ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

3ds - MAX

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-13 09:07:27

Wątek dla wszystkich zmagających się z modelami i dla tych którzy po prostu szukają inspiracji...

>

[img]raph.com/3dartists/artgallery/6296.jpg[/img]

>

Jeśli macie jakieś pytania postaram się odpowiedzieć w miarę moich możliwości. Macie jakieś informacje, pluginy do maxa do importu - exportu do qwaka itp - wrzucajcie.
Na początek kilka podstawowych linków:

> Oficjana strona discreet\'a : www.discreet.com/products

> polska strona użytkowników maxa i innych programów 3d : www.3d.pl warto poszperać na forum i w newsach - duuużo odpowiedzi...

> konwertery 3d wszelakiej maści : www.3dlinks.com/links.cfm?categoryid=1&subcategoryid=11

> pluginy do maxa i g-maxa na Polycount : www.planetquake.com/polycount/resources/quake3/tools.shtml

> tu warto sprawdzić czego warto szukać w \"nocnym sklepie\" : www.digimation.com/models/SiteHome.aspx
warto zobaczyć (dla samej przyjemności) :

>www.dragos.org

>www.secondreality.ch

>www.beans-magic.com
i moja ulubiona:

>www.raph.com > warto poszperać - większość twórców ma swoje strony, gdzie można znaleźć dużo informacji itp
TUTORIALE

> www.max3d.pl/index.php

>www.forum3d.kom-net.pl/f3dbb/index.php?md=topic&tid=487&pg=1

> strefa3d.gry-online.pl/tutoriale.php?cat=3dsmax

NOT MY PRESIDENT !

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-10-13 10:00:48

To ja mam pierwsze pytanie.

Co mam zrobic by snap to grid byl dokladniejszy ?

Zmieniam sobie pozycje vertexow i zdaleka zeczywiscie wyglądają jagby siedzialy na krateczce, lecz po duuuzym zoomie okazuje sie ze znajdują sie kilka pikseli obok :/

W opcjach snapu widzilem toleranje i inne ale nie bardzo wiem jak to pozmieniac zeby bylo ok :/

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-13 10:12:44

Customize > Units setup > System units setup >

i tu oprócz ustawienia jednostek masz jeszcze \"Resulting Accuracy\" i u mnie to jest ok: 0,0000001192cm - spróbuj ją zmniejszyć.... Grid jest raczej umowny, zmienia się wraz ze zmianą jednostek i punktu 0,0,0 - nigdy z niego (gridu) nie korzystam
Ogólna uwaga: max NIE jest programem tak dokładnym jak np AutoCad, nawet przy importowaniu plików dwg jest coś takiego jak \"surface deviation\"

Stosuj raczej osnap do vertexów - to działa w 100% dokładnie. Główną zaletą Maxa jest raczej swoboda modelowania dowolnych form

NOT MY PRESIDENT !

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-10-13 10:29:22

merci

będe probowal.

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-10-13 17:58:15

Od siebie dodam jeszcze:

mojo.gmaxsupport.com/Sections/Plugins.html

Plugin eksportujący do md3, poprawnie ustawia ścieżki do textury, rozwiązanie moich wielu problemów :)
Jak jest już topic o maxie, to zapodam coś, czym zajmowałem się ostatnio i co odciągało mnie od q3 :\

www.republika.pl/alchemik_86/temp/m_n_2_RGB.jpgklick!

To moja pierwsza poważna scenka, niezbyt realistycznie ale na początek...

Model helikoptera wykorzystałem gotowy, ale cała reszta moja.

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2004-10-13 18:25:55

ładne, ale powiem ci ze wlasnie ten model helikoptera wyglada najmniej realnie:]

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2004-10-13 19:50:17

Huh, inspiracji to mozna szukac w przerywnikach w FF - od razu mi sie skojarzylo jakos z tym obrazkiem :].

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-13 21:04:15

Nie chciałbym się wymądrzać, ale skoro wlepiłeś screena to...:

>tło: - enviroment > background > wybierasz mapkę, otwierasz edytor materiałow, wybierasz któreś pole, klikasz Get material (niebieska kulka z czarna strzałką) otwiera ci się okno Material/Map Browser, Browse From: Scene i tu znajdziesz swoją mapkę tła, klikasz ją i mapka przeskakuje do okna materiału zastępując typową kulkę. Po co? Możesz tu zmienić sposób oblepienia ekranu (Environ - Screen, Spherical itd) możesz ją powtórzyć w pionie i poziomie (Tiling) na dole w Output możesz zmienić jej jasność i odcień (dobre co? nie trzeba jej modyfikować w PH) no i wreszcie: Cropping/Placement - zaznaczasz Apply, klikasz View Image i tu pozbędziesz się tej nieprzyjemnej deformacji tła jaką widać na twoim renderze. Przy Mapping>Screen mapka tła zawsze dopasuje się do rozmiarów pliku wyjściowego, Croppingiem można to zniwelować. Najlepsze rezultaty osiąga sie stosując... sky-box ;D! robisz sobie duuuży sześcian, rozbijasz na ścianki i każdą ściankę mapujesz mapką z TerraGenu których pełno w necie. Twoja scenka powinna być oczywiście w środku tego niby nieba (światła też)

Po co? Tło będzie się naturalnie poruszać wraz z ruchami kamery (do animacji)

Na śmigłowiec wrzuciłeś jakieś odbicie prawda? No to jak sobie zrobisz sky-boxa w maxie (ze zwykłym tłem też spróbuj!) to otwórz materiał karoserii tej lataczki, Maps > Reflection i kliknij None (lub co tam teraz masz) Otworzy ci się Matrial/MapBrowser, klikasz New i wybierasz Reytrace... To jedna z lepszych sztuczek w maxie bo Raytrace wogóle jest rodzajem materiału (bardzo skomplikowanym i długo się renderującym) a w ten sposób wykorzystasz tylko jedną jego właściwość - prawdziwe odbicia! Klikasz Raytrace które wskakuje do Reflection, z Trace Mode wybierasz Reflection i czarną zagiętą strzałką wychodzisz do góry... zmniejsz odbicie do jakiś 20% bo przy 100 śmigłowiec będzie cały \"wychromowany\" Jak tu jesteśmy to pozmniejszaj też nasycenie wszytkich kolorów materiałow w scenie - będzie naturalniej.

Dobra, dalej... jak już naprodukowałeś tyle trawy na podłodze to nadaj trochę głębi temu obrazkowi:

Enviroment > Effects > Add > wybirz Fog; w Fog Parameters włacz Expotential i ustaw Far na 20%, wyjdź... Wscenie zaznacz kamerę, z prawej na górze Modify > Enviroment Ranges klikasz Show, pokarzą ci się dwie beżowe linie, no i teraz twoja mgła będzie 0% na jasnobeżowej i 20%(lub tyle ile dałeś) na ciemnobeżowej

suwakami ustaw początek i koniec działania mgły. Poeksperymentuj z kolorem i natężeniem - lepsze efekty przy subtelnych zabiegach...

Zrenderuj mi to najdalej do jutra jak już się tyle napisałem!!!!

[10]

Dzięki za linka do tych pluginów - zaraz je obadam...

NOT MY PRESIDENT !

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-10-13 22:02:46

Moje głupie pytanie - jak zrobić w Maxie takiego zwykłego \"radiantowego\" endcapa?

Chodzi mi już o gotowy produkt - \"zasłonięty\" z obu stron, na dole łuk, a w górnej części prosta, żeby do sufitu pasowało.

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2004-10-13 22:17:35

swego czasu strasznie sie jaralem 3maxem jak przegladalem bitwy na forum max3d.pl ( naprawde ciekawe zajecie). Ale niestety nie posiadam wystarczajacego sprzetu by sobie pomodelowac, a chcialbym bo szczerze mowiac nie bardzo sobie wyobrazam jak to robic. moze jakies konstrukcjie itp, to tak, bo pewnie podobnie jak w radiancie, ale np. twarz( a juz nie mowie np. o tym co esel screena wlepil)... kosmos dla mnie ;q

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-13 22:23:14

Nic Cię nie usprawiedliwia[11] Moj kolega renderował sceny z 1,5miliona trójkątów na 486DX2 i 3dsR4 - renderowało się... 2 dni...jedna klatka, a robiliśmy wtedy filmy....

...wiecie wogóle co to było?

NOT MY PRESIDENT !

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-10-13 22:40:56

Oka, poprawiłem republika.pl/alchemik_86/temp/mnv3b.jpgtrochę, ale czy na lepsze...

Big thx Esel, w nagrodę masz republika.pl/alchemik_86/temp/aska.wmapiosenkę

Tamb: miałem takie same jak Ty podejście , które okazało się całkowicie błędne.

Ja po dosłownie kilku pierszych godzinach z maxem (popartych kilkoma dniami modelowania w gmaxie) z pomocą tutka republika.pl/alchemik_86/temp/g3.jpgtakie cudo wydłubałem.

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-10-13 22:57:18

Dobrze! Teraz wrzuć Raytrace na Reflections w szkle, daj dużo więcej odbicia i włącz w materiale 2sided - generalna uwaga: możesz włączać 2sided dla całej sceny w oknie Render Scene > Force Two Sided - wtedy wszystko renderuje się z każdej strony, również to czego nie widzi kamera, możesz też włączyć 2sided oddzielnie dla wybranych materiałów w edytorze materiałow - dla szkła jak znalazł

jak masz szybką maszynkę to wrzuć jeszcze raytrace(przełączasz z Autodetect na refraction) na mape Refractions - wtedy szkło kabiny załamie pięknie to co widać z tyłu (jak soczewka)

Pozdrawiam

Edit> podpatruj innych i przyglądaj się światu - niektóre rzeczy (światło, cienie kolory) po prostu nam umykają... Na zachętę żebyś miał do czego dążyć:

[img]www.raph.com/3dartists/artgallery/6285.jpg[/img]

NOT MY PRESIDENT !

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-10-15 09:27:18

taa i wszytko jasne :]

Odp dla dAde bo pomineliscie jego pytanie.

Zrob sobie cylinder i powywalaj scianki albo wybenduj patcha albo Zrob sobie linie a potem extrude na jej krawedziach [po konwerji na poly albo mesh ofkors]

Sposobow pewnie jest w cholere i jeszcze troche, a te co podalem pewnie najbardziej lamerskie.Ale ja tu dopiero zaczynam wiec proszę sie nie czepiac :P
Grid size ustaw na 8/8/8 bedzie dokladnie tak jak w radku [tym doomowym .. ale to chyba to samo :P]

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-12-16 22:24:53

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-12-17 10:28:34

Wporzo - bez żadnych textur? Jeśli tak, to brawa za poszycie kopuły, coś jest nietak za smothingiem na kolumnach przy oknach...
dla warszawiaków powinno wyglądać znajomo:

[img]www.raph.com/3dartists/artgallery/6336i.jpg[/img]
1024x768:

www.raph.com/3dartists/artgallery/6336.jpg

NOT MY PRESIDENT !

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2004-12-21 13:25:06

Ładniutkie

Ty robileś ?

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2004-12-21 17:41:03

no raczej nie[31]

NOT MY PRESIDENT !

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2004-12-21 22:46:10

Tylko że my nie mamy skórzanych foteli, a i otoczenie trochę bardziej zadbane :]. Ładne ogólnie :). Nawet bardzo :P.

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-01-15 21:42:48

Ciekawostka:

Widzieliście już pewnie logo Q4? Jego autorem jest Julien VANHOENACKER - logo powstało w roku 2001 (!) Jest on także współautorem pewnego filmu...:

[img]www.omind.net/indigen/data/goodies_th_01.jpg[/img]

indigen.free.fr/

  • ja się prawie posikałem za pierwszym razem...

Zapraszam do odwiedzenia strony autora - naprawdę warto
www.omind.net/
link do galeriihttp://www.omind.net/data/still.htm

NOT MY PRESIDENT !

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-01-15 21:58:04

a ble :x (2nd obrazek) - next na zachete dawaj cos co zacheci kazdego :p ogolnie arty to nice - realistyczne, ladne.
lol avatar :p kompilacja

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-01-15 23:11:42

Ughmmm.... usunąłem co nieco z poprzedniego posta

Szakala - przepraszam jeśli uraziłem kobiecą wrażliwość[1]

NOT MY PRESIDENT !

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-01-16 00:36:05

Chodzi o to, ze facetow zapewne takie cos przyciagnie odrazu - kobiety raczej nie. Co jak co 99% sceny map w polsce to faceci?

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-01-16 01:01:25

odpowiem bardziej filozoficznie - myślę że może nie 99 ale 80% grafików 3d to faceci...

osobiście nieznam żadnej kobiety poza Tobą ofcourse siedzącej w qwaku - i uważam że to dziwne że jest ich tak mało (kobiet)

NOT MY PRESIDENT !

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-01-16 01:07:17

Heh, ja tam na scenie pare osob znam, pare kobiet - ale aby ktoras cos przy np. takich mapach... to nie... A why? I dunno, tak samo jak nie rozumiem podejscia ze q3 to meska gra... :p

Nice liczba postow 333 ;)