ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

3ds - MAX

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-08-15 13:09:41

Echh pysk nieco mi nie wyszedl no ale trudno jest namalować go w psie myszką :]
Siatka mylse ze jest w miare poprawna no a reszte tego pana moze zrobie kiedys w przyszlosci :D

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-08-15 20:52:42

Teksturka jest niezła, ale nad modelem to mozesz jeszcze popracować:


Ogólnie bryła jest spoko, ale w siatce jest troche chaosu, w niektórych miejscach jest za duzo poly, które nic nie dają, można znacznie uprościc. Staraj się, żeby wszystkie krawędzie były możliwie jak najbardziej zgodne z faktyczną anatomią ludzkiej twarzy, ukladem mięśni, itp. Zajrzyj tutaj. Popraw też mapowanie textury, bo troche się rozciąga, np. porównaj odległość od oka do ucha na modelu i na teksturze.
Btw. bardzo porządna siatka twarzy

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-08-16 11:21:52

Nie mam necika na kompie na ktorym "pracuje" wiec nie mam na co patrzec by nie zwalić.
Z rad skorzystam na pewno :]
dzienks.

EseL

Od: 2003-11-13

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-16 18:53:21

No ładne rzeczy - Necro - advanced user...[](//htmlarea/images/smiles/3.gif)

Kawał dobrej roboty.

Uwagi:

  1. jak zauważyl Alchemik - poly nie lubi trójkątów,  głównie przez zawiłości z meshsmoth i smoth - jak możesz zawsze dawaj kwadraty (czyli dwa face’y) choćby miały być naprawdę malutkie - większość niechcianych krawędzi usuniesz przez remove (ale nie klawiszem "del") i przez retriangulację.

  2. część z tego co jest na texturze mogła by się znaleźć w modelu i to bez dodatkowych scianek, np dwie zmarchy od nosa w kierunku ust i bardziej wyraziste usta.

  3. specular map - chyba całkowicie źle - skóra ma raczej jednakowy poziom "połysku" na całej twarzy, pokreśl raczej różnicę oczy-skóra, skóra-włosy, skóra-wargi.

4.Textura - słaba, zwłaszcza zapięta na modelu. Malujesz w PH? DeepPaint - już wspominałem... Spróbuj też zmodyfikować zdjęcie jakiejś twarzy przez liquify w ph. konkretnie tak: robisz dwa zdjęcia (np sobie[](//htmlarea/images/smiles/3.gif) ) z przodu i z boku, w maksie używasz ich do modelowania, w ph łączysz je na zasadzie panoramy i naciągasz przez liquify - i kolejny sekret zdradzony.......

Generalna wskazówka z której sam ciągle korzystam: świadoma obserwcja świata - brzmi pompatycznie ale tak po prostu jest. Jak zaczniesz, szybko zorientujesz się że większość ludzi patrzy i niewiele widzi...
Cze

Edit>
http://www.comet-cartoons.com/toons/3ddocs/headpolymodel/
tutorial

NOT MY PRESIDENT !

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-08-17 21:43:28

Dziś zrobiłem troche ubranka:


Kawał siatexu:

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-10-17 11:19:04

Taki projekcik underkonstrakszyn :D

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-11-14 12:02:29


Oświadczem, że wszelkie za wszelkie ewentualne zarzuty tyczące się niewielkich piersi, dziecięcej twarzy itp. itd. odpowiada autor konceptu tej postaci, ktorym nie jestem :p
Swoją drogą, moze to i lepiej gdyż moje koncepty są przewaznie za bardzo skrzywione...niepokojące...nielegalne...wspaniałe :>

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-11-20 14:42:30

Low poly model malego młyna

Mesh Totals:

Verts: 654
Faces: 528
>
> Free Image Hosting at www.ImageShack.us
> Free Image Hosting at www.ImageShack.us
>

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2005-12-06 14:02:00

Faceow 1210 czyli nie co za duzo :D

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2006-01-22 14:39:01

mam pytanie:D

co mam zrobic aby przy renderowaniu obiekt rzucal cien? najprostrza scena: dwa boxy- podloga i szescian, omni light i renderuje. Szescian nie rzuca zadnego cienia na podloge:< urzywam mental raya.

edit. OK juz wiem, w opcjach swiatla mialem odznaczone shadow:>

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2006-03-03 12:18:21

jest jakis konwerter md3 na max i na odwrot?

Capricorn

Od: 2005-10-09

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2006-03-03 14:32:43

Prawdopodobnie MlikShape?

Open Your eyes, open Your mind - proud like a god don't pretend to be blind. Trapped in yourself, break out instead, beat the machine that works in Your head

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2006-03-03 14:45:36

klikaju po mazgach!
Pod maxa 6, na wyższych też powinno działać.

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2006-03-05 00:30:16

dziex, exporter niby mi wygrywa natomiast imoprtera( bardziej na nim mi zalezy) nie. Mam rozumiec ze do katalogu plugins nalezy wrzucic? Maxa mam 8 :<</p>

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2006-03-05 17:57:21

Importer to skrypt i wrzucasz go do /scripts. Wejdź w Utilities(młotek), wybierz MAXscritp i tam pokombinuj. Może być na liście Utilities, jak nie to weź Run Script.

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2006-03-07 16:11:41

otwieram run scriptem i nic sie nie dzieje. W imporcie nie mam mozliwosci wybrania plikow md3:<</p>

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2006-03-07 20:31:02

W import nie będzie. Powinien pojawić się Utilities.

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2006-03-07 21:12:03

eh sorki ze musiales az tak to tlumaczyc ale nie zorientowalem sie o co chodzi z ’mlotkiem’, w maxie 8 jest inna ikonka:> W kazdym razie wielkie dzieki, wszystko dziala:>

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2006-03-17 21:34:41

No i po miesiacu nauki pierwszy model:> Rewelacji nie ma sie co spodziewac:>

Capricorn

Od: 2005-10-09

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2006-03-17 22:39:13

Nawet nieźle. Tylko troszkę kanciasta ta łapa :)

Open Your eyes, open Your mind - proud like a god don't pretend to be blind. Trapped in yourself, break out instead, beat the machine that works in Your head

Alchemik

Od: 2003-10-27

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2006-03-17 22:39:47

Elegancko =] Właściwie nic do zarzucenia.
Dłoń jest dobra do modelowania, bo zawsze referencje są ’pod ręką’ :p

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2006-03-18 14:28:32

eh alchemik nieprzesadzaj ze nic do zarzucenia:p Faktycznie koscista troche ta reka, pozatym najmniejszy palec za dlugi wyszedl. Ale co tam to dopiero pierwszy moj model:>
A teraz troche z innej beczki. jak zrobic teksture?Chodzi mi o taka jakie sa do modeli w grze, tj. rozciagniecie siatki modelu na 2d i malowanie. Proces malowania to juz inny problem jakos bym tam sobie poradzil, no ale problem w tym jak to zrobic? Podobno cos z unwrap uvw?

btw. alchemik widzialem tutorial z ktorego robiles ta dziewczynke, troche sobie go uprosciles:P Ale i tak fajnie to wyglada, jak narazie ponad moje mozliwosci:>

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2006-03-18 23:41:13

takie troche speed. Caly czas sie ucze (i nabijam posty:p) :>

edit. aha, jakby ktos nie wiedzial to jest skrzynia:>

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2006-05-08 10:06:52

Reka jest calkiem niezla . Troche za kanciasta jak juz ktos napisal i wciecia miedzy kostkami (nie wiem jak sie poprawnie anatomicznie nazywaja ale chodzi mnie o te wystajace za palcami :P ) zbyt dalekie i ostre.

W skrzyni sa same boxy - malo w niej modelowania i sporo kopiowania :)

btw. zapraszam na forum ms 3ds max :P

T4m8urYn0

Gravatar

Od: 2002-11-24

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2006-05-20 17:01:51

pracowalem jakis czas temu nad bajkowa scena. Oto co dotychczasowo zrobilem:)

a tu osobna praca - skrzynia. stara ale przynajmniej lepsza od poprzedniej;q