Zbudowałem mapę w GtkRadiant z wieloma brushami i mapa już nie uruchamia się w Q2. Co mam zrobić żeby uruchomić tę mapę, przy której się dużo napracowałem w Q3, czyli w Radiancie uruchomionym pod Q3?
quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku
Zarejestruj się w celu uczestniczenia w życiu serwisu, posiadanie konta pozwoli Ci na:
Zbudowałem mapę w GtkRadiant z wieloma brushami i mapa już nie uruchamia się w Q2. Co mam zrobić żeby uruchomić tę mapę, przy której się dużo napracowałem w Q3, czyli w Radiancie uruchomionym pod Q3?
Może podeślij te mapy to przynajmniej spróbuje pokombinować.
"hehehe Demrumrus wymiata, jest lepszy od Jasia Śmietany, nie dosc ze teksty ma lepsze to rzuca je ot tak od niechcenia a nie siedzi i wymysla jakby tu cos glupawego powiedziec, nie wiem jak to robi ale co czytam jego wypowiedz na forum to spadam z krzesla, tak 3maj koles :)"
@plajer: drive.google.com/drive/folders/1pDZVbDCcajIOxO4yB2quvvX89-wvnjLZ?usp=sharing
nie wiem czy z tego idzie, jeżeli nie to daj e-maila
drive.google.com/file/d/1Ns8uqb5x2FWmfbvifbt2XDrv4Dwt2RBi/view?usp=sharing
wrzuć qbsp3 do folderu maps
później będąc w tym folderze mając wciśnięty shift kliknij prawym i otwórz tutaj okno powershell
i wklej tam: D:\Gry\Quake\Q2\baseq2\mapS\qbsp3.exe -gamedir d:\gry\quake\q2\baseq2\ szt5.map
zmień na swoją lokalizację
"hehehe Demrumrus wymiata, jest lepszy od Jasia Śmietany, nie dosc ze teksty ma lepsze to rzuca je ot tak od niechcenia a nie siedzi i wymysla jakby tu cos glupawego powiedziec, nie wiem jak to robi ale co czytam jego wypowiedz na forum to spadam z krzesla, tak 3maj koles :)"
@plajer:
PS F:> quake\Quake2fulmod\baseq2\maps\qbsp3.exe -gamedir f:\quake\Quake2fulmod\baseq2\maps\szt7.map
----------- qbsp3 -----------
original code by id Software
Modified by Geoffrey DeWan
************ ERROR ************
usage: qbsp3 [options] mapfile
qbsp3 -help for full help
f:\quake\Quake2fulmod\baseq2\maps\qbsp3.exe -gamedir f:\quake\Quake2fulmod\baseq2\ szt7.map
"hehehe Demrumrus wymiata, jest lepszy od Jasia Śmietany, nie dosc ze teksty ma lepsze to rzuca je ot tak od niechcenia a nie siedzi i wymysla jakby tu cos glupawego powiedziec, nie wiem jak to robi ale co czytam jego wypowiedz na forum to spadam z krzesla, tak 3maj koles :)"
A w ogóle to da się to robić z q2 na q3 ? O ile pamiętam to chyba całkiem inne "entities" są
Ja to uruchomiłem i zapisałem jako Q2
to jego mapę i skompilowanej tak jak pisałem.
"hehehe Demrumrus wymiata, jest lepszy od Jasia Śmietany, nie dosc ze teksty ma lepsze to rzuca je ot tak od niechcenia a nie siedzi i wymysla jakby tu cos glupawego powiedziec, nie wiem jak to robi ale co czytam jego wypowiedz na forum to spadam z krzesla, tak 3maj koles :)"
@Fruity: Wersja 166 Radianta otwiera mapę utworzoną pod Quake2 ale bez tekstur - same klocki. Nie wiem jak i czy można zaciągnąć te same tekstury co były spod radianta pod Q2. Jak w ogóle wyświetlić to cholerne okno z teksturami w radiancie 166, w poprzedniej wersji był przycisk a w nowszej oczywiście musieli go skasować?!
@Modeq: Okno tekstu włączało się literą "T" ale zależy jaki układ masz okien 2D i 3D.
A jak widać te brushe (klocki)?
Jaki jest układ Layout?
@Fruity: czerwono czarna szachownica z napisem "shader image missing"; layout 3 opcja
Jak wgrać te cholerne textury, co ściągnąć, skąd i jak?
Musisz mieć te same tekstury z tymi samymi nazwami, powinny być w pliku pk3 lub pk2 (nie wiem jak quake 2 nazywał te pliki), chodzi o dokładny plik z mapą quake2 i w nim powinny być tekstury.
Ale chyba i tak będziesz musiał ręcznie je zamalować "ściany, klocki" chociaż mogę się mylić.
PS:
Ja aktualnie używam "NetRadiant" nie oficjalnego, ale z GTK są prawie identyczne.
@Fruity: W katalogu textures pod Q2 znajdują się pliki o rozszerzeniu wal bardzo lekkie od 1 do 22 KB.
Właściwie to mógłbym tworzyć swoją mapę w radiancie pod Q2 ale napotkałem chyba na ograniczenie w ilości brushów. Kiedy moja mapa osiągnęła liczbę 913 brushes, to po uruchomieniu mapy w grze i poruszeniu zawodnikiem gra się wywala. Chyba jest jakieś ograniczenie w ilości brushów nie wiem z czego to wynika, przecież to nie jest żadna ogromna liczba danych. Może to kwestia silnika graficznego, odpowiednich sterów itd.
i wyświetla błąd:
"an inhandled win32 exception occured in quake.exe
just-in-time debugging this exception failed with the following error
no installed debugger has just-in-time debugging enabled. in visual studio, just-in-time debugging can be enabled from
tools/options/debugging/just-in-time..."
@Fruity: W paczce pak0 znalazłem katalog textures ale tylko z plikami graficznymi jpg i tga ale po skopiowaniu do katalogu Q3 baseq3, gtkradiant nie widzi żadnych tekstur - w oknie z teksturami są tylko ikonki "shader image missing".
Przejrzyj pliki .pak za pomocą tego programu www.quaketerminus.com/tools/pakexplr.zip i z niego wydobądź te tekstury.
W folderze baseq2 miałeś jakieś mapy? Niektóre tekstury są w pak0.pak, a niektóre pewnie w jakimś innym paku.
"hehehe Demrumrus wymiata, jest lepszy od Jasia Śmietany, nie dosc ze teksty ma lepsze to rzuca je ot tak od niechcenia a nie siedzi i wymysla jakby tu cos glupawego powiedziec, nie wiem jak to robi ale co czytam jego wypowiedz na forum to spadam z krzesla, tak 3maj koles :)"
@Modeq: Tekstury muszą być w folderze "textures" który jest w baseq3.
Co do pierwszego postu to podeślij cały LOG, o ile widzę to chyba nie dotyczy maksymalnej ilości brushy, Radiant raczej by to pokazał, mam mapę w której kompilacja "VIS" nie przechodzi ponieważ jest za duża ilość portali na mapie, co Radiant mi w logach o tym poinformował.
Pierwsza myśl jaka przychodzi mi do głowy odnośnie LOGU to wyłączenie w ustawienia debugowania (może ta ścieżka lub gdzieś obok tools/options/debugging/just-in-time) lub brak jakiś środowisk zainstalowanych na kompie (Visual C++ Redistributable for Visual Studio 2015, NetFRamework 1.5 itp)
To skurczybyctwo visual cpp chyba właśnie było i odinstalowałem to bo myślałem że to robi błędy ale też kicha.
@plajer: Co mam jeszcze wydobywać przecież cały pk3 rozpakowałem zipem?
O tamtym narazie zapomnij co pisałem.
Teraz spróbuj poprostu rozpakować te oto tekstury drive.google.com/file/d/1ax8qWSTs-_qmgFswHW8r6_47KPt6jDMU/view?usp=sharing
"hehehe Demrumrus wymiata, jest lepszy od Jasia Śmietany, nie dosc ze teksty ma lepsze to rzuca je ot tak od niechcenia a nie siedzi i wymysla jakby tu cos glupawego powiedziec, nie wiem jak to robi ale co czytam jego wypowiedz na forum to spadam z krzesla, tak 3maj koles :)"
@plajer: Kuźwa czary mary jakieś czy jak? otwieram map zapisany przez radiant Q2 i okej już z teksturami, które mi wskazałeś ale kiedy zapiszę w folderze Q3 pod nową nazwą, to w systemie plików nie ma pliku, chociaż radiant pokazuje jego ścieżkę jakby był i przy próbie odpalenia w grze gra krzyczy że brak takiej mapy. Program tworzy plik map, którego nie ma :( i żeby było ciekawiej po restarcie radianta radiant otwiera ten nieistniejący plik z listy ostatnio otwartych plików.
No to może zapisz normalnie, później przekopiuj .map do folderu q3, później uruchom radiant do quake 3 arena i wtedy otwórz ten plik i go skompiluj.
"hehehe Demrumrus wymiata, jest lepszy od Jasia Śmietany, nie dosc ze teksty ma lepsze to rzuca je ot tak od niechcenia a nie siedzi i wymysla jakby tu cos glupawego powiedziec, nie wiem jak to robi ale co czytam jego wypowiedz na forum to spadam z krzesla, tak 3maj koles :)"
@plajer: Program kompiluje pliki ale pliki się nie aktualizują, data i godzina modyfikacji pozostaje ta sama co od ostatniej kompilacji pod Q2. Radiant jakby pracuje ale nie zapisuje na dysku plików.
Nie wiem, jak jest w Q2 (czy jest jakaś większa różnica do Q3), ale być może masz coś zamieszane w ścieżkach/plikach/ katalogach albo ustawienia RAdianta, ciężko mi powiedzieć. Ja akurat mam oddzielny quake 3 pod Radianta (tekstury/shadery/zasoby/pliki map itp) i oddzielny (czysty Q3) dla testu i wrzucam tylko plik BSP skompilowany (, tekstury, shadery...jeśli są nowe) do uprzednie utworzonego pliku mapy w formacie PK3, który znajduje się w baseq3, w drugim czystym katalogu Quake3. Z tego, co słyszę ( jakoś nigdy tego nie używałem, jeszcze...) ty odpalasz mapę bezpośrednio z folderu Quake2, do którego masz też podpiętego Radianta, który utworzył foldery (maps, models, scripts, textures, sound itp). Zmienianie nazw po zapisie pliku .map, ale przed kompilacją (lub cokolwiek w tej kwestii) nie jest dobrym pomysłem. Co do aktualizacji to w moim przypadku nadpisuje się poprawnie, więc nie wiem, czemu u ciebie tak się dzieje. Z Radiantem (tym czy innym) zawsze było "trochę dziwnie" niż aktualne programy w dzisiejszych latach, ale z biegiem czasu trochę ogarnąłem to już. :-/