ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Marazm

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-02-25 16:56:57

Ja i moi znajomi, jak mówimy o QL, coraz częściej dopada nas uczucie oszukania, rozczarowania i niewykorzystania tak oczywistych jej możliwości. Gra w ciągu roku od open bety nie ma podstawowych funkcji, które czyniły z niej przyjemne doświadczenie. Nie da się grać na LAN-ie, przez co Bóg wie ile turniejów już straciliśmy, większości meczów nie mogę oglądać przez brak GTV, a stan zarówno Duela jak i TDM jest zacofany przez brak porządnych map. Kolejne update'y nie przynoszą tego czego nam potrzeba. Brak najbardziej potrzebnych rzeczy dla gry jest maskowany przez zmienę ilości kolorów celownika z 7 do 26. W dupie mam te celowniki. Nie wiem jak Wy, ale ja jeszcze rok temu należałem do osób, które by się posikały ze szczęścia przez QL. Ale dzisiaj? Dzisiaj dopada mnie przede wszystkim marazm. Gra po prostu już nie jest tak przyjemna jak kiedyś.

kurczakwcieście

Gravatar

Od: 2009-10-01

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-02-25 17:17:17

starzejesz sie

RA|NBOW

Od: 2009-04-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-02-25 17:56:06

Jak dla mnie mav_ ma trochę racji w tym co mówi. Mi od początku przez brak pm jakoś coś nie pasowało więc w sumie w ql okazjonalnie gram :D

\m/

attyla7

Od: 2009-12-31

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2010-02-25 18:06:20

nie od razu Rzym zbudowano - dopóki istnieje wyraz beta w logu dopóty ta gra ma mieć prawo szwankować

RA|NBOW

Od: 2009-04-04

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-02-25 18:09:08

Ale mav nie mówi o problemach technicznych i innych takich :P

\m/

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-02-25 18:10:19

Mav ma absolutną rację. Najśmieszniejsi są ci, którzy mówią "to beta, dajcie ql czas". Ja @#$%, milion gotowych rozwiązań można przenieść z cpmaq3>ql, update na jakieś 2-3 dni roboty devów i 150mb daty updatu. Dodają jakieś glowy obesrane, które co najwyżej sprawdzą się w robieniu filmików ql. Smutno ;/

=)

54jmon

Od: 2003-09-27

Ranga: Gauntlet Cutter

Dodano dnia: 2010-02-25 18:32:02

Jak dlamnie to powinni dodac:

+Roket arena

+cpm

+mapy z q3a hub itd oraz te do TDM

+DeFrag mimo że triki są ogrniczone

Jednak zastanawiające jest dlaczego oni tego nie robią? Żyją chyba w innym świecie? Podobno jest tam człowiek twórca CPM czy coś w tym stylu(i on chyba tam nie ma nic do powiedzenia).

Może z czasem dodają jeśli tego nie zrobią stracą dużą liczbę graczy która grała na tych modach jest to dość nie logiczne.

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-02-25 18:41:56

Sorry chłopaki, ale bez stażu minimalnego wynoszącego 3 lata czynnej gry wolałbym o niewypowiadanie się tutaj. Temat raczej skierowany do wyjadaczy, młodsi nie zrozumieją =)

furi

Od: 2003-07-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-02-25 19:04:24

Dlatego Hon > ql.

kos

Od: 2003-03-01

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2010-02-25 19:22:26

left 4 dead 4v4 > ql > hon :D dla mnie pod względem funu z gry ;)

^^

irina

Gravatar

Od: 2003-08-14

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-02-25 20:36:23

Mi osobiście brakuje map typu osp5, osp6 do tdm.Katowanie dm6 już dawno stało się nudne.

Następna sprawa, to ciągłe ucieczki z serwerów w trakcie meczów.Nie ma opcji kick, czy pause.

Mav ma rację pisząc, o "koloorowych celownikach".Taką polityką nie zatrzymają starych wyjadaczy.

Mav.Dokładnie ten sam tekst wystosuj na oficjalnym forum ql.Myślę, że poparcie będzie spore.

lObuz

Od: 2007-05-10

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2010-02-25 20:41:43

Quake Live jest nudny po prostu dlatego ponieważ gracze nie mogą w niego ingerować.

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-02-25 20:49:08

Na początku wchodziłem na QL niemal codziennie, potem trochę rzadziej. Po zmianie mieszkania (i łącza) gra przestała mieć jakikolwiek sens, ale... Może rzeczywiście się starzejesz?;) Był taki okres, że w defraga pykałem codziennie minimum godzinę, teraz jak odpalę jakąś mapkę raz w tygodniu to dużo. Inne podniety, inne obowiązki, inne radości i sposoby spędzania czasu a w dodatku na serwerach większość ludzi to nieznajomi.

Faktem jest, że gdyby można uruchomić QL na lanie, to grałbym częściej. Dodatki typu kolorki i skiny latają mi koło jajec a sama gra jest dla mnie jakby okrojoną wersją Q3. I to zarówno pod względem fizyki, broni i towarzystwa. Gra się niby tak samo, wygląda tak samo, ale... to juz nie to. Więc chyba się starzejemy i tyle:)

Xsi

Od: 2003-05-13

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-02-25 22:34:33

CEFO bloodpa1nt napisał:
> Mav ma absolutną rację. Najśmieszniejsi są ci, którzy mówią "to beta, dajcie ql czas". Ja @#$%, milion gotowych rozwiązań można przenieść z cpmaq3>ql, update na jakieś 2-3 dni roboty devów i 150mb daty updatu. Dodają jakieś glowy obesrane, które co najwyżej sprawdzą się w robieniu filmików ql. Smutno ;/
Ty jestes jednak kretynem, skoro uwazasz ze dodawanie opcji do kilkuset tysiecznego kodu źrodłowego to 2-3 dni roboty ...

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-02-25 22:53:07

Xsi napisał:
> CEFO bloodpa1nt napisał:
>
>
> > Mav ma absolutną rację. Najśmieszniejsi są ci, którzy mówią "to beta, dajcie ql czas". Ja @#$%, milion gotowych rozwiązań można przenieść z cpmaq3>ql, update na jakieś 2-3 dni roboty devów i 150mb daty updatu. Dodają jakieś glowy obesrane, które co najwyżej sprawdzą się w robieniu filmików ql. Smutno ;/
>
>
> Ty jestes jednak kretynem, skoro uwazasz ze dodawanie opcji do kilkuset tysięcznego kodu źrodłowego to 2-3 dni roboty ...
Hapaj dzidę. QL ile już jest to wiemy, a tak na dobrą sprawę to nie zrobili połowy roboty jeszcze, aby te duele się fajnie grało. Poza tym wątpię, aby QL tak się różniło od Q3 żeby nie można z kodem zrobić copy/paste w 80%.

=)

Xsi

Od: 2003-05-13

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-02-25 22:59:31

CEFO bloodpa1nt napisał:
> Xsi napisał:
>
>
> > CEFO bloodpa1nt napisał:
> >
> >
> > > Mav ma absolutną rację. Najśmieszniejsi są ci, którzy mówią "to beta, dajcie ql czas". Ja @#$%, milion gotowych rozwiązań można przenieść z cpmaq3>ql, update na jakieś 2-3 dni roboty devów i 150mb daty updatu. Dodają jakieś glowy obesrane, które co najwyżej sprawdzą się w robieniu filmików ql. Smutno ;/
> >
> >
> > Ty jestes jednak kretynem, skoro uwazasz ze dodawanie opcji do kilkuset linijkowego kodu źrodłowego to 2-3 dni roboty ...
>
>
> Hapaj dzidę. QL ile już jest to wiemy, a tak na dobrą sprawę to nie zrobili połowy roboty jeszcze, aby te duele się fajnie grało. Poza tym wątpię, aby QL tak się różniło od Q3 żeby nie można z kodem zrobić copy/paste w 80%.
O programowaniu masz gówniane pojecie wiec nie kompromituj sie dalszymi postami. Copy paste to ty sobie powinienes zrobic mózgu z kims innym.

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-02-25 23:11:27

Xsi napisał:
> O programowaniu masz gówniane pojecie
A jakie Ty masz?

=)

Xsi

Od: 2003-05-13

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-02-25 23:15:54

CEFO bloodpa1nt napisał:
> Xsi napisał:
>
>
> > O programowaniu masz gówniane pojecie
>
>
> A jakie Ty masz?
Kilkuletnie doswiadczenie w w C, C++, C# i Javie. Domyśl się sam.

Mariano

Od: 2009-12-01

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2010-02-26 00:32:09

Słyszałem, ale nie wiem czy to prawda, że przy QL pracuje zaledwie parę osób i dlatego tak długo wprowadzają wszelkie zmiany. :|

...byliśmy młodzi gniewni, ale czas nas zmienił

teraz jesteśmy starsi i naprawdę wkurwieni...

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-02-26 00:33:00

Nie w setkach, a w tysiacach trzeba by liczyc kod q3/ql. Podejrzewam, ze ani 1 linijka nie zostala przeklejona z kodu CPMA, bo prawdopodobnie byly jakies problemy z legalnoscia takiego zastosowania. Lista osob wspoltworzacych CPMA jest bardzo spora i strzelam, ale moze wymagaloby to zgody ich wszystkich?! Poza tym nie wiem jak dlugo arQon pracowal dla ID Software, ale z tego co mi gdzies w ucho raz wpadlo to juz nie pracuje tam (nie jestem tego pewny, wiec nie rozpowiadac jako fakt!). W QL na pewno wszystko pisane jest od nowa, np. GTV to pewnie z przyczyn biznesowych nie wprowadza. Nie wiem jaki problem jest z mapami, moze tez musza je oplacac, ale widocznie maja jakies powody.

Chcialbym w koncu zobaczyc jakis lepszy sposob jak ID moze zarabiac na tej grze, bo bez tego moze byc juz tylko gorzej.

Jesli chodzi o ilosc osob pracujacych nad QL to stewiam ze mniej wiecej w granicach od 1 do 3, ze wskazaniem na 2. Mysle, ze maja troche problemu z rekrutacja doswiadczonych programistow. Stawiaja dosc spore wymagania, wiekszosc stanowisk wymaga dobrego portfolio swoich mozliwosci i minimum 3 lata doswiadczenia w branzy gier, no i najlepiej jakis tytul na polce sklepowej ze swoim nazwiskiem na tylniej okladce. Wolnych etatow maja tam od groma. Trzeba sie kiedys wziac za gamedev i spieprzac do Stanow zeby pracowac na Quake5 za x lat :D.

O]]]satan

Od: 2004-09-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2010-02-26 03:28:46

najpowazniejsza wada ql jest bark serwerow dedykowanych. mozliwosc stawiana takowych rozwiazala by podstawowe problemy (mapy, timeout, sensowna wyszukiwarka serwerow itp.) ogole pomysl z gra dzialajaca przez www to pomylka jakas. idealem jest moim zdaniem steam i to na nim panowie z id powinni sie wzorowa od samego poczatku

parafrazujac staropolskie przyslowie: z quake live quake 3 nie ukrecisz

I AM THE GRAVES OF THE 80's

I AM THE RISEN DEAD

DESTROY THEIR MODERN METAL

AND BANG YOUR FUCKING HEAD

UH!

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-02-26 08:19:55

Xsi napisał:
> CEFO bloodpa1nt napisał:
>
>
> > Mav ma absolutną rację. Najśmieszniejsi są ci, którzy mówią "to beta, dajcie ql czas". Ja @#$%, milion gotowych rozwiązań można przenieść z cpmaq3>ql, update na jakieś 2-3 dni roboty devów i 150mb daty updatu. Dodają jakieś glowy obesrane, które co najwyżej sprawdzą się w robieniu filmików ql. Smutno ;/
>
>
> Ty jestes jednak kretynem, skoro uwazasz ze dodawanie opcji do kilkuset linijkowego kodu źrodłowego to 2-3 dni roboty ...
Offtopicujący i bluzgający moderator. Pięknie ;x

@ aiken - skoro arQon pracował dla ID, jestem pewien, że by się z nim dogadali.

Quake'owi obecnie po prostu brakuje podążania w dobrym kierunku. Może Was to zdziwi, ale np. Rondrian bardzo ładnie opisał sytuację tej gry z punktu widzenia ESL - ta gra ma po prostu zbyt małą ilość graczy. Dlatego oprócz takich opcji jak GTV, custom mapy, etc należałoby jeszcze skupić się na dodatniu nowych trybów gry i ogólnie rzecz biorąc bajerów. Np. FreezeTaga, votowanego we wszystkich trybach insta, etc. Wtedy BAZA GRACZY - czyli najważniejsza rzecz w dzisiejszym świecie z perspektywy organizatora turnieju - miałaby szansę się zwiększyć.

PeterSchiff

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-02-26 08:46:55

Jakby dodali tryb gry dla lamuchów z warcrafta (coś takiego było chyba w CSie) to baza by się powiększyła :D
Xsi - nie wciągaj się w odpisywanie bloodpaintowi :D

mises.org / marksdailyapple.com

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-02-26 08:49:17

gienek napisał:
> Jakby dodali tryb gry dla lamuchów z warcrafta (coś takiego było chyba w CSie) to baza by się powiększyła :D
Właśnie o to chodzi. Bazy graczy nie tworzysz z harcore'owej społeczności, ta sama się w końcu wyklaruje. Bazę graczy tworzysz z lamuchów, którzy wejdą raz na ruski rok, będą chcieli trafić parę fartów w Excessive Plus i iść pograć w L4D, HoN albo CS'a. Jak zobaczą, że gra jest fajna, dopiero wtedy zaczną grać w coś normalnego. Albo i nie, ale zawsze podbijają statystyki.

A Xsi tam zaczął. Zabawne, że w tym temacie jedyna osoba robiąca syf, to właśnie moderator :D

Xsi

Od: 2003-05-13

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-02-26 09:29:46

Weź Mav odpierdol sie odemnie. Stwierdzenie ze zmiany powinny zajac "2-3 dni" jest poprostu śmieszne. Widzisz gdzieś tutaj offtopic? Bedziesz mi tak dopierdalal na kazdym kroku tak jak to robisz od jakiegos czasu ?

PS: jak on zazwyczaj bluzga w moja strone to mam siedziec cicho i patrzec tylko dlatego ze jestem moderatorem ?