ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



Co jest ważniejsze?

wto, 25 grudzień 2007 13:27:01 | Autor: move | Quake 3 Arena

Witajcie! Mam oświadczenie skierowane do wszystkich graczy, którzy mają problem z przejściem z modu OSP na CPMA.vq3:

Stanowisko ORG'a wobec przenosin wszystkich serwerów OSP na mod CPMA.vq3 jest jak najbardziej pozytywne. Wiele linijek tekstu było już przelewanych na wszelkich forach internetowych oraz serwisach o tematyce Q3. Wiele argumentów za jak i kontr-argumentów pojawiło się przez ostatnie 2 lata, od kiedy idea CPMA.vq3 pojawiła się na ustach wielu graczy. Nie zamierzam przytaczać ich szczegółowo, bo to wszystko zostało już powiedziane.

Nasz argument i jednocześnie pogląd na obecną sytuację jest bardziej globalny niż wspominane wyżej bardziej szczegółowe "za lub przeciw" - tak samo jak wielu szanowanych graczy będących czołówką w Polsce, Europie i na całym świecie, jak i każdego redaktora, administratora tworzących nasz serwis. Otóż ideą podtrzymania życia na scenie Q3 jest jej zjednoczenie, przyjęcie tych samych standardów, które obowiązują w różnego rodzaju ligach, turniejach LANowych czy online. Najlepszym tego przykładem może być nadchodzące ESWC 2008, gdzie najprawdopodobniej modem, na którym zostaną przeprowadzone rozgrywki, będzie CPMA (rzeczą idiotyczną byłoby zorganizowanie turnieju na platformie OSP, kiedy od 2 lat żaden nie był zorganizowany na innym modzie niż CPMA). Najlepsi grają na CPMA, więc ciężko, żeby organizatorzy mieli cofać się w rozwoju i wracać na OSP.
Wracając więc do sedna: Od dawna widać na serwerach OSP znaczny ubytek czołowych polskich graczy. Nie mielibyście ochoty (zwracam się do osób z OSP) znów stanąć w szrankach przeciwko takim znakomitościom jak: matr0x, zik, prox, GaD, r1val, brutal, wEst, v3rb, sting, xEn, rutt, avenger i wielu, wielu innym znanym Wam z pewnością graczom, którzy również brakiem skilla nie grzeszą?

Odpowiedź może być tylko jedna.

Powyższe oświadczenie piszę jako zatwardziały zwolennik OSP. Wierzcie czy nie, sam dobrze rozumiem Wasze argumenty pozostania na tym przestarzałym modzie. Ale wobec jednego, najważniejszego argumentu, o którym wyżej wspomniałem, wszystkie pozostałe wyglądają jak stado spróchniałych motyk, próbujących powstrzymać Słońce.
*Reasumując - dobro samej gry, Quake 3: Arena, jest najważniejsze. Tym się kierujemy jako serwis i reprezentacja wszystkich graczy Q3.
*

W związku z wieloma trudnościami, które urosły przez ostatnie 2 lata do rangi niemożliwych do przeskoczenia, postanowiliśmy pokazać, że to tylko mity. Oferujemy pomoc każdemu pojedynczemu graczowi, który wyraziłby drobne zainteresowanie przeniesieniem się na "stary" nowy mod: CPMA.vq3. Pomoc ta zaczyna się od podstaw, tj.:
- ściągnięcie modu CPMA.vq3

  • ściągnięcie wszystkich map CPMA, bez których mod może działać niepoprawnie
  • [UPDATE] ściągnięcie paczki map OSP, które trzeba wrzucić do katalogu baseq3, ponieważ standardowo znajdują się w katalogu OSP (najpopularniejsze to ospdm5, 6 czy 11) Następnym krokiem jest przerobienie configu z OSP na warunki panujące w CPMA, co jest rzeczą zajmującą dokładnie 10 minut. UWAGA! Każdej pojedynczej osobie, która nie będzie mogła sobie poradzić z przeróbką configa, gwarantujemy pomoc w postaci przerobienia configa przez naszego redaktora znającego CPMA od podszewki. Maksymalny czas oczekiwania na przerobienie configa to JEDNA doba. ...chyba tyle możecie poświęcić dla dobra sceny? Przerobienie CFG w 24h - kliknij tutaj i wyślij swój config! fhnalien@o2.pl PS: Założyliśmy również topic poświęcony wszelkim problemom związanym z przesiadką na CPMA. Pytajcie, a nie zbłądzicie!

MsT | 2007-12-25 13:52:26

alien, przekichane bedziesz miec :)

THRAWN | 2007-12-25 13:57:53

MsT :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

HaSu_Szlauf | 2007-12-25 14:02:14

alien calkowite oddanie dla sceny :D

wczoraj obczajalem to cale cpma no i jesli wszyscy beda grali CTF na nowym starym modzie to ja rowniez :), ping jest boski serwery narazie tylko puste ;(~~

configa nie udalo mi sie przerobic identycznie jak na osp, ale nie bede sprawial klopotow na swieta :DD

4lko | 2007-12-25 14:12:01

Ambitnie.

enjoy | 2007-12-25 14:12:14

move - moze jeszcze jakis link do paka z mapami osp
np.
www.nem3d.net/files/quake3/maps/ospmaps0.pk3
quakefour.net/maps/extramaps/ospmaps0.pk3
files.slashquit.net/x/q3/ospmaps0.pk3
213.239.212.245/barney/quake3/cpma/ospmaps0.pk3

hasu - ligi ctf chyba nadal sa na osp wiec watlpliwe jest zeby ktos gral na cpma.vq3 w ten tryb

AL|EN | 2007-12-25 14:13:06

Hehhehe spoko - podeślij mi go tak na próbę :D

[M]aniek | 2007-12-25 16:58:38

Kogoś pogięło? Zaczekajcie parę dni i sprawa configów się wyjaśni!

I co teraz AL|EN będzie udawał, że sam robi te configi? :D Kilka dni zaczekać!!!

nergal | 2007-12-25 17:08:26

ooAlien chyba masz przerabane:)
pozatym na bank polowa z tych co narzekaja nigdy nie wlaczyla pewnie cpma/vq3 i smuca, sprobujcie sobie opograc na tym modzie za granica i zobaczycie ze jest super:) nie to co mulenie konia na 60-70 ms na osp

ryyyAv | 2007-12-25 17:11:06

dokladnie tak jak nergal napisal. Wczoraj tez gralem duela za granica i bylo git

PeterSchiff | 2007-12-25 18:18:48

CFG rzeczywiscie nie sa takie zle do przyswojenia, ale pozostaje jeszcze sprawa chujowej fizyki.

Moj koment z poprzednim newsie:

Ok, pogralem kilka meczow. Stwierdzam, ze:

  • fizyka ulegla zmianie (trudniej doskoczyc do rg co spieprzylo poczatek tdmow na dm6, gdyz:

Na mostku sa 2 respawny: jeden - blizej RL, kolo ammo do MG, a drugi -przed schodami. Zawsze jest tak, ze ten, ktory idzie po RL laduje w tego drugiego zeby nie doskoczyl do rg. Na osp problem nie istnieje, bo jak ktos umie, to doskoczy do RG nawet podczas ostrzalu z kałacha. Na CPMA, gdzie zeby doskoczyc po laser trzeba sie mimo wszystko dobrze ustawic, gracz ten jest od razu skazany na wpierdol, bo nie doskoczy do rg i nie ma sie czym obronic przed gosciem z rakieta.

Pewnie jest wiecej takich sytuacji, ale co zrobic... jednosc to jednosc. Lepsza chujowa jednosc niz puste servery i tu, i tu.

enjoy | 2007-12-25 18:30:24

a dupa bo jak sie pojawisz na schodach to mozesz zjechac z mg kolesia ktory biegnie do rakiety :)
albo zeskoczyc na dol do sg ;p

[M]aniek | 2007-12-25 18:56:20

A może jakieś zastrzeżenia co do innych map? :) Tak wiem RA na cpm4 i co dalej?

move | 2007-12-25 19:19:38

Fizyka to chyba nie taki problem, można ją "troszkę podkręcić", żeby skakało się centymetr dalej. Kwestia kolejnych wydań cpma - tak mi się wydaje.

ryyyAv | 2007-12-25 19:22:38

btw jak sie tego cholernego jumpa do rg na dm6 nauczyc ? (wychowany na ca/pm/osp nie bic ;D )

Radioactive | 2007-12-25 19:33:55

No i bardzo dobrze.

A z tym skokiem na dm6 - potrenujcie ludzie. Będziecie lepsi...to chyba dobrze, nie? Żeby było trudniej, a nie łatwiej...boshe
Ja tam doskakuję bez żadnego problemu przodem, bokiem, tyłem jeden @#$%...to skoro ja umiem tak dobrze to wy możecie umieć chociaż średnio co? Trochę inicjatywy ludzie...

PeterSchiff | 2007-12-25 19:54:41

Radio, gram w q3 ponad 6 lat i skakac do rg na lajcie umiem od okolo 4-ech. Tu nie chodzi o to czy ktos umie, czy nie, ale o to, ze jest fizycznie niemozliwe doskoczyc tam pod ostrzalem z mg.

enj: rownie dobrze mozna wpisac w konsoli /kill - to tez jakies wyjscie z sytuacji.

move: mam nadzieje, ze takie poprawki beda wprowadzone. Skoro juz zrewolucjonizowali robienie configow, to moze przynajmniej fizyke zostawia w pierwotnej formie.

Radioactive | 2007-12-25 20:17:56

No nie powiem zrobić cfg w cpma nie jest tak łatwo i przyjemnie jak w osp...

Gravatar

cin | 2007-12-25 20:22:51

w nowym cpma jedyne co mi sie nie podoba to lg i rg....rg takie jakies z dupska a lg cienkie jak ptak pająka :S a game options niema juz ze mozna sobie wybierac dowoli co i jak :/ tylko to cienkie ale to z baseq3 takie bladoniebieskie :/ kielnia z makaronem

enjoy | 2007-12-25 20:24:50

hmmm no sumie to moze i tak jest, chyba ze ktos sie uczyl angielskiego i czegos w rodzaju html/css to wszystko jest bajecznie proste i jasne, i daje prawie nieograniczone mozliwosci konfiguracji :)
ale podobno jest jakis prosty edytor huda wiec nie powinno byc chyba problemow? widzial ktos ten edytor?

Radioactive | 2007-12-25 21:43:37

Tak ja z niego korzystałem...ale szczerze się przyznam, że mimo graficznego podglądu ciężko z niektórymi rzeczami utrafić i w grze wyglądają zupełnie inaczej. Np tła statusbara (hp i armor) wyszły zajebiście wielkie w grze, a w edytorze na fullscreenie były małe :D Tak czy siak uważam, że jest to przydatne narzędzie i warto z niego korzystać.

ryyyAv | 2007-12-26 00:00:49

ja tego skoku nie potrafie zrobic nawet na osp (wstyd wiem) dlatego pytalem czy jest jakas zlota rada, albo filmik nie wiem, zeby sie tego nauczyc w koncu. Jak mowilem niestety czego bardzo zaluje gralem od poczatku kilka lat w q3 ale wlasnbie osp/ca/pm teraz chce sie przerzucic na cpma/vq3 i nie jest tak latwo.. co najwazniejsze duzo bardziej mnie sie podoba wlasnie vq3 niz pm i do tego ca zzzZZzz..

move | 2007-12-26 01:00:42

Oto odpowiedz jednego z bardziej znanych klientow naszego redaktora Aliena (z h00ls):

"Dnia 26 grudnia 2007 0:12 "detal" napisał(a):

dzieki wielkie jak sie kiedys spotkamy to masz u mnie piwko :D

Wesolych Swiat"

Next please...

edit: ryyyAv, proszę bardzo: www.youtube.com/watch?v=9_Hoz5r0Th8

nergal | 2007-12-26 02:45:32

mj23_one_and_only
pod obstrzalem z mg jakiegos kolesia co ma 10% z mg to wskoczysz tak samo na osp jak i na cpma.
na osp nie wsoczysz pod obstrzalem kogos kto ma 30 tak samo jak na cpma.
nie ma tu zadnej rooznicy, o ile na lajcie tam wskakujesz bez obstrzalu:)
smucicie to wszystko na ten temat.

[M]aniek | 2007-12-26 09:19:13

QRFA! Pół piwa dla mnie!!! Ja się tu narobiłem najwięcej :D

[M]aniek | 2007-12-26 09:20:09

Co do skoku po raila, to daj com_maxfps 125

PeterSchiff | 2007-12-26 10:45:19

Nergal: nie jest tak, jak mowisz, ale nie chce mi sie o tym pisac, bo nie ma to wiekszego sensu. Prawda jest taka, ze strafe'y sa krotsze i skoro juz chca unifikowac scene OSP i CPMA/vq3, to powinni tak elementarna sprawe jak fizyka gry zostawic w spokoju (czyt. na ustawieniach z OSP).

nergal | 2007-12-26 10:52:51

ja to tak widze. Ty mozesz inaczej.

Pionier | 2007-12-26 11:43:38

zostawic fizyke w spokoju tak zle nie fizyke z osp a z zwyklego q3... osp w ogole nie ingerowal w fizyke zjebane cpm zmienia ja z kazda kolejna wersja

pozatym wasza inicjatywa jest jak najabardziej zajebista astery puste dialog pelny :) spojrzcie w eye

Gravatar

mcz | 2007-12-26 12:46:32

ej skumajcie czacze - o tej porze na Astrze zwykle ktoś grał teraz pusto bo jak to enji napisał kolesie stwierdzili że asterów nie ma - wchodze na dialog pytam się kolesi czy znaja adres tej strony a oni na to że nigdy nie słyszeli :D:D:D:D:D:D:D:D- wiec na nic wam orędzia skoro większość tych o kórych pisałem wcześniej ( nie wiedzą co to linia komend a szczytem możliwości było zainstalowanie 1.32 i osp) nawet nie wiedza ze taki serwis istnieje :D:D - a już dodac do tego można z 20%(z tych) nie wie pewnie że oprócz astera świat quakea ma jeszcze inne serwery i inne wersje( i scanery serwow). Tyle ze ich to nie obchodzi - bo wchodza do domu uruchamiaja grę po raz enty - myślą o fajnie sie grało zagram jeszcze raz - ale co to nie ma astrów - ( i tak przez 3 dni ) i potem @#$% ze świeżej krwi :D - bo jakby ktoś zaczoł w to grać on poczatku to co zrobi jak nie zna tematu - jak taki 14-18 latek skuma że musi se poinstalować różne rzeczy ? Zainstaluje odpali - walnie skaner z gry wejdzie na 1.11 pogra - a może musie spodoba a może nie potem wpisze w google i przypadkiem trafi tutaj. Zróbcie eksperyment i postawcie 1 astra na osp znowu - i zobaczcie co się stanie.....

enjoy | 2007-12-26 13:44:47

jesli jakos do tego doszli ze trzeba miec osp to i dojda ze trzeba miec cpma - a poki co jak widzisz ze ktos tam gra to wejdz i zareklamuj strone :)

move | 2007-12-26 14:25:25

Dialogi tez niedlugo zostana przeniesione.

nergal | 2007-12-26 15:11:16

heheh marian! zeby wejsc na aster chyba trzeba miec osp? tak jak nizej jesli maja osp dlaczego by nie mieli cpma? ja twierdze ze wsrod "nowych" popularniejsze jest cpma.
nie wiem z czego robicie takie zamieszanie. wasze problemy sa takie jak nastolatek" ehh nie slycham juz blogu27 bo tola ufarbowala sie na blond!:("
nie gram w q3 bo ikona gl wyglada jak samochodzik a nie jak resorak markowej firmy matchbox
uparliscie sie nie wiem po co i dlaczego

enjoy | 2007-12-26 15:24:02

ryyyAv - zacznij trening od pojedynczego skoku, np na mapie pro-q3tourney4 w domq :D na srodkowym poziomie skok od jednego 25hp do drugiego, jak opanujesz ten skok ze skretem w lewo i w prawo to wtedy mozna przejsc na mostek dm6 - a najlepiej idz na forum do dzialu polish trikz center i tam pytaj :D

mozesz na poczatek przeczytac ten zdeka nieaktualny (stare dema, brak skrinow, nie dziajajace linki - doh:F) artykuł www.quake.net.pl/?page=article&kat=1&artid=92 - nie wiem moze na PTC maja jakies lepsze (link w menu) - tylko pamietaj ze na cpma fps nie wplywa na dlugosc skoku, bo ten artykul byl pisany pod osp, do tego na dedykowanych serwerach na lanie czy internecie optymalna wartosc to 125 fps, ale jak po prostu wejdziesz do q3 i wpiszesz /devmap dm6 to powinienes miec chyba 142 fps, ale na osp najlepiej wlaczyc pmove :F

Radioactive | 2007-12-26 16:15:57

enji chodzi o to, żeby umieć ten skok bez pmova i synca =) Inaczej to defrag już

AL|EN | 2007-12-26 19:13:25

mcz: "Zróbcie eksperyment i postawcie 1 astra na osp znowu - i zobaczcie co się stanie..."

Zrobimy :D Napiszemy info, że "przesiadka na Cpma tu i tu a za tydzień wszystkie serwery OSP w Polsce znikają" a ludzie się zlecą hehehe

Gravatar

mcz | 2007-12-26 23:42:00

pierdu pierdu....

nergal | 2007-12-27 01:18:11

jestes z dinhzzzzzzz wiec jak masz, jak moglbys sie nie sprzeciwic:)
pozdro kertal shr i spolka!

ryyyAv | 2007-12-27 11:12:45

wielkie dzieki za pomoc wszystkim, ide pocwiczyc : )
Co do tej reklamy na jednym z asterow na osp by naganiac na cpma to chyba nie jest taki zly pomysl

jarq. | 2007-12-27 16:34:35

a jak się już nauczysz skakać po rg na dm6 to znów się załam próbując wyjść z tele na kładkę na t2 :) gl!

Gravatar

mcz | 2007-12-27 17:26:57

Jurek poj**any jesteś- czy ja się sprzeciwiam gdzieś? przeczytaj se wydźwięk wypowiedzi pod spodem -........... już kumasz?

vacq | 2008-01-03 15:51:37

Mimo, że nie grywam na necie, to i tak wg mnie idea jak najbardziej słuszna. Myślę, że wpłynie to pozytywnie na zjednoczenie sceny i na sytuacje q3 ogólnie.
A tym co nie chce im sie posiedzieć nad cfg... ich strata. Może i kilka osób przestanie ciupać w q3 (w co wątpię ;) ), ale ogólnie i tak wyjdzie na plus.

Zaloguj się by dodać komentarz.

Co nowego

  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  4. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  5. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  6. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  7. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  8. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  9. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  10. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  11. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  13. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening
  14. Requiem zaktualizował post: Na wieczór podzielę się z Wami moim nowym filmem - nagrałem kulisy ... / [FINAL] Blast from the Past - rocznicowa mapa Q3/QL
  15. 247_QL napisał post: @bfr_aka_pablonzo: wszystko jasne. Jaki masz tam NICK? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. Requiem zaktualizował newsa: Quake Live Instagib Pickup 3v3 - dołącz do gry!
  4. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  5. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  6. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  7. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  8. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  9. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  10. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  11. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  13. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  14. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening

Pokaż więcej »

Gracze

  1. scisek - 83 pkt
  2. Requiem - 28 pkt
  3. Czarna_Bakłażana - 21 pkt
  4. bfr_aka_pablonzo - 7 pkt
  5. MucieK -1 - 5 pkt
  6. bit -1 - 1 pkt
Zobacz cały »
Zobacz wszystko »

Statystyki graczy ogółem:

  • Wygranych / przegranych: 163276 / 170973
  • Trafień / strzałów: 97258977 / 322570048
  • Fragów / zgonów: 5029245 / 4356508

Więcej statystyk już wkrótce...

Cytaty

Quakecon will soon start getting sponsored by hair loss solutions, erection pills, life insurance and QVC.

Źródło: http://esreality.com/post/2891023/clawz-everyone-can-give-me-a-hard-time-it-is-about/#pid2891208

Dodał: tath

Ankieta

OMPQ3 2023 - turniej 1v1 online (gracze sami się dogadują, finał 21 maja))

Głosów: 54