Dead Souls by Glassman
wto, 02 marzec 2004 22:34:08 | Autor: szaky | Quake 3 Arena
Najnowsza mapka autorstwa Glassmana o ciekawie brzmiącej nazwie Dead Souls. Pierwsze co rzuca się w oczy to niesamowity wygląd. Level przedstawia jakąś gotycką katedrę. Szare, nieco ponure pomieszczenia robią niezły klimat na mapie. Gdzie niegdzie zwisają łańcuchy... Z dziur w ścianie wypływa woda... Powbijane kołki w ściane, zakrwawione zwłoki, szkielety... W górnych partiach mapy, bardzo ładnie prezentujące się witraże, przez które widać wpadające światło - ładnie zrobione łuny... Nawet rzucają kolorowe cienie na ściany... Same ściany nie są tak okazałe, zwykłe szare cegły, światełka z krzyżami , ale wszelkie efekty tworzą na niej właśnie detale...
W niektórych miejscach z rozbitej powierzchni wyłania się ściana z czaszek... Mimo iż płaskie - wygląda efektownie. Pełno modeli, jakiś ozdób.
Będąc w wysokich korytarzach, lub otwartych arenach popartrz do góry... Pięknie wykonane sklepienia... W korytarzach łukowate podpory sufitu... Na arenach bardzo efektownie odwzorowane sklepienia krzyżowe.
Wysoko, za lekko rozbitymi drzwiami możemy dostrzec skamieniały model Xaero. Mimo iż nie możemy się dostać za witraże, za wszelkie dziury - autor zrobił tak, że mamy wrażenie, że istnieją jeszcze jakieś przejścia, wyjścia na zewnątrz.
Bardzo ładnie wyglądają teleporty... Niby zwykłe... Takie jak na wielu mapach, jednak jak się przyjrzycie to widać wyłaniającą się, krwistą czaszkę... :)
Tyle co do wyglądu... Choć można by było jeszcze sporo o nim pisać, jest poprostu świetny.
Rzadko kiedy grywalnośc idzie w parze z wyglądem, jednak nie tu. Pod tym względem mapa jest bardzo dobra. Rozmiar, układ itemów świadczą iż najodpowiedniejszym trybem gry na niej będzie tdm (i ffa).
Można wyróżnić trzy areny - na nich głównie będzie się toczyć walka. W dolnej części levelu znajdziemy głównie korytarze łączące się z nimi. Górna część mapy jest bardzej rozbudowana. Korytarze łączą poszczególne platformy, miejsca gdzie możemy znaleźć itemy, itd. Sporo miejsc gdzie można się schować, jakiś wnęk... Przykładowo podpora sklepienia, która jest ciemniej oświetlona, albo miejsca na samej górze, przy pochodni.
Jak wcześniej wspomniałam, układ itemów przystosowany jest do tdm - mamy tu quada, za modelem, na jednej z aren. Na kolejnej z nich możemy na podwyższeniu dostrzec RA i rakietnice. Nieco wyżej natomiast, na ostatniej arenie znajduje się MH. Dostępne mamy wszystkie bronie poza bfg. Dominującej raczej nie ma - układ mapy jest tak zrobiony, że praktycznie każda z nich nam się przyda.
Hmm... Mapa zalecana jest na Promode - choć według mnie, gra się dobrze na obu fizykach. Na vq3 nie da się wykonać, lub są trudniejsze niektóre triki. Przykładowo do quada musimy się wspinać za pomocą splash damage emitowanego przez ognisty model. Na promode gra jest szybsza, ciekawsza. Pomocne są także teleporty, schody, nieprzypadkowo położone modele... wszystko to ułatwa nam grę na tej fizyce.
Podsumowując - kolejna bardzo dobra produkcja. Dobrze się gra, jest również co oglądać. Mimo, że level ma ponad 7mb warto ściągać, polecam.
.:[ Download ]:.
150|l3wY | 2004-03-02 23:00:14
fajna mapka i b. duża :] polecam! :D
#674663
marcol | 2004-03-02 23:02:03
SzakaL ty palisz cos? ;]
Swietna recenzja. szacunek :)
Taka wczuta :> mroczna, omfg poprostu sciagam mape :P
#674664
arian | 2004-03-03 01:32:40
wlasnie poszukuje takich mapek do intra i credits do filmu. Znacie jeszcze moze jakies w podobny stylu ?
#674674
NemiX | 2004-03-03 09:33:29
No ciekawa mapka. Szczególnie podobają mi się wszystkie te dźwięki. Klimat trzyma. No i niesamowite wykonanie. Tyle, że teleporty przydały by się inne:P
arian,looknij na LvL keiedyś widziałem tam taką mapke wzorowaną na gotyckim kościele.Grywalność zegowa, ale wygląda niesamowicie:)
#674681
MateoMartinezz | 2004-03-03 09:46:21
Chodzi Ci zapewne o cathedral- ponad 12 megowa mapka, FPS bez względu na kompa :] 1-6 :D
#674682
bryan | 2004-03-03 10:12:21
swietna mapka
#674683
dAde | 2004-03-03 14:32:31
Mapkę zasysam.
Jeśli chodzi o takie mapki (do końca nie mogę wiedzieć, bo dopiero ściągam :P) to polecam też "Howling Wilderness" autorstwa Jugulatora. Jakoś tak to leciało. Na ..::LvL jest na 100%.
edit:
Ściągnąłem , uruchomiłem... Teraz szukam słowa... Hmm... Mam! - OWNZ!!!!!
#674694
szaky | 2004-03-03 19:48:34
Znam tez tamta mape, niezla byla - ale chyba pisalam o niej przy okazji jakis aktualizacji lvl... ;)
A ta.. ano swietna - ma klimat :)
#674736
Vymmiatacz | 2004-03-03 20:15:03
A więc possam i ja... btw. jak szybko chodzi na Celeronie 500?... (pytanie retoryczne :D)
#674740
szaky | 2004-03-03 21:06:46
Hmm... Fps na poziomie tych zwyklymch map z baseq3... Kolo 40-60 pownienes miec na full details.
#674746
MateoMartinezz | 2004-03-04 07:40:42
ej no, wy wiecie że to nawet grywalne jest? :D
#674773
szaky | 2004-03-04 15:16:40
ano :)
#674812
Zaloguj się by dodać komentarz.