ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Wersja: Jasna / Ciemna

Światła na mapach...

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2003-11-28 16:31:39

> Da się jakoś?

nie

ale mozesz zrobic tak zeby te bloki sie przecinaly to uzyskasz podobny efekt
Jak nie jak tak :]

surfaceparm trans

surfaceparm nonsolid

surfaceparm nodlight

deformvertexes autosprite

deformvertexes move 0.000003 -2.607956 -39.914890 sawtooth 0 1 0.247200 2.000000

rozwiazanei idealne to nie jest ake jak pokombinujesz z textorkami i wartosciami to moze ci sie uda zrobic taki deszczyk

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-11-28 20:13:25

tak ale jeszcze ci brakuje opcji nopicmip bo na duzym picmipie bedziesz mial fajny efekt :DDDDDD no i trzeba uzywac niezbyt duzych brushow bo bedzie widac ze cos jest nie tak ;)

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2003-11-29 11:18:11

Dajmy na to ze uzyje 5 brushy jeden na drugim i prawie ze identycznych ale z kropelka [deszczu] w innym miejscu ... dokladnie tak jak ta para z ktora tak kombinowalme przy necro5 :]

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-01 13:27:03

jezusmaryjaswieta! zara strace moja anielska cierpliwosc ;p

znasz ino jezyk szekspira choc troche? albo troche kombinowac umisz?

nee!

func_rotating - mowi ci to cos

robisz takie cus (najpierw zaznaczasz co ma sie obracac), domysle obracac sie bedzie wokol punktu 0 0 0 czyli troche nie tak jak trzeba ;) zeby wpisac swoj punkt dajesz jakas wartosc zmiennej orogin (z ang. pochodzenie/poczatek) a zeby sie dowiedzec jakie sa wartosci w tym punkcie co chcesz miec srodeczek to ladnie myszka najezdzasz na to miejsce i na dole z paska stanu odczytujesz te wartosci i wpisujesz tak jak je widac tylko ze oddzielone spacjami np. 392 459 0. jezeli ma sie krecic jak karuzela (pobudzam wyobraznie) to ostatniego nie trzeba ustawiac bo nie ma znaczenia. jest ma sie obracac jak kolo samochodu to koniecznie trzeba ;p wszystko zalezy wokol jakiej osi ma sie krecic. najlepiej jak sam sie nauczysz bo bedziesz mial frajde a do tego samo wyjdzie co i jak :)
dziura wypelniona flakami??? pierwsze slysze :DDDD jezeli chodzi ci o cos takiego jak jest w scianach na dm13 to wystarczy odpowiednia tekstura (czyt. shader). poszukaj go, na pewno znajdziesz, ja nie wiem jak sie nazywa.

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-12-01 15:42:01

damndog, ty to lubisz wszystko na około robic, co? :) Po cholere wpisywac dane pinktu wokolo ktorego ma sie to obracac, jak o wiele latwiej zaznaczyc ten punkt kwadracikiem/brushem z textury common -> origin ? :) Pozniej zaznaczasz to co ma sie obracac wraz z brushem origin i wtedy dajesz func_rotating :)

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

damndog

Od: 2002-02-28

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-01 16:04:49

a jakos tak robilem, dziala to dziala, co sie bede zastanawial ;0 nie trzeba brushow dokladac :P

I had seven faces

Thought I knew which one to wear...

Requiem

Od: 2002-02-28

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-12-01 16:07:19

ale nie kazdemu sie chce naciskac klawisze na klawiaturze :D

Quake 3 Maps: Lets go retro! (moje archiwalne strony) | facebook

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2003-12-01 21:04:40

A nich ten klawisz nie odskoczy i co w tedy ?! Cza rozkrecak klawe albo kupowac nową i poco komu tyle zachodu :]

Jak tu sie ludziom myslec nie chce a co dopiero rozklrecac klawe :] tosz to nie polskie i ekstrawaganckie :]

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-12-01 21:43:53
  1. Kompiluj tylko opcją z parametrami -bsp (ewentualnie -meta, ale to zbedne). Niebedzie wtedy swiatla, i vis, ale efekt zobaczysz.

  2. Nie mam pojecia. Korzystam jak narazie z 1.2.11 i do tego q3map2 2.5.10. Nie ma sensu ssac nowej. Btw. to 1.3.14, ta beta? czy jakas stabilna wersja? Bo jak beta to sie nie dziw ze moga byc jakies bugi.

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2003-12-01 21:44:55

ad 1 : zapewne robisz wszytsko na full vis poproboj na fast bez wody bez swiatla [jelsi tylko chcesz przetestowac] i z czego tylko mozeszh rub detale [ale nie rob ze scian nosnych i glownych bo sie psv pojani :]
ad2 : Wszystkie te radianty są jakies kosmiczne polecam gtk 1.2.11 moim skromnym zdaniem najlepszy i ma jush kila pzrydatnych pluginow .
edit :ales sie wryla :]

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-12-07 17:58:56

Otoczka to najlepsza jest do zrobienia textura. Poszukaj jakiejs z grupy sfx. Flares czy jakos tak sie powinno nazywac.

  1. Dopisz do niego te same parametry classname, i inne. Aby mial te same. To bedzie mial te same wlasciwosci - o to ci chodzi?

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2003-12-07 18:32:18

Otoczke robisz tak jak szakala napisala znajdz textorke z flara czy czyms takim Potem textoreke nodraw z common zrob tak zeby jedna strona brusha byla w tej flarze a reszta w nodraw . Identycznie powinno byc z tymi kulami ognia .
A propo wolnej kompilacji to porobiles detale tak jak mowilem ?

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-12-07 19:05:06

Flares, ognie... Przy wyborze textur wybieraj te ktore maja biale ramki.

Kompilacja. Necro: Detale nie maja nic do light.

Co do fast. Kompilatory q3map2 2.5.8, 2.5.9 maja cos z fast zwalone. Pisalo o tym przy wersji 2.5.10

Wiec jak masz stara zainstaluj ta.
> Zassałem program do przerabiania plików bsp na map (winbspc)- chciałem powyciągać prefaby (np fireballs) ale jak próbuję z orginalnymi mapami z Q3 to

Po pierwsze to nie prefab, ylko model.

  1. Tym nie przerobisz. Najlepszy dekompliator to q3map2. Co do samej dekompilacji - poczytaj readme. Proste to jest ;)

> btw2: oglądałem twoje bety - bardzo fajne! Skąd u Ciebie sypatia do egiptu?

O mnie chodzi? Heh, po prostu mi sie ten styl podoba. Najlepiej mi sie w nim robi. Zreszta nawet avatar mam w tym stylu... ;p

> btw: przez czas pisania radiant jedzie na trzecim etapie i doszedł do ...5p

Niewiem jak szybko piszesz... Ale jak to jest 3 kompilacja light to ty ja nazywasz wolna?

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2003-12-07 19:06:57

Dobra nie wiele wiem o tym psv ale postaram sie mniej wiecej wyjasnic :P
Silnik q3 [woghule silnik od id :P] robi potrale na mapie ktore odpowiadają za wyswietlanie terenu [czy jakos tak :)] A psv to jest to co masz szanse zobaczyc w danym miejscu . Przypismy pzrekraczając jeden potral widzisz poleczenia jakie są pzred nim . Silnik jednak nie kuma czasami ze stoi pzred tobą sciana i liczy pokuj zanjdujący sie za nią Dlatego z glownych scian nie rob detali. Nie rob tesh detali z scian zamykajacych mape bo porobią sie leaki.

Teraz co to jest detal brush :P

To taki brush ktory psv omija i go nie liczy pzry twozreniu potrali pzrez co jest ich mniej a wiec mapka robi sie szybcej [im wiecej potrali tym wiecej liczenia psv].

Teraz jak zrobic detal . Swego czasu nie wiedzielme jak bo nie skumalem ze one nie są w zaden sposob zaznaczone w radiancie to tesh ich nie robilme :DD

Aby zrobic detal zaznaczasz bryłe potem klikach prawym myszy i z menu wybierasz \"make detail\" . Jka wczesniej napisalme nie zmieni to koloru brusha a ni nic ale jednak zrobi z niego detal. Aby zmienic detal na normlany brsuh zaznaczasz detal i z tego samego menu wybierasz make structural.
Detale rob z malcyh brsuhy takich ktore nie są jakimis scianami np płomienie [i inne efekty] klamiki i takie tam duperelki :]
Woo ale namieszalem :P MAm nadzieje ze zrozumiales cos :D

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-12-07 19:30:55

Detalem nie moga byc brushe bedace bezposrednio granica mapy. Czyli wszelkie nieba, sciany, podlogi, itd. Kolumny moga byc.
LOL - laughing out loud

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2003-12-07 19:58:03

Granice mapy i washne sciany jak wczesniej powiedzialem :]
Niech ktos wezmie od kompa i wymaze z glowy dzisiejszy dzien bo nie moge jush wytrzymnac z tym kolesiem :]

To jest po prostu nie prawda .. niee tego niema nieeeeee

Coscie mi zrobili brutale !!!

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-12-07 20:01:20

> Granice mapy i washne sciany jak wczesniej powiedzialem :]

NECRO!!!!!! grrr... Ty to na sposob. Wiem ze przed chwila tego nei bylo. Napiszesz posta z niedokladna informacja. Zobaczysz ze dopisalam to dopisujesz, poprawiasz i teraz mi piszesz ze wczesniej powiedziales.

Bede kasowac cos takiego. grrrrrrrrrrrrrr....

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2003-12-08 17:39:06

ej qrfa nic nie dopisywalem ... a tym bardziej nic nie poprawialem .

Co ty pieerdolish :]
Jestem czysty a teraz urashony :] Ządam satysfakcji i uczynisz owom na dywaniku albo niezdasz :D
a jak pytasz gdzie to napisal to prosze

> ale nie rob ze scian nosnych i glownych bo sie psv pojani :]

czyli jakies 11 postow temu wiec nie wiem o co ci chodzi z jakims poprawianiem i woghule :]

> Wiem ze przed chwila tego nei bylo

uhahah dobre :] Pzred chwilą na pewno ale jakies 2 dni temu na bata :D
ps. pilas cos moze :P ?

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-12-08 18:28:53

sam cos piles!

jeszcze raz cos takiego zauwaze i bedzie delete!

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2003-12-08 19:33:26

widze ze moje rady co to wiary w siebie wzielas se do serca i teraz pomiatasz moim zdanie m :]
good job :D

Lukin

Od: 2002-05-08

Ranga: Newbie

Dodano dnia: 2003-12-09 01:10:53

> Mam pytanie, a właściwie dwa:
>
> 1. Jaki jest przełącznik w q3map2, żeby podczas kompilacji modele automatycznie robiły się \"twarde\", jak po użyciu clipa, ale to jest lepsze. Wiecie o co chodzi? :D
>
> 2. Spójrzcie na takie mapki jak \"Estatica\" czy \"Grindill\" i powiedzcie jak robić takie efekty wizualne światła - np. na Grindill światło przechodzi przez kratkę w podłodze, to rozchodzi się jakby paskami po całej ścianie - wszystko wygląda bardzo elegancko. Tak samo jest na \"Estatice\". Może dam przykład:
>
>
> [img]www.planetquake.com/cardigan/images/screens/estatica/estaticafinal3small.jpg[/img]
>
>
> Zobaczcie, jak światło się \"rochodzi po ścianach\" :D. Pochodzi oczywiście z tej okrągłej lampy na suficie.
>
> Jak to wszystko zrobić? Czy to też jakoś zależy od dodatkowych parametrów w czasie kompilowania mapy?
>
>
> Właśnie, jeszcze jedna sprawa - co daje i na czym polega \"Bump mapping\"? Było to coś (chyba) na mapie Lukina. No i oczywiście jak to odpalić.
>
>
> Hehe, tak dużo pytań, tak mało odpowiedzi :).

  1. co do modeli - za to odpowiedzialne są shadery albo jakiś klucz w misc_model (dokładnie nie wiem, bo nie używałem jeszcze, ale osobnego przełącznika w kompilatorze chyba nie ma)

  2. ściany, na które rzucany jest cień grupujesz w func_group i zmiejszasz skale lightmapy (ustaw klucz lightmapscale i wpisz wartość 0.1), nie zawsze działa idealnie (zależy od wielkości lightmapy, etc.) ale powinno zwiększyć dokładność cieni - oczywiście później trzeba je \"dopieścić\" samplesizem, superem, itd. Można też pobawić się w shaderach, ale najlepsze rezultaty daje właśnie lightmapscale

  3. bumpmapping wyjaśniłem Ci na gg, na tych stronach znajdziesz odpowiednie programy i szczegółowe instrukcje:

www.doom3world.org/phpbb2/viewtopic.php?t=482&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=doom3world.org

www.wolfensteinx.com/surface/tutorials/bump_mapping.htmlwolfensteinx.com

www.splashdamage.com/forums/viewtopic.php?t=880&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=normal map bumpsplashdamage.com
Są to co prawda poradniki do Dooma 3 i Wolfa, ale w q3 też działa, pod linkiem poniżej znajdziesz najlepszy skrypt dla shadera z bumpem:

www.splashdamage.com/forums/viewtopic.php?t=594&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=normal map bumpsplashdamage.com
P.S.Niedawno ten temat był na cztery pod strony, teraz widzę tylko dwie - co się dzieje? Mania kasowania? Prosiłbym o umiar :)

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2003-12-10 19:03:38

> co się dzieje? Mania kasowania? Prosiłbym o umiar :)

Tak dokladnie jakas mania bo wczoraj odpisalem ze jednak som 4 podstrony a tu dzisja posta jush niema :]
A co wiecej usuwajom temty [znikl hmmm]

Jesli tio ty szakalo to cos ci sie dziwie bo jakos ostatnio mocno walczylas z masterm ze niby strarci ruch na forum i woghule a tu sie zaczyna rownie dretwo dziac jak tam :/
To i doskonaly FAQ [lol] sprawiają ze \"okret zaczyna tonąc\" :]

dAde

Od: 2002-12-03

Ranga: Rocket Rider

Dodano dnia: 2003-12-10 21:11:13

Zrozumiecie kiedyś (nie wszyscy oczywiście), że forum to nie jest chat? :| Kasowanie postów i tematów to jest utrzymywanie czystości, a nie jakiś objaw chamstwa czy \"drętwości\". Jednym z zadań (w sumie to nie obowiązek) moderatora jest otrzymywać poziom i tak się dzieje - prawidłowo.

Post do usunięcia gdy ludzie zrozumieją :P.

szaky

Od: 2002-10-05

Ranga: Quad Damager

Dodano dnia: 2003-12-10 21:35:49

dAde ma racje. To nei chat. Nie liczy sie tu liczba postow. Niewiem czemu Esel pousuwal posty, i jak mozesz zobaczyc tamte wypowiedzi sa bezsensu.

Bez przesady, mozna pisac, ale nie jakies bezsensowne posty.
A forum mastera to ty sobie zobacz co sie zrobilo przez brak porzadku...

...Forum porno? ahahahahahahaahahahah?! No ale tak jest - a czemu? Bo master nic nie zadzialal aby tego nie bylo.
Necro robil sobie ze mnie jaja, piszac najpierw jakas krotka, niedokladna odpowiedz, a potem, jak ja dalam odpowiedz na pytanie Esela, to on dal edit, i dopisal wiecej i dokladniej. Wkurwilo mnie cos takiego troche.

To ma byc normalne? Caly ten temat powinnam usunac...

NecrosiS

Od: 2002-07-28

Ranga: Lightning Smasher

Dodano dnia: 2003-12-11 10:21:31

> Necro robil sobie ze mnie jaja, piszac najpierw jakas krotka, niedokladna odpowiedz, a potem, jak ja dalam odpowiedz na pytanie Esela, to on dal edit, i dopisal wiecej i dokladniej. W****ilo mnie cos takiego troche.
>
> To ma byc normalne? Caly ten temat powinnam usunac...

Do kooorwy nendzy nie zrobilem zadnego editu i nie robie sobie z ciebie jaj !!!!!!!!!![moze tak to odbierasz ale taki jush jestem :P]

Moze przestaniesz mnie oskarzac i posluchasz co mam do powiedzneia !!!!
edit: A ztesztą chooj z tym mysl i rob co chesz to twoje forum ty jestes modem

Ja ze swojej strony dodaje ze jestem niewinny edytowania jakiegos tam posta.