ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Jak uruchomić mapę utworzoną w GtkRadiant pod Quake2 w GtkRadiant pod Quake3?

Modeq

Gravatar

Od: 2019-01-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2020-10-02 09:41:57

Zbudowałem mapę w GtkRadiant z wieloma brushami i mapa już nie uruchamia się w Q2. Co mam zrobić żeby uruchomić tę mapę, przy której się dużo napracowałem w Q3, czyli w Radiancie uruchomionym pod Q3?

plajer

Cf2970dc4c470dbff5ed108ceab766d4507f4ae2 full

Od: 2011-01-28

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2020-10-02 13:35:50

Może podeślij te mapy to przynajmniej spróbuje pokombinować.

"hehehe Demrumrus wymiata, jest lepszy od Jasia Śmietany, nie dosc ze teksty ma lepsze to rzuca je ot tak od niechcenia a nie siedzi i wymysla jakby tu cos glupawego powiedziec, nie wiem jak to robi ale co czytam jego wypowiedz na forum to spadam z krzesla, tak 3maj koles :)"

Modeq

Gravatar

Od: 2019-01-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2020-10-02 15:05:45

@plajer: drive.google.com/drive/folders/1pDZVbDCcajIOxO4yB2quvvX89-wvnjLZ?usp=sharing

nie wiem czy z tego idzie, jeżeli nie to daj e-maila

plajer

Cf2970dc4c470dbff5ed108ceab766d4507f4ae2 full

Od: 2011-01-28

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2020-10-02 19:35:09

drive.google.com/file/d/1Ns8uqb5x2FWmfbvifbt2XDrv4Dwt2RBi/view?usp=sharing

wrzuć qbsp3 do folderu maps

później będąc w tym folderze mając wciśnięty shift kliknij prawym i otwórz tutaj okno powershell

i wklej tam: D:\Gry\Quake\Q2\baseq2\mapS\qbsp3.exe -gamedir d:\gry\quake\q2\baseq2\ szt5.map

zmień na swoją lokalizację

"hehehe Demrumrus wymiata, jest lepszy od Jasia Śmietany, nie dosc ze teksty ma lepsze to rzuca je ot tak od niechcenia a nie siedzi i wymysla jakby tu cos glupawego powiedziec, nie wiem jak to robi ale co czytam jego wypowiedz na forum to spadam z krzesla, tak 3maj koles :)"

Modeq

Gravatar

Od: 2019-01-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2020-10-02 20:14:35

@plajer:
PS F:> quake\Quake2fulmod\baseq2\maps\qbsp3.exe -gamedir f:\quake\Quake2fulmod\baseq2\maps\szt7.map
----------- qbsp3 -----------
original code by id Software
Modified by Geoffrey DeWan

Revision 1.09

************ ERROR ************
usage: qbsp3 [options] mapfile

qbsp3 -help for full help

plajer

Cf2970dc4c470dbff5ed108ceab766d4507f4ae2 full

Od: 2011-01-28

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2020-10-02 20:25:45

f:\quake\Quake2fulmod\baseq2\maps\qbsp3.exe -gamedir f:\quake\Quake2fulmod\baseq2\ szt7.map

"hehehe Demrumrus wymiata, jest lepszy od Jasia Śmietany, nie dosc ze teksty ma lepsze to rzuca je ot tak od niechcenia a nie siedzi i wymysla jakby tu cos glupawego powiedziec, nie wiem jak to robi ale co czytam jego wypowiedz na forum to spadam z krzesla, tak 3maj koles :)"

Modeq

Gravatar

Od: 2019-01-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2020-10-03 14:42:29

Niestety skutkuje tym samym błędem.

Fruity

Gravatar

Od: 2016-06-27

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2020-10-12 21:02:59

A w ogóle to da się to robić z q2 na q3 ? O ile pamiętam to chyba całkiem inne "entities" są

plajer

Cf2970dc4c470dbff5ed108ceab766d4507f4ae2 full

Od: 2011-01-28

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2020-10-13 08:56:52

Ja to uruchomiłem i zapisałem jako Q2
to jego mapę i skompilowanej tak jak pisałem.

"hehehe Demrumrus wymiata, jest lepszy od Jasia Śmietany, nie dosc ze teksty ma lepsze to rzuca je ot tak od niechcenia a nie siedzi i wymysla jakby tu cos glupawego powiedziec, nie wiem jak to robi ale co czytam jego wypowiedz na forum to spadam z krzesla, tak 3maj koles :)"

Modeq

Gravatar

Od: 2019-01-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2020-10-13 16:41:19

@Fruity: Wersja 166 Radianta otwiera mapę utworzoną pod Quake2 ale bez tekstur - same klocki. Nie wiem jak i czy można zaciągnąć te same tekstury co były spod radianta pod Q2. Jak w ogóle wyświetlić to cholerne okno z teksturami w radiancie 166, w poprzedniej wersji był przycisk a w nowszej oczywiście musieli go skasować?!

Fruity

Gravatar

Od: 2016-06-27

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2020-10-13 19:23:37

@Modeq: Okno tekstu włączało się literą "T" ale zależy jaki układ masz okien 2D i 3D.

  1. A jak widać te brushe (klocki)?

  2. Jaki jest układ Layout?

Modeq

Gravatar

Od: 2019-01-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2020-10-13 19:36:39

@Fruity: czerwono czarna szachownica z napisem "shader image missing"; layout 3 opcja

Jak wgrać te cholerne textury, co ściągnąć, skąd i jak?

Fruity

Gravatar

Od: 2016-06-27

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2020-10-13 20:22:05

Musisz mieć te same tekstury z tymi samymi nazwami, powinny być w pliku pk3 lub pk2 (nie wiem jak quake 2 nazywał te pliki), chodzi o dokładny plik z mapą quake2 i w nim powinny być tekstury.

Ale chyba i tak będziesz musiał ręcznie je zamalować "ściany, klocki" chociaż mogę się mylić.

PS:
Ja aktualnie używam "NetRadiant" nie oficjalnego, ale z GTK są prawie identyczne.

Modeq

Gravatar

Od: 2019-01-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2020-10-14 09:44:25

@Fruity: W katalogu textures pod Q2 znajdują się pliki o rozszerzeniu wal bardzo lekkie od 1 do 22 KB.

Właściwie to mógłbym tworzyć swoją mapę w radiancie pod Q2 ale napotkałem chyba na ograniczenie w ilości brushów. Kiedy moja mapa osiągnęła liczbę 913 brushes, to po uruchomieniu mapy w grze i poruszeniu zawodnikiem gra się wywala. Chyba jest jakieś ograniczenie w ilości brushów nie wiem z czego to wynika, przecież to nie jest żadna ogromna liczba danych. Może to kwestia silnika graficznego, odpowiednich sterów itd.

i wyświetla błąd:

"an inhandled win32 exception occured in quake.exe
just-in-time debugging this exception failed with the following error
no installed debugger has just-in-time debugging enabled. in visual studio, just-in-time debugging can be enabled from
tools/options/debugging/just-in-time..."

Modeq

Gravatar

Od: 2019-01-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2020-10-14 16:08:58

@Fruity: W paczce pak0 znalazłem katalog textures ale tylko z plikami graficznymi jpg i tga ale po skopiowaniu do katalogu Q3 baseq3, gtkradiant nie widzi żadnych tekstur - w oknie z teksturami są tylko ikonki "shader image missing".

plajer

Cf2970dc4c470dbff5ed108ceab766d4507f4ae2 full

Od: 2011-01-28

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2020-10-14 16:58:25

Przejrzyj pliki .pak za pomocą tego programu www.quaketerminus.com/tools/pakexplr.zip i z niego wydobądź te tekstury.

W folderze baseq2 miałeś jakieś mapy? Niektóre tekstury są w pak0.pak, a niektóre pewnie w jakimś innym paku.

"hehehe Demrumrus wymiata, jest lepszy od Jasia Śmietany, nie dosc ze teksty ma lepsze to rzuca je ot tak od niechcenia a nie siedzi i wymysla jakby tu cos glupawego powiedziec, nie wiem jak to robi ale co czytam jego wypowiedz na forum to spadam z krzesla, tak 3maj koles :)"

Fruity

Gravatar

Od: 2016-06-27

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2020-10-14 17:06:35

@Modeq: Tekstury muszą być w folderze "textures" który jest w baseq3.

Co do pierwszego postu to podeślij cały LOG, o ile widzę to chyba nie dotyczy maksymalnej ilości brushy, Radiant raczej by to pokazał, mam mapę w której kompilacja "VIS" nie przechodzi ponieważ jest za duża ilość portali na mapie, co Radiant mi w logach o tym poinformował.

Pierwsza myśl jaka przychodzi mi do głowy odnośnie LOGU to wyłączenie w ustawienia debugowania (może ta ścieżka lub gdzieś obok tools/options/debugging/just-in-time) lub brak jakiś środowisk zainstalowanych na kompie (Visual C++ Redistributable for Visual Studio 2015, NetFRamework 1.5 itp)

Modeq

Gravatar

Od: 2019-01-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2020-10-14 17:15:05

To skurczybyctwo visual cpp chyba właśnie było i odinstalowałem to bo myślałem że to robi błędy ale też kicha.

Modeq

Gravatar

Od: 2019-01-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2020-10-14 17:18:18

@plajer: Co mam jeszcze wydobywać przecież cały pk3 rozpakowałem zipem?

plajer

Cf2970dc4c470dbff5ed108ceab766d4507f4ae2 full

Od: 2011-01-28

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2020-10-14 17:58:11

O tamtym narazie zapomnij co pisałem.

Teraz spróbuj poprostu rozpakować te oto tekstury drive.google.com/file/d/1ax8qWSTs-_qmgFswHW8r6_47KPt6jDMU/view?usp=sharing

"hehehe Demrumrus wymiata, jest lepszy od Jasia Śmietany, nie dosc ze teksty ma lepsze to rzuca je ot tak od niechcenia a nie siedzi i wymysla jakby tu cos glupawego powiedziec, nie wiem jak to robi ale co czytam jego wypowiedz na forum to spadam z krzesla, tak 3maj koles :)"

Modeq

Gravatar

Od: 2019-01-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2020-10-15 15:19:39

@plajer: Kuźwa czary mary jakieś czy jak? otwieram map zapisany przez radiant Q2 i okej już z teksturami, które mi wskazałeś ale kiedy zapiszę w folderze Q3 pod nową nazwą, to w systemie plików nie ma pliku, chociaż radiant pokazuje jego ścieżkę jakby był i przy próbie odpalenia w grze gra krzyczy że brak takiej mapy. Program tworzy plik map, którego nie ma :( i żeby było ciekawiej po restarcie radianta radiant otwiera ten nieistniejący plik z listy ostatnio otwartych plików.

plajer

Cf2970dc4c470dbff5ed108ceab766d4507f4ae2 full

Od: 2011-01-28

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2020-10-15 17:22:49

No to może zapisz normalnie, później przekopiuj .map do folderu q3, później uruchom radiant do quake 3 arena i wtedy otwórz ten plik i go skompiluj.

"hehehe Demrumrus wymiata, jest lepszy od Jasia Śmietany, nie dosc ze teksty ma lepsze to rzuca je ot tak od niechcenia a nie siedzi i wymysla jakby tu cos glupawego powiedziec, nie wiem jak to robi ale co czytam jego wypowiedz na forum to spadam z krzesla, tak 3maj koles :)"

Modeq

Gravatar

Od: 2019-01-12

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2020-10-15 17:37:12

@plajer: Program kompiluje pliki ale pliki się nie aktualizują, data i godzina modyfikacji pozostaje ta sama co od ostatniej kompilacji pod Q2. Radiant jakby pracuje ale nie zapisuje na dysku plików.

Fruity

Gravatar

Od: 2016-06-27

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2020-10-15 23:05:27

Nie wiem, jak jest w Q2 (czy jest jakaś większa różnica do Q3), ale być może masz coś zamieszane w ścieżkach/plikach/ katalogach albo ustawienia RAdianta, ciężko mi powiedzieć. Ja akurat mam oddzielny quake 3 pod Radianta (tekstury/shadery/zasoby/pliki map itp) i oddzielny (czysty Q3) dla testu i wrzucam tylko plik BSP skompilowany (, tekstury, shadery...jeśli są nowe) do uprzednie utworzonego pliku mapy w formacie PK3, który znajduje się w baseq3, w drugim czystym katalogu Quake3. Z tego, co słyszę ( jakoś nigdy tego nie używałem, jeszcze...) ty odpalasz mapę bezpośrednio z folderu Quake2, do którego masz też podpiętego Radianta, który utworzył foldery (maps, models, scripts, textures, sound itp). Zmienianie nazw po zapisie pliku .map, ale przed kompilacją (lub cokolwiek w tej kwestii) nie jest dobrym pomysłem. Co do aktualizacji to w moim przypadku nadpisuje się poprawnie, więc nie wiem, czemu u ciebie tak się dzieje. Z Radiantem (tym czy innym) zawsze było "trochę dziwnie" niż aktualne programy w dzisiejszych latach, ale z biegiem czasu trochę ogarnąłem to już. :-/

plajer

Cf2970dc4c470dbff5ed108ceab766d4507f4ae2 full

Od: 2011-01-28

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2020-10-16 12:55:25
Komentarz usunięty