ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Marazm

Si7H

Od: 2009-01-11

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-02-26 09:44:43

Cytat z posta - autor: Mav_'
> Quake'owi obecnie po prostu brakuje podążania w dobrym kierunku. Może Was to zdziwi, ale np. Rondrian bardzo ładnie opisał sytuację tej gry z punktu widzenia ESL - ta gra ma po prostu zbyt małą ilość graczy. Dlatego oprócz takich opcji jak GTV, custom mapy, etc należałoby jeszcze skupić się na dodatniu nowych trybów gry i ogólnie rzecz biorąc bajerów. Np. FreezeTaga, votowanego we wszystkich trybach insta, etc. Wtedy BAZA GRACZY - czyli najważniejsza rzecz w dzisiejszym świecie z perspektywy organizatora turnieju - miałaby szansę się zwiększyć.

No tak, ale jak AL|EN jakiś czas temu dodał news na temat petycji dotyczącej trybu gry freezetag (w który gra wciąż naprawdę pokaźna liczba graczy) to napisałeś:

> "Następny debilizm od AL|ENa"

Już nie wspominając o petycji o alternatywna fizykę gry (cpm) której dodanie na 100% przyniosło by całkiem sporą liczbę nowych graczy, no ale po co ?, jak graczom vq3 wystarczy to co dostali a reszta ich zdaniem tworzy podziały i jest zbędna.

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-02-26 10:55:04

@ Si7H - wtedy jeszcze myślałem, że ID pójdzie z QL w jakimś sensownym kierunku. Teraz mam w to coraz mniejszą wiarę :/ Nad CPM też się zacząłem zastanawiać, ale to by było robienie czegoś odwrotnego - nie kolejny tryb 4fun, a kolejny tryb tylko i wyłącznie dla hardcore'owców.

@ Xsi - no tak, offtopicnąłeś :P Nawet jeśli nie zajęłoby to 2-3 dni, to na pewno powinno to zostać DAWNO TEMU zrobione. Czepiam się Ciebie ostatnio, bo najeżdżasz na mojego e-kolegę i nie zrobisz FAQ, poza tym Cię bardzo kocham :* Zresztą, jakbyś chciał to mógłbym na początku marca pomóc w zrobieniu przynajmniej tego drugiego. Ale pomóc, a nie zrobić od zera do bohatera =o

Chodź w ogóle zrobimy jakiś jeden topic z propozycjami pytań, jeden z nas (np. ja i Ty będziesz ew. też edytował mojego posta) będę w pierwszym poście wstawiał te, które oboje uznamy za warte umieszczenia i razem z userami coś sklecimy?

heniek

Gravatar

Od: 2008-02-27

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-02-26 11:19:02

Dwóch największych ekspertów i obrońców w dziedzinie QL w Polsce jak mniam< Mav i Bloodpaint>co chwilę opierdala kogoś za jakiś ciekawy pomysł < pewnie zaraz będzie wymień chociaż jeden - masz w poście Si7H>i krytykę waszego wspaniałego Quake Live a teraz sama traci wiarę, że coś z niej będzie??

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-02-26 15:36:27

Z Quake'a nigdy nie bedzie gry z duza baza, bo ta gra jest za trudna dla causal gamerow. Dziwi mnie tylko fakt jak taki Starcraft byl w stanie zdobyc tak duza baze graczy jak ta gra jest jeszcze trudniejsza do ogarniecia. Polskie eliminacje w SC ogladalo 7000 ludzi, wyobrazacie sobie ile ogladaloby takie eliminacje w QuakeLive? Max 300 osob?

PeterSchiff

Od: 2003-08-31

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-02-26 15:49:33

Widocznie wieloelementowość i "nieprostość" nie muszą oznaczać wąskiego grona graczy ;p

mises.org / marksdailyapple.com

kos

Od: 2003-03-01

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2010-02-26 21:54:09

w wowa też gra w cholerę graczy a nie jest to ani prosta ani tania giera ;d wychodzi na to że quake ssie pod względem przyjemności z gry ?:D

Mi w ql brakuje tylko (aż;D) możliwości kupna serwów prywatnych, grania na lanie i map, no i jeszcze gdyby na pingu 60 - 70 dało się strzelać jak na lanie ;)

Co do tego że ta gra nie jest przyjazna dla mas, to przecież są serwery FFA, insta, CA. Może gdyby zrobili jeszcze FFA+CA to by to mogło być bardziej przyjazne dla noobków :D

^^

SpOOnman

Od: 2002-04-06

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-02-27 22:47:07

Chłopaki rozbili się o kilka kwestii. Najpierw zrobili coś super - Q3 w przeglądarce, zrobili interfejs WWW (co tłumaczyli, że nie wiedzieli że to takie trudne - jak zobaczyli IE) i mieli wielkie nadzieje. Dodatkowo wystawili gotowy produkt po raz drugi - to przecież Q3. Dorobili warstwę XMPP (właściwie to kupili/przjęli firmę zewnętrzną), awardsy - to zajęło jakiś czas. Potem przyszło rozczarowanie jak się okazało, że agencja reklamowa nie była taka dobra i właściwie nie załatwiła nic, po czym się rozstali. ID jest nastawione na zarabianie, a nie na kochanie. Więc wyszło na to, że stracili za dużo czasu na robienie 4fun, a tu czas robić kasę - czyli przerzucamy programistów z QL do Rage, bo Rage przyniesie kasę. Nie wiemy też jak ID przędzie po tym, jak czkawką odbija im się outsourcing Quake 4 oraz porażka ETQW, które zniknęło jak tylko się pojawiło. Na otarcie łez pozostaje może licencjonowanie silnika, ale to lizanie ran.

Teraz mam wrażenie, że QL jest nieco gorącym i zgniłym kartoflem zarazem. Jest w tym etapie, ale nie przynosi zysków. Nie przynosi, bo stoi cały czas w miejscu. Dwóch programistów dostało zadanie: róbcie coś, więc robią efekty bloom do rakiet i zmieniają nazwy zmiennych. Jeżeli ID nie wyłoży kasy to nie kupią cpm4, osp5, q3wcp9 i aerowalk. A ID nie wyłoży, bo to nie Czerwony Krzyż. Policzyli - 10 000 graczy, w tym 500 - 1000 hardocre, z czego serwery kupi 100 po 29 euro/mies - cholera, to nawet ztn3tourney1 nie spłaci. No i tak my czekamy na ich ruch, a oni nie wiedzą co zrobić. Nie ma pomysłu jak dodać nowej bazy graczy, a dodanie CPM na przykład to wiele godzin pracy, a dojdzie 100 graczy z wielką łaską, bo to nie CPMA, ale ostatecznie z obrzydzeniem zagrają.

Jeszcze jako programista się wymądrzę, że zmiana to rzeczywiście 2 dni, ale chodzi bardziej o decyzję biznesową i klepnięcie, że robimy. Skoro mod OSP mógł zrobić pausę, czy CPMA zmienić system dźwięku - stąd silnik wystawia pełne API do modyfikacji, modyfikowana jest tylko wyzsza warstwa. To tylko decyzje biznesowe.

Ja też odczuwam marazm. Ile można grać na mapach (CTF), które gracze sami wyrzucili z puli, bo uznali gry na nich za słabe - q3w2. Albo za w ogóle do niczego - q3w1. Mamy dwie nowe, ale tu potrzeba 6 dobrych na turniej, a mamy 2 w porywach do 3. Żenua. Raz na tydzień walczę o mistrzostwo 4 ligi.

*<</font>PPPSpOOnman>

Polish Power Pack

...you win with flags not frags...
**

r3v.DOOMer

Od: 2005-05-03

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-02-27 23:24:48

SpOOnman napisał:
> (...)Jeszcze jako programista się wymądrzę, że zmiana to rzeczywiście 2 dni, ale chodzi bardziej o decyzję biznesową i klepnięcie, że robimy.(...)
Trafiłeś w sedno. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.

O]]]satan

Od: 2004-09-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2010-02-28 01:49:25

no wiec mogli by nieco zmienic swoja polityke i dac scenie mozliwosc chociaz by niewielkiej ingerencji

I AM THE GRAVES OF THE 80's

I AM THE RISEN DEAD

DESTROY THEIR MODERN METAL

AND BANG YOUR FUCKING HEAD

UH!

ins1d1um

Od: 2007-09-14

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-02-28 01:53:34

A pamiętam jak ktoś tam z ID mówił "że gra ma być w pełni grywalna na każdym łączu i komputerze", a dostaliśmy przenikający
rail przez boty. To już 1.11 ma lepszy netcode.
(kto gra na neostradach to wie o czym mówię)

W moim odczuciu aby "załatwić projekt do końca" (czytać: pogrążyć grę) powinni zmienić dodatkowo:

1.) sv_fps >125 (gra będzie płynnie działać już tylko na łączach węzłowych najlepiej na światłowodzie)
2.)Hitboxy: strzał w głowę; np. rail będzie zadawał 100% w resztę bota tylko jakieś dziesiątki procenta
3.)Hitboxy jeszcze zmniejszyć bo są za duże.
4.)Autokick za wysoki ms (wysoki tzn >50ms)
5.)Usunąć całkowicie strafejump (przecież to bug tak samo jak wob'y i hob'y)
6.)automatyczna regeneracja H/A
7.)dodać multijump ("skoki w powietrzu")
8.)Premium konta (a w nich opcja multihack za jedyne 10e, za 5e tylko WH)
9.)komputery wieloprocesorowe są na tyle wydajne aby udźwignąć silnik
10.)Usunąć serwery W#2

Co do tego programowania:
Zmiany opcji celownika, czy tam defaulty(ostatni update) można dodać w godzinę,
mając źródła nawet nie trzeba być programistą tylko uważnie czytać.

wash

Od: 2008-01-24

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2010-02-28 03:32:28

Ludzie , co za problem ? wróćmy do q3 ... moim zdaniem ID nigdy nie zrobi już nic lepszego od q3 . Ludzie rzucili sie na te QL bo to nowość i w przeglądarce jest wow, łatwo dostępne itp itd ... ale prawda jest taka że ta gra to jeden wielki niewypał , późniejsze q3 robili gracze dla graczy i dlatego miało najlepszą grywalność, działało najlepiej i miało szeroki wybór modów ... przez ten syf czym jest QL jedyna właściwa droga rozwoju q3 (cpma) została zatrzymana ... tyle ode mnie.

aiken

Od: 2002-04-02

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-02-28 03:54:17

Zbierzmy ekipe i zrob nakladke do q3 webowa i bedzie po problemie. Tylko przydaloby sie ukrasc kod CPMA arQonowi i poprawic tam troche gameplay VQ3 i bedzie extra.

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-02-28 08:50:14

Rofl, dobrze gadasz alien :D Przecież ten silnik jest darmowy.

wash napisał:
> Ludzie , co za problem ? wróćmy do q3 ... moim zdaniem ID nigdy nie zrobi już nic lepszego od q3 . Ludzie rzucili sie na te QL bo to nowość i w przeglądarce jest wow, łatwo dostępne itp itd ... ale prawda jest taka że ta gra to jeden wielki niewypał , późniejsze q3 robili gracze dla graczy i dlatego miało najlepszą grywalność, działało najlepiej i miało szeroki wybór modów ... przez ten syf czym jest QL jedyna właściwa droga rozwoju q3 (cpma) została zatrzymana ... tyle ode mnie.
Not going to happen. I w sumie może dobrze - dużo bardziej wolę QL od Q3 przez balans broni i wielkość sceny. Tam przynajmniej jest z kim grać ;x Q3 skończyło się na OSP, każda kolejna wersja była coraz mniej grywalna. Kolejne modyfikacje zabijały przyjemność z gry. Q3 OSP > QL > Q3 CPMA :/ Chociaż tak naprawdę w dzisiejszych czasach nawet Q3 OSP przydałby się taki sam balans broni, z uwagi na większą celność ogółu graczy z hitscanów i RG.

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-02-28 09:23:39

owszem, ale nie zapominajmy, ze QL nie zostal stworzony z mysla o profesjonalnym graniu, tylko o casualowych masach, ktore wbijaja na server i oglądają reklamy. wprowadzenie dajmy na to takiej pauzy spowoduje, ze nóp o imieniu XY jak dostanie taka pauze na 1-2 minuty to sie poplacze i wqrwi => wyjdzie z servera, przez co nie zostanie do konca gry i nie obejrzy wszystkich mozliwych reklam. ta gra ma tyle wspolnego z profesjonalnym graniem, co mario z serią NFS.

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-02-28 09:29:12

Co Ty pieprzysz? Przecież nie ma pauzy na publicznych serwerach ;x

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-02-28 09:34:50

kuerwa, ale ja mowie jak by była.... ;C to był po prostu przyklad....

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-02-28 09:47:16

Czy Ty jesteś jeszcze pijany? :DDDDDD

RauL

Od: 2003-09-15

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-02-28 09:49:32

Mav’ napisał:_
> Czy Ty jesteś jeszcze pijany? :DDDDDD
to akurat nie ma tu nic do rzeczy :D konsensum mojej wypowiedzi jest to, ze Twoje narzekania (nasze narzekania) nie sa istotne dla id software, bo ql to gra dla casualowych mas, ktore stanowia 95% odbiorców, i to w ten target idzie, a nie w turniejowy...
nooo :D

l1nk

Od: 2003-04-07

Ranga: BFG Fragger

Dodano dnia: 2010-02-28 09:51:10

Ja tam od razu zrozumialem co rafal mial na mysli panie filologu ;S

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-02-28 09:52:21

Haha :D

Nie no, oczywiście. Ale sęk w tym, że nawet casualowców nie potrafią przyciągnąć ;x Tak jak pisali poprzednicy - ta gra nie jest już "fun" :/ Np. mój sąsiad, który grał w QL ~~2 miesiące potem to rzucił, bo wg niego jest tam wyścig szczurów, nie ma nowych ciekawych map i ogólnie BF Heroes, MW2 albo L4D były w MP lepsze :/

move

Od: 2002-07-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-02-28 12:14:57

Cytat z posta - autor: RauL
> ta gra ma tyle wspolnego z profesjonalnym graniem, co mario z serią NFS.

Tak się składa, że był taki mario na scenie nfs... :D i całkiem dobrze mu szło :D

kiedy dorosnę, będę grać jak slawek.

Moja firma
Fatal1ty Best Frag Contest

O]]]satan

Od: 2004-09-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2010-02-28 15:44:38

Mav’ napisał:_
> Np. mój sąsiad, który grał w QL ~~2 miesiące potem to rzucił, bo wg niego jest tam wyścig szczurów
no ale to juz raczej wina graczy a nie id

I AM THE GRAVES OF THE 80's

I AM THE RISEN DEAD

DESTROY THEIR MODERN METAL

AND BANG YOUR FUCKING HEAD

UH!

Mav_8217

Od: 2003-01-06

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-02-28 15:50:08

O)))satan napisał:
> Mav’ napisał:_
>
>
> > Np. mój sąsiad, który grał w QL ~~2 miesiące potem to rzucił, bo wg niego jest tam wyścig szczurów
>
>
> no ale to juz raczej wina graczy a nie id
Poniekąd. Z tym, że jeśli byłoby więcej ciekawych trybów gry, sytuacja mogłaby być inna. Na CTF czy CA na przykład jest zwykle pełen luz.

AL|EN

Od: 2003-01-16

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2010-02-28 16:00:16

ins1de napisał:
> 1.) sv_fps >125 (gra będzie płynnie działać już tylko na łączach węzłowych najlepiej na światłowodzie)
>
> 2.)Hitboxy: strzał w głowę; np. rail będzie zadawał 100% w resztę bota tylko jakieś dziesiątki procenta
>
> 3.)Hitboxy jeszcze zmniejszyć bo są za duże.
>
> 4.)Autokick za wysoki ms (wysoki tzn >50ms)
>
> 5.)Usunąć całkowicie strafejump (przecież to bug tak samo jak wob'y i hob'y)
>
> 6.)automatyczna regeneracja H/A
>
> 7.)dodać multijump ("skoki w powietrzu")
>
> 8.)Premium konta (a w nich opcja multihack za jedyne 10e, za 5e tylko WH)
>
> 9.)komputery wieloprocesorowe są na tyle wydajne aby udźwignąć silnik
>
> 10.)Usunąć serwery W#2
>
>
> Co do tego programowania:
>
> Zmiany opcji celownika, czy tam defaulty(ostatni update) można dodać w godzinę,
>
> mając źródła nawet nie trzeba być programistą tylko uważnie czytać.
Hmmm ok, zakładam, że to jest ironia prawda ?

www.MojaMiranda.pl - Polski Portal komunikatora Miranda IM

O]]]satan

Od: 2004-09-03

Ranga: Rail Master

Dodano dnia: 2010-02-28 16:50:34

Mav’ napisał:_
> O)))satan napisał:
>
>
> > Mav’ napisał:_
> >
> >
> > > Np. mój sąsiad, który grał w QL ~~2 miesiące potem to rzucił, bo wg niego jest tam wyścig szczurów
> >
> >
> > no ale to juz raczej wina graczy a nie id
>
>
> Poniekąd. Z tym, że jeśli byłoby więcej ciekawych trybów gry, sytuacja mogłaby być inna. Na CTF czy CA na przykład jest zwykle pełen luz.
nie wiem jak jest z ctf'em, ale na ca ten luz jest coraz mniejszy, szczegolnie na zagranicznych serwerach. pamietam ze pare lat temu w ra3 na serwerach francuskich czy szwedzkich gralo sie doslownie na pixele. to jedynie kwestia czasu kiedy poziom na takim ca, insta czy innym ffa bedzie zbyt wysrubowany dla przecietnego smiertelnika. wysoki poziom nie jest zly, problem w tym ze przyjemnosc z gry w ql w porownaniu z q3 cpma.vq3, osp czy ra3 jest dla mnie zerowy. to tak jak z kobietami. q3 to dla mnie fajna zielonooka z dlugimi falujacy wlosami i piegami az na ramionach, a ql to decha zwinieta w pape z peruka na glowie

I AM THE GRAVES OF THE 80's

I AM THE RISEN DEAD

DESTROY THEIR MODERN METAL

AND BANG YOUR FUCKING HEAD

UH!