ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Marazm

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-02-28 18:32:38

Bo QL to nie gra 'od fanów dla fanów' tylko program stworzony przez firmę w celu zarabiania kasy i do którego nie mogą zaimplementować fanowskich modów/map/czegokolwiek bo musieliby im za to zapłacić, na co zwyczajnie szkoda im kasy, bo QL prawdopodobnie nawet im się do tej pory nie zwrócił kropka.

A co do poziomu - a co byście chcieli? Żeby na serwerach zawsze były nubki, z którymi mogliby sobie grać 'świeżaki' w QL bez stresu i nerwów? Chcąc nie chcąc, grając dłuższy czas zdobywa się pewien skill. Quake to nie gra dla casuali czy dzieci neostrady z wodogłowiem, dla których windosowski saper to skomplikowana gra logiczna. Tu trzeba timować itemy, realizować jakąś taktykę, zaskakiwać przeciwnika czy chociażby zrobić sobie config. A to już za duże poświęcenie dla dzisiejszego durnego świata.

ID stara się jak może w pocie czoła wymyślić coś, co przyciągnęłoby nupków do gry. Ale to nie przejdzie, bo sam 'rdzeń' gry jest dla nich za trudny :D. I do tego parę rozwiązań, które są przysłowiowym gwoździem do trumny ql. Np statystyki. Fajna rzecz, szkoda tylko że tak w sumie jest ona całkowicie niemiarodajna. No bo jak porównać kolesia, który gra w CTFie na obronie i na ataku. Ten pierwszy będzie mieć od cholery defensów i k/d gdzieś na poziomie 3, a ten drugi k/d 0.5 i kilkanascie razy mniej medali (+ niższy aim), etc. Do tego dochodzą ludzie, którzy widzą, że wygrywają np w duelu z jakimś nubem 20:0, ale nie popuszczą i będą dalej go jechać, żeby mieć więcej fragów w statsach... Już o parodii jaką jest pickupowy TDM w ql nie chce mi się nawet pisać.

Coś tu dalej miałem pisać, ale zapomniałem co.

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

przodownikpracy

Od: 2002-07-09

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-02-28 19:14:06

Cytat z posta - autor: sraka
> Chcąc nie chcąc, grając dłuższy czas zdobywa się pewien skill. Quake to nie gra dla casuali czy dzieci neostrady z wodogłowiem, dla których windosowski saper to skomplikowana gra logiczna. Tu trzeba timować itemy, realizować jakąś taktykę, zaskakiwać przeciwnika czy chociażby zrobić sobie config. A to już za duże poświęcenie dla dzisiejszego durnego świata.

A co to jest config? Że co to jest "timeowanie itemow"? Jaka taktyka? Odpalam grę, wchodzę na serwer i gram.

Wiadomo, że po pewnym czasie średni poziom graczy się podnosi. Pytanie brzmi do jakiego procenta graczy zalicza się Kazio, który gra przez 2 godziny tygodniu, do jakiego zalicza się Czesław, który gra po 2 godziny 3 razy w tygodniu i do jakiego zalicza się Wiesiek grający 3 godziny dziennie. (Teraz zapewne najwięcej jest Czesławów, którzy kiedyś byli Wieśkami.)

> ID stara się jak może w pocie czoła wymyślić coś, co przyciągnęłoby nupków do gry. Ale to nie przejdzie, bo sam 'rdzeń' gry jest dla nich za trudny :D.

Dla 95% świeżych graczy "rdzeń gry" jest niewidoczny. Ot, "w quake się chodzi i strzela". Zapytaj znajomych którzy nie grają (i nie grali).

Ale niech będzie, że jest widoczny. Zatem jak to się dzieje, że gry z wyższym poziomem wejścia (Warcraft 3, StarCraft) mają większą scenę niż quake?

Zdarzało mi się od czasu do czasu rozmawiac nt. quake z różnymi osobami i zazwyczaj głównym powodem do narzekań był.. brak realizmu. Jeżeli realizm jest tym, czego oczekuje większość potencjalnych graczy FPP to quake z defnicji jest w tzw. dupie. Komuś się chce pobawić w porównanie rozmiarów scen różnych FPP ("realistycznych" jak ET czy CS oraz reszty(quake, unreal))?

Эй, диджей, давай, давай, делай, делай хорошо!

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-02-28 19:36:12

A co to jest config? Że co to jest "timeowanie itemow"? Jaka taktyka? Odpalam grę, wchodzę na serwer i gram.

... i dostajesz wpierdol. I nie wiesz dlaczego. I nie chce Ci się drążyć tematu. I wracasz do Kamper Strajka albo Tibii :P

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher

justice

Gravatar

Od: 2009-05-09

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-03-01 00:00:42

quake live to gra dla ludzi co lubią oglądać reklamy
quake 3 to gra dla ludzi co lubią grać

bonehunter

Od: 2005-01-19

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2010-03-01 07:17:00

Cytat z posta - autor: O)))satan
> a ql to decha zwinieta w pape z peruka na glowie

:DD

bhr

Mariano

Od: 2009-12-01

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2010-03-01 11:23:40

Częściowo nie zgodzę się z przedmówcami. Nie jestem casualem ani też weteranem, ale nadal uważam że QL jest w miarę dobry. Podzielam za to opinię, że brakuje tego czegoś co uczyniło by grę jeszcze popularniejszą. Przydało by się więcej trybów gry i map typowo duelowych, bo obecny grywalny zestaw pięciu map (duelowcy wiedzą o jakie chodzi), to jednak za mało. No i skręcanie w powietrzu, to coś czego bardzo mi brakuje w fizyce tej gry i przez to movement jest trochę sztywny. Liczę, że jak ID skończy pracować nad Rage, to skieruje więcej ludzi do pracy przy QL i może doczekamy bardziej rewolucyjnych poprawek niż tylko dodawanie nowych kolorów broni. :)

PS. Ciekawe ile sobie liczą twórcy map i modów za ich odsprzedanie, bo ktoś tu wspomniał, że ID nie chce ich kupić. :D

...byliśmy młodzi gniewni, ale czas nas zmienił

teraz jesteśmy starsi i naprawdę wkurwieni...

Bloodpa1nt

Od: 2009-01-11

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-03-02 19:55:08

kos napisał:
> w wowa też gra w cholerę graczy a nie jest to ani prosta ani tania giera ;d
/facepalm (kosie grałem jakieś niecałe 3 lata na US Illidan, głównie highend arena 2v2, i to co tu napisałeś to samobój...)
> SpOOnman napisał:
>
> > (...)Jeszcze jako programista się wymądrzę, że zmiana to rzeczywiście 2 dni, ale chodzi bardziej o decyzję biznesową i klepnięcie, że robimy.(...)
Weź tak nie pisz bo wpadnie Xsi i Cię opierdoli a Gienek żeby było fajnie pociągnie mu e-paukę.

=)

Xsi

Od: 2003-05-13

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-03-03 10:43:35

Czytaj tempy rekinie dokladnie, jemu chodzi o pojedyncza zmiane a nie o caly milion dodatkow z cpma w "2-3 dni" jak sie wyraziles wczesniej.

pent1um

Od: 2002-07-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-03-05 15:55:59

Wiele rzeczy juz zostalo powiedzianych wiec nie bede powtarzal, ale tak naprawde Mav, to kogo obchodzi co sdzisz o QL? Jestes oburzony? Dostales gre ZA DARMO i uwazasz ze NALEZY ci sie cokolwiek? Po przeczytaniu calego tematu moge policzyc na palcach jednej reki ilosc ludzi, ktorzy napisali cos sensownego. Zalisz sie, ze tyle turniejow zostalo juz straconych dlatego, ze nie ma opcji LAN w QL, to dlaczego nie robicie turniejow na starym OSP albo nieco nowszym CPMA/vq3? Jaki problem? Ile w ogole ty masz lat czlowieku, ze czujesz sie oszukany przez id? Bo ci cos obiecali za darmo? To sa obiecanki cacanki...

Prosta sprawa, nie podoba ci sie - idziesz grac w co innego, a topici takie jak ten NICZEGO nie zmienia i nikogo nie obchodzi co myslisz i jak sie czujesz.

This place hasn’t seen any action for decades, unfortunately neither have I.

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-03-05 16:38:40

pentium ma dużo racji.

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-03-05 17:21:50

No właśnie praktycznie nie ma racji. Takie argumenty w stylu "to jest jeszcze beta" albo "dostałeś za darmo, to nie narzekaj" są bez sensu. Zresztą takie rzeczy widziałem rok temu, ludziom po prostu się znudziło ich używanie i już praktycznie nikt tak nie mówi. Ja dobrze rozumiem, że to beta i że jest za darmo. Po prostu rozczarowuje mnie TEMPO zmian, które jest bliskie zerowego.

Prosty schemat: ID chce zarabiać na tej grze -> w tym celu gra musi się podobać graczom. Gra nie podoba się -> ID porzuca projekt i wszyscy tracą. Już teraz gra przegrywa z przynajmniej kilkoma gier na PC pod względem liczb grających aktywnie ludzi. Gdyby grała w nią masa osób, problemu pewnie by nie było.

Teraz napiszę coś w stylu pentiuma: "jak Tobie się nie podoba co piszę, to masz zakaz czytania i odpisywania, idź gdzie indziej". Widzicie bezsens?

pent1um

Od: 2002-07-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-03-05 17:55:03

Mala roznica, bo ja nikomu nie zakazuje ani nie nakazuje ;] i co mnie zreszta obchodzi kiedy sie jakich argumentow uzywalo? QL przegrywa i bedzie przegrywac z innymi grami, ktore sa po prostu ciekawsze np. l4d czy tf2. Tempo zmian nie powinno juz teraz cie rozczarowywac skoro wiesz, ze nad projektem siedzi doslownie kilka osob.

Na temat bezsensu na twoim miejscu bym sie nie wypowiadal bo z tego co widze, to przodujesz w tej dziedzinie ze swoimi postami i tematami.

This place hasn’t seen any action for decades, unfortunately neither have I.

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-03-05 19:57:46

Rozmawiać z Tobą mogę na argumenty, a jak masz zamiar wjeżdżać, to spierdalaj.

pent1um

Od: 2002-07-15

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-03-05 20:57:24

Moze i mozesz tylko mi sie nie chce wymyslac argumentow pod ciebie skoro powyzsze sa bezsensowne :D

This place hasn’t seen any action for decades, unfortunately neither have I.

pepz

Od: 2002-12-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-03-05 21:37:31

a powiedzcie mi jedno, zdarzylo wam sie zagrac caly mecz tdm bez zmiany skladow (tj. bez disconnectow?). Bo mi chyba jeszcze nie i strasznie mnie to wkurwia.

Jak mustangi kurwa, jak mustangi!

PROSTO.

furi

Od: 2003-07-07

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-03-05 22:21:46

Ligowy ;D

samolot

Od: 2003-09-06

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2010-03-05 22:59:25

pent1um napisał:
> Na temat bezsensu na twoim miejscu bym sie nie wypowiadal bo z tego co widze, to przodujesz w tej dziedzinie ze swoimi postami i tematami.
masz u mnie wódkę

Mariano

Od: 2009-12-01

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2010-03-06 00:31:28

Od tego jest forum, żeby wymieniać poglądy i przedstawiać opinie. Chyba, że podoba wam się jak ludzie tworzą same tematy typu "Pomocy, myszka mi nie działa" czy "Szukam komendy na to i na tamto". Wolę forum dyskusyjne niż forum przypominające kłejkowy support. Nawet jeśli połowa tematów zawiera marudzenie, to i tak przynajmniej jest co poczytać. :D

...byliśmy młodzi gniewni, ale czas nas zmienił

teraz jesteśmy starsi i naprawdę wkurwieni...

O]]]satan

Od: 2004-09-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2010-03-06 01:06:52

oj boziu kiedys gry byly od graczy dla graczy, teraz sa od programistow dla ludzi

I AM THE GRAVES OF THE 80's

I AM THE RISEN DEAD

DESTROY THEIR MODERN METAL

AND BANG YOUR FUCKING HEAD

UH!

nergal

Od: 2003-12-26

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2010-03-06 02:37:29

pent1um wolaj postala na fight! pyton pisal...:DD

Vymmiatacz

Od: 2002-08-08

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2010-03-09 22:41:14

O)))satan napisał:
> oj boziu kiedys gry byly od graczy dla graczy, teraz sa od programistow dla ludzi
Chciałeś powiedzieć: od marketingowców dla ludzi.
Mnie w QL podoba się... taka bezproblemowość. Bo np. włączam Q3 i się okazuje, że coś przycina. Pierwsza myśl: to na pewno sv_fps! Ee, chyba nie, to na pewno ta komenda od netu... jak ona się nazywała....? A że jestem już stary i skleroza mnie dopada, więc mogę się powkurzać trochę, jeśłi czegoś zapomnę. Jeszcze mi się nie zdarzyło, by QL mi zaczął świrować, typu skoki na boki, nieodtwarzanie dźwięków, itp. Ja z takimi zonkami jeszcze sobie poradzę, noobson już nie.
Ale ostatnio z niesmakiem stwierdziłem, że nagrywane dema to nie są multi-POVy. Myślałem: kurde, przecież to "nowoczesna" gra... czy MVD to jest jakaś nowość okropnie trudna w implementacji? Nowy ficzer zupełnie nieznany? Albo dołożenie CPMowych hit-soundów. Jako programista podejrzewam, że tutaj całość sprowadza się do napisania paru "ifów" :)

Dlatego mam wrażnie, że naprawdę tanim kosztem można by zaczerpnąć najlepsze rozwiązania, które powstały dla Q3 przez te 10 lat, i złożyć z tego mieszaninę, która będzie wbijała w glebę. Ale nie wbija, i nic się nie robi. Przykre :/

"Kwak you" - said the president... "spieprzaj dziadu" - powiedziała kaczka...**

**

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-03-09 22:54:51

No właśnie ta scheda po Q3 jest słabo wykorzystywana. Wystartowali z niezłym potencjałem, ale małymi środkami, mówiliśmy "ok, to beta, nie minie rok jak będą znane mapy, rozwiązania itede". A tymczasemmap pojawiło się kilka, netcode taki sobie, mydlą oczy kolorowymi dodatkami i nic więcej.

Mimo wszystko wciąż wierzę, że z QL zrobią naprawdę fajną gierę zarówno do casualowego "szczelania" jak i do zawodowych rozgrywek oraz do rzeszy przeciętniaków grających długo w Q3.

dinhkertal

Od: 2002-04-24

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2010-03-14 23:28:37

Pentium faktycznie ma sporo racji Mav :)
A co do Id - nie rozumiem podejścia programistów. Domyślam się, że gracze i ich opinie to jest jakaś jednoprocentowa siła. A to dla nas ta gra jest robiona. Dlatego robienie sobie szkód nawzajem jest bez sensu. My będziemy kląć na tych @#$%ów żeby zrobili mvd, opcję lan czy co tam innego czego brakuje. Oni za to sobie pomyślą "taaak? To my wam przypierdolimy update, 40mb do ściągnięcia i po tym spierdoli się netcode tym co mają chujowe łącza! I tylko Ci z lanem coś pograją a reszcie będzie się gra zacinać". Potem my będziemy kląć na netcode to nam znowu coś kolejnego dojebią. No nie jest tak? :D Wiem, że to może dziwnie wygląda, ale mam wrażenie, że na początku qlive był nieco bardziej przyzwoity. Jedno co mnie ucieszyło to promień shafta alla osp. @#$% ile ja sięna niego naczekałem :D

...Nie bedę strzelał bronią bo ten kto strzela bronią zapomina oblicza swojego ojca. Bedę strzelał umysłem...

O]]]satan

Od: 2004-09-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2010-03-15 08:23:07

ja tam mysle ze wszystkiego dowiemy sie po premierze rage

I AM THE GRAVES OF THE 80's

I AM THE RISEN DEAD

DESTROY THEIR MODERN METAL

AND BANG YOUR FUCKING HEAD

UH!

srakal1ty

Od: 2004-03-26

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-03-15 20:57:52

Czy Wam też ostatnio QL chodzi jak żółw pod górę i wiatr? U mnie jeśli w ogóle strona raczy wystartować (a dzieje się tak rzadko), to nie jest w stanie wyświetlić serwerów, a otwieranie jakiegokolwiek linka (choćby statsów, czy ostatnio granych meczów) trwa godzinę...

"Religion is dangerous because it allows human beings, that don't have all the answers, to think that they do." - Bill Maher