ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Przenosiny OSP --> CPMA.vq3: Pytajcie o wszystko!

Xsi

Od: 2003-05-13

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2008-01-05 15:40:30

Prawda jest taka, ze owe zmiany konsultowane sa jedynie na forum promode.org, gdzie gracze vq3 sa traktowani jako podrzedni uzytkownicy. Jezeli o cokolwiek arqon pyta i cokolwiek chce konsultowac to zwraca sie jedynie do graczy cpm ale w ostatecznosci i tak robi wszystko po swojemu. I nie piszcie mi ze tak nie jest bo czytam to forum od dluzszego czasu i wszystko to zdazylem zaobserwowac. 

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-01-05 15:47:41

vq3 zostało zaimplementowane (a raczej uwypuklone) w CPMa na potrzeby CPL. Chyba nie myślisz, że tak ogromne przedsięwzięcie oparte było jedynie na podstawie konsultacji z graczami CPM na promode.org? :P

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-01-05 16:17:49

Cytat z posta - autor: [Pionier](%E2%80%99?page=users&run=details&id=6873%E2%80%99)
> Przenosiny OSP --> CPMA.vq3: Pytajcie o wszystko!
>
>
> no temat wskazuje na to ze mam pytac zalozyciela ? czy to jest taka zmylka redaktorska... jeszcze chwilke temu to samo pytanie bylo zadawane na esports tam mam ten sam problem... i kiedy niechce byc chamski i faktycznie chce uzyskac odpowiedz... nie mam takiej mozliwosci... predzej uzyskac odpowiedz kiedy sie komus bluzga i stara sie powiedziec ze jest huja warty niz kiedy chcialbym uzyskac odpowiedz rzeczoaw i na temat...
>

O co pytasz, nie śledziłem dokładnie tematu.

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest

Xsi

Od: 2003-05-13

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2008-01-05 16:32:05

RauL ® napisał:

>
> vq3 zostało zaimplementowane (a raczej uwypuklone) w CPMa na potrzeby CPL. Chyba nie myślisz, że tak ogromne przedsięwzięcie oparte było jedynie na podstawie konsultacji z graczami CPM na promode.org? :P
>
vq3 bylo duzo wczesniej niz CPL, arqon dobrze wiedzial ze jak dogada sie z Munozem co do moda to uda mu sie przerzucic scene i zabic osp. Widziales gdzies zeby sie kogolwiek zapytal czy wogole cpma.vq3 jest komukolwiek potrzebne ? Gdyby nie jego działanie to OSP zyloby sobie swoim wlasnym zyciem, tak samo jak jest teraz z excessive i innymi tego typu modami.

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-01-05 17:04:07

ic-PIONIER. Miałem na myśli to, że ten kto wprowadził taką zmianę, zna najlepszą odpowiedź dlaczego. Może przegrał w duelu na vq3 z jakimś noobem, bo ten ciągle po railia na dm6 mu skakał? :) Druga sprawa, to że nie mam pojęcia dlaczego on to zrobił, bo do tej pory cpma mnie zbytnio nie interesowało :)

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-01-05 17:09:59

Cytat z posta - autor: [[M]aniek](%E2%80%99?page=users&run=details&id=7748%E2%80%99)
> ic-PIONIER: miałem na myśli to, że ten kto wprowadził taką zmianę, zna najlepszą odpowiedź dlaczego. Może przegrał w duelu na vq3 z jakimś noobem, bo ten ciągle po railia na dm6 mu skakał? :) Druga sprawa, to że nie mam pojęcia dlaczego on to zrobił, bo do tej pory cpma mnie zbytnio nie interesowało :)
>

To jest pytanie? Jeśli tak, to nie rozumiem jego zasadności. Administratorzy posiadają własne serwery: Platine woli OSP, ma serwery OSP, SpOOnman idzie do przodu wraz ze sceną i stawia serwery CPMA.vq3 - w czym problem? Cała Europa, ba! Cały świat poszedł ochoczo w stronę przejścia na mod, który daje więcej możliwości i jest lepszym rozwiązaniem do potyczek ligowych.
Na dm6 natomiast doskoczyć po raila na OSP czy CPMA.vq3 to tak naprawdę jeden pies. Osobiście nawet lekka zmiana movementu wyszła mi na dobre, bo zazwyczaj przeskakiwałem pierwszym strafem kładkę, a teraz wskakuję idealnie jak trzeba. Czyli nie za blisko, nie za daleko, tylko zgodnie z pierwotną i jedyną słuszną fizyką ruchu --> VQ3, a nie podkręconym o pmove1 OSP z pseudo VQ3.

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-01-05 17:30:19

move napisał:

>
> Cytat z posta - autor: [[M]aniek](%E2%80%99?page=users&run=details&id=7748%E2%80%99)
> > ic-PIONIER: miałem na myśli to, że ten kto wprowadził taką zmianę, zna najlepszą odpowiedź dlaczego. Może przegrał w duelu na vq3 z jakimś noobem, bo ten ciągle po railia na dm6 mu skakał? :) Druga sprawa, to że nie mam pojęcia dlaczego on to zrobił, bo do tej pory cpma mnie zbytnio nie interesowało :)
> >
>
>
>
>
> To jest pytanie? Jeśli tak, to nie rozumiem jego zasadności. Administratorzy posiadają własne serwery: Platine woli OSP, ma serwery OSP, SpOOnman idzie do przodu wraz ze sceną i stawia serwery CPMA.vq3 - w czym problem? Cała Europa, ba! Cały świat poszedł ochoczo w stronę przejścia na mod, który daje więcej możliwości i jest lepszym rozwiązaniem do potyczek ligowych.
>
>
> Na dm6 natomiast doskoczyć po raila na OSP czy CPMA.vq3 to tak naprawdę jeden pies. Osobiście nawet lekka zmiana movementu wyszła mi na dobre, bo zazwyczaj przeskakiwałem pierwszym strafem kładkę, a teraz wskakuję idealnie jak trzeba. Czyli nie za blisko, nie za daleko, tylko zgodnie z pierwotną i jedyną słuszną fizyką ruchu --> VQ3, a nie podkręconym o pmove1 OSP z pseudo VQ3.
>
???? To ja to napisałem do pioniera, jako odpowiedź na jego ostatniego posta :D
Lepiej skasuj obydwa posty :)

enjoy

Od: 2003-01-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-01-05 17:42:47

jakie wartosci przyjmuje xerpclients? bo w tym artykule na esr

 www.esreality.com/?a=post&id=800733

pisza ze 0 albo -1, nic nie ma o 1

Better to die for something, than live for nothing.
I was in the wrong place

quakelive.plfoo-clan

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-01-05 17:53:15

Cytat z posta - autor: [[M]aniek](%E2%80%99?page=users&run=details&id=7748%E2%80%99)
>
> move napisał:
> >
> > Cytat z posta - autor: [[M]aniek](%E2%80%99?page=users&run=details&id=7748%E2%80%99)
> > > ic-PIONIER: miałem na myśli to, że ten kto wprowadził taką zmianę, zna najlepszą odpowiedź dlaczego. Może przegrał w duelu na vq3 z jakimś noobem, bo ten ciągle po railia na dm6 mu skakał? :) Druga sprawa, to że nie mam pojęcia dlaczego on to zrobił, bo do tej pory cpma mnie zbytnio nie interesowało :)
> > >
> >
> >
> >
> >
> >
> > To jest pytanie? Jeśli tak, to nie rozumiem jego zasadności. Administratorzy posiadają własne serwery: Platine woli OSP, ma serwery OSP, SpOOnman idzie do przodu wraz ze sceną i stawia serwery CPMA.vq3 - w czym problem? Cała Europa, ba! Cały świat poszedł ochoczo w stronę przejścia na mod, który daje więcej możliwości i jest lepszym rozwiązaniem do potyczek ligowych.
> >
> >
> >
> > Na dm6 natomiast doskoczyć po raila na OSP czy CPMA.vq3 to tak naprawdę jeden pies. Osobiście nawet lekka zmiana movementu wyszła mi na dobre, bo zazwyczaj przeskakiwałem pierwszym strafem kładkę, a teraz wskakuję idealnie jak trzeba. Czyli nie za blisko, nie za daleko, tylko zgodnie z pierwotną i jedyną słuszną fizyką ruchu --> VQ3, a nie podkręconym o pmove1 OSP z pseudo VQ3.
> >
>
>
> ???? To ja to napisałem do pioniera, jako odpowiedź na jego ostatniego posta :D
>
>
> Lepiej skasuj obydwa posty :)
>

myslalem ze wkleiles mi pytanie pioniera :D

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-01-05 19:44:59

Quake3/cpma/docs/client.txt
Network Settings

cg_optimiseBW (default = 0)

1 - Significantly reduces the amount of non-critical data sent to you.

Regrettably, this also makes you unable to see players through portals,

thanks to a bug in the Q3 engine. Small price to pay though for the

HUGE difference it makes to team games.

Servers can, and by default do, force this on for all clients. It’s

probably worth setting it to 1 anyway though, just in case you end up

on a server that’s changed it to 0.

2 - Use this if your conn is UTTERLY starved for upstream bandwidth

(i.e. from you TO the server). Essentially, if you’re on dialup or one

of those Belgian Warp connections.

Understand that if you’re warpy and you choose to NOT set this because

you like the advantage you get from warping, you’re screwing YOURSELF.

Your shots will end up with potentially huge random delays on them, so

even if you’re LPB the server may not see that you fired until up to

100ms after the fact, effectively making your weapons act like you have

an unstable and much laggier conn, and without cg_nudge’s ability to

smooth it out.
cg_nudge (default = 0)

A replacement for id’s crippled cl_timenudge.

Allows you to use nudges beyond -25, and automatically adjusts them

to your ping: if you use -50 with a 20 ping, you get -20. If you spike

to 40ms for a few seconds, you get -40 during the spike.

This give you a "consistent worldview" that cl_timenudge can’t, and

generally helps regardless of your connection.
cg_xerpClients (default = 0)

A replacement for id’s cg_smoothclients that does something useful. :)

-1 - Hacked extrapolation: intended for HPBs

This smooths players out when you use high timenudges, at the cost of some

accuracy. It’s typically easier to hit a smooth target that’s a few pixels

misplaced than it is to hit one that looks like it’s teleporting all over

the map, so this combined with cg_nudge is the best option for HPBs.

0 - No extrapolation. Fine you’re LPB.

1 - id’s smoothclients: fine if you have TN 0, worthless otherwise.
cg_lagHax (default = -1)

A combination of adaptive prediction and an updated version of the famous

"50ms hack" we introduced way back in 99v6 that also does small amounts of

lag compensation.

Capped at 100ms no matter what: this is intended solely to make European /

EastUS v WestUS / etc games a bit less of a hassle, not to hack dialup

players into aimgods at the expense of everyone else.

0 disables it, -1 means "as much as I’m allowed": it’s naturally adaptive.

You’ll lose some of your "feel" for lag, which messes up your RL aim, etc.

This doesn’t suffer from the CS/etc problems of "total BS" shots that piss

everyone off; it’s not trying to be some panacea for modemers; and I’m

honest enough to call it the hack that it is instead of pretending that it

magically makes lag suddenly not exist, but all in all it’s a pretty nice

end result.

If you use this, any form of nudging will generally make you LESS accurate

if your ping’s under 100ms, because it’ll screw up the adaptive calcs.
cg_predict <0|1|2> (default = 1)

Replaces cg_nopredict

0 - off

1 - normal

2 - optimised

The normal prediction path is extremely slow at times (notably around

curves) and can cost you 100fps on a GHz machine. This new scheme is MUCH

faster, but slightly more prone to errors. Oddly enough, it’s still more

accurate than the original id prediction code (i.e. before the CPMA fixes).

If you have a slow machine, it’s definitely worth trying. Note that

cg_predict 2 was introduced 9 Sep 2002, the definition of a "slow machine"

has changed since then. Most of today’s computers will not notice any

difference.

Note: Do not use cg_predictItems 1 with cg_predict 2.
cg_predictItems <0|1> (default = 1)

Toggle client-side item prediction. 0 option to not do local prediction

of item pickup.

If you get many false pickups (due to lag, packetloss or high ping)

you should definitely use 0. It’s annoying when the client predicts that

you picked up RL, only to notice a bit later that you did not pick up

anything.

Note: Do not use cg_predictItems 1 with cg_predict 2.
cg_smoothClients

Does not exist in CPMA - see cg_xerpClients instead
cl_maxpackets (default = 63)

Basically, the higher value, the more correct info you send to the server

and the more you will hit and the less you will warp - set as high as

your connection allows
cl_packetdup (default = 1)

Set to 0 if your connection is fine - set higher if you experience much

packet loss
cl_timenudge (default = 0)

This still exists in CPMA, but should always be 0 unless you’re so used

to "normal" Q3 netcode that you’ve become dependent on it. All it really

does now is mess up the automatic adaptive nudges.
snaps

snaps should NOT be set in your config. CPMA adjusts snaps value

according to the server’s sv_fps value. If you join a sv_fps 20 server

your snaps get set to 20, if you join a sv_fps 30 server your snaps get

set to 30 etc...
cl_allowDownload <0|1> (default = 0)

Toggle downloading of pk3 files from servers. Should generally be left

at 0 as you rarely reach high download speeds.

enjoy

Od: 2003-01-29

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2008-01-05 21:31:03

heh myslalem ze ten xerp uplynni mi gre, ale dUpa - na neosrade nie ma bata, od swieta czy w godzinach szczytu po prostu tak ping skacze i pakiety leca ze pomaga tylko /quit...

Better to die for something, than live for nothing.
I was in the wrong place

quakelive.plfoo-clan

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-01-05 22:17:52

Cytat z posta - autor: enjoy
>
> heh myslalem ze ten xerp uplynni mi gre, ale dUpa - na neosrade nie ma bata, od swieta czy w godzinach szczytu po prostu tak ping skacze i pakiety leca ze pomaga tylko /quit...
>
Witaj w klubie :) Do tego doszedł mi ostatnio problem z dźwiękiem, ale nie wiem czy to słuchawki czy to przez tą stratę pakietów, nie mogę sie zorientować gdzie kto jest, połowy dźwięków nie słychać, na osp tego zdaje się nie czuć o_O (muszę się jeszcze upewnić czy to nie wina słuchawek).
Ale przynajmniej ping wygląda jakby był niski :D Można udawać pro jeeee

Pionier

Od: 2003-08-06

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2008-01-06 01:06:11

powtorze pytanie

"

ja mam pytanie skoro skusil sie na przejecie graczy z osp dlaczego

przenoszac ta gre do swojego modu nie zostawil jej takiej jaka byla...

wraz z Tymi bugami ktore Tobie sie nie podobaja a mi podobnie jak wielu

wielu innym wrecz przeciwnie. Choc to czy to blad czy nie to jest tez

podejscie subiektywne jak widze po Twoich wypowiedziach alien

a ewentualne zmiany nie sa konsultowane ze srodowiskiem tylko nazucane im?
skoro cos twozy sie dla kogos... to wazne jest aby to klient byl

zadowolony z produktu a nie producent... no tak przynajmniej jest

wszedzie na swiecie

"
a co do tego ze bylo to konsultowane... sor... ale scena nie toczy sie tylko i wylacznie w 2-4 krajach swiata... polska jako taka miala swoj wklad w rozwoj tej gry nie widzialem nigdzie newsa ktory by choc nawiazywal do tego ... gracze wypowiadajcie sie...
jesli chodzi o ujednolicenie sceny to zawsze za tym bylem... co jak co... ale na q3 zalezy mi bardzo jestem i walcze o ta gre juz od bardzo dlugiego czasu... roznie mozna to klasyfikowac... ale fakt jest dlamnie taki moze efekt nie zawsze byl taki jaki sobie zalozylem...

co nie zmienia faktu ze nas sie o to nikt nie pytal... a arquon czy jak mu tam, moze i chcial dobrze choc to i tak jest kwestia sporna bo zrobil tego swojego moda... i przez wiele wiele lat byl w cpma dostepny tryb vq3 ktory jest ogolnei blizniaczo podobny do tego obecnego... dlaczego wtedy nikt sie tym nie zainteresowal tylko wlasnie teraz...
pozatym cpma.vq3 to jest to samo co q3.vq3? no sor... ale za twoja rada move zapuscilem sobie server na zwyklym q3 i zapewniam Cie ze skacze sie inaczej... druga sprawa jest to ze osp i jego fizyka rozni sie takze od q3.vq3 ale nie mozna mowic ze to jest takie jakie byc powinno.
przepraszam bardzo ale ja jako gracz ktory przegral swoje w ta gre cos tam osiagnal... chcialbym nadal czerpac z tej gry taka sama przyjemnosc... w tej chwili tego nie ma.., po czesci fakt z przyzwyczajenia... ale najbardziej z tego ze cos sie komus nazuca... nie lubie tego i nikt tego nie lubie... jak sie podejmuje decyzje ktora dotyczy ogolu niech sie ten ogol wypowie a nie jedna osoba odpowiedzialna za @#$% wie co w jakiejs organizacji.
takie jest moje osobiste zdanie... a fakt ze jestem przeciw cpma wlasnie jest taki.. nie przez to ze gra sie tam gorzej (netcode) ale o to ze to nie jest ta gra w ktora gralem przez te ostatnie 6 lat....

Nobody’s satisfied with being second best

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-01-06 01:22:28

A kiedy narzucono Ci odpalenie OSP, też tak kwiczałeś?

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest

Pionier

Od: 2003-08-06

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2008-01-06 01:24:01

to nie tak... i prosze Cie nie sprowadzaj tego do takich argumentow... bo jak mialbym wybierac q3 vs cpma wiadomo cpma... ale gracze mieli wybor osp cpma cpm i q3 jednak podjeli decyzje... taka a nie inna

Nobody’s satisfied with being second best

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-01-06 01:26:34

Dla mnie to jest identyczna sytuacja. Ludzie wybrali OSP, bo na tamtą chwilę było najlepsze. Dziś dzieje się to samo, gdyby wyszła kolejna wersja OSP (która od paru dobrych lat nie była aktualizowana), wyglądałaby jak dzisiejsze CPMA.vq3.

Na tym temat się kończy i nie ma sensu dalej dywagować. Topic, który tutaj założyłem ma służyć czemuś innemu, a nie rozpatrywaniem co jest lepsze i psioczeniem na wprowadzanie pozytywnych dla większości zmian.

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest

Pionier

Od: 2003-08-06

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2008-01-06 01:29:21

wlasnie dlatego zadalem swoje pytania... na ktore nadal nie mam odpowiedzi... wiem ze chocbym nie wiem co robil i wsyzscy pro gracze sceny polskiej by robili to samo to nie damy rady trzymac sie dalej osp... ale pomimo tego na te pytania odpowiedz chcialbym znac...

Nobody’s satisfied with being second best

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-01-06 01:36:09

Cytat z posta - autor: [Pionier](%E2%80%99?page=users&run=details&id=6873%E2%80%99)
>
> wlasnie dlatego zadalem swoje pytania... na ktore nadal nie mam odpowiedzi... wiem ze chocbym nie wiem co robil i wsyzscy pro gracze sceny polskiej by robili to samo to nie damy rady trzymac sie dalej osp... ale pomimo tego na te pytania odpowiedz chcialbym znac...
>

Z tego co wiem, arQon nie zagląda na naszego Boarda. Nawet jakby zaglądał, to nawet z translatorem ciężko byłoby mu zrozumieć nasze wypowiedzi. Może lepiej wejdź na irca i sam go spytaj? Znajdziesz go na kanale #promode - sami planujemy zrobić wywiad z jego pomagierem, będziemy zadawać niewygodne pytania. To, że CPMA.vq3 jest teraz na topie, nie ulega żadnej wątpliwości. Również nie ulegą wątpliwości niestety duża ilość błędów, które trzeba wyeleminować. Stąd też będziemy jako serwis dokładać wszelkich starań, żeby przyczynić się do poprawy warunków gry na CPMA.vq3.

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest

Pionier

Od: 2003-08-06

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2008-01-06 01:45:37

zadalem to pytanie tutaj... bo taki byl temat...

myslalem ze temat ma to do siebie ze pytania beda zbierane i zadawane autorom... w przypadku kiedy osoby najbardziej obeznane z tematem nie beda wstanie odpowiedziec... taki myslalem jest sens tego tematu

Nobody’s satisfied with being second best

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-01-06 02:35:20

Chyba snisz jak oczekujesz, że ktoś ci tu odpowie "Dlaczego Arqon nikogo nie słucha?"
Nigdy nikogo nie słuchał i nie będzie więc się pogódź z tym ...

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

putek

Od: 2002-07-11

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2008-01-08 20:37:06

czemu te servery astera sa na takich glupich portach? zalatwcie 27960(admin sux;/) to bedzie jedna osoba wiecej do grania;P....

oldtimer

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-01-09 10:26:47

pucio, lubię Cię i w ogóle, ale czasami jak z czymś odpalisz to uszy opadają :D Admin sux tylko dlatego, że ustawił takie, a nie inne porty, wiedział od początku, że Ty nie możesz grać z tego powodu i zrobił Ci na złość :D Weź wyluzuj! Szkoda, że nie ma więcej takich fajnych adminów jak SpOOn, którzy idą do przodu wraz ze sceną, a nie cofają się w rozwoju.

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest

putek

Od: 2002-07-11

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2008-01-09 15:40:04

hehe, move, ale ja pisalem o adminie mojej sieci:), ktory niewiedziec czemu odblokowal jeden port a o reszte nie moge sie od 3 miechow doprosic.

Co do SpOOn’a - to zajebisty koles, ktory juz kilka razy mi pomagal z problemami ASTER vs sieci z cyfronetu. To tak nawiasem mowiac;)

oldtimer

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2008-01-09 15:49:33

to się nie sprecyzowałeś ;)

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest

putek

Od: 2002-07-11

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2008-01-09 15:58:56

sprzeczalbym sie;P no ale niewazne;) zalatwcie lepiej 27960 na asterach:P:P:P

oldtimer