Nie chciałbym się wymądrzać, ale skoro wlepiłeś screena to...:
>tło: - enviroment > background > wybierasz mapkę, otwierasz edytor materiałow, wybierasz któreś pole, klikasz Get material (niebieska kulka z czarna strzałką) otwiera ci się okno Material/Map Browser, Browse From: Scene i tu znajdziesz swoją mapkę tła, klikasz ją i mapka przeskakuje do okna materiału zastępując typową kulkę. Po co? Możesz tu zmienić sposób oblepienia ekranu (Environ - Screen, Spherical itd) możesz ją powtórzyć w pionie i poziomie (Tiling) na dole w Output możesz zmienić jej jasność i odcień (dobre co? nie trzeba jej modyfikować w PH) no i wreszcie: Cropping/Placement - zaznaczasz Apply, klikasz View Image i tu pozbędziesz się tej nieprzyjemnej deformacji tła jaką widać na twoim renderze. Przy Mapping>Screen mapka tła zawsze dopasuje się do rozmiarów pliku wyjściowego, Croppingiem można to zniwelować. Najlepsze rezultaty osiąga sie stosując... sky-box ;D! robisz sobie duuuży sześcian, rozbijasz na ścianki i każdą ściankę mapujesz mapką z TerraGenu których pełno w necie. Twoja scenka powinna być oczywiście w środku tego niby nieba (światła też)
Po co? Tło będzie się naturalnie poruszać wraz z ruchami kamery (do animacji)
Na śmigłowiec wrzuciłeś jakieś odbicie prawda? No to jak sobie zrobisz sky-boxa w maxie (ze zwykłym tłem też spróbuj!) to otwórz materiał karoserii tej lataczki, Maps > Reflection i kliknij None (lub co tam teraz masz) Otworzy ci się Matrial/MapBrowser, klikasz New i wybierasz Reytrace... To jedna z lepszych sztuczek w maxie bo Raytrace wogóle jest rodzajem materiału (bardzo skomplikowanym i długo się renderującym) a w ten sposób wykorzystasz tylko jedną jego właściwość - prawdziwe odbicia! Klikasz Raytrace które wskakuje do Reflection, z Trace Mode wybierasz Reflection i czarną zagiętą strzałką wychodzisz do góry... zmniejsz odbicie do jakiś 20% bo przy 100 śmigłowiec będzie cały \"wychromowany\" Jak tu jesteśmy to pozmniejszaj też nasycenie wszytkich kolorów materiałow w scenie - będzie naturalniej.
Dobra, dalej... jak już naprodukowałeś tyle trawy na podłodze to nadaj trochę głębi temu obrazkowi:
Enviroment > Effects > Add > wybirz Fog; w Fog Parameters włacz Expotential i ustaw Far na 20%, wyjdź... Wscenie zaznacz kamerę, z prawej na górze Modify > Enviroment Ranges klikasz Show, pokarzą ci się dwie beżowe linie, no i teraz twoja mgła będzie 0% na jasnobeżowej i 20%(lub tyle ile dałeś) na ciemnobeżowej
suwakami ustaw początek i koniec działania mgły. Poeksperymentuj z kolorem i natężeniem - lepsze efekty przy subtelnych zabiegach...
Zrenderuj mi to najdalej do jutra jak już się tyle napisałem!!!!
[10]
Dzięki za linka do tych pluginów - zaraz je obadam...