Echh pysk nieco mi nie wyszedl no ale trudno jest namalować go w psie myszką :]
Siatka mylse ze jest w miare poprawna no a reszte tego pana moze zrobie kiedys w przyszlosci :D
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
Echh pysk nieco mi nie wyszedl no ale trudno jest namalować go w psie myszką :]
Siatka mylse ze jest w miare poprawna no a reszte tego pana moze zrobie kiedys w przyszlosci :D
Teksturka jest niezła, ale nad modelem to mozesz jeszcze popracować:
Ogólnie bryła jest spoko, ale w siatce jest troche chaosu, w niektórych miejscach jest za duzo poly, które nic nie dają, można znacznie uprościc. Staraj się, żeby wszystkie krawędzie były możliwie jak najbardziej zgodne z faktyczną anatomią ludzkiej twarzy, ukladem mięśni, itp. Zajrzyj tutaj. Popraw też mapowanie textury, bo troche się rozciąga, np. porównaj odległość od oka do ucha na modelu i na teksturze.
Btw. bardzo porządna siatka twarzy
Nie mam necika na kompie na ktorym "pracuje" wiec nie mam na co patrzec by nie zwalić.
Z rad skorzystam na pewno :]
dzienks.
No ładne rzeczy - Necro - advanced user...[](//htmlarea/images/smiles/3.gif)
Kawał dobrej roboty.
Uwagi:
jak zauważyl Alchemik - poly nie lubi trójkątów, głównie przez zawiłości z meshsmoth i smoth - jak możesz zawsze dawaj kwadraty (czyli dwa face’y) choćby miały być naprawdę malutkie - większość niechcianych krawędzi usuniesz przez remove (ale nie klawiszem "del") i przez retriangulację.
część z tego co jest na texturze mogła by się znaleźć w modelu i to bez dodatkowych scianek, np dwie zmarchy od nosa w kierunku ust i bardziej wyraziste usta.
specular map - chyba całkowicie źle - skóra ma raczej jednakowy poziom "połysku" na całej twarzy, pokreśl raczej różnicę oczy-skóra, skóra-włosy, skóra-wargi.
4.Textura - słaba, zwłaszcza zapięta na modelu. Malujesz w PH? DeepPaint - już wspominałem... Spróbuj też zmodyfikować zdjęcie jakiejś twarzy przez liquify w ph. konkretnie tak: robisz dwa zdjęcia (np sobie[](//htmlarea/images/smiles/3.gif) ) z przodu i z boku, w maksie używasz ich do modelowania, w ph łączysz je na zasadzie panoramy i naciągasz przez liquify - i kolejny sekret zdradzony.......
Generalna wskazówka z której sam ciągle korzystam: świadoma obserwcja świata - brzmi pompatycznie ale tak po prostu jest. Jak zaczniesz, szybko zorientujesz się że większość ludzi patrzy i niewiele widzi...
Cze
Edit>
http://www.comet-cartoons.com/toons/3ddocs/headpolymodel/
NOT MY PRESIDENT !
Oświadczem, że wszelkie za wszelkie ewentualne zarzuty tyczące się niewielkich piersi, dziecięcej twarzy itp. itd. odpowiada autor konceptu tej postaci, ktorym nie jestem :p
Swoją drogą, moze to i lepiej gdyż moje koncepty są przewaznie za bardzo skrzywione...niepokojące...nielegalne...wspaniałe :>
mam pytanie:D
co mam zrobic aby przy renderowaniu obiekt rzucal cien? najprostrza scena: dwa boxy- podloga i szescian, omni light i renderuje. Szescian nie rzuca zadnego cienia na podloge:< urzywam mental raya.
edit. OK juz wiem, w opcjach swiatla mialem odznaczone shadow:>
Prawdopodobnie MlikShape?
Open Your eyes, open Your mind - proud like a god don't pretend to be blind. Trapped in yourself, break out instead, beat the machine that works in Your head
dziex, exporter niby mi wygrywa natomiast imoprtera( bardziej na nim mi zalezy) nie. Mam rozumiec ze do katalogu plugins nalezy wrzucic? Maxa mam 8 :<</p>
Importer to skrypt i wrzucasz go do /scripts. Wejdź w Utilities(młotek), wybierz MAXscritp i tam pokombinuj. Może być na liście Utilities, jak nie to weź Run Script.
otwieram run scriptem i nic sie nie dzieje. W imporcie nie mam mozliwosci wybrania plikow md3:<</p>
eh sorki ze musiales az tak to tlumaczyc ale nie zorientowalem sie o co chodzi z ’mlotkiem’, w maxie 8 jest inna ikonka:> W kazdym razie wielkie dzieki, wszystko dziala:>
No i po miesiacu nauki pierwszy model:> Rewelacji nie ma sie co spodziewac:>
Nawet nieźle. Tylko troszkę kanciasta ta łapa :)
Open Your eyes, open Your mind - proud like a god don't pretend to be blind. Trapped in yourself, break out instead, beat the machine that works in Your head
Elegancko =] Właściwie nic do zarzucenia.
Dłoń jest dobra do modelowania, bo zawsze referencje są ’pod ręką’ :p
eh alchemik nieprzesadzaj ze nic do zarzucenia:p Faktycznie koscista troche ta reka, pozatym najmniejszy palec za dlugi wyszedl. Ale co tam to dopiero pierwszy moj model:>
A teraz troche z innej beczki. jak zrobic teksture?Chodzi mi o taka jakie sa do modeli w grze, tj. rozciagniecie siatki modelu na 2d i malowanie. Proces malowania to juz inny problem jakos bym tam sobie poradzil, no ale problem w tym jak to zrobic? Podobno cos z unwrap uvw?
btw. alchemik widzialem tutorial z ktorego robiles ta dziewczynke, troche sobie go uprosciles:P Ale i tak fajnie to wyglada, jak narazie ponad moje mozliwosci:>
takie troche speed. Caly czas sie ucze (i nabijam posty:p) :>
edit. aha, jakby ktos nie wiedzial to jest skrzynia:>
Reka jest calkiem niezla . Troche za kanciasta jak juz ktos napisal i wciecia miedzy kostkami (nie wiem jak sie poprawnie anatomicznie nazywaja ale chodzi mnie o te wystajace za palcami :P ) zbyt dalekie i ostre.
W skrzyni sa same boxy - malo w niej modelowania i sporo kopiowania :)
btw. zapraszam na forum ms 3ds max :P