Doom3 jeszcze w tym roku?
czw, 01 maj 2003 16:20:42 | Autor: Rozz | Quake 3 Arena
Gamespot ma wywiad z Timem Willitsem, który tworzy hity fpp wraz z ekipą id Software od czasu q2. Tim uchyla nieco informacji na temat nadchodzącej singlowej produkcji ostatnich lat na jaką zanosi się DoomIII. Fragment:
"Doom3 naprawdę odmieni oblicze gier komputerowych. Każda część technologii, począwszy od silnika graficznego przez sześciokanałowy dźwięk aż do realistycznej fizyki idzie w parze z niewirygodnymi projektami graficznymi tak aby stworzyć hyperrealistyczny i bardziej interaktywny świat niż kiedykolwiek. Gracze będą wciągnięci w nastrój i atmosferę gry do tego stopnia że poczują że są częścią tamtejszego świata a nie tylko zwykłą postacią poruszającą się w nieinteraktywnym środowisku."
Z tej wypowiedzi wynika że gra będzie rewolucją zarówno jeśli chodzi o silnik graficzny jak i sam klimat nowego singla. Tim szczegółowo opowiada też wycinek z gry, kiedy naukowiec-zombie otrzymawszy porcję ołowiu wypada przez okno na schody i stacza się po nich metodą "szmacianej lalki", w sposób realistyczny i wywołujący "wow" na ustach, nawet wśród programistów gry. Ulubioną bronią Tima jest ciągle shotgun (choć myślę że nie chciał zdradzić jakie będą następne bronie, poza te widziane na E3), który daje się niemal poczuć w ręku (kto widział wersję alpha dooma3 zgodzi się z tym).
Okazuję się też że będzie podstawowy multiplayer w trybie deatmatch oraz last man standing.
Tim mówi że być może prace nad Doomem zakończą się jeszcze w tym roku. Najprawdopodobniej tak się stanie, ponieważ niemal wszystkie gry id Software były wydawane przed Świętami, żeby oczywiście zwiększyć sprzedaż i sądze że nawet jeśli ekipa id się nie wyrobi na ten termin to będzie pracować po nocach żeby zdążyć. Faza budowania silnika graficznego (który zaprojektował i zaprogramował sam JC) została ukończona i obecnie trwa wypełnianie gry modelami, mapami i teksturami - na pewno najprzyjemniejsza część produkcji.
Na tegorocznych targach E3 będzie pokazany trailer Dooma, który miejmy nadzieję przecieknie tak samo jak wersja alpha :) Tim obiecał też że co jakiś czas będziemy dostawać jakieś zajawki, najpewniej w postaci screenów.
Doom3 jest obecnie jedną z najbardziej oczekiwanych pozycji, nie tylko w środowisku fpp. Jedno jest pewne - id Software przyzwyczaiło nas już do rewolucji i Nowy Doom na pewno nie będzie tu wyjątkiem.
Yaboll | 2003-05-01 16:41:02
Moim zdaniem gra nie bedzie zadna rewolucja software'owa, natomiast hardware'owa stanie sie w 100%.
#641074
Rozz | 2003-05-01 16:46:25
Zaprzeczasz sobie yab :) Rewolucja hardwarowa -> wieksze mozliwosci softu -> rewolucja softwarowa.
#641075
Yaboll | 2003-05-01 16:57:39
tak tak ale po nastepnej rewolucji softwareowej przyjdzie znow rewolucja hardwarowa. Zle sie dzieje poniewaz to soft napedza hardware a nie tak jak to powinno miec miejsce hardware software (przynajmniej nikt by nie narzekal ze kupil nowy komputer i mu nowe gry skacza).
Pozatym nie uwazam tego za zadna rewolucje softwerowa tylko za lenistwo ludzi i zbyt mala optymalizacje kodu gry.
Jak by sie chlopaki postaraly, zebrali i polaczyli sily napewno by napisali jakis nowy silniczek graficzny potrafiacy robic cuda i nie obciazajacy tak naszych kieszeni.
#641082
Zenith | 2003-05-01 17:33:14
kurde szkoda tylko ze ta gra to nie na moja maszyne :D .... ;(
#641089
Rozz | 2003-05-01 17:55:25
Czarujesz yab. Gdyby rzadzil hardware nie byloby rewolucji bo producenci hw nie mieli by celu tworzyc nowych chipsetow tylko kopaliby mamone na istniejacych. To by zahamalowalo rozwoj calego sektora IT. A tak dzieki takim ludziom jak JC caly postep technologiczny jest mozliwy. Ati wie ze jak nie wyda radeona z obsluga multitriple-kappa-transitingu4d to zrobi to nvidia i na tym zarobi. I tak wszystko sie wlasnie kreci. W przeciwnym razie Ati pomyslaby po cholere mamy wydawac kase na produkcje nowych chipsetow skoro nikt ich nie kupi bo nie sa potrzebne.
Reasumujac to ze software jest pierwotny jest motorem dzisiejszego postepu.
#641098
Yaboll | 2003-05-01 18:36:10
ja tez twierdze ze soft jest motorem ale dzieki temu chcac byc na topie musisz wkladac ogromen ilosci pieniedzy w komputer. Jedyne co ci zostaje po roku to obudowa i zasilacz.
Jak bym tam wolal zeby hardware popychalo wszystko do przedu. Najpierw by cos wynalezli dopiero puzniej programisci wzieli by sie za wykorzystywanie tego w swoich programach. A nie tak jak jest teraz programisci pisza wspaniale rzeczy pod wzgledem graficzno-objetosciowym i rzucaja na rynek. User musi wydac sporo kasy zeby moc nacieszyc sie tym co oni sobie tam zmajstruja nie zawsze wiedzac ze dane rozwiazania technicze sa wykorzytywane w profesjonalnych komputerkach a nie w domowych PC'tach.
Dobrym przykladem jest wlasnie doom3 na ktorym mam cale 7-10fps.
#641105
hanti | 2003-05-01 19:12:41
to byla dopiero wersja alpha i juz taki multifix poprawia wydajnosc gzdies o 25% :o to pelna wersja powinna jeszcze lepiej chodzic
#641109
Yaboll | 2003-05-01 19:40:43
Qrde az ze szczescia padam na kolana
bede mial 9-12 fps...
#641115
sIn | 2003-05-01 19:49:14
i po huja wypuszcza ta giere jak wiekszosci polskim graczom ona nie pojdzie albo bedzie wolno chodzic :[ debile wyjebac ta ameryke w kosmos !!!!!!!
#641116
dev | 2003-05-01 22:37:56
Ale ty glupi jestes
#641144
level-B4 | 2003-05-02 00:24:09
Jak pomysle o pieniadzach ktore bede musial wydac na upgrade sprzetu,to przypominaja mi sie czasy kiedy gralem na konsolach ;) Tam producenci nie ida na latwizne,na jednej konsoli wydaja 2-3 czesci gry,kazda z nich jest lepsza i ladniejsza,ale tylko dlatego ze programisci sie o to !staraja! (zreszta nie maja wyjscia ,bo nie da sie "dopakowac" konsoli ;).Jesli chodzi o gry na PC,moim zdaniem jest tak: mamy wydac kolejna czesc gry? - dobra to wydajmy ja na nowa generacje kart,gra bedzie sliczna i przelomowa, a my sie nie narobimy przy kodzie.Po co wyciagac maximum ze sprzetu ktory ludzie maja w domach? Niech sobie kupia lepszy (a my od producentow kart,dostaniemy sianko pod stolem ;) Oczywiscie przekolorowalem historyjke,ale mniej wiecej tak to widze :) luz
#641157
Dybikowsky | 2003-05-02 12:14:18
sin-> IMO faktycznie jesteś niegrzeczny (jak sama ksywa wskazuje :-) ), zwłaszcza, że chyba wolisz żeby to Afgańczycy robili Doom'a :-)
#641181
Vymmiatacz | 2003-05-05 10:25:51
Od dnia wydania Dooma3 bedzie sie testowac na tej grze NIEwydajnosc sprzetu zamiast wydajnosc...
#641468
Zaloguj się by dodać komentarz.