Cztery levele na TikiDomain
sob, 06 marzec 2004 01:11:08 | Autor: szaky | Quake 3 Arena
Po dłuższej przerwie, na TikiDomain, w ciągu ostatnich paru dni pojawiły się aż cztery mapy. Trzy z nich, według mnie godne polecenia... Hmm... Ponizej krótkie opisy każdego z leveli, oraz najważniejsze - linki.
Far and Away by Scythe [2.51 MB]
Była kilka dni temu opisywana na naszym serwisie... Wkleję jej poprzedni text. Nic się nie zmieniło, a pisanie kolejny raz tego samego jest nieco bezcelowe
Kolejna w dziejszym uploadzie mapa w stylu platform. Całą konstrukcję stanowią dwie główne platformy, między którymi przemieszczamy się za pomocą jumppadów. Hmmm... jakby się bliżej jej przyjrzeć to układem jest baardzo podobna do dm17. Większą z platform możemy podzielić na trzy niewielkie poziomy, między którymi można się poruszać przy uzyciu schodów oraz wyskoczni. Na mniejszej z nich możemy znaleźć lg... Hmm... wydaje mi się, że broń ta niezbyt pasuje do kosmicznych mapek... Na osobnej platformie, zawieszonej najwyżej znajdziemy niezastąpioną na tego typu levelach broń - raila. Znaleźć można również rl i sg... Rozmieszczenie itemów według mnie jest tutaj pomyłką... Lepiej by się grało jakby zamiast lg był rail, zamiast raila - na platformie mógłby się znaleźć jakiś item... mh lub ra. Rakieta powinna znajdować się niżej na miejscu shotguna, a shotgun występować podwójnie - zamiasr rl... Albo rakiete na miejsce mh... Wtedy może gra na niej była by nieco ciekawsza. Jeśli chodzi o wygląd to jest niezły - ładnie dobrane textury - klimat robi również ciekawie wyglądający skybox.. Wydaje mi się, że jest nieco za ciemna, ale jak się zwiększy r_gamma to nie jest źle. Ogólnie niezła produkcja, może gdyby autor bardziej postarał się z rozmieszczeniem przedmiotów była by wyżej...
.:[ Download ]:.
Hang Em High by WhiteLegion [2.51 MB]
Konwersja mapy Hang 'em High z gry*Halo*. Niestety nie miałam okazji grać w oryginał - więc raczej nie opiszę jak została odwzorowana.
Hmm... Ta konstrukcja w quake3 nie ma grywalności... Płaska powierzchnia - z niewielkim zagłębieniem w centrum - gdzie znajduje się MH. Wszędzie poustawiane słupki, przeszkody... Miejsca gdzie możemy się ukryć przed promieniem raila przeciwnika... Mapa jest otwarta - jeśli stoimy gdzieś w przejściu, nie schowanym - praktycznie nie mamy szans. Przy grancznych ścianach mapy ustawione są jakieś bloki, skośne półki, którymi możemy się dostać na mostki - powyżej. W przeciwległych rogach zrobione małe bazy... Jednak hmm... wejście i wąski, ciasny korytarz prowadzący do wyjścia górą... Możemy znaleźć tam pare healthów, oraz YA. Jak już o itemach... Wyżej wspomniałam, że w centrum mapy znajduje się MH. Nieco wyżej na tych mostkach, tuż obok siebie leżą RA i medkit. W dolnej częsci mapy, gdzieś w rogu da się dostrzec Invisiblity. Na słupku, niedaleko personal teleportera można znaleźć Regeneration. Troche tego jest...
Patrząc na konstrukcję, itemy... Zastanawiam się do jakiego trybu gry chciał ją autor przeznaczyć w q3. O wyglądzie szkoda pisać - no ale wspomnę... Całość wykonana może z 10 textur ID base... Błękitnoszare ściany, szara podłoga... Brzydkie oświetlenie... Hmmm... Nic do oglądania na niej nie ma... Słaba mapka, trudno ją ocenić jak wygląda w Halo - ale gra na niej w quake... Nie polecam.
.:[ Download ]:.
Art, Wood, and Carpets by Fjoggs [2.51 MB]
Mapka, która zajęła pierwsze miejsce pod względem konstrukcji - w konkursie organizowanym jakiś czas temu przez Level Source. Polegał on na stworzeniu mapy, mieszczącej się w sześcianie 1024x1024x1024 - troche mało... Ale wykonalne - przykładem jest ta, oraz parę innych laureatów tego konkursu.
Już same ograniczenia wskazują, że level nie zadziwi nas swoją wielkością. Hmm... Szybka, łatwa do zapamiętania konstrukcja. Jedna arena, z której są wejścia do korytarzy ze schodami - jednym możemy się dostać na wyższe piętro, natomiast drugim w podziemia - gdzie znajdziemy teleport... przedstawiony jako lejąca się z sufitu woda. Idąc górnymi schodami zbierzemy po drodze parę 5hp, nieco wyżej da się dostrzec YA. Następne półpiętro prowadzi już na samą górę - skąd mamy widok prawie na całą mapę. Jeden skok i jesteśmy na małej półeczce z MH. Na samym dole areny możemy zdobyć RA.
Dobrze się gra i pod fizyką vq3, jak i promode - sprzyja temu spora ilość schodów.
Wygląd mapy jest ciekawy. Znajdujemy się w przedpokoju jakiegoś pomieszczenia. Na podłodze pod RA chodznik, drewniane ściany, schody, parkiet na podłodze... Da się zauważyć, że gra będzie się toczyć w mieszkaniu. Na ścianach zawieszone obrazy. Hmm... mieszkanie a dziura w suficie? Heh, niecodzienny widok. Oświetlenie ładne, takie lekko żółtawe, całkiem dobrze się prezentuje. Ogólnie niezła mapka, nie jest duża, nie ma żadnych innowacji, ale polecam zobaczyć.
.:[ Download ]:.
Black Town by Xpac [2.51 MB]
Hmm... Zaraz po uruchomieniu widać - autor postawił dużo na wygląd, niestety praktycznie nic na grywalność...Layout mapki... Poprostu świetny... Zobaczymy miasto... Fragment nie istniejącego, uśpionego miasta pod osłoną nocy. Cała mapka otoczona jest lekką mgłą... Źródłem światła są latarnie, ustawione wzdłuż brukowej ulicy... oraz niebo... gwiazdy nad naszą głową... Owe miasto, położone jest gdzieś nad morzem... z kilku stron da się dostrzec wodę, fale rozbijające się o brzeg... W oddali da się ujrzeć Księżyc... Ciemny, dający nie wiele światła, robi wrażenie jakby miał wpaść za chwię do wody... Wchodząc w jakąś ciemną uliczkę pomiędzy domami, można odczuć zmianę... Cienie rzucane na ściane sa bardziej wyraziste, światło latarni... lampek przy mieszkaniach białe. Świetny klimat... Wchodząc w korytarz można usłyszeć szmer... Szum wiatru... Nad wodą da się usłyszeć chlupot wody... Przez czałą mapę towarzyszą nam jakieś odgłosy... Brr... W niektórych momentach można się przestraszyć...
Bardzo realistycznie odwzorowane tereny... Kostka brukowa wygląda, praktycznie jak prawdziwa. Krawężnik dookoła... możemy dostrzec przerwę pomiędzy poszczególnymi fragmentami... zniszczona przez przechodzących ludzi, przejeżdżające samochody nawierzchnia. Dookoła usypany piasek, ziemia, gdzie rosną szare pod osłoną nocy rośliny... Przy domach chodnik. Całe podłoże jest pofalowane, nie ma praktycznie elementu, gdzie fragment terenu jest płaski... Do wody uchodzą rury odprowadzające ścieki. W mieszkaniach potwierane okna, widać instalację elektryczną, kable biegnące po murze. Z budynków opada tynk, widać, że to zniszczone, stare budownictwo... Jakieś dziury zabite deskami, gdzie nie prowadzi żadna ścieżka... W rogach jakieś beczki, w których zapewne nie dawno ktoś palił ogień by się ogrzać... Za murem można dostrzec drzewa, większe krzaki... W okolicach morza skały....
O grywalności nie ma praktycznie co wspominać - jest to mapa eksperymentalna, w której autor postawił wszystko na wygląd... Od strony technicznej... Da się zauważyć kilka drobnych błędów... Nachodzące na siebie brushe przy któryś dzwiach. W jednym miejscu można wypaść pod mapę - brak oclipowania. Wadą jest również niski poziom fps... Przez całą mapę utrzymuje się około 15-20, na full detalach. Ale trudno się dziwić patrząc na ilośc detali, ilość krzywych - większa część konstrukcji to odopwiednio powyginane łuki... wszechogarniającą mgłę, wodę, itd. Mapka tylko do oglądania - jak ktoś nie interesuje się takimi - trudno, ja jednak polecam oderwać się na chwilę od tej dm6, czy innych, zobaczyć co możliwe jest na już nieco starym sliniku quake...
Nieco zdziwiłam się, czytając opis TikiMan'a... Ocena 3+, natomiast wyżej opisana konwersja z Halo - 4... Ale to tak przy okazji... Każdy ma inne zdanie...
.:[ Download ]:.
MsT | 2004-03-06 01:17:06
szakal nie za duzo tych newsow na raz :O?
#642912
szaky | 2004-03-06 01:17:59
no wiesz... lekko przyspamowalam glowna strone, lae jest ok;)
#643131
move | 2004-03-06 02:12:24
szakal oja @#$% jakie kwasne niusy ;D
#642982
^M^ | 2004-03-06 08:07:43
spam!! ;DD
(zanim ja to sciagne i sprawdze to, ujuj ;d... a tak ogolnie to gj :})
#642927
.... | 2004-03-06 09:27:26
Czasem jest tak ze przed 2-3 dni pojawi sie 1 news... a czasem przez 13 godzin pojawi sie 5 o dlugosci 15 :))
#643050
KieszonkowyZabojca | 2004-03-06 09:50:37
nieda się ściągnąć ostatniej mapki :(
#643005
[BF]M@lin | 2004-03-06 15:13:34
Co to za linki ja nie moge sciagnąć tych mapek !! grrrrrrr :-(
#643967
Requiem | 2004-03-06 16:34:40
szakal ostatnio rozpierdziela wszystkich newsami:D
#644439
szaky | 2004-03-06 17:36:32
eMek ma racje - to sie nazywa spam :]
a linki... to jest fileplanet...
#644307
rzu | 2004-03-06 23:40:56
a skriny po prostu BOMBA!! :o zwłaszcza pierwszy i ostatni ;]
#644670
Zaloguj się by dodać komentarz.