Odtwarzanie dema jest czynnością bardzo prostą. Opiszę tu OSP/CPMA i Baseq3 (czysty Q3). Więc:
Jeżeli nie gramy na OSP/CPMA, to aby odtworzyć dema musimy wykonać następujące czynności:
- upewnić się, czy demo, które chcemy obejrzeć ma rozszerzenie odpowiadające naszemu Point Release’owi (jeśli gramy na 1.31/1.32 to nazwa dema powinna kończyć się rozszerzeniem dm_67 lub dm_68),
- aby móc demo obejrzeć musimy utworzyć w katalogu baseq3 folder demos, do którego będziemy pakować nasze demka,
- później odpalamy grę, wchodzimy w menu do zakładki Demos i wybieramy z listy pożądane demo. Drugim sposobem jest odpalenie demka z konsoli poprzez komendę /demo nazwa_dema (gdzie "nazwa_dema" odpowiada rzeczywistej nazwie);
Odtwarzanie dema pod OSP/CPMA:
Tu ważna jest wersja OSP/CPMA. W przypadku OSP najlepiej wyposażyć się w wersję 1.02, a w przypadku CPMA w 1.00,- tak jak wcześniej w katalogu osp lub cpma (zależnie od modu, którego używamy) tworzymy katalog demos, w którym umieszczamy dema,
- wchodzimy do gry, do zakładki demos i uruchamiamy demo. Możemy także odpalić je z konsoli poprzez komendę /demo;
UWAGA! Jeśli posiadamy OSP 1.01 i Point Release 1.32 to demka z rozszerzeniem dm_68 (za które odpowiada Point Release 1.32) nie będą widoczne w menu Demos! W tym wypadku należy zmienić rozszerzenie dema na dm_67 (ponieważ OSP 1.01 było robione za czasów 1.31, którego rozszerzeniem "demowym" było właśnie dm_67 i tylko takie rozpoznaje OSP. Zawsze jednak pozostaje nam możliwość odpalenia demka przez konsolę).
:: Teraz jak nagrać demo?
Tu także opiszę dwa sposoby, czyli OSP/CPMA i BaseQ3.
BaseQ3:
Podczas gry otwieramy konsolę wpisując po kolei:
/sv_fps 40 (lub 50) - komenda, która sprawi, że demko po nagraniu będzie płynne (przy odtwarzaniu),
/g_synchronousclients 1 - synchronizacja wszystkich graczy na serwerze (niezbędne),
/record nazwa_dema - rozpoczęcie nagrywania, gdzie nazwa_dema to oczywiście nasza nazwa,
/g_synchronousclients 0 - teraz już można wyłączyć synchronizację;
OSP:
/sv_fps 40
/autorecord
Można również korzystać ze sposobu BaseQ3.
Po nagraniu dema wpisujemy /stoprecord, aby zakończyć nagrywanie.
Do odtwarzania demek polecam program Demo Show Creator, który po zainstalowaniu daje nam ten luksus, że po dwukrotnym kliknięciu na demo rozpoczyna się odtwarzanie dema.
Program można zassać stąd.
Tutorial niby banalny, ale jednak dostawałem wiele maili z prośbą o takowy :) Myślę, że wielu graczom ułatwi życie. :)
nWblacki | 2003-03-13 20:43:38
go go s4i :P, nie pisz o takich bzdurach zajmij sie tematem jak zmniejszyc ;> laga na polskicj laczach, komu :) przywalic, komu zaplacic :P
#636790
SAI4H | 2003-03-22 16:13:28
Ehehe.. :p
#637686
electric | 2003-05-10 19:54:04
Bardzo dobrze ze takowy tutorial sie pojawil, gdybym jeno wczesniej wiedzial o tym ze da sie zrobic tak aby dema nagrywane przy g sync.. 0 potem nie skakaly a ja juz se wszystkie tak kijowow nagralem :(
#638194
dfhlider | 2003-07-21 10:49:47
W tekście o ile mi sie dobrze wydaje jest błąd
zamiast synchronous powinno być syncronous
:)
Tak zrobiłem i poszło bo inaczej nie chciało
#647537
SAI4H | 2003-07-22 12:05:38
Nie ma bledu. :)
#647612
ren | 2004-07-12 15:48:33
dziękiże sie postarałeś
#688121
!seba_pl | 2005-04-29 20:28:31
porzadnie napisany i nawet poczatkujacy gracze tacy jak ja sobie poradza :)
#714272
Zaloguj się by dodać komentarz.