ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Ciekawe #15

samolot

Od: 2003-09-06

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2014-07-23 15:02:23

przecież jego gra to od zawsze jedna wielka beka :)

H1ghlander

Gravatar

Od: 2013-10-21

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2014-07-23 17:59:09

Ja tez chce wymieniac kompa, ale jednak chce celowac w najmocniejsze i5 4690. ok 100-150 zl wiecej.

Ostatnio sporo glosow slyszalem by nie brac Radeona, co prawda dawno temu mialem radzia, ale szukalbym GF. Do zestawow nie mam zaufania do takich zestawow i pewnie bym googlowal kazda część ;]
O plycie bym duzo naczytal, sporo sie sklada chyba teraz na AsRocku.

Zasilacz bym bral beQuiet, ktory mam teraz niz Corsaira ;]

Na nowa platforme to chyba nie ma co czekac.

ogolnie dawno sprzetu nie zmienialem i nie jestem na czasie ;]

Cwirkov

Gravatar

Od: 2009-08-23

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2014-07-24 11:00:06

@H1ghlander: AsRock nie jest zly. Napewno nie bierz MSI, blagam Cie. Asus lub Gigabyte. Chlodzenie na CPU najlepiej dedykowane, cos nie drogiego np Zalman Performa. Tez nie lubie ATi i tez absolutnie nie MSI. Wysylam na reklamacje nawet polroczne plyty, most leci w co piatej, slabe chlodzenie chipsetu, strasznie nie stabilne te plyty. Bude wez duza przewiewna

chr0m.

Od: 2004-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2014-08-15 13:50:24

Normalnie nie mogę po 5 latach przy próbie powrotu do ql udało mi się zalogować na konto..... SZOK!0_o

facebook.com/damnDT <-taki żywy strafejumping :D

lObuz

Od: 2007-05-10

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2014-08-16 01:42:33

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2014-08-19 18:36:07

@lObuz: niezła wiocha

Chyba zabieram się za zakup nowego sprzętu, kartę graficzną, obudowę, zasilacz i chłodzenie zostawiam z aktualnego sprzętu, a dokupić zamierzam takie coś:
www.morele.net/inventory/info/HVOyLc/

Jakieś sugestie?

Max3R

Od: 2014-08-14

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2014-08-19 20:52:25

@lObuz: Na polskich serwerach w bf3 też ruskich wyrzucamy :D Sankcje internetowe poszły :)

H1ghlander

Gravatar

Od: 2013-10-21

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2014-08-20 13:49:22

@up.
Głupota. Ktokolwiek z takich powodów wywala innych graczy to bzdura, niezależnie z jakiej strony. Bo co ma szary człek do takich rzeczy? Nic. A na rosyjskich serwerach i tak bym nie gral przez ping i bf3 smierdzi.

Kochane UE za to pizga towary do Rosji przez Szwajcarie, a Polacy już na rosyjski rynek nie wróca bo wykorzystali to Chińczycy.

@aiken, szarpnij się na i5 4690

szeryf

Od: 2010-05-15

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2014-08-20 15:58:08

@aiken: Od jakiegoś czasu jestem na bakier ze sprzętem, ale goodramy powinny stykać no i nie wiem czy lepszym wyborem dysku SSD nie byłby czasem Crucial. Może inni będą bardziej w temacie i doradzą lepiej

Cwirkov

Gravatar

Od: 2009-08-23

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2014-08-20 17:42:09

@aiken: Bardzo dobra konfiguracja. Przed isntalacja systemu upewnij sie w biosie, ze jest wlaczone AHCI przy konfiguracji dyskow. Bardzo wazne, wlasciwie najwazniejsze. Nie na wszystkich nowych plytach jest to domyslnie wlaczone.

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2014-08-20 18:52:00

Dzięki chłopaki za wskazówki, sprawdzę jeszcze takie opcje.

Pamiętam, że mogą być jaja z tym AHCI. Obecny system instalowałem w trybie IDE i jak zostawiłem kiedyś kompa koledze to coś przekombinował, że ustawienia w BIOSie się zresetowały i po zmianie na AHCI system nie wstawał. Przestraszył się i chciał mi przeinstalować system. Tak się składa że na Linuxa, czym pewnie zrobiłby mi pranie całego dysku i wszystko bym potracił. Na szczęście się wstrzymał, a po powrocie zmieniłem to ustawienie i kamień spadł mu z serca :).

Na Goodrama zmieniłbym o tyle, żeby wspierać polski przemysł. Do procka raczej nie będę dokładać, bo i tak zestaw mi już przekroczył 2000zł.

Okazało się, że to chłodzenie co mam teraz nie podchodzi pod LGA1150 tylko LGA1155, więc jeszcze to muszę dołożyć chyba, że przy tym 3.3GHz boxowy da radę? Kręcić nie zamierzam, kwestia tego czy jest cichy, ewentualnie zobaczyć w praniu jak to chodzi i najwyżej wymienić później gdyby za dużo stopni było na rdzeniu.

Pytanie dodatkowe: da się śmigać na Windows 7 Torrent Edition czy raczej pokusić się o oryginał? Do tej pory siedziałem na XP, ale już czas pójść do przodu te 2 kroki :).

H1ghlander

Gravatar

Od: 2013-10-21

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2014-08-20 20:56:49
Komentarz usunięty

H1ghlander

Gravatar

Od: 2013-10-21

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2014-08-20 21:04:35

Kuzwa mac, skasowalem zamiast edytowac...

  • Procesor moze faktycznie lepiej 4590... 4690K tylko troszke mocniejszy i nieco lepszy do podkrecania
  • pamieci imo nie ma specjalnego znaczenia
  • Twardziel - Ponoć WD wersja Red ma słabą korekcje bledow. Jesli chcesz cos bardziej niezawodnego to Hitachi. Spotkalem sie tez opinia, ze nie powinno sie kupowac dysku powyzej 1TB bo są awaryjne... ale nie wiem sam. No i Red niby takie super, ale nie daja dluzszej gwary. Przy Black masz 3 lata bodajze.
  • SSD, zmienilbym na Cruciala 240 GB. W sumie potrzebny Ci taki duzy SSD?
  • Płyta, lepiej ASRock Z97 Pro4 , cena niemal taka sama, ale masz wiecej portó usb
  • OS. Microszit przebąkuje cos o Windows 9, moze warto poczekac

Cwirkov

Gravatar

Od: 2009-08-23

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2014-08-21 00:19:32

@aiken: AHCI WŁĄCZ. Jesli miales sys postawiony na IDE, to nie dziala Ci NCQ w dysku i transfery liczy most i masz wszystko przez UDMA6. AHCI wlaczone przed instalacja. Jesli ktos postawil sys na IDE, nie trzeba formatowac, wystarczy podlozyc sterownik. WD Black sa 7200 RMP i wlasnie te sie sypia, przynajmniej te co sprzedalosmy my. Jak bedziesz mial SSD, HDD nie musi byc 7200. Nie zamienialbym Kingstona na Cruciala i Gigabyte bron boze na Asrock

Xsi

Od: 2003-05-13

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2014-08-21 11:15:04

Wystarczy mala zmiana w rejestrze aby system instalowany na IDE wstał na AHCI. forums.guru3d.com/showthread.php?t=313676 Po reboocie system sam zainstaluje strownik. Testowane kilkukrotnie

Olej Goodshitramy i bierz te Kingstony, mam takie 4 kości od 2 lat i zero problemów. Chłodzenie z 1155 powinno pasować do 1150 na 99% a jak nie to pewnie mozna kupic przejsciowke.

vfj

Od: 2012-12-25

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2014-08-21 11:26:26

@chr0m.: ? Ja się raptem chwilę nie logowałem i już mi konto usunęli.

Cwirkov

Gravatar

Od: 2009-08-23

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2014-08-21 18:56:52

@Xsi: dokladnie

lObuz

Od: 2007-05-10

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2014-08-21 22:54:33

Na Windows 7 Torrent Edition nawet win update działa. Więc żadnych barier. Jak chcesz nowy to poczekałbym na Win9 bo chyba ma się do końca roku pojawić jeśli mi się coś nie pomyliło.

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2014-08-21 23:52:09

@lObuz: dzięx, to właśnie miałem nadzieję usłyszeć :)

H1ghlander

Gravatar

Od: 2013-10-21

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2014-08-22 08:56:35

@Cwirkov, widze pros. Ja swoja wiedze bazuje glownie na testach itp. Widac, ze "życie" / praktyka pokazuje co innego.

@aiken, a jaka obudowę i zasilacz do tego bierzesz?

A to przy okazji ja zapytam. Mam:
Manufacturer: Gigabyte GA-MA770T-UD3P PCI-E (AM3)
Processor: AMD Phenom II X2 550 Black Edition @3300
Memory: Kingston 4x2GB DDR3-1333 Dual Chanel, CL-9-9-9-20 (1.5V) (chyba)
Hard Drive: Samsung HD642JJ 640 GB
Video Card: GeForce 460GTX
Obudowa: Nie pamiętam, jakas Cooler Master
Power supply: Be quiet! Pure Power L8 530W albo mocniejszy)

Czy jakbym wpierdzielił płyte i proca co wybrał aiken, to by zabanglało? Pewnie wypadało by wymienić pamięci?
Nie wiem też czy obudowy nie musiałbym zmienić. Coś godnego polecenia?
(Ofc, później chciałbym powymieniać dyski)

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2014-08-22 11:57:50

@H1ghlander: obudowę mam jakaś w miarę bez udziwnień Spire (jeden wentylator z tyłu wydmuchujący powietrze). Zasilacz mam Corsair 550W albo 520W.

Dlaczego musiałbyś wymieniać obudowę? Masz jakąś miniATX? Jeśli nie to każda płyta główna powinna się zmieścić, od tego jest standard ATX, chyba że się boisz że będzie mało przewiewna. Z pamięciami nie wiem jak to dokładnie jest, ale Twoje są na mniejsze taktowanie magistrali. Pytanie czy nie pociągnie to za sobą zmniejszenie taktowania procka. Teraz nie jestem na bierząco z technologią, ale kiedyś to było powiązane i trzeba było to dopasować, a mnożnikiem uzyskać moc procka. Wiem, że ten proc co biorę ma zablokowany mnożnik i nie da się kręcić, ani też z pamięciami pokombinować w takim wypadku. Musisz pogooglować chyba, że Cwirek Ci odpowie. Ewentualna ewentualność to podkręcić pamięć, ale to jest ryzykowne i nawet jak się uda to może się skończyć BSODami na prawo i lewo. Amirite?

Edit: chociaż z drugiej strony coś mi się kojarzy z w moim obecnym kompie zmieniałem to taktowanie, nie wiem czy powyżej specyfikacji, czy tylko dociągałem do jej maxa bo defaultowo było mniej. Komp działał dobrze w każdym bądź razie.

H1ghlander

Gravatar

Od: 2013-10-21

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2014-08-22 14:12:41

Może się bez sensu boje, że po prostu jakiś dzyngiel będzie gdzies wystawal... albo wentylator od proca zawadzał czy cos...
Niby te nowe plyty sa mniejsze to na logike powinno być ok ;) rozstaw śrub do przykręcenia chyba jest taki sam ? :P

Moje doświadczenie z pamięciami było czasem takie, ze jak chciałem przelozyc z plyty do plyty to nie banglały :P ale już nie pamiętam czemu. Zapamietalem zasade, ze jak się zmienia plyte to pamięci teoretycznie tez powinno się wymienić. Ktos mi kiedyś cos takiego powiedział i może powtarzam jak mantre.

Ja jeśli już to jednak brałbym 4690K, wole odblokowany mnożnik.

szeryf

Od: 2010-05-15

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2014-08-22 16:01:55

Wydaje mi się, że pamięć będzie pasować, to procesory AMD mają jakąś dziwne wymagania co do ramu. Intel na standardowych kościach DDR3 powinien działać bez problemu (*Cwirkov wezwany do tablicy :-)* )Z tego co czytałem jakieś 2 lata temu procesory AMD grzeją się bardziej od Intela i to one wymagają lepszego chłodzenia. Ja mam i5 3470 z boksowym wentylatorem i nawet w upałach nie zauważyłem bo coś się z nim działo. Wprawdzie nie podkręcam, ale dzięki konsolom pecety nie wymagają tak częstego wymieniania sprzętu ;) Dlatego nie wiem czy jest sens kupować procesor z odblokowanym mnożnikiem.
Standardy to standardy - układ ATX wymaga zachowania pewnych norm - konflikty mogą się rodzić przy zmianie procesora, wiadomo, inny socket, wymagania co do pamięci, ale fizyczne zamocowanie sprzętu w obudowie to plug and play.

@aiken teraz przy kręceniu procesorów trzeba zaglądać do jakichś tabel. Skomplikowało się to trochę ;-)

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2014-08-22 17:04:36

A co jest w tych tabelach? Dawniej pamiętam, że trzeba było trochę eksperymentować, zwłaszcza jak nie było internetu pod ręką. Zwiększałeś częstotliwość zegara i mnożnik, hmm nie działa... a no to mu jeszcze napięcie +0,2V i zaczęło działać :D.

@H1ghlander: możesz śmiało atakować z tą obudową, równie dobrze mógłbyś jakąś nową kupić co się coś nie zmieści a na starej tak. Poza tym to najwyżej następnego dnia do sklepu polecisz, ale na 95% nie będzie to konieczne.

Z tymi pamięciami to może być tylko względy wydajności, bo wszystkie DDR3 kości na pewno wejdą w sloty. Moje nie pamiętam jakie mają taktowanie, ale nie będę nawet sprawdzać, bo po 7 latach to już kilkukrotnie skoczyło do przodu.

Pytanko kolejne: zamawiać od razu kieszonkę do SSD żeby go zmieścić do obudowy (3.5" sloty mam tylko) i kabelek żeby podłączyć. Morele sugerowało kabelek jako obowiązkowy dodatek. Nie będzie tego z płytą główną?

Cwirkov

Gravatar

Od: 2009-08-23

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2014-08-22 18:13:52

@H1ghlander: Nieno, po prostu pracuje od wielu lat w serwisie komputerowym, to pisze co wiem z doswiadczenia :) dyski Hitachi o ktorch pisales, to stare dyski IBM Deskstar, dyski z lat 2001 - 2003 zepsuly sie DOSLOWNIE wszystkie jakie sprzedalismy, lacznie z 40 GB ktory mialem prywatnie. Jesli chodzi o AMD, to ja tego nie polecam. Nie lubie, Grzeja sie, phenomy na boxowych chlodzeniach wyja okropnie, jak nie zalozysz jakiejs performy, to nie da sie wysiedziec. W podstawce AM2 nagminnie leci jeden z rdzeni, nagrzewa sie bardziej niz drugi. Ludzie przynosza kompa, ze zasilacz do wymiany, bo komp sie wylacza. A to procek lezy, co 10 ty do zmiany, przy pelnym obc, 1 rdzen ma 50 stopni, drugi 90 i komp sie wylacza. I ludzie sa w d..... bo nie ma tego nowego, jedynie z 2 reki. Nie mowiac juz, ze AHCI od AMD przy Intelu moze czyscic buty. Z prockiem Intela nie bylo problemu doslownie z ZADNYM. Nawet jak jest nie zapiety jeden zaczep, i radiator nie dolega, to poprawiasz mocowanie i komp chodzi dalej. Intel drogi, ale niezniszczalny.