ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Powrót do przeszłości

nie, 01 lipiec 2007 16:47:01 | Autor: move

Dziś zacząłem grzebać w starych, pokrytych nasto-centymetrową warstwą kurzu, katalogach o różnych tematykach. Przewijały się dawno nie przeglądane pornole eee demka, jakieś stare gierki typu NFS Unleashed i turnieje z tym związane, logi z irca jak w wieku 16 lat rzucałem się na pierwszy podryw (pozdro kanałom #lukow i #mixpl @lublin.irc.pl), foteczki foczek MMMMMMMMMM!, kończąc wywód, natrafiłem na katalog o tajemniczej nazwie "taktyki". Myślę sobie "o ch..! ja to jeszcze mam?:D".

Moje początki gry w kłejka sięgają lat 2001-2002. Kiedy wreszcie stałem się szczęśliwym posiadaczem łącza "Szybki Dostęp do Internetu" vel SDI, wylądowałem dziwnym trafem w klanie "Assassins" (pozdro K.O). W sumie to w "Assasins", bo dopiero w późniejszym czasie (gdy jeszcze dziwniejszym trafem stałem się tam CL'em) zauważyłem błąd prawdopodobnie niezamierzony... Po tym drugim trafie, zachciało się chłopakom działać. Wiecie co?



Napisałem taktykę!



Zgadnijcie na jaką mapę? :-)



Łezka mi się w oku zakręciła. Nie przeczytałem nawet zawartości do końca, od razu wpadłem na pomysl, żeby wrzucić tekst w całości, bez niepotrzebnych cięć i tym podobnych. Po co to robię? Każdy ma inny powód, ale konkretnie chciałem zachęcić innych do swoich wspomnień związanych z Q3, przygód, wpadek, czegoś co najbardziej zapadło Wam w pamięci, Waszych POCZĄTKÓW, etc. Co Wam ślina na język przyniesie - zapraszam do komentowania.



Jeśli jesteście w posiadaniu archiwalnych tworów Waszego lub innych autorstwa, zapraszam do podzielenia się nimi. Sam natomiast otwieram (mam nadzieję) sagę młodego pokolenia sprzed lat, sagę naszej twórczości.



Miłej lektury!



copy/paste:



:: dm6 tactics :: by move ::



Oto prosta taktyka, do ktorej chce zebyscie sie zastosowali w najblizszy piatkowy mecz z cW w clanbase, zaczyna sie od rzeczy prostych, pozniej bedziemy wprowadzac bardziej rozwiniete elementy taktyki, musimy przedtem opanowac podstawy.
zeby sie nie rozpisywac... zaczne.



3, 2, 1, FIGHT!

W meczach 4/4 rzadko sie zdarza zeby caly team wysadzilo przy pierwszym spawnie w jednym sektorze, wiec najpierw opisze kto ma co robic po wysadzeniu w odpowiednim sektorze, a pozniej podporzadkuje wszystkich do odpowiednich rol, ktore maja spelniac
podczas meczu - po pierwszym quadzie.



spawny:



1) przy odskoczni do RA

2) przy kolumnach - SG

3) kolo LG

4) na schodkach od LG

5) przy armor shards (LG)



6) na platformie z RL

7) na schodkach do platformy z RL

8) przy PG

9) przy SG (schodki do YA)



10) nad arena z Quadem



Jak widac mamy 10 mozliwosci spawnow a najwiekszym zageszczeniem w rejonie odskoczni do RA i LG - 2 z 3 najwazniejszych miejsc na mapie.

Teraz w punktach wypisze krotko (zebyscie zapamietali wszystko) co macie robic po pierwszym spawnie:



1) RA - Na wszystkich serwerach widzimy, ze kazdy, kto sie spawnuje w tym miejscu bierze RA i GL i zapierdala do RL lub RG. To jest spory blad.



Osoba spawnujaca sie przy odskoczni do RA, pierwsze co robi to puszcza bind, ze RA jest wolne (np: safe, free item, get RA..) i wskakuje na gore - bierze granatnik i zabezpiecza dojscie od RL (zwracajcie uwage na to czy ktos od nas nie jest przypadkiem
przy RL, bo dostanie od was granat w czolo..)

Pierwsze RA powinien wziasc koles z LG - jesli nie bedzie takiego to drugi w kolejnosci jest ten z RL, a w ostatecznosci nikt :P, bo wrog wezmie RA :ASD.



Kiedy RA juz bedzie zebrane koles z grantnikiem nie rusza sie nigdzie z sektoru pomiedzy zbroja a rakietnica, kiedy bedzie na timerze gdzies kolo 15-20 sekundy - wraca na miejsce spawnu REDA i bierze go, rzucajac na dol granaty - jak zbierze to
zapierdala jak najszybciej po LG! i czeka na arenie Q na quada. Najlepiej jak sie schowa za rogiem odskoczni do RL i oszczedza amunicje LG.



Jesli uda mu sie zebrac Q pierwsze co robi, to zapierdziela do sektora zoltego i robi krwawa jadke. W tym samym czasie reszta teamu powinna byc rozstawiona w okolicach LG i RA - miejscach najczestszych spawnow, zeby lapac latwe fragi. Jesli nasz Q
zdechnie, wracamy na swoje pozycje (o ktorych pozniej).



2) SG - Proste, zabiera shotguna i sprawdza czy RA jest wolne, jesli tak to idzie do RL (górą) i asekuruje dojscie od odskoczni RL. Kiedy zacznie sie czas oczekiwania na spawn Quada, nadal pilnuje górę - RL.



3) LG - zabiera LG i patrzy czy jest jakis latwy cel - na schodkach lub przy armor shardach, jesli takiego brak, a ma info od kolegi z teamu, ze RA jest wolne - to od razu tam spierdala. Po wzieciu RA biegnie do RL wspomoc kolege z SG.



4) schodki LG - NIGDY, ale to NIGDY nie mozna schodzic na dol tymi schodkami przy pierwszym spawnie, od razu zapierdziela na gore po RG. Jesli zbierze bron - pilnuje z gory schodkow do YA i okolic PG, jak tam bedzie pusto to biegnie do odskoczni do RG
i tam pilnuje odskoczni do RA. kiedy zacznie sie czas oczekiwania na spawn Quada, schodzi poziom nizej i pilnuje dojscia od PG i SG (na dole - po lewej).



5) armor shards LG - zbiera armor shards i szybko biegnie do SG, jesli zbierze - moze sie zaczaic przy zejsciu schodkami od YA na przeciwnika z PG - 2 strzaly w plecy i lezy. Jesli uda sie taka sztuka - idzie do YA a pozniej schodkami do RL na gore jesli nie ma wroga w poblizu. Czeka na spawn YA - bedzie jego.



6) RL - sprawa prosta, szybko patrzy czy przeciwnik nie spawnowal sie na schodkach do RL, wycofujac sie do RL strzela do niego, przeciwnik albo bedzie glupi i pobiegnie za Toba, albo spierdoli w prawo do RG. Jak wezmiesz RL - Twoj kierunek to RA.
Jesli tam jest czysto - wracasz sie na swoja pozycje przy RL i tam kampujesz w na odskoczni. Kiedy bedzie sie zblizal spawn RA - patrzysz tam czy jest Twoj kolega - jesli tak, wracasz do RL, jesli nie - biegniesz do RA. Oczywiscie jak bedziesz przy
RL to zostawiasz (jesli sie uda) wolny item dla kolegi.



7) schodki RL - najtrudniejszy spawn - nie mozesz dac sie sfragowac biegajac z MG i tyle :), a jak ci sie uda to mozesz strafe jumpem zebrac RG i robic to co opisalem w punkcie (4).



8) PG - najpierw zbierasz YA, pozniej PG i biegniesz do RG - asekurowac kolege lub bronic wrogowi dojscia do RG. Jak twoj kolega z teamu zbierze RG - idziesz do okolic LG - pilnujesz spawu dla naszego, ktory bedzie naladowany RED'em. jak upilnujesz mu bron - idziesz schodkami na wyzszy poziom i pomagasz pilnowac dojscia do quada mistrzowi z RG - Twoje jest dojscie od SG - prawa strona - oraz dol - od LG.



9) schodki SG YA - trudny spawn, ale robisz to samo co w punkcie (2)



10) arena nad Q - jeden z najrzadziej spotykanych poczatkowych spawnow, moze uda ci sie zdarzyc wziasc RL i robisz to co opisalem w punkcie (6).



To tyle w ramach wstepu i pierwszej minuty gry na pro-q3dm6. Teraz opisze role poszczegolnych graczy na mapie (1, 2, 3 i 4).



"I": to gracz pilnujacy RA - musi miec albo spaw albo RL - dopoki nie bedzie tego mial, musi mu pomagac kolega z teamu.

Po pierwszych aferach z Quadem koles, ktory bedzie mial wyznaczona "pierwsza" funkcje przed meczem - idzie do RA. Oczywiscie nie na chama, musi byc wolne lub pilnowane przez naszych. Jesli nie ma RL - po zebraniu REDa leci do RL (spawn powinien byc okolo 1:35). Po zebraniu RL sprawdza okolice LG i znow wraca do RA - jesli nie poniosl uszczerbku na zdrowiu (jesli ma chociaz 100/1 - zeby przezyc po dostaniu jednym slugiem) pilnuje RA dla kolegi, jesli taki nie pojawi sie w ciagu 5 sekund - zbiera i ponownie przemieza poprzednia trase. Tak zeby byc na czas spawnu RA.

To jest pozycja elastyczna jak reszta (za wyjatkiem pozycji "4", o ktorej pozniej), wiec jesli bedzie potrzebna jego pomoc w innych sektorach - jesli moze - powinien pomoc.
Jesli bedzie mial bron taka jak LG, PG lub SG (nie liczac RL) moze byc jednym z 2 glownych ludzi w teamie atakujacych QUAD.

Oczywiscie quad tak czy inaczej bierze osoba ktora jest najbardziej napakowana healthem i armorem.



"II": ten czlowieczek ma za zadanie pilnowania najczesciej odwiedzanego sektoru na mapie - okolic LG. Oczywiscie musi byc wyposazony w spaw i jak dobrze pojdzie - RL. Kiedy bedzie czas na Quada - idzie do RA i bierze armor jesli bedzie taka mozliwosc przed spawnem quada. I tak jak na poczatku pisalem chowa sie albo na dole - za kątem odskoczni do RL, albo atakuje z gory - to zalezy od sytuacji i pozycji przeciwnika.
W miedzyczasach Quada - wraca na swoja pozycje przy LG i "zywi sie" armor shards, a jak bedzie trzeba hp - to albo idzie pod RA, albo na gore kolo odskoczni do RG.



"III": to jest nasz guard na platformie RL i YA. Jego glownym zadaniem jest pilnowanie spawnow YA i zaraz po zebraniu armora powrot na platforme RL - dobrze by bylo, zeby funkcjonowala tu wymiennosc pozycji miedzy "jedynka" a "trojka" - tzn. kiedy "jedynka" po zebraniu RED armor idzie do RL - wtedy "trojka" zbiera YA, wraca - albo schodkami/przez PG i odskocznia do RL schodkami na dol od YA i odskocznia do RL/rocket jumpem (kiedy zajdzie taka potrzeba) - na gore do RL, a wtedy "jedynka"
bedzie mogla wrocic na swoja pozycje RA. Przypomne tylko, ze pozycja RA jest bardzo wazna, dlatego jesli "trojka" spozni sie do RL - "jedynka" nie bedzie czekac na niego i wroci na swoja pozycje, albo w razie potrzeby pomoze mu. Przy Quad Attack "trojka" pilnuje dojsc z gory - RL - chyba oczywiste jak?



"IV": to jest nasz kamperek :> - jego domena musi byc 100% accuracy z RG. Do niego nie naleza zadne armory (wyjatki moga sie oczywiscie zdarzyc). Jego zadanie to ostrzeliwanie ze slugow dojscia do RA - kiedy jest opuszczane przez "jedynke", a nastepnie sektoru z ZOLTA ZBROJA - kiedy RA jest juz obstawione.

Przy QUAD ATTACK robi to co opisalem w punkcie (4) przy spawnach. Przydaloby sie rowniez, zeby zostawial raila dla swoich kolegow, ale jesli zaden nie bedzie chcial, to musi koniecznie go zebrac. Ta pozycja jest b. zagrozona, bo zazwyczaj koles nie ma zadnego armora i jesli nie bedzie mu wchodzil rail - szybka smierc gwarantowana, dlatego jesli juz wie, ze nie ma szans na przezycie zmienia bron na mg, lub gaunlet, zeby nie zostawiac jej przeciwnikowi - to samo sie tyczy reszty teamu jesli chodzi o bronie.





To tyle jesli chodzi o taktyke - obrona RED ARMOR, QUAD ATTACK, ODZYSKIWANIE REDA - to wszystko znajdziecie szczegolowo opisane w taktykach KRG. Mi chodzi tylko o to, zebyscie stosowali sie do tego co napisalem wyzej, zebyscie nauczyli sie elastycznosci na mapie i pilnowania swoich pozycji - jesli tego sie nauczymy, bedziemy pracowac nad wymiennoscia pozycji.



Jeszcze zostala jedna istotna sprawa - komu przyporzadkowac poszczegolne "numerki" na mapie. Ponizej moje sugestie, prosze o ewentualne uwagi/propozycje/modyfikacje:



"1" - moja skromna osoba oraz leash (cron)

"2" - w tej roli widze glownego spawacza w naszym teamie - GodLike'a. Poza nim pasuje mi na te pozycje creepy.

"3" - sferformer, zoth oraz linux. (ta osoba ma rowniez w broniach RG - dlatego wymienilem ich 3)

"4" - uksz, perf, woj (jesli ping mu dopisze)



Niestety nie widze zadnej pozycji dla pozostalych graczy, bo rzadko widzialem ich w akcji i nie znam ich stylu gry. Oczywiscie nie mowie tu o tych nieaktywnych czy pingowcach...



Mam nadzieje, ze napisalem wszystko zrozumiale i pomozecie mi ulepszyc te taktyke. Prosze wszelkie uwagi zglaszac na forum (http://forum.mek.la - topic #!), a w ostatecznosci na mejla (move@bezpieczny.com.pl) lub gg (2111747).



the end.



Przeczytam dopiero jak dodam kolumnę, więc starujemy z tego samego poziomu ;-)
Wyświetleń: 13083

RauL | 2007-07-01 19:13:26

Bardzo fajny art ;) lubię czytać takie wspomnienia. Ja już swoje początki opisywałem w kolumnie Renesans.

aromat | 2007-07-01 19:56:33

To widze ładnie Ci sie nudzi movus :D :*
A kochasz mnie jeszcze czy juz nic ?: PPP

Gravatar

kontoskasowane | 2007-07-01 20:09:28

buehe, Pawel, dobre :D

[M]aniek | 2007-07-01 22:18:18

Ile ja taktyk w życiu napisałem to głowa mała :) Zamieściłem je kiedyś na swojej starej stronce, jutro może wrzucę i dam linka, ale nie wiem czy warto :) (chociaż w sumie wyglądały nawet fajnie z obrazkami i kolorowymi bajerami :)) Chce ktoś?

MateoMartinezz | 2007-07-01 22:33:58

dajesz Maniuś :)

performer | 2007-07-02 19:11:18

no udalo mi sie zalogowac i nawet zostawic komentarz! :P ja tez mam takie taktyki gdzies na starych cedekach ktore pisalem dla assassinow :D bardzo mi sie madre wtedy wydawaly :D a szczerze mowiac pamietam jak movek to na forum umiesciles :) eh stare dobre czasy - assassiny byly najlepsze. fajnie sie gralo. nic juz wiecej nie pisze...buuuuuuuuuuuu

move | 2007-07-02 21:59:40

Mirku, mam je nadal - to będzie następna część :-)

Gravatar

mcz | 2007-07-03 17:17:04

aż łęzka sie kręci :D, mam te taktyki jeszcze na poczcie :D, ostatnio odkurzyłem- Nawet ta MIrka dm7 sie zachowała :D,a wogule duzo tam fajnych maili z tamtych czasów np.
od Mova: TEMAT trening

no wlasnie, mamy trening w czwartek (najblizszy) - badzcie na ircu/gg o
20:30 o:
gramy na 1.32 - kto nie ma, trudno, kto ma a nie przyjdzie - dostanie
wpierdal :D
cya
move

:D:D:D: xD

Gravatar

bizar | 2007-07-05 17:25:36

: DDDDDDDDDDDDDDD n1

Yaboll | 2007-07-09 17:47:19

a kto ma kwaka na cd?

move | 2007-07-10 17:16:22

ja mam ale nie instalke, zreszta slawka spytaj, wyslalem mu na dvd takie cos, ze kopiujesz i grasz. jedyne co trzeba sobie samemu uporzadkowac to pb...

Gr3m | 2007-07-19 18:33:09

oj mov3k :P stare to hehehehehe :D ale milo pzreczytac jeszcze raz :D hehe :)

nergal | 2007-12-17 00:51:57

tez mam te taktyki n amailu i pare screnow jak i demka ktorey wysylales Move;)
pamietam tez jak Cie rekrutowalem do [THC];)
pozdro

Zaloguj się by dodać komentarz.

Co nowego

  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  4. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  5. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  6. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  7. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  8. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  9. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  10. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  11. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  13. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening
  14. Requiem zaktualizował post: Na wieczór podzielę się z Wami moim nowym filmem - nagrałem kulisy ... / [FINAL] Blast from the Past - rocznicowa mapa Q3/QL
  15. 247_QL napisał post: @bfr_aka_pablonzo: wszystko jasne. Jaki masz tam NICK? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. Requiem zaktualizował newsa: Quake Live Instagib Pickup 3v3 - dołącz do gry!
  4. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  5. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  6. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  7. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  8. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  9. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  10. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  11. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  13. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  14. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening

Pokaż więcej »

Gracze

  1. scisek +1 - 84 pkt
  2. Requiem - 30 pkt
  3. Czarna_Bakłażana - 22 pkt
  4. bfr_aka_pablonzo +5 - 8 pkt
  5. MucieK - 8 pkt
  6. bit - 2 pkt
Zobacz cały »
Zobacz wszystko »

Statystyki graczy ogółem:

  • Wygranych / przegranych: 163276 / 170973
  • Trafień / strzałów: 97258977 / 322570048
  • Fragów / zgonów: 5029245 / 4356508

Więcej statystyk już wkrótce...

Cytaty

Quakecon will soon start getting sponsored by hair loss solutions, erection pills, life insurance and QVC.

Źródło: http://esreality.com/post/2891023/clawz-everyone-can-give-me-a-hard-time-it-is-about/#pid2891208

Dodał: tath

Ankieta

OMPQ3 2023 - turniej 1v1 online (gracze sami się dogadują, finał 21 maja))

Głosów: 53