zobaczyc jak sie gra na 1.32 i przesiasc sie na ta wlasnie wersje, to po takiej przygodzie bezpowrotnie zapomni o 1.32.

bfr_aka_pablonzo | 2005-06-12 14:15:51

maniek - jak ja przechodzilem to gralem pare miesiecy z nickiem ucze sie grac :d i jako mnikt mnie nie kopal, fakt czasami mieli pretensje za net no ale coz...uczy sie :p tak wiec ja nie widze problemu zeby ludzie z 1.11 przechodzili na 1.32.

[M]aniek | 2005-06-12 14:20:16

bfr :D na szczescie nie jest tak zawsze, niemniej jednak takie sytuacje sie zdarzaja. Ja kiedy zaczynalem grac, najpierw gralem IU, potem CLANARENA (wszystko na 1.31), az pewnego dnia na serwerze 1.32 ktos powiedzial zdanie w stylu: "na 1.31 graja noskille a na 1.32 ludzie bez ambicji", od tej pory ani razu nie zagralem na 1.31 :D (serio)

gr. | 2005-06-12 14:47:44

  1. az sie lezka w oku kreci jak sie czyta poczatek kolumny
  2. w3 jest zaj.ebiste powinniscie sprobowac ^^
  3. zabiles mnie wyrazeniem "swierza" krew no @#$% jak to swierza? chyba ŚWIEŻA :DDDD
  4. odnosnie tych literowek to miloby to by bylo wrzucic to worda i poprawic ogonki
  5. ode mnie masz piataka za wysilek xD

davep | 2005-06-12 14:49:01

fajnie to napisales bryan, faktycznie ten screen daje wiele do myslenia, ale patrzac z innej strony:
- to, ze mamy tyle scen/pod scen swiadczyc moze rowniez o tym, ze mody ktore zostaly pisane na podstawie silnika Q3 sa wysmienitymi rozgrywkami, mowiac ogolnie silnik Q3 jest na tyle elastyczny ze mozna z niego robic bardzo duzo pomyslowych i grywalnych trybow ktore sie ludziom bardzo podobaja (zapomniales jeszcze o trickjumpingu! :D) - innym gierkom tego brakuje. Fakt to o czym wspomniales w kwestii Blizzarda - oni maja BattleNeta na ktory zeby sie polaczyc trzeba miec najnowszego patcha, na starym nie pograsz chyba ze z kumplami na lanie.

Ok jestem za tym, zeby pomoc chetnym z 1.11 na przerzucenie sie na 1.32 - niech poprostu tacy delikwenci maja w nicku ’nick-1.11’ co bedzie ich usprawiedliwieniem na niski net, a jak dostana kopniaka z serwera przez zatwardzialego gracza 1.32 sprawe wnosic do prokuratury SWB - pomoze to zaakceptowac nowe twarze. A tak pozatym to ci co chca to sie przeniosa, podejrzewam ze po tylu latach dobrze jest kazdemu na swoich smieciach- nawet my boimy sie zmiany z OSP na CPMAvQ3 - no bo po co. Tak jak odpowiadaja amerykanie na pytanie:
- Czy mozna zyc bez Coca-Coli?
- Mozna, ale po co :p

Gravatar

VooDoo-atix | 2005-06-12 15:01:40

hehe dobre dave:P
zgadzam sie maniek sam wielokrotnie bylem swiadkiem gdy osoby z nickiem ucze sie byly remove przez kogos kto ma refa tylko dlatego ze mial niski net albo kickowane trzeba byc wyrozumialym dla innych graczy ;
troszke szaczunku i respektu dla innych nikomu nie zaszkodzi!!

lucas131 | 2005-06-12 15:27:43

Warto zauwazyc ze na ca/pm gra wiecej ludzi niz na vq3 tdm/1v1 razem wzietych :d Patrząc na aktualne staty w eye 48 vq3 55 ca/pm ^^

[M]aniek | 2005-06-12 15:38:30

w Polsce we wszystkie wersje/mody gra w tej chwili 311 osob
W całej Europie 2248 ;u

calkiem niezle jak na "umierajaca" gre

dla porownania w Painkillera w calej Europie graja w tej chwili 42 osoby, z czego 2 w Polsce

QUAKE UMIERA NADESZLA ERA PAINKILLERA ;p

log | 2005-06-12 16:30:35

Bry, a mi właśnie brakuje tego nawołania do jednej wersji i jednych ustawień. Bo niby kto ma to zrobić jak nie ORG ?

Dość juz chyba tych egzotycznych ustawień typu g_speed 890 g_gravity 11899 czy inne cuda "bo tak mi sie lepiej gra" itp.
Odnosi sie to rowniez do serwerów w Polsce, ktorych stoi sporo ale jak napsaiłem wyżej, 70% z nich ma jakies dziwne pliki.cfg zamiast prawdziwego serwerowego konfiga zgodnego z ogóline przyjętymi normami zaakceptowanymi przez największe organizacje jak Clanbase/GGL, ESWC, ESL i dziesiątkii lig na swiecie.
Poza dyskusja jest oczywiscie sam tryb rozgrywki: ctf tdm 1v1 bo to jest sprawa oczywista, ale dlaczego niektorzy ida w zaparte i grają na dziwactwach?

Samego instagiba jak widać jest ileśtam odmian

Może zorganizować jakąś akcje pod patronatem np. ORGa, do ktorej wlączyly by sie inne portale w jakis sposob związane z Q3, np. fpp, esports, clanarena, promode, instagib, czy wreszcie site’y z innych PRów?

Standardy są znane, trzeba tylko namówić jak największą ilość administartorów_serwerów oraz graczy na przejscie na maksymalne ujednolicenie patchy/modów/ustawien/itd.

SL4VE | 2005-06-12 17:05:39

Nie jestem póki co ani za ani przeciw przejściu na CPMA VQ3, bo jeszcze tego nie ruszałem, ale myślenie typu "Bieganie z maczugą za mamutem było dobre! Po co to zmieniać? Bojkotujmy supermarkety! Przeciez zawsze można upolować mamuta" (i nie mówcie, że wyginęły, bo jednego tu widziałem jakiś czas temu :D).

Zgadzam się w pełni z tym co napisał dave ;)

[M]aniek | 2005-06-12 17:40:39

trzeba napisac maila do Krogotha zeby walnal jakas kolumne nawracajaca czy cus

q3arena.fpp.pl/?pl:pages:show:538:::

albo jakies dotacje z Unii dla tych ktorzy graja na 1.32

MisieX | 2005-06-12 18:25:22

Sam siedzialem na 1.11 pare ładnych lat, goniąc mamuty z maczugą, podczas gdy inni smigali już po supermarketach 1.32 popijajac cole...przenisołem sie na 1.32 tylko z jednego powodu: nie bylo gdzie grac na 1.11 :/ byl taki okres, ze nie bylo po prostu polskich serverów...nadal czasem gram 1.11 dla rozrywki...

Sam tekst bryana bardzo spoko, ale 10x za krótki moim zdaniem...w tej kwestii to każdy wątek mozna by rozwinąć imo...

Jeśli chodzi o ujednolicenie - Po co? Niech każdy gra tam gdzie mu dobrze i już. Nie ciągajmy siebie nawzajem na "jedyny słuszny" mod.. bo ten jedyny będzie dla każdego innym...

Rozz | 2005-06-12 18:32:18

W jednym slowie zgodze sie z bry ze standardy wytyczaja CB czy ESL i inne swiatowe uznane autorytety esportowe, dopiero kiedy ktorys z nich zdecyduje sie na zmiane platformy powinnismy isc wraz z nimi.

PS. Chyba nikt nie rozumie dlaczego oni graja na 1.11 :P

szłem | 2005-06-12 18:54:35

heh cos podobnego mowilem w moich komentarzach : cpma.vq3 doprowadzi tylko do podziału a nie jak to się zakłada znacznego udogodnienia w grze

SpOOnman | 2005-06-12 19:04:33

Przeczytalem i zgadam sie w pelni. I tez nie wiem, dlaczego graja na 1.11 ;) Ja rowniez moge rowinac kazdy akapit wielokrotnie, ale tekst jest zwiezly i oddaje co trzeba.

wish tez sie myslisz, ze w OSP masz to sabo co w baseq3 ;) Tylko tak ci sie wydaje, ale tak naprawde masz redukcje pingi, pmove, pare rzeczy zwiazanych z fpsami i inne. Poza tym OSP (wierzcie, lub nie) uzywa starego kodu sieciowego... z CPMA. Nie wspominajac, ze OSP 1.03 to w 90% copiuj-wklej ze starej CPMA... Ale ja nie o tym.

Dlaczego chce CPMA? Bo ma lepszy kod sieciowy, co umozliwiloby nam, Polakom na gre w europie na rownych warunkach. Dlaczego chce pokazac CPMA? Zeby zyskac kilku zwolennikow. Jezeli teraz w CB pojdzie ankieta CPMA VQ3 czy OSP to moze chociaz kilku z was zaglosuje na CPMA VQ3. A czy tak zrobi czas pokaze...

Na Aster stoja serwery jak staly, tylko przekonalem kilka osob do stestowania. Jak (niestety) CB nie przeszloby na CPMA to my tez zostaniemy przy modzie napisanym 5 lat temu...

Problem z graczami jest jeden: zeby cos zmienic wszyscy beda oporni. Nawet, jezeli to zmiana na lepsze to inny kolor celownika potrafi zniweczyc kazda inicjatywe. I nie dotyczy to tylko polskich graczy, ale calego swiata niestety... Czas pokaze, liczmy na CB.

pepz | 2005-06-12 20:28:16

Ładny tekst :)
Spoon - już dużo osób ma łącze pozwalające im na gre zagranicą na równych warunkach(przykład kilku takich osób - TP) i myślę, że takich ludzi będzie co raz więcej :)

obni | 2005-06-12 20:30:27

no no. Świetny txt. Mam ten numer sc :)

d00mer | 2005-06-12 22:11:00

Nice txt bryan!

Swoją jakże lamerską gre zaczynałem na 1.31 vq3 lub czasem insta, na vq3 nie spotkalem nigdy zadnego aimbota czy cos takiego. Ale juz na insta tak, kiedy gram z kims na dm17 i on fraguje mnie 20 razy w jedna minute to wez czlowieku sie nie wkurwiaj! Mimo to fajnie sie gra na vq3 tam bo wszyscy sie znamy :) No i 1.31 ma jeszcze jedna wade: tam nie sa tak popularne mapy takie jak ospdm5 ospdm6 czy ospra15 itd.... tam to tylko prodm6 i dm7.......

wishoza | 2005-06-12 22:16:42

cytat z komentarza spOOna

"wish tez sie myslisz, ze w OSP masz to sabo co w baseq3 ;) Tylko tak ci sie wydaje, ale tak naprawde masz redukcje pingi, pmove, pare rzeczy zwiazanych z fpsami i inne. Poza tym OSP (wierzcie, lub nie) uzywa starego kodu sieciowego... z CPMA. Nie wspominajac, ze OSP 1.03 to w 90% copiuj-wklej ze starej CPMA... Ale ja nie o tym."

No wlasnie, redukuje ping, pmove, fps i takie tam ;) Zgadzam sie w pelni, ze WIEEELE rzeczy sie zmienia, ale nie zmienia sie F I Z Y K A gry (nt. pmove mozna by dyskutowac, fakt, ale nie wprowada az ttak widocznych zmian ;p) ;] o to mi chodzilo ... Tylko i wylacznie o to ;]

Gravatar

scar | 2005-06-12 22:29:14

mialem napisac to samo co pepz ;)

jajk0 | 2005-06-12 23:36:09

nie przeczytalem wszystkich komentarzy, ale mimo to chcialem powiedziec co o tym mysle.

Moim zdaniem wszystkie cpmy powyzej 1.11 (czyli nowsze, vide 1.2, 1.3 itp) to krok w zlym kierunku. Spora czesc graczy odpuscila sobie cpma wlasnie przez to ze nie ma juz 1.11. Ja naprawde nie wiem co wy chcecie od tej wersji cpma. Moim zdaniem ona jest najlepsza z dotychczasowych. (i nie pierdzielcie mi ze mowie bzdury, wystarczy spojrzec po ilosci komentarzy do newsow, albo po prostu spojrzec w EYE kto jest na serwerach ! no wlasnie, nikt !!)

Co do OSP to nie jestem pewien, czy ono jest takie och i ach. Moim zdaniem ma sporo bledow, ktore sa zwlaszcza widoczne na OSP/CA (pm). Kod sieciowy jest wrecz tragiczny. Na pingu 30 (bardzo niski jak na CA) ma sie wrazenie jakby sie gralo na pingu 70 na cpmie. Po prostu laguje strasznie (postrzelajcie sobie z LG na OSP/CA i potem na CPMA [nie wazne jaka wersja]) i od razu zobaczycie roznice.

Bledow jest wiecej niz tylko ten lag. Ciekaw jestem kiedy wypuszcza update do OSP (mowie tu zwlaszcza o CA)...

bryan | 2005-06-13 00:00:37

Hehe , pewnie , moglem napisac tasiemca przewijanego przez 15 stron , mysle ze moj staz na scenie i wiedza pozwalaja na to , ale pewnie stracilbym polowe czytelnikow :) czlowiek to z natury istota leniwa przeciez :)

PS.

"Bledow jest wiecej niz tylko ten lag. Ciekaw jestem kiedy wypuszcza update do OSP (mowie tu zwlaszcza o CA)..."

Widac, ze kolega nie czyta regularnie naszego serwisu, albo czyta niedokladnie :) Kilka newsow nizej zostalo napisane kilka zdan na temat nowego osp :)

A co do pingow .... q3 sam w sobie ma juz na tyle dopracowany kod sieciowy, ze dobre lacze gwarantuje w zasadzie dobre warunki do gry, po prostu pewne rzeczy sa nie do przeskoczenia. Jesli pingujac serwer spod terminala masz ping 40 to wchodzac do gry czy to bedzie cpma czy osp czy ra3 czy jeszcze inne cudo to z tych 40 nie zejdziesz. Nasze szczescie, ze coraz wiecej osob dysponuje dobrymi laczami

fredi | 2005-06-13 00:00:57

pepz i tu sie mylisz....bo z pingami to my mamy najwiekszy probelem, czesto jest tak ze znajdywanie serwera ktory jest "dorby" dla obu stron trwa dłużej niz sam mecz!
A moglo by byc tak ze pierwszy lepszy serwer bylby ok!

gr. | 2005-06-13 01:04:12

chlopie popraw tego byka ktorego wypomnialem Ci ladnych pareee godzin temu co to za SWIERZA krew no litosci i te literowki tez mnie denerwuja troche samozaparcia

shiv | 2005-06-13 10:50:55

gr nie pyskuj :DD

Sam gralem ladnych kilka lat na 1.11 i po przejsciu na 1.31 potem na obecne 1.32 w zyciu bym nie wrocil na 1.11 wiec nie do konca rozumiem co trzyma ta w koncu dosc spora ilosc graczy na golym q3, roznice w grze (czyt. lepiej sie gra:P) jest tak odczuwalna ze nie wiem w czym rzecz .

Gravatar

scar | 2005-06-13 12:11:28

wybieranie serwera w 90% przypadkach nie trwa dluzej niz wyznaczony na to czas czyli 30 min. Bynajmniej w tych meczach, w ktorych ja gralem tak bylo ;Q

dinhkertal | 2005-06-13 12:32:36

scar różnie bywa :| w ff raz sie postanowiliśmy kłócić o dobry serw dla nas nie dla enemy i po 2 godzinach stwierdziliśmy że nie zagramy :D

wishoza | 2005-06-13 14:03:00

Ten komenatarz nie ma nogi :QWERTY

wishoza | 2005-06-13 14:03:39

Cytat z postu brayan’a ;)
+++++

"Bledow jest wiecej niz tylko ten lag. Ciekaw jestem kiedy wypuszcza update do OSP (mowie tu zwlaszcza o CA)..."

Widac, ze kolega nie czyta regularnie naszego serwisu, albo czyta niedokladnie :) Kilka newsow nizej zostalo napisane kilka zdan na temat nowego osp :)

+++++

I jeszcze dla kolegi (siemasz jajo ? :p :*) : ...nowego OSP, którego - najprawdopodobniej (iskierka nadzieji ? :() - N I E . B E D Z I E ;]

Pozdro ;>

MisieX | 2005-06-13 15:14:25

na 1.11 nie graja na golym q3 :) maja osp 0.99n albo 0.99i nie pamietam... :)

bfr_aka_pablonzo | 2005-06-13 17:05:53

misiex: nom, to prawda ;] bez osp nie wejdziesz na zaden serv, plik 200-pare kb wazy i wrzucalo sie do baseq3 ;] 2 pliki chyba :p

Gravatar

scar | 2005-06-13 17:24:48

kert: Good Game!

enjoy | 2005-06-13 18:44:32

juz nie mowiac o tym ze ludzie raczej maja 1.16 nie 1.11 ;p

bfr_aka_pablonzo | 2005-06-13 19:59:16

1.16n

Gravatar

kebab | 2005-06-13 23:02:12

Gram 1.16n i jakoś tam nie płacze gdy widzę ze inni cisną tylko 1.32 i śmieją się z 1.16. sprawa jest taka ze nie wypowiada się o rzeczach o których nic się nie wie ;) faktem jest ze na 1.16 są lamerzy, cziterzy itp. :D jednak faktem tez jest ze coraz więcej adminów się nie bawi z takimi gośćmi tylko po prostu wala bana i jest po sprawie.
inna bajka to jest tez klimat który tam panuje. kiedy wchodzę na serwer to od razu widzę same znajome mordy itp. wszyscy mówią "hi" ewentualnie jak ktoś mnie nie lubi to mnie wyzywa ale o to chodzi :D jak ktoś mi pojedzie od czitow i noobow to od razu mam banana na ryju i czuje ze chce się żyć lol :D
pozatym dochodzi jeszcze kwestia modow. na 1.16 gram tylko freez i jak dla mnie to 1.16 jest po prostu stworzone dla tego modu. większość serwerów jakie tam stoją to są właśnie freez.
A gadka typu "gramy all weapons" zdarza się bardzo często ponieważ jest tam naprawdę masa serwerów istagib (instafreez chyba konkretnie)
Co do graczy którzy przychodzą z 1.16 na 1.32 i maja net -40 - jedna sprawa to brak skilla ale inna sprawa to tez jest inna fizyka na 1.32. gracz który gra tylko 1.16 i przychodzi na 1.32 no to naprawdę na początku ma problemy. na 1.32 nie dość ze nieco inaczej się porusza no to jeszcze niemal wszystkie bronie działają nieco inaczej.
No i co do tego pytania typu: "nie rozumiem dlaczego oni grają 1.11" - odpowiedzią może być takie same pytanie zadanie przez gracza 1.16: "nie rozumiem dlaczego oni grają 1.32 - przecież tam jest dziwna fizyka, bronie jakoś dziwnie działają itp. itd." tak samo jak Wy gracie tylko 1.32 i nie możecie pojąc dlaczego inni nie grają tego co Wy, tak samo gracze 1.16 nie mogą pojąc dlaczego nie wszyscy grają 1.16. to jest po prostu błędne koło.
No ale tak jak pisałem dla mnie to chyba najważniejszy jest klimat. na 1.32 nie znam nikogo i dlatego mam lekki dyskomfort kiedy wchodzę na serwer. a na 1.16 mogę wejść i nie musze grac - mogę posiedzieć na specu, pogadać z ludźmi, pośmiać się i jest luzik.
pozdrawiam

bryan | 2005-06-14 00:14:14

odpowiedz na pytanie czemu 1.32 a nie wczesniejsze jest prosta : komfort gry i turnieje (nie rozgryweczki online, tylko normalne turnieje). Taki jest swiatowy standard dyktowany przez najwieksze organizacje zwiazane z esportem i chocby @#$% na ch.uju stawal to tego faktu sie nie zmieni.

Gravatar

vxd | 2005-06-14 07:44:21

Witam, wiem ze ostatnie komentarze maja juz inny charakter, lecz wczesniej ktos napisal, ze wypadaloby pomoc graczom z nizszych PR’ow. To jest dobra inicjatywa, lecz takze wypadaloby wesprzec graczy z innych modow, ktorzy po dluzszym czasie, podejmuja wazna decyzja i zaczynaja grac cos nowego. Podam swoj przyklad - przez ponad rok gralem i gram jeszcze dalej na instaunlagged, choc teraz zaciekawilo mnie osp, proboje uczyc sie przede wszystkim ca. Moja decyzja grania na innym modzie zostala podparta glosami, ze tam sa dojrzalsi gracze, ogolnie wysoka kultura, no i gra na wysokim poziomie. Gram pierwszy tydzien, nie bede ukrywal ze sie troche zawiodlem, wspomniany wysoki poziom jest, lecz zachowanie niektorych graczy pozostawia wiele do zyczenia, tlumacze to sobie tym, ze mialem z pewnoscia pecha, ze na takich trafilem Przytocze jedna sytuacje, jestem sam na serwie, po chwili wchodzi ktos, mowie mu, ze dopiero zaczynam grac, ze jestem noobem, i zeby za duzo nie wymagal. Przegralem nieznacznie, uslyszalem jeszcze tylko "ciota jestes, spierd..." i wyszedl. Przez ten tydzien spotkalem sie z wieloma podobnym przypadkami, trudno sie wtedy skupic na grze, a checi sie zatracaja. Mam nadzieje, ze nowi gracze na tej scenie, nie maja takiego pecha jak ja... Wiem, ze mentalnosci niektorych graczy po prostu nie da sie zmienic, ale chcialem tylko powiedziec, ze nowym playerom jest cholernie trudno.
Ogolnie szanuje bardzo osp, pozdrawiam prawdziwych graczy.

[M]aniek | 2005-06-14 08:26:04

haha o kulturze to chyba czytales w bajkach braci Grimm :D
Nie, ogolnie to nie jest tak zle, ale nie mozesz sie przejmowac, ze ktos Cie wyzwal, to jest internet tutaj 14 latek wyzwie 30 latka, do ktorego w realnym swicie balby sie podejsc, ba balby mu sie spojrzec w oczy bo skonczyloby sie to smiercia :D Nie jestem super graczem i nie raz zdarza mi sie, ze jakis fejk mnie wyzywa bo zabralem mu RA na ktore czekal (oczywiscie zrobilem to niechcacy), mowie mu ze niechcacy (czasem jakas @#$% poleci :D) sprawdzam jego guid, patrze kto to, zapamietuje i tyle ;]
Podzial na te wszystkie mody i wersje jest bardzo zly, to tak jakby bylo 100 torow wyscigowych a na kazdym po 3 samochody, czy nie ciekawiej byloby gdyby 300 samochodow spotkalo sie na jednym torze? Juz widze te widowiskowe kraksy ;p Dlatego samochody calej sceny laczcie sie.

Gravatar

vxd | 2005-06-14 09:24:50

Jak mogles zauwazyc, to napisalem ze mialem z pewnoscia pecha, ja tam jakos przezyje, ale jak ktos wejdzie "bardziej wrazliwy", to zrazi sie pierwszymi chwilami, chyba ze trafi od razu w dobre towarzystwo :)

GaD | 2005-06-14 14:13:51

wzruszylem sie i wracam do 1.17 ;(

ps: Wypisujecie takie bzdury, a nikt nie wspomnial ze Majkel zostal uniewinniony :ASD

wishoza | 2005-06-14 16:34:38

GaDzie ... ogladalem to na zywo i okrutnie sie ciesze, gdyz teraz bede mogl wyslac mu swoj adres wraz z moim zdjeciem ... Mam nadzieje, ze mnie odwiedzi jak bede mial wolna chate ...

Gravatar

kebab | 2005-06-14 22:05:57

no kultura na 1.32 to pozostawia wiele do zyczenia :D
na 1.16 to tylko tyle ze moga kogos wyzwac i na tym sie konczy bo zaden pozadny admin nie daje kickow bez podstaw a na 1.32 wchodzi jakis "mily pan" ktoremu w zyciu sie nie powodzi i jak ktos go zdenerwuje tym ze slabo mu idzie to albo daje kicka (jak ma refa) albo robi vota na kicka a reszta takich jak on wciska YES ;) no a takie cos zniecheca jak cholera.
najpierw zrobcie porzdaki z takim buractwem a pozniej zapraszajcie do siebie ;) jak narazie to nie ma po co do Was isc :)
pozdrawiam

[M]aniek | 2005-06-14 22:19:39

ej no bez przesady, takie cos sie moze zdarzy raz na rok ;u fakt, refy czasem maja niewlasciwe osoby, ale bez przesady, nie jest tak zle, mozna sobie spokojnie pograc nikt nikogo przez kabel nie pogryzie. Moze po prostu gre traktuje sie tutaj bardziej powaznie i stad czasem nerwy moga puscic, tak jak w zyciu :D

Gravatar

kebab | 2005-06-14 22:57:36

zrob sobie fejka, pobiegaj po kilku serverach i slabo graj a zobaczysz ze napenow trafisz na kogos kto Cie kicknie albo da vote’a do kickniecia Ciebie :)

wishoza | 2005-06-14 23:42:28

kebab, on akurat nie musi miec fejka i nie musi sie starac o slaba gre, zeby go kickali ... heheh :) Nie no, na bank nie raz tak jest (ja zawsze daje w takiej sytuacji F2... zawsze) ale ... bez przesady ;] jak jest znana, dobra i mila ekipa starych wyjadaczy to taka akcja nie przejdzie ; )

enjoy | 2005-06-15 00:35:49

w1sh ja z widzenia wiem ze wlasnie to przechodzi jak jest stara ekipa wyjadaczy, jedyne co cie moze uratowac to team przeciwny ktory nie ma nic przeciwko temu ze slabo grasz i chetnie wciska F2 :PP

GaD | 2005-06-15 01:14:39

no ja ostatnio wszedlem na serwer i kicknalem wszystkich, ale @#$% ze mnie nie? ;asd

[M]aniek | 2005-06-15 07:21:33

olac tam ; D

ciekawe jak tam protoss w Szwecji wymiecie : D

Gravatar

kebab | 2005-06-15 10:08:58

"kebab, on akurat nie musi miec fejka i nie musi sie starac o slaba gre, zeby go kickali ... heheh :)"

życiowe to jest : D

Gravatar

GunneR | 2005-06-15 10:31:42

COz za milutka rozmowa:D
A ja sie musze przyczepic oczywscie:D To ze wyszlo autorowi ze pr132 jest lepsze to akurat nie ma dyskusji ale to ze rocket arena jest lepsza od ca to akurat jakos mi sie nie zgadza... co niby jest lepszego w ra? ca jest najszybszym modem w jaki graja ludzie na internecie, i postacie przychodzace z innych modow na poczatek maja zawsze problem z poruszaniem sie a to jest wlsnie charakter i najwiekszy plus ca! nie lubie biegac po mapie z predkosciami ponizej 700-800ups bo to strata czasu! a najlepiej jest i tak na >1000ups gdy wszystko ci tylko smiga a sciany mimo ze sa juz pozbawione tekstur jeszcze bardziej sie rozmazuja a drzwi przez ktore normalnie przechodza 2 boty staja sie tak waskie ze modlisz sie zeby w nie czysto trafic:D czyz to nie jest piekne:D:>

Gravatar

kebab | 2005-06-15 11:07:04

heh kto co lubi :)
na 1.16 np. malo kto umie dobre strafe’y i wogole malo kto umie dobrze sie poruszac to zeby przyspieszyc rozgrywke to robia: /g_speed 450 na servie i mowia ze to jest ustawienie dla pro-playerow bo sie szybciej biega i ciezej trafic :D normalnie zawsze mialem z tego beke :)
a co do ca to bym chetnie pogral ale polskie servery ca to wiekszosc to jest chyba na fizyce pm a to mi akurat nie lezy :/

GaD | 2005-06-15 13:17:27

to graj na ra3

THRAWN | 2005-06-15 14:09:14

gj bryan ;o

tdm , ctf , 1v1 to najpiekniejsze rzeczy na osp (pr1.32) :) tak ciezko wam sie nauczyc tam grac ? brak checi :> ? zdolnosci ;o ? czy lenistwo :

Gravatar

kebab | 2005-06-15 15:41:44

"Na 1.11 juz prawie nikogo niema na szczescie ;|"

i tu sie grubo mylisz ;)

THRAWN | 2005-06-15 17:39:33

..no faktycznie same niedobitki insta , a o td nie ebde jzu wspominal :| ...wiem bo gralem swego czasu 1.11 i przez jakis czas wpadalem...za to twoja znajomosc co do 1.32 jest malutka :)

Gravatar

kebab | 2005-06-15 18:00:01

no i dlatego sie nie wypowiadam za bardzo o scenie ktorej nie znam - no co najwyzej mowie o rzeczach ktorych doswiadczylem albo bylem swiadkiem. a Ty to bez kitu o 1.16 wiesz jeszcze mniej niz ja o 1.32 :/ fakt ze tdm tam duzo nie ma ale za to insta i freez jest naprawde sporo :)

THRAWN | 2005-06-16 01:25:20

eee ;D

Gravatar

suvorow | 2005-06-16 11:50:43

(metne to metne siadaj -2 ( jak by to powiedziala moja nauczycielka od polskiego)) Tak jalowej dyskusji na orgu dawno nie widzialem :l . podzialy .... hm... czyzby podzialy istnialy dopiero od powstania q3 ? ... pogobilem sie strasznie w calej dyskusji... Calosc wyglada mniej wiecej tak jak by farmerom z Australi powiedziec czemu organizujecie wyscigi na owcach :P przesiadzcie sie na wyscigi formuly1 tam jest mniej dziur (chodziazby w torze :P). Kazdy ma prawo do wybrnia moda gry itd. ktory odpowiada mu najbardziej, daje duzo frajdy i zabawy bo o to w tym chodzi chyba, a moze nie nie wiem :l
Sa i przyzwyczajenia do starego dobrego 1.11 czy tam 1.29824 bo tam mam znajomych itd.. to po co sie gdzies przenosic ... Przyklad z ESL ? jakas bzdura ? czy to jakis wyznacznik ? Na olimpiadzie tez sa tylko pewne konkurencje ale farmerzy nadal dojezdzaja swoje owce w australi (bez zadnych podtekstow :P )... a juz sam nie wiem co chcialem powiedziec wczesniej ale to czesc mojej mysli na ten temat..
pozdrawiam gracze Liero laczmy sie przecierz to prawdziwe q3 :>

Komentarz do artykulu ...
hm...dziwny podzial w q3 i bezsensowny troche sie nie zgodze ...
kazdy rozni sie jakimis tam szczegolami i znalazl grono. wielbicieli swiadczy tylko o tym jak wspanialy jest q3 jak mozna sie bawic zmieniac jego kod czy inne pierdoly i stworzyc tyle "ciekawych gier w jednej"...

Gravatar

kebab | 2005-06-16 12:39:32

no dobrze powiedziane ;)

XMATbyQ | 2005-06-21 15:13:00

-.-
aż writne komenta, a bedzie dlugi...

po pierwsze to dobra robota bry

a wiec tak, napisze najpierw co do tego rozlamu i etc. jezeli chodzi o taka mnogosc, modow, wersji i tym podobnych odchylen w q3 to nie widze w tym niczego zlego... niech kazdy gra to co lubi i chce byc w tym, po kij ma zmieniac ?? zmieni jak bedzie chcial... ktos lubi szybka gre to gra cpm ktos woli wolniejsza to gra vq3 ktos woli skakac jak zaba to gra ca i czy jest w tym cos zlego ?? o.O
bry napisal ze scena jest przez to mniej liczna... hmm nie wydaje mi sie ze jest az tak mnie liczna zeby miala przestac istniec... a wiem ze nie zniknie bo widze ze caly czas sa nowi gracze i prawdopodobnie beda przychodzic, wystarczy dobra reklama :P. i tak jak ktos tam napiasal w komentarzu, to ze q3 jest takie elastyczne to jego wielka zaleta... i tym q3 rozni sie od innych fpp czy nawet innych rodzajow gry, i to nalezy chcwali a nie tepic w q3...

teraz cos o swoim przykladzie, ja zaczynalem grac w q3 odrazu na cpm, syndrom pokazal nam (moim kumplom) w cafe q3 i wtedy sie zaczelo, opowiedzial o klanach i wogole o scenie a bylo to dosc dawno bodajze rok 1996/7, i od tej pory gralem cpm 1v1 w cafe albo tdm for fun, na neta nawet nie wlazilem, pozniej poznalem vq3 a dokladnie osp (akurat przelom 1.31/1.32) i odarazu przypadlo mi do gustu, gralem dalej w cpm ale wolalem osp, zaczolem grac na necie i no powiem nie lamilem tak zeby miec straszne minusy ale tez nie gralem jakos fantastycznie ale dawalo rade, pozniej przestalem cpm i wlasciwie to juz wogole nie gram cpm, czasem tylko ca lukne (przestalem bo zobaczylem na wlasne oczy jak graja matrox, zoom i powiedzialem sobie: to nie dla mnie, przynajmniej wtedy :P)... ale sie rozpisalem

chodzi o to ze nie wmawiajcie innym aby na musa przechodzili na inne mody, tudziez wersje gry, lubia grac tamto to niech graja i koniec...

jakis miech temu sie nawet zaciekawilem wlasnie pozostalymi modami, 1.11, UI, Instagib, CTF czy nawet FreezTag i z ciekawosci chcialem zobaczyc jak to wogo0le wyglada ?? w koncu wiedzialem jakie sa roznice pozmiedzy osp a cpm to jakie tam o.O i powiem ze bylo warto sie zainsteresowac, instagib i ctf przypadly mi do gustu, oczywiscie nie az tak jak osp ale czasem sobie tam cos pykne dla przyjemnosci i sa ciekawe naprawde wersje, i stanowia mily odskok od osp. co do 1.11 to nie stety nie moge tam zagrac, mis mi wytlumaczyl ze to trzeba inne q3 instalowac i 1.11 wgrac i takie, to se darowalem :P, a jak zobaczylem UI -.O to az mnie w brzychu skrecilo, nie wiem moze to tylko cfg czy cos ale tam huja widac, jak na czystym q3 o.O ktos to moze lubi ale pogralem kilka gierek i stanowczo powiedzialem: NIE !

dlatego niech kazdy ma swoja wlasna opinie i wybor, oczywiscie mozecie sprobowac, przkonac graczy do czegos tam JEDNOLITEGO ale wierzcie mi ze to nie koniecznie moze wyjsc na plus...

co do kultury na 1.32, to powiem tak, rybka mnie to obchodzi jak inni gracze co robia, ja mam swoich kumpli z q3 albo z klanu i jak chce pograc w milej atmosferce to sie z nimi zgaduje i wiem ze bedzie dobra i mila gra, a wejscie na pickupa zawsze jest ryzykiem, ale nawet jak bedzie jakis, lamer, wyzywacz, bluzgacz lub cos podobnego to sie tym nie przejmuje i zlewam na takiego kogos, przeciez to tylko gra i zawsze moge wpisac /quit i miec swiety spokuj i nic mi sie za to nie stanie... a co do nowych graczy to nie wiem, wszystko zalezy od charakteru i waszego podejscia, jezeli jestescie twardzi i lubicie grac to tez nie powinno was obchodzic co inni gracze robia, nie wiem moze zapoznajcie sie z kims, i pograjcie 1v1 najpierw albo tdm w znanym towarzystwie i sie szkolcie, lany tez sa dobre, mnie to rybka czy w pickupie bede mial w teamie avka czy kolesia ktory 1 raz gra i czy bede mial net 40 czy net -10 bo kolesie nie umia grac... od tego swiat sie nie zawali -.-, swoja droga czy ktos widzial zeby avek gral pickupa -.O ? bo ja nie i zastanowcie sie dlaczego.

dobra starczy, heh najdluzy komentarz jaki w zyciu , no ale coz mam najdluzsze wakacje w zyciu, mnowstwo czasu, wiec zyc i nie umierac ^.^
zdrav

Gravatar

kebab | 2005-06-21 22:22:29

jak jestes jeszcze zainteresowany 1.16 (1.11) to daj znac a pomoge Ci zorbic cfg podobny do 1.32 osp : D
pozdrawiam

bryan | 2005-07-15 23:51:44

[ bUll`3t RideR ] to ladne nowosci wam zza wschodniej granicy przywozilli jak w 97 graliscie juz w q3 :))) premiera byla w grudniu 1999 :)
A co do przechodzenia na inne wersje - gdyby graczy bylo wiecej to mam w d* kto w co gra, ale ze w polsce nie jest nas za duzo , a w q3 zwlaszcza, to zeby byl jakis ruch i pojawily sie jakiekolwiek pieniadze trzeba sie zrzeszyc. A najlepszym miejscem jest takie , w jakim sa juz pieniadze w innych krajach ... czyzby wychodzilo na 1.32 i osp lub cpma ? :-)

Zaloguj się by dodać komentarz.

Co nowego

  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  4. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  5. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  6. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  7. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  8. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  9. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  10. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  11. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  13. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening
  14. Requiem zaktualizował post: Na wieczór podzielę się z Wami moim nowym filmem - nagrałem kulisy ... / [FINAL] Blast from the Past - rocznicowa mapa Q3/QL
  15. 247_QL napisał post: @bfr_aka_pablonzo: wszystko jasne. Jaki masz tam NICK? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. Requiem zaktualizował newsa: Quake Live Instagib Pickup 3v3 - dołącz do gry!
  4. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  5. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  6. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  7. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  8. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  9. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  10. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  11. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  13. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  14. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening

Pokaż więcej »

Gracze

  1. scisek +1 - 84 pkt
  2. Requiem - 30 pkt
  3. Czarna_Bakłażana - 22 pkt
  4. bfr_aka_pablonzo +5 - 8 pkt
  5. MucieK - 8 pkt
  6. bit - 2 pkt
Zobacz cały »
Zobacz wszystko »

Statystyki graczy ogółem:

  • Wygranych / przegranych: 163276 / 170973
  • Trafień / strzałów: 97258977 / 322570048
  • Fragów / zgonów: 5029245 / 4356508

Więcej statystyk już wkrótce...

Cytaty

Quakecon will soon start getting sponsored by hair loss solutions, erection pills, life insurance and QVC.

Źródło: http://esreality.com/post/2891023/clawz-everyone-can-give-me-a-hard-time-it-is-about/#pid2891208

Dodał: tath

Ankieta

OMPQ3 2023 - turniej 1v1 online (gracze sami się dogadują, finał 21 maja))

Głosów: 53