Cpma 1.47 - koniec podziału na wersję.
śro, 22 kwiecień 2009 20:41:01 | Autor: AL|EN | Quake 3 Arena
Nadeszła długo oczekiwana wersja Cpma, która połączy rozdzielonych graczy CA z graczami pozostałych trybów. Do dostępnych opcji powrócił tak zwany "fastrail" którego brak był głównym powodem rozdziału serwerów na wersję Cpma 1.43 i 1.46. Z dniem dzisiejszym podział ten przestaje istnieć a dodatkowo gracze CA otrzymali komendę roundwarmup która pozwoli na zwiększenie czasu podczas rozgrzewki na tyle aby każdy mógł dotrzeć w każde miejsce na mapie przed zakończeniem odliczania. Otrzymaliśmy również sporą porcję poprawek dla trybu cq3. Oto pełny changelog:
Changelog:Notes for version 1.47 (22 Apr 09)
add: roundwarmup for CA/DA
add: negative cg_trueLightning is no beam
add: cq3 new hitsounds
add: voulcaine's maps layouts: pro-q3dm6cq3, q3tourney2cq3,
pro-q3tourney4cq3, nodm9acq3, hub3aeroq3cq3, ztn3tourney1cq3,
q3dm7cq3
add: LG impact texture (thanks voulcaine)
add: gp as an alias for gameplay for callvote command
add: wr as an alias for weaponrespawn for callvote command
add: duration match to xml stats
chg: 'tell' without player number agrument sent message to all
spectators
chg: remove tell_target and tell_attacker
chg: #N use client netname when nick is empty
chg: Coaches are able to use the SuperHUD (for MVD)
chg: Ignore spec votes in teamplay modes (Teams must have players).
chg: The chat macro #I ignore own flag
chg: Silent ref kicks of specs
chg: fastrail back
chg: increase max players in player_file/filter_file to 100
chg: use KISS32 random generator
chg: cg_altlightning is string('123' or '12' or '1'). First character
is player lightning, Second character is enemy lightning. Third
character is mates lightning. First character is default for enemy
and mates lightning if not specified.
chg: cg_altlightning 3 with 1.44 render system
chg: cg_drawgun 0 is static(no bobbing)
chg: health and armour votes allow up to 400
chg: DA defaults to 250/250 spawns
chg: a few tweak cq3 ground friction and acceleration
chg: add micro-dj for cq3
chg: (1v1, 2v2, ctf, ftag) cq3 player respawn with ammo. 2 SSG, 2 RL, 20 LG,
3 GL, 3 RG
chg: cq3 items height is 46
chg: cq3 dead player drop ammo like CPM
chg: cq3 respawns are biased away from corpse (except nearest spawnpoint)
chg: cq3 gauntlet knockback is 0.5
chg: cq3 MG - ammo 60/10/80; reload time 90ms; increase spread
chg: cq3 SSG - new pattern; ammo 8/5/25
chg: cq3 PG ammo 40/20/80
chg: cq3 GL use PM2 settings, ammo 7/5/25
chg: cq3 RL speed 1000 ups, splash radius 100, knockback 110%, ammo 8/5/25
chg: cq3 LG scaling knockback from 125% to 75%. ammo 60/40/140
chg: cq3 RG damage (100,90,80); scaling knockback (100%-50%). ammo 7/5/25
chg: cq3 BFG ammo 10/10/25; damage 125; knockback 150%; BFG shots are "fat"
chg: cq3 increase knockback for rj/gj and plasmaclimbing
chg: cq3 different protection (0.5/0.66/0.75) and different decay (0.5/1/1.5)
for GA/YA/RA
fix: wrong ammo and flag weight after cv gameplay or cv mode(mode file with
gameplay)
fix: gameplay initialization refresh current game mode
fix: file handle leaks
fix: CA/FTAG startrespawn 1
fix: "humming" weapons could pan and crackle on stairs sometimes
fix: flagrun times weren't properly adjusted for pauses
fix: stupidly long text decorations could crash the hud parser
Polskie serwery będą jak najszybciej uaktualnione.
Zapraszam do ściągania lub użycia Quake 3 PRO Installer.
```
dav1d_aka_latuch | 2009-04-22 22:24:13
hmm poprawili to, ze obraz zacina sie na pare sekund jak ktos siedzi na coachu i spektuje ? nie wiecie ? bo to tylko chyba czesc change logu.
#749510
enjoy | 2009-04-22 22:29:19
a gdzie jest ten pro installer? jestem nowy, leniwy i nie ogarniam komputera
#749511
ins1d1um | 2009-04-22 23:34:57
Serwer P5.pifpaf.pl:27960 już z CPMA 1.47.
pozdro.
#749513
Garbol | 2009-04-23 00:10:34
a gdzie wersja z mapami?
#749515
ins1d1um | 2009-04-23 00:28:08
Tu znajdziesz mapy
#749516
_Vh | 2009-04-23 00:31:54
Endżdżi, kłamiesz, wiem, że grasz dłużej niż tydzień!
#749517
Garbol | 2009-04-23 03:47:12
wrrr usunalem starego cpma razem z cfg :S
#749521
fe|m4t3k | 2009-04-23 05:49:35
no i gitara
#749522
Wujek_Bogdan | 2009-04-23 08:31:54
gdyby dzisiaj był 1 kwietnia nie wachał bym się stwierdzić, że ten nius to żart.
jakim cudem udalo sie przekonać szanownego pana arQona do wprowadzenia tych zmian? tak się przecież upierał, że "nie, bo nie"
bardzo fajne... tylko czemu trzeba było tak długo czekać na dodanie tak banalnych zmian.
przydała by się jeszcze opcja map_restart działająca tak samo jak w OSP.
btw: 213.134.173.20
zaktualizowani do 1.47
#749523
gemi | 2009-04-23 08:32:45
Powiedzcie mi czy dalej jest to ograniczenie ups do 800 czy tam do ilu to bylo? Bo gra z tym na CA to jak jazda Ferrari z ograniczeniem prędkości do 100km/h :D Niby wystarczy na polskie drogi, ale... :>
#749524
aiken | 2009-04-23 10:11:44
PD1, PD2, t13 - juz na CPMA 1.47
Problem z coach'em raczej nie jest naprawiony :/. Ograniczenie ups do 800? Takie cos kiedykolwiek bylo?
tylko Garbol moglby trzymac cfg w katalogu cpma :D
#749525
El-Mo | 2009-04-23 10:34:41
ograniczenia ups nie ma już od paru wersji wstecz
#749526
ins1d1um | 2009-04-23 10:38:47
Możliwe że arqon'owi nie wyszła na zdrowie współpraca z ID.
Dlatego dodał prawie wszystkie rzeczy o które błagała społeczność q3.
(Kiedyś na forum promode czytałem "Już nigdy nie będzie fastrail w cpma" a tu jeszcze warmup poprawiony pod CA )
#749527
sparky | 2009-04-23 11:12:50
Ciekawe czy scena OSP/CA wreszcie pójdzie po rozum do głowy i wyemigruje na nowy/stary mod CPMA :] szczerze życzę sobie takiego rozwoju akcji bo to by dobrze zaowocowało napływem nowych graczy na TDM również ;] pozdr
#749528
ins1d1um | 2009-04-23 12:14:57
Ludzie z OSP/CA na cpma/ca? Never!!!
po pierwsze na cpma nie zrobią zbindowanego polewu (czyt. skrypt RJ)
po drugie Na cpma/ca nie da się spamować podczas warmupu.
po trzecie na cpma podczas warmupu muszą mieć jakiś movement
#749529
sparky | 2009-04-23 13:02:09
Rocket Jumpy są w zasadzie zbędne jeśli ktoś uważa się za skillowca to po co mu to ;] większość osób i tak się bardzo zarzeka że nie jest im to potrzebne więc nie powinno robić problemu. Osobiście grałem przed chwilą na bunkrze i stwierdzam że bardzo miło się grało, fakt że tylko 1v1 ale lepsze to niż nic. Pewnie wiele rzeczy można jeszcze dociągnąc z poziomu CFG serwera i powinno być dobrze (takie rzeczy jak dmg z poszczególnych broni? i może zwiększyć czas z 7sek na np 12sek na dobiegnięcie- bo większość map jest duża, typu ospra3map1)
#749531
tifu | 2009-04-23 13:10:29
z tego co kojarze, to teraz cpma zajmuja sie jacys ruscy. teraz nadeszly czasy, ze arqon jest winiony za kazda niedogodnosc w ql...
a na forum promode mozna znalezc cos takiego:
"Fastrail was pulled because it was using an extremely rare (thus, valuable) piece of client/server data. The beta was available for MONTHS, and if you idiots had bothered to bring this up THEN, you might have saved it and avoided all this.
I'll reinstate it IF it can be done without wasting that piece of data, and when I have time for it. Maybe next time you won't be so apathetic until it's too late. >:("
#749532
AL|EN | 2009-04-23 14:13:27
spa: teraz można to dowolnie zmieniać. Pozatym ins1de pisał ironicznie :P
#749533
gemi | 2009-04-23 15:25:19
No cóż.. wygląda zachęcająco ;)
Chociaż nie trawie potwornie cpma i wole szczerze grac na zlagowanym osp to ilość udogodnień przemawia za cpma.
Zobaczymy co się da zrobić na CA.
#749535
The_ZiomOle! | 2009-04-23 15:45:38
Arqon w nowej wersji cpma rak nie maczal.
Moj cfg pod 1.47 wyglada beznadziejnie ;/
#749536
sparky | 2009-04-23 17:57:05
Gemi myślę że da się to jakoś ładnie ogarnąć i zachęcić graczy żeby pograli, nie ma co skazywać od razu na niepowodzenia bo to wszystko kwestia przyzwyczajenia, te rocket jumpy i warmupy.. każdy jak by trochę pograł to by się przyzwyczaił do nowych warunków, trzeba tylko cierpliwości i chęci :) dla mnie najbardziej przemawia kod sieciowy, i ogólnie jakość połączenia - które jest bardziej stabilne. a reszty nie musze wymieniać bo sam wiesz jakie jest cpma :)
zioom, nie wiem co ma twój cfg do modu ;d ale u mnie wygląda tak jak wcześniej :?
#749537
Bloodpa1nt | 2009-04-23 20:07:19
QL > Q3 :-D
#749538
enjoy | 2009-04-23 20:28:33
"Cpma 1.47 - koniec podziału na wersję."
o_0'
#749539
PeterSchiff | 2009-04-23 21:01:41
bloodpaint - chyba w bierki.
#749540
dav1d_aka_latuch | 2009-04-23 21:03:02
ql jest calkiem fajny ale prawda jest taka, ze jeszcze mu brakuje do q3
#749541
Garbol | 2009-04-23 22:10:14
"tylko Garbol moglby trzymac cfg w katalogu cpma :D"
aik bo ja mam wiele modow i w nich trzymam zazwyczaj cfg :P
ale naszczescie okazalo sie ze w pracy mialem calkiem aktualny
w ktorym nie bylo tylko binda do skakania po schodach
uff.. bo ciezko bylo by robic nowy
#749542
El-Mo | 2009-04-24 09:12:14
bind do skakania po schodach? czego to ludzie nie wymyślą :) pewnie camping gaz maczał palce
#749548
sparky | 2009-04-24 09:27:12
pewnie chodziło o bind mouse2 +jump ; > taki mały skrypt do skakania ;ASFd
#749550
wuder | 2009-04-25 01:14:51
"po trzecie na cpma podczas warmupu muszą mieć jakiś movement"
Kolego ins1de, uwierz mi, że na CA jest dośc spora grupa graczy z movementem takim, że szczęka by Ci opadła.
Nie zachowuj się jak gówniarz i nie krytukuj czegoś co jest Ci nie znane, bo tak jest "pro".
Pozdrawiam
#749557
Garbol | 2009-04-25 02:38:41
o wiele bardziej rozbudowany niz myslicie :P
bind MWHEELUP "+moveup;wait 4;-moveup"
a jakie korzysci daje.. foward + ten bind i ze schodow wyskakujesz jak z procy (prawie jak promode)
#749558
aiken | 2009-04-25 10:20:16
Garbol niezly wynalazek, musze sprawdzic czy dziala, bo ten fastclimbing po schodach mi nie wychodzil tak jakbym chcial.
Dla osob chcacych zmigrowac na CPM'a polecam OSP to CPMA HUD Converter by [M]aniek. Dzieki temu wasz HUD bedzie wygladac jak ten w OSP, bo wiem z wlasnego doswiadczenia, ze ten domyslny w CPMA jest bardzo zniechecajacy i nie podobal mi sie strasznie przez co cale CPMA mi sie wydawalo bee. Po tym jak zrobilem sobie HUD'a (nawet lepszego niz w OSP) bylo juz zupelnie inaczej.
#749559
Garbol | 2009-04-25 14:31:25
aik daje rade ten bind, ma tylko jedna wade... ze musi byc na scrollu :S
a jak wiemy niektorzy gracze juz maja tam cos innego np. zoom
#749565
gemi | 2009-04-27 14:37:02
nie ma na cpma skryptow... dobre sobie :D hehe
#749613
AL|EN | 2009-05-14 22:13:00
+attack;+moveup nazywasz skryptem i porównujesz do 3 rodzajów auto-rocketjumpów na OSP ? Oczy już sobie wydłubałeś a teraz dobierasz się do mózgu ?
#749971
Zaloguj się by dodać komentarz.