ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Dalekie skoki

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-09 15:06:49

To podaj swoje prawdziwe ip - to pokazuje tylko, ze masz siec... I raczej nic nie wyniknie z postawienia zewnetrznego serwera - nie jestem z twojej sieci.
Jak masz siec lokalna... Bez czegos co sie nazywa forwardowaniem portow.. Serwera nie postawisz.

Proboj: 83.26.251.248:27961

naoim

Gravatar

Od: 2005-08-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-09 15:10:44

Chce się dołączyć do Ciebie ale wyskakuje awaiting challange...

naoim

Gravatar

Od: 2005-08-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-10 00:11:01

A mam jeszcze jedno pytanie. Czy brakuje mi jakiejś komendy bo przed drugim skokiem prędkość mi dochodzi do 400u i brakuje mi co najmniej podan 100u??

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-10 01:14:27

Robisz cos zle - rekordzisci na vq3 moga zrobic okolo 560 po pierwszym skoku (555 moj rek. ) - ale ta 560 to na granicy farta / skryptu. Normalnie do skoku po raila trzeba jakies 500.. moze 510 - nie ma komendy na to - albo jest... /practice :p Zobacz demka - znasz zasade... Kazdy kiedys zaczynal.. Cwicz, wkoncu wyjdzie.

ramm

Od: 2003-02-21

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-10 01:31:00

Cytat z posta - autor: [Mav3k_pl](%E2%80%99?id=users&details=3846%E2%80%99)
>
> procek powyżej 1,2 ghz i powyżej 128mb ram wymagane
>
> Wiem, że to śmieszne, ale ostatnio do mnie podbił koleś, który chciał żebym mu pomógł osiągnąć 125 fps a po pół godzinie negocjacji okazało się, że po prostu miał procek 600 :D
>
>

pierdolenie o "Szopenie"... mam p3 800 i doskakuje ;) saaaaaaaaaaaaaaga

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-10 01:35:51

gl w ctf’ach 5v5

Gedi

Od: 2005-06-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-10 02:31:55

Nikt nie wyjaśnił mi, dlaczego ja przy com_maxfps "125" sporadycznie wskakuję na półkę w dm13 po MH, ale przy 135 wskakuję zawsze? Jeśli 125 to norma na serwach, to jestem z góry skazany na niepowodzenie :(... . Poza tym przy 800 MHz CPU, to z tego co widzę max. 2v2 (czterech graczy) :(. Nie dalej jak pięć minut temu grałem FFA gdzieś na serwie, póki było na trzech, jakoś szło. Przy czterech nie mogę uchwycić terenu, obraz wpada w drżenie i nic nie widzę. Jednak dobrze jest mieć mocny sprzęt :)!

GediMaster

naoim

Gravatar

Od: 2005-08-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-10 03:08:46

Cytat z posta - autor: [ramm](%E2%80%99?id=users&details=4630%E2%80%99)
>
> Cytat z posta - autor: [Mav3k_pl](%E2%80%99?id=users&details=3846%E2%80%99)
> >
> > procek powyżej 1,2 ghz i powyżej 128mb ram wymagane
> >
> > Wiem, że to śmieszne, ale ostatnio do mnie podbił koleś, który chciał żebym mu pomógł osiągnąć 125 fps a po pół godzinie negocjacji okazało się, że po prostu miał procek 600 :D
> >
> >
>
>
>
>
>
>
>
>
> pierdolenie o "Szopenie"... mam p3 800 i doskakuje ;) saaaaaaaaaaaaaaga
>

Ja mam Athlona 64 2800+, 512 MB DDR, ATI Radeon 9600 Pro, chyba styka nie??:D:D:D:D Ale nadal mam poniżej 500u przy wyskoku:(

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-10 03:08:47

>
> Nikt nie wyjaśnił mi, dlaczego ja przy com_maxfps "125" sporadycznie
>
> wskakuję na półkę w dm13 po MH, ale przy 135 wskakuję zawsze?
>
Powodów może być kilka drogi Łotsonie i spróbujemy po krótce omówić je wszystkie:
1. Nie umiesz

  1. Nie masz stałych 125 fps, tylko Ci skaczą - a może to być z kilku powodów:

    2 a) źle skonfigurowany komp

    2 b) progzy działające w tle (np. spyware albo... sterowniki do klawy, które zawsze muszę wyłączać przed grą bo mi fpsy skaczą :D)

  1. Jeśli łączysz się DO KOLEGI, który zrobił serwer i sam na nim gra, to nie będziesz miał efektu skoków z 125fps nawet jeśli te stałe 125fps masz. Wtedy niech kolega da "cv capfps 1" i wtedy sobie wpiszcie obaj "com_maxfps 126"

  2. Nie umiesz
    :DD

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-10 03:22:48

>
> 3. Jeśli łączysz się DO KOLEGI, który zrobił serwer i sam na nim gra, to nie będziesz miał efektu skoków z 125fps nawet jeśli te stałe 125fps masz. Wtedy niech kolega da "cv capfps 1" i wtedy sobie wpiszcie obaj "com_maxfps 126"
>

Moglabym prosic o wyjasnienie - why 126 (pare razy juz ta wartosc sie przewinela przez to forum)? To 125 jest przeciez optymalna wartoscia - nie mniej, nie wiecej...
Zreszta nie wiem dlaczego kombinowac, jak mozna najzwyczajniej ustawic pmove_fixed 1 (callvote pmove 1).
Co do punktu 1 i 4 - calkowicie sie z toba zgadzam... pmove_fixed 1 jest odpowiednikiem g_sync 1, sv_fps 125 i com_maxfps 125.
Na serwerach jest zwykle sv_fps 40 - jest trudniej wtedy - ale jest mozliwe - trening.

Jestes tu nowy - fizyka nie jest ci zbyt znana, jeszcze sie uczysz opanowac ten movement... Poczekaj, NIKT odrazu nie skakal tak... Sa gracze, ktorzy juz troche opanowali te fizyke poruszania... Nauka skoku zajmie im wtedy nie dlugi czas... Jednak wnioskuje, ze nie grasz w to zbyt dlugo... W tym wypadku nauka moze zajac naprawde wiecej czasu - ale to nie znaczy ze nalezy odrazu przychodzic i tylko nie potrafie - cwicz, beda efekty.

Co do 2 - fakt to przeszkadza - ale jak wspomnialam wyzej, skok po raila nie jest zbyt skomplikowany... Da sie go zrobic przy parudziesieciu fps tez (jak sie uczylam nie mialam wiecej niz 60-70).

Gedi

Od: 2005-06-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-10 03:41:37

Cytat z posta - autor: [Mav3k_pl](%E2%80%99?id=users&details=3846%E2%80%99)
> >
> > Nikt nie wyjaśnił mi, dlaczego ja przy com_maxfps "125" sporadycznie
> >
> >
> > wskakuję na półkę w dm13 po MH, ale przy 135 wskakuję zawsze?
> >
> Powodów może być kilka drogi Łotsonie i spróbujemy po krótce omówić je wszystkie:
>
>
> 1. Nie umiesz
>
> 2. Nie masz stałych 125 fps, tylko Ci skaczą - a może to być z kilku powodów:
>
> 2 a) źle skonfigurowany komp
>
> 2 b) progzy działające w tle (np. spyware albo... sterowniki do klawy, które zawsze muszę wyłączać przed grą bo mi fpsy skaczą :D)
>
> 3. Jeśli łączysz się DO KOLEGI, który zrobił serwer i sam na nim gra, to nie będziesz miał efektu skoków z 125fps nawet jeśli te stałe 125fps masz. Wtedy niech kolega da "cv capfps 1" i wtedy sobie wpiszcie obaj "com_maxfps 126"
>
> 4. Nie umiesz
>
>
> :DD
>

Dupa Jaś, Jaś Dupa :D. Ani 1 (zauważ, że przy 135 jest no-problem), ani 2 (chciałbyś mieć tak skonfigurowany komp jak ja, klawę mam najprostrzą z możliwych więc sterów do niej poprostu nie ma) ani 3 (nie mam kolegi) ani tymbardziej 4 (patrz pkt.1).

Jeszcze raz. Zrób eksperyment. Stań przy półce na dm13 przy MH, spójrz nieco w dół (tak najlepiej się wskakuje), ustaw max_comfps "80" i podskocz. Jeśli nie wskoczysz zwiększaj com_maxfps co 5 aż będziesz wskakiwał za każdym razem. Nie rób żadnych ruców myszą, żadnych podbiegów tylko czyste +forword i +jump. Jeśli u Ciebie będzie to 125, to masz 125, ale ja mam właśnie 135 i nic na to nie mogę poradzić. Żadne tam umiejętności.

???

GediMaster

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-10 03:54:47

Teoria jest taka - ze im wiecej fps, tym fizyka sie ... coraz bardziej inna robi... Im mniej - tym ciezej skakac, im wiecej - tym.. wychodzi to latwiej (sv_fps). Kolejna liczba po 125, na jakiej sa podobne efekty to fps 333.

Gedi

Od: 2005-06-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-10 04:35:09

sv_fps? Czy sv_maxfps? Już się gubię :P... . Ogólnie u mnie najlepiej jest jak mam *_maxfps między 135 a 140, ale nigdy przy 125! A najlepiej to u mnie wychodzi przy 137 fps :D.

GediMaster

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-10 04:44:30

sv_fps - a im wiecej... tym teoretycznie latwiej.

[M]aniek

Od: 2003-10-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-10 07:43:40

126fps jak sie stawia serwer, poniewaz wtedy na 125 jest fizyka jakby bylo o wiele wiele mniej, nie da sie zawsze wskoczyc po rg na dm6, traci sie hp w miejscach gdzie normalnie sie nie powinno tracic, na necie jest dobrze na 120/125, ale jak gram z botem albo z kims na lanie to musze miec 126

bryan

Od: 2002-07-25

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-10 11:26:06

126 bo jesli jest ustawione 125 to realna wartosc jest 124-125 (skacze) , a przy 126 bedzie 125-126, co nam bardziej odopwiada, chociaz juz przy tym ustawieniu nie ma odczuwalnej roznicy

odi profanum vulgus et arceo

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-10 12:49:42

PTC| SzakaL napisał:

> >
> > 3. Jeśli łączysz się DO KOLEGI, który zrobił serwer i sam na nim gra, to nie będziesz miał efektu skoków z 125fps nawet jeśli te stałe 125fps masz. Wtedy niech kolega da "cv capfps 1" i wtedy sobie wpiszcie obaj "com_maxfps 126"
> >
>
>
>
>
>
> Moglabym prosic o wyjasnienie - why 126 (pare razy juz ta wartosc sie przewinela przez to forum)? To 125 jest przeciez optymalna wartoscia - nie mniej, nie wiecej...
>
>
> Zreszta nie wiem dlaczego kombinowac, jak mozna najzwyczajniej ustawic pmove_fixed 1 (callvote pmove 1).
>
Bo po prostu jak zrobi ktoś na LANie serwer i się do niego dołączasz, to (sam nie wiem dlaczego) tylko koleś robiący serwer może mieć 126 fps i mieć efekt poprawnego movementu przy 125 fps. Klientk dołączający się - nie będzie go miał i koniec. Był niedawno taki topic o tym problemie - on istnieje, looknij kilka stron wcześniej, to zobaczysz ocb.
Pmove na pewno włączać nie będę, bo od tego q3 lekko przycina. Jak ktoś w to gra 5 lat to może to gołym okiem zauważyć ;)
Gedi - to Ty chyba nie umiesz, bo mi to działa za każdym razem ;D

SpOOnman

Od: 2002-04-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-10 13:02:47

Krecicie sie kolo tematu, a odpowiedzi ani w 100% dobrej, ani konkretnej.

Odp. dla laika : w Q3 fizyka zalezy od ilosci klatek. Generalnie ten kto ma wiecej, gra mu sie lepiej. Ale sa wyjatki (fizyka + matematka + kod w C++). Na LANie i slabym sprzecie sprawdzi ci sie com_maxfps z przedzialu 80-85, 120-128 i ok. 333. W internecie raczej tylko 125.

*<</font>PPPSpOOnman>

Polish Power Pack

...you win with flags not frags...
**

Gedi

Od: 2005-06-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-10 14:49:22

@Mav3k_pl właśnie w tym sęk, że nie o umiejętności tutaj chodzi. Nie chodzi mi o grze ani na lanie, ani na serwerze, tylko normalne testy lokalnie na kompie. Staję w dm13 przy półce do MH i testuję przy jakim fps wskakuję za każdym razem. Tobie zawsze wychodzi przy 125 a mnie przy 135 i nic na to nie mogę poradzić :(. Widocznie tak już mam z kompem... . Przy 125 wychodzi mi za którąś tam próbą z kolei. Jak dochodzą boty, to jest jeszcze gorzej. Mimo, że mam 135 fps nonstop, to nie zawsze wskoczę na półkę. Czyli twierdzę, że wina leży po stronie sprzętu lub ew. konfiguracji.

PS.
Dobrze by było aby na forum wprowadzili w profilach możliwość zamieszczenia konfiguracji własnego kompa. Łatwiej można by było porównać na ile komu sprzęt pomaga a na ile utrudnia grę. Mógłbym w ten sposób wykluczyć np. wpływ sprzętu na moje umięjętności i wtedy być może wiedziałbym, czy to ja jestem dupa, czy mam dupny sprzęt ;). Jak narazie się okazuje, to ja mam dupny sprzęt (staroć już, co tu dużo gadać :().

GediMaster

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-10 15:14:59

Dobrze by było, żeby BB w końcu z wakacji wrócił i miał tydzień czasu na sprawy wyłącznie ORG-owie ;)
Już ja bym go zatrudnił! ;)))

Gedi

Od: 2005-06-16

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-11 02:11:16

Jest tak. Przeinstalowałem Q3, zmieniłem PR z 1.31 na 1.32 i teraz wskakuję za każdym razem na półkę po MH w dm13 przy com_maxfps "126" i to bez botów a sporadycznie przy com_maxfps "125". Przy 126 fps a także przy 125 fps z botami wskakuję, ale nie zawsze, raczej tylko z rozbiegu. Widać problem był w PR 1.31, że najlepiej mi działał na 135 fps. PR 1.32 trochę chyba lepiej "podkręca" grę :).

Testowałem na mniej więcej takich ustawieniach (ważniejsze pozycje):

cg_draw3dIcons "1"
cg_gibs "1"
cg_marks "1"
cg_pmove_fixed "1"
cg_shadows "1"
cg_simpleItems "0"

com_blood "1"

r_detailtextures "1"
r_dynamiclight "1"
r_ext_compressed_textures "1"
r_ext_multitexture "1"
r_fastsky "0"
r_picmip "0"
r_colorbits "16"
r_depthbits "16"
r_mode "6"
r_subdivisions "4"
r_texturebits "16"
r_textureMode "GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST"
r_vertexLight "0"

GediMaster

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2005-08-11 20:16:00

Też miałem problem na początku. I to własnie przy tym skoku na dm6 po raila, bo chyba od tego wszyscy zaczynają. Moja propozycja?
1. Oglądaj demko z tego skoku w zwolnionym tempie (timescale 0.2 albo 0.1)
2. Najlepiej pod defragiem, bo widać tam kiedy gracz naciska jakie klawisze i pod jakim kątem ma aktualnie myszkę.
3. Wykonaj te same ruchy na timescaledzie i zwiększaj po kazdej udanej próbie prędkość.
4. Gdy na timescale 1.0 będziesz skakał - potrafisz.
5. Ćwicz nadal:)
6. Nigdy potem zwolnionego tempa nie używaj.
7. Ćwicz nadal:)

naoim

Gravatar

Od: 2005-08-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-11 21:05:14

Już mi prawie wychodzi, ale wciąż brakuje mi prędkości na samym wyskoku (gdzieś z 50u). Muszę chyba doszkolić ruchy. Ale jest już coraz bliżej. Cały czas ocieram się w 3/4 tej półki:):):):):)

^M^

Od: 2002-08-26

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2005-08-12 13:44:29


Troche zly przyklad (mapa), ale zasada dzialania mniej wiecej taka sama, wiec do boju ;d.

Miszczu

Gravatar

Od: 2005-08-10

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2005-08-12 13:48:27

Robie ten przeskok za jednym razem (z rozbiegu ;) ) a do RG na dm6 i tak nie moge doskoczyc, ale i tak wine zwalam na mojego GF2 i 90 FPS :D