ORG

quake.net.pl » Polskie Centrum Quake od 1998 roku



CQ3 1.42 przyniesie spore zniany.

sob, 08 marzec 2008 23:38:01 | Autor: AL|EN | Quake 3 Arena

Na początku chcę zaznaczyć, że zmiany dotyczą jedynie CQ3 - oryginalny plik 1.32 nie będzie miał poniższych zmian.
Czeka nas ogromna poprawka dotycząca dźwięku. Okazało się, że od ponad 8 lat nasza kochana gra gubiła 60% dźwięków ! Poprawka będzie szczególnie odczuwalna w grach TDM/CTF.
Naprawienie tego buga ma jednak konsekwencje. Całkowicie zmieni się odgłos LG. Oczywiście będzie to naprawiony dźwięk LG, jaki powinniśmy słyszeć od 8 lat (a nie dane nam było usłyszeć, właśnie ze względu na idiotyczną obsługę pamięci odpowiedzialnej za ilość odtwarzanych jednocześnie dźwięków) jednak jest inny od tego do którego przywykliśmy przez ten długi okres czasu.
Polityka Arqona odnośnie błędów jest jasna: bugi to bugi i choćby niewiadomo jak wszyscy gracze narzekali, nigdy nie będzie dodana opcja powrotu do starych dźwięków.
Dla prostego zjadacza fragów: zapomnij o używaniu CQ3 1.42 i wyższych, jeżeli nie będziesz w stanie zaakceptować zmienionego odgłosu LG i nawału dźwięku w TDM/CTF.
Pozostaje nam tylko czekać, aż za kilka tygodni CPMA DEV Team wyda CQ3 1.42 i przy okazji Cpma 1.46.

Na koniec mała wskazówka: od dzisiaj wpisujemy w swoim cfg:
com_hunkMegs "80", com_soundmegs "8"

Changelog ENbots are no longer kicked by devmap

legacy cack like joystick/midi support only pollutes configs if enabled

fixed a memory leak in the sound code

made com_soundmegs SLIGHTLY less broken: now only 2x instead of 3x :P

note that "soundmegs" are taken FROM THE HUNK now to fix the leak

so you need to increase com_hunkmegs by 2x your com_soundmegs

removed the explicit and incorrect "fastsky==1 == disable portals" test

r_noportals is not a cheat var

hyperspace is a bit less annoying

purged the unused (never finished) idMD4 model code

fixed ALL the dropped sound issues in snd_dma


The sound stuff is important, not that I expect 99% of people to

actually read the damn instructions and instead bitch about how it's

all OMG BROKEN. :P

First off:

arQon wrote:and indeed, it is - q3 leaks 3x com_soundmegs each

time, so if you've got that at some retarded value, it'll add up FAST.

since com_soundmegs ISN'T megs in the first place (cf the x3 bug)

and there's only 7mb sound TOTAL in all of q3, setting it to anything

above 8 is just daft.

That means if you have a "borderline" com_hunkMegs value like 64 (like

I do^H^H DID :P) you should change it to 80, and correct your

com_soundmegs to 8 if you've got it at pretty much ANY other value, or

you WILL run out of "Q3 memory" on large maps or potentially even when

taking screenshots etc.


The sound fix is AMAZING. The amount of "extra" stuff you hear now that

you SHOULD have been hearing all along is just mindblowing: especially

in team games. It's probably going to take some getting used to (tho

much less so in DM) but as with our policy on all bugs, there will

NEVER be support for "MAEK IT AN OPSHON!"

I fully expect VQ3'ers to rage about it being OMG HAX BUG CPM SOUND Y YOU CHAENG VQ3 ARQON SUX!!1!. It's THAT different.

There are some fascinating side-effects too: the Q3 LG (because of its

insane firing rate) has actually been dropping something like 60% of

its sounds for 8 years (if you fire it at a wall, that's the cause of

the harmonic "wave / pulse" effect you hear ATM). It sounds NOTHING

like that now (and, again, VQ3'ers will rage and accuse us of changing

the LG sound, sigh).


Anyway, that's where we are ATM. I'm AFK for a couple of weeks: qrealka

will (I'm sure) continue to do all sorts of other Good Things while I'm

gone, and we'll release 1.42 (and CPMA 1.46) when I'm back.

[M]aniek | 2008-03-09 10:50:11

Wiedziałem, że coś z tym dźwiękiem jest nie tak, ale myślałem, że to tylko na na swoich słuchawkach za 20zł tak mam :D

Gdzie znajdę coś więcej o tym 80 i 8?

tath | 2008-03-09 10:59:18

arqon dyktuje zasady dla calej ( prawie ) sceny q3 ;d

Gravatar

reyes | 2008-03-09 11:09:29

czyli latwiej bedzie uslyszec , jak ktos bierze MH RA YA i inne itemki , tak ?? o to chodzi ?? ;o

grzesiontko | 2008-03-09 11:16:03

o to że jak koleś za winklem skoka milimetr od Ciebie to go wkońcu będzie słychać [mam taką nadzieję : D]

^M^ | 2008-03-09 11:17:07

arqon to niezły dzik jeśli chodzi o te całe kodowanie ;o

kaliberr44 | 2008-03-09 11:27:14

Jeśli będę więcej słyszeć, to po co miałbym narzekać?

grzesiontko | 2008-03-09 11:29:04

bo polak potrafi :D

aimowy | 2008-03-09 11:37:58

No fajnie, ale jak w Polsce bedzie pb, to sobie nie pogramy na cq3 :F

Xsi | 2008-03-09 11:44:01

a pozniej powie ze z rg i rl tez naprawi, a na koncu okaze sie ze wszystkie dzwieki brzmia inaczej i o dziwo mamy wersje standalone :DDD

gbz1 | 2008-03-09 21:00:15

a ja myslalem ze mam zjebane ustawienia w karcie dziwiekowej xD

aiken | 2008-03-09 22:09:10

"Jeśli będę więcej słyszeć, to po co miałbym narzekać?" (c) FuriaK
Bo Ciebie tez bede wszyscy lepiej slyszec :PPP

Zaloguj się by dodać komentarz.

Co nowego

  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  4. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  5. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  6. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  7. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  8. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  9. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  10. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  11. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  13. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening
  14. Requiem zaktualizował post: Na wieczór podzielę się z Wami moim nowym filmem - nagrałem kulisy ... / [FINAL] Blast from the Past - rocznicowa mapa Q3/QL
  15. 247_QL napisał post: @bfr_aka_pablonzo: wszystko jasne. Jaki masz tam NICK? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  1. bfr_aka_pablonzo napisał post: @Requiem: ja ostatnio pogrywam ft melodeiro :D wciągnęło mnie na no... / hellou ludziska :)
  2. Requiem napisał post: Fajnie, że ktokolwiek tutaj bywa :D Co tak na co dzień w życiu pora... / hellou ludziska :)
  3. Requiem zaktualizował newsa: Quake Live Instagib Pickup 3v3 - dołącz do gry!
  4. MucieK napisał post: o to już nas troje jest ;) / hellou ludziska :)
  5. bfr_aka_pablonzo napisał post: @MucieK: ja co parę dni też zaglądam :D / hellou ludziska :)
  6. MucieK napisał post: chyba co dwa dni :P ;) / hellou ludziska :)
  7. Requiem napisał post: Tutaj masz Patcha do Q3 oraz linka do ulepszonego silnika Quake3e: ... / eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  8. Requiem napisał post: Tak :D Ja tutaj bywam codziennie :D / hellou ludziska :)
  9. MucieK napisał post: żyje ktoś jeszcze ? ;) / hellou ludziska :)
  10. bit stworzył temat: eFreeze 1.31 proszę o pomoc.
  11. bfr_aka_pablonzo napisał post: @247_QL: qra1337 :D @LongeR HoQ to jest aktywny discord, ctf, tdm ... / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  12. LongeR napisał post: Też szukam kogoś z kim można pograć , jest jakoś aktywny discord z ql? / Czy są tu jacyś aktywni gracze? :)
  13. k3m napisał post: Dzień dobry :D / Powspominajmy ! :>
  14. Szczawson napisał post: trzeba zatem pograć / 05.06 (sobota) trening

Pokaż więcej »

Gracze

  1. scisek - 83 pkt
  2. Requiem -1 - 28 pkt
  3. Czarna_Bakłażana - 21 pkt
  4. bfr_aka_pablonzo - 7 pkt
  5. MucieK - 6 pkt
  6. bit - 2 pkt
Zobacz cały »
Zobacz wszystko »

Statystyki graczy ogółem:

  • Wygranych / przegranych: 163276 / 170973
  • Trafień / strzałów: 97258977 / 322570048
  • Fragów / zgonów: 5029245 / 4356508

Więcej statystyk już wkrótce...

Cytaty

Quakecon will soon start getting sponsored by hair loss solutions, erection pills, life insurance and QVC.

Źródło: http://esreality.com/post/2891023/clawz-everyone-can-give-me-a-hard-time-it-is-about/#pid2891208

Dodał: tath

Ankieta

OMPQ3 2023 - turniej 1v1 online (gracze sami się dogadują, finał 21 maja))

Głosów: 54