ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Dalekie skoki

naoim

Gravatar

Od: 2005-08-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-08 21:37:33

Jestem początkujący i mam takie pytanie. Oglądałem filmiki jak kolesie tak daleko skaczą. I znalazłem również artykuł o trickjumpingu na www.q3arena.gry.imro.pl/?id=18&akcja=r&ida=92&kat=1.

Jednakże nadal nie rozumiem jak to się robi?? Co to znaczy "przeciągnięcie"?? Nie kumam pomóżcie :( Już nie chodzi o takie trudne skoki na q3dm6, ale żeby już coś wychodziło.

Pozdrawiam.

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-08 21:49:45

Proponuje sciagnac demko ze strony www.q3arena.gry.imro.pl lub www.cyberfight.org (dzial dema/demos) i zobaczyc poprostu jak wyglada to w praktyce. Lepiej raz zobaczyc niz 100 razy uslyszec itd.

Lena

Od: 2004-01-13

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2005-08-08 21:55:42

hmmm ja powiem tylko tyle - technika skoków to nie wszystko, dalekie skoki zależą również od ilości fps w grze, jeśli masz za mało, to tu i ówdzie nie doskoczysz [](//htmlarea/images/smiles/7.gif)

...let something in, or throw something out...
you left the door open wide....

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-08 22:07:46

com_maxfps 120/125, a jak grasz na lanie i stawiasz serwer to 126

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-08 22:24:14

procek powyżej 1,2 ghz i powyżej 128mb ram wymagane
Wiem, że to śmieszne, ale ostatnio do mnie podbił koleś, który chciał żebym mu pomógł osiągnąć 125 fps a po pół godzinie negocjacji okazało się, że po prostu miał procek 600 :D

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-08 22:39:46

A po co ci do trickjumpingu stale 125 fps - jak mozesz uzyskac cos w stylu symulacji tej liczby fps... Masz naprawde 60 a quake3 dziala ci jak na 125...

Dziala to tylko offline - ale... do nauki gra offline jest wystarczajaca.
Ustaw sobie /sv_fps 125, g_synchronousclients 1 (nie bedzie zacinac jak bedziesz gral offline), com_maxfps 125 (Albo zamiast tych trzech komend - pmove_fixed 1).
Teraz skakanie powinno byc o wiele latwiejsze. I wcale nie jest niezbedny komputer, na ktorym bedziesz mial non stop 125 na liczniku.

Przechodzac do ogolnego skakania... Ten artykul jest troszke przestarzaly... Ale na przykladzie tego skoku po raila - (to nie jest trudny skok, to jest jeden z prostszych... ).
Ustaw sie na przeciwnej krawedzi mostka... Tak, abys po swojej prawej/lewej stronie mial platforme z railem.
Lookaj na demko LINK.
Pierwszy skok - idziesz kawalek prosto, w pewnym momencie dociskasz kierunek strafy w strone, w ktora chcesz skoczyc - w tym samym momencie wykonujesz ruch myszka - w te sama strone... Skok jak bedziesz na wprost raila... Caly czas trzymasz forward + strafe w strone broni... Doskakujesz do drugiej krawedzi mostka - nie zmieniaj kierunku strafy, nie jest konieczne - poprostu skocz i jeszcze bardziej nakieruj myszke zgodnie z kierunkiem trzymanej strafy...
Ciezko to mzoe wyglada jak czytasz ten opis - ale zlookaj demko - powinno ci troche rozjasnic...
Po za tym - ustaw te wyzej podane komendy - i skacz, skacz - nie zalamuj sie trudnosciami - poczatki zawsze bywaja ciezkie. hf, gl.

naoim

Gravatar

Od: 2005-08-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-08 22:45:28

Wielkie dzięki za podpowiedzi. Jak mam ten licznik tomam czały czas tak 142 FPS to chyba dobrze nie:)?? No nic ide ćwiczyć:)

Pozdrawiam.

naoim

Gravatar

Od: 2005-08-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-09 00:29:01

PTC| SzakaL mam jeszcze pytanie do Ciebie. Jak to jest jak biore stafe w prawo i ruch myszki w prawo to w zasadzie okręce się wokół siebie. Czy jak wyskocze to też muszę trzymać stafe??

Gedi

Od: 2005-06-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-09 01:52:33

Każdy tu wspomina o strafeowaniu, ale ja czytam i czytam, i nadal nie wiem o co chodzi, bo przy ’+strafe’ nie można skręcać. Wciskamy ’_forward’ i...??? Proszę o wyjaśnienie o którą komendę chodzi?

+strafe
+moveleft
+moveright
+left
+right

GediMaster

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-09 02:13:50

>
> PTC| SzakaL mam jeszcze pytanie do Ciebie. Jak to jest jak biore stafe w prawo i ruch myszki w prawo to w zasadzie okręce się wokół siebie. Czy jak wyskocze to też muszę trzymać stafe??
>

Tu jednoczesnie moge odpowiedziec na pytanie Gedi’ego...
Chodzi o zakret wykonany przy uzyciu +moveleft/+moveright.
Jak wyskoczysz - musisz caly czas trzymac te 2 klawisze. Zlookaj demko, i jak grasz na defaultowym cfg (strzalki) - to zbinduj sobie /bind leftarrow +moveleft, /bind rightarrow +moveright.

Nie obracanie sie +right/+left. +strafe to zupelnie co innego - nie stosuje sie tego do prostego trickjumpingu - dopiero przydaje sie w bardziej zaawansowanych rzeczach na defragu.

naoim

Gravatar

Od: 2005-08-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-09 08:01:57

OK myślę że już wiem jak co to wróce tu jeszcze z jakimś pytaniem:D:D:D:D

naoim

Gravatar

Od: 2005-08-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-09 10:20:07

Kurcze nie mogę czały czas mam problemy z pierwszym skokiem tzn stafe + obrót myszki. Można to jakoś prościej wytłumaczyć?? Przejrzałem tyle razy to demo a nadla nie wiem:(

bryan

Od: 2002-07-25

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-09 11:06:05

Co do fps - lepiej ustaw sobie te 125 - na takiej ilosci fizyka jest najodpowiedniejsza.

A co do strafe : kazdy kto sie uczy ma najwieksze problemy z pierwszym , bo kolejne sa juz niejako "mechaniczne". Pierwszy wyglada tak mniej wiecej : Odchylasz sie troche (na pro-q3dm6 po raila nawet do 90st.) od docelowego kierunku lotu i jednoczesnie ze skokiem naprowadzasz celownik mniej wiecej na docelowy kierunek lekkim lukiem (moze byc nawet lekko od dolu. Ale tak jak powiedzieli poprzednicy - najlepiej to idzie po obejrzeniu demek - przysluchaj sie w ktorym momencie gracz wyskakuje i w ktorym rusza mysza.

Powodzenia!

odi profanum vulgus et arceo

Gedi

Od: 2005-06-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-09 11:30:07

A co, jak w moim przypadku skoki mam najdłuższe powyżej 135 fps? Teoria o 125 fps w moim przypadku się ne sprawdza np. nie wskoczę po MH na dm13. Przy 130 fps czasami się uda, ale najlepiej to jak wspomniałem, ’com_maxfps’ na 135-140 to u mnie optymalne rozwiązanie. Chociaż i tak w ogóle nie udaje mi się skoczyć po RG na dm6 :(. Chyba, że ma to związek z PR 1.31, który mam?

Moja konfiguracja (jeśli ma to znaczenie):

PC - Epox 8kta3+, AMD Duron 800, 384 MB SDRAM, ATI Radeon 9550 Extreme 128 MB
Q3 - PR 1.31, OSP 1.03a

GediMaster

bryan

Od: 2002-07-25

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-09 11:34:21

tak , ale na serwerach jest ustawione com_maxfps 125, bo u 99% graczy takie ustawienie jest najodpowiedniejsze , wiec nie ma sensu uczyc sie na wartosciach 143,25 , bo i tak sie tego w praktyce nie zastosuje :)

odi profanum vulgus et arceo

MateoMartinezz

Od: 2002-02-28

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-09 11:37:19

każdy chyba z nas przechodził w bólach pierwsze strafe’y - każdy sam dochodził do swojej metody, bowiem wytłumaczenie jej nie jest takie proste jakby sie wydawało. Polecam najważniejsze zatem motto każdego gracza sieciowego - "practise ... practise ... practise" by Fatal1ty

** I AM A PROUD MEMBER OF POLISH QUAKE COMMUNITY **

** eu.battle.net/d3/pl/profile/Fakeeye-2762/hero/1668267 **

zurek

Od: 2003-09-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-09 12:30:55

Polecam ściągnąć sobie mapki do ćwiczeń. Pak zawiera wszystkie podstawowe skoki. Oprócz tego, przeczytaj artykuł rozza, jest na prawdę dobrze napisany.
Jeszcze jedna uwaga. przy fps’ach ustawionych na 142 skacze się o wiele łatwiej niż na 125. Najlepiej ćwiczyć przy com_maxfps 125 i bez dedicate’a. Jeśli opanujesz strejfy na tych ustawieniach, wchodząc na serwy zobaczysz, że railjump na dm6 to kaszka z mleczkiem. pozdrawiam

Videogames are bad for you? That’s what they said about rock-n-roll.

b.3.

Od: 2003-12-16

Ranga: Shotgun Killer

Dodano dnia: 2005-08-09 12:32:08

[

q3arena.gry.imro.pl/ptc/?id=22&akcja=r&ida=649&kat=1](http://q3arena.gry.imro.pl/ptc/?id=22&akcja=r&ida=649&kat=1) - circle jump (pierwszy skok ;q) pieknie opisany przez Szakalke,
odnosnie 125 FPS i rzeczy z tym zwiazanych, jakos u mnie z reguly, jest 40-60 (jak sie postaram to wyciagne te 125 fps ;Q) i problemow zadnych nie mam ze strafami, najwieksza role odgrywa praktyka pozniej fps, jak sie dobrze opanuje strafe, to fps nie stanowi przeszkody (no nie do konca, bo przy 20 fps to ciezko bylo by cos zdzialac ;P)
komp mi sluzy glownie do sluchania muzyki takze z tad ten ’porywajacy’ FPS

Sentyment się włączył po latach :-)

Lena

Od: 2004-01-13

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2005-08-09 14:18:20

ja teraz tak z ciekawości bardziej poczytałam sobie różne teksty różnych graczy, którzy próbowali to w miarę prosto i jasno wytłumaczyć, ale jakbym miała się z tego uczyć to w życiu bym się nie nauczyła, lepiej jednak oglądać demka i próbować naśladować, bo tłumaczenie tylko zamazuje obraz.... po prostu trzeba to wyczuć - i moment skoku i kiedy wcisnąć strafe i kiedy zaciąć myszą

...let something in, or throw something out...
you left the door open wide....

naoim

Gravatar

Od: 2005-08-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-09 14:19:32

Ja cały czas męczę skoki ale nie wychodzi za bardzo. A co polecacie żeby sobie podszlifować pierwszą faze skoku?? A może mnie ktoś by nauczył:D:D:D:D:D??

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-09 14:31:23

Tylko com_maxfps 125 i sv_fps 125 jest optymalnym rozwiazaniem. Jak masz wiecej, fizyka staje sie coraz bardziej n.. odbiegajaca od standardow.. 125 i nie wiecej - potem dochodza problemy ze skakaniem na serwerze itditd. Najlepiej jak skaczecie na osp - ustawic tylko i wylacznie pmove_fixed, reszta niech bedzie na default...

Co do skoku - ano, demka + practice, practice, practice... Skok po railato jeden z prostszych... Ci co wybrali defrag jako droge gry... Potrafia wiele razy trudniejsze skoki...

Naoim : Practice jeszcze raz, ze tak powiem. Widziales demko? Ustaw sie te okolo 90 stopni od raila, na mostku - kat moze byc wiekszy niz 90stopni - ale lepiej nie kombinuj z mniejszym...
Ok, stoisz, na wprost masz sciane... Idziesz pare krokow prosto - i w jednym momencie robisz w miare plynny ruch mysza w strone mostka - dociskasz strafe w lewo (+moveleft)... Skok jak bedziesz gdzies na wprost.

Lecisz do drugiej krawedzi - jak w momencie wyskoku patrzales na wprost mostka - teraz jeszcze bardziej odchyl mysz w lewo - nie trzymaj caly czas jump!!! - trzymaj za to forward i strafe w lewo (+moveleft). Jak twoj model bedzie sie zblizal do ziemi - jump.

Po jumpie lecisz do raila - delikatnie steruj myszka jeszcze bardziej w lewo - tak aby wleciec na mostek...

I cwicz, cwicz...

Jak chcesz prywatna lekcje... Mozemy tu 217.160.187.148:27960 ++ qsn.jump ]|[ europe ++ - jak serwer bedzie pusty zmieni sie na dm6... Tylko kiedy?

naoim

Gravatar

Od: 2005-08-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-09 14:44:25

Mogę nawet i teraz:)

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-09 14:47:45

Jak bedzie troche mniej ludu na serwerze...
Ew. spinguj sobie 83.26.251.248 (porty 1337/27960) - tylko jak masz neostrade to moze robic jakies problemy ;/

naoim

Gravatar

Od: 2005-08-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-09 14:52:44

OK to zróbmy tak że ja zakładam gre i będe czekał. IP 192.168.1.2.

c-load

Gravatar

Od: 2002-04-24

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-09 15:05:21

z takim ip to powodzenia w czekaniu :D