Dwie mapki...
wto, 12 październik 2004 17:35:14 | Autor: szaky | Quake 3 Arena
Shielded by skinNCNmaster
Na serwise map-center.com możemy znów przeczytać o nowej mapce.
Tym razem mamy mapkę przeznaczoną do gry ctf. W zamian za ściąganie 7mb pliku otrzymujemy sporych rozmiarów level, o przeciętnej konstrukcji, i średnim wyglądzie.
Konstrukcja - jak wyżej wspomniałam - nic specjalnego. Rozległa, szeroka - a praktycznie większość gry toczy się na jednym poziomie. Podwyższenie znajduje się tylko w poszczególnych bazach - tam też możemy znaleźć powerup - regeneration. Niewielkie obniżenie znajduje się też w okolicach centralnej areny - gdzie w centrum leży RA. Jak już o itemplacemencie - ten jest dobry - właściwie niczego nie brakuje - w każdej bazie mamy Regen, YA. W ciekawym miejscu możemy dostrzec MH - wysoko nad główną areną - w poruszających się obręczach. Dostać się możemy tylko za pomocą jednego z dwóch jumppadów, położonych z boku. Jako ciekawostkę można uznać podnoszącą się niewielką barierkę, chwile po zabraniu broni - ustrudna to wydostanie się - choć jest to możliwe - stajemy się wtedy łatwym celem dla czającego się z railem przeciwnika. Szkoda tylko, że dzieje się tak tylko w jednym miejscu, mimo iż item - rail - leży po obu stronach mapy, w identycznym miejscu... Lekko niedopracowane zostało, albo autor testował, i zapomniał usunąć... Niedaleko itemu jest przycisk aktywowany strzałem - nad railem pojawia się wtedy laser, który w przeciągu chwili wykończy znajdującego się tam gracza.
Layout mapy ciekawy, choć mi nie przypadł do gustu. Nie ma wielu trimów, ale robi wrażenie jakby tego było pełno. Całość w niezbyt ładnych kolorach - ten różowy... Zielony... Mieszany z białym światłem... Dziwnie zrobiony efekt flar przy światłach - które miały na celu ozdabiać - jednak imho tylko pogarszają. Błędów na pierwszy rzut oka nie ma, ale wystarczy przyjrzeć się dokładnie - oświetlona na różowo ściana a na niej... zielone, świetlne plamki... Da się zauważyć poprzesuwane, niedopasowane textury... I sporo innych tego typu błędów.
Ogólnie mówiąć - średnia mapa - konstrukcja nie powalająca, z paroma ciekawymi pomysłami - taki sobie wygląd... Może to ja mam taki gust, ale oceńcie sami...
.:[ Download [7.5 mb]
Pyramid of the Magician
Najlepszy level zostawiam na koniec - chyba jedna z lepszych map jaka powstała w ostatnich czasach. Właściwie trudno poznać, że to jest zrobione na silniku q3. Autor jej - zapewne znany wielu osobom Sock (pamiętacie chyba popularne, egipskie textury, albo mapkę wcp21?).
Całość umiejscowiona wśród skał, jaskini - gdzie nie widać nawet kilku kanciastości - wszystko dzięki shaderom phong-shading - pozalającym tworzyć realistyczne, efektowne tereny - z niewielkiej ilości brushy - z nieskomplikowanych, kanciastych brushy. Do tego dochodzą bardzo realistycznie odwzorowane cienie, rośliny... Nie ma ściany, na której nie było by efektownie wyglądających liści, bluszczy... W podziemnych korytarzach grzyby, pojedyńcze liście, roślinki... Ziemia, położe pokryte mchem, innym tego rodzaju porostem...
Wychodząc na zewnątrz zapewne zauważymy ruiny starożytnej świątyni - wykonanej na styl architektury cywilizacji Majów. Schodkowa, porośnięta mchem piramida, niestety w jej wnętrzu jest tylko jedno przejście, prowadzące do teleportu. Jednak całość robi ogromne wrażenie - praktycznie nie ma płaskiego elementu, zaczynając od podłogi, kończąc na ścianach, wykończeniach - wszystko odpowiednio wyprofilowane - wygląda bardzo, bardzo realistycznie. Aby było jeszcze bardziej rzeczywiście - na zewnątrz mozna usłyszeć odgłosy ptaków, jakieś szumy... W podziemnych jaskiniach odgłosy wiatru... Wiele tajemniczych dźwięków nadających levelowi klimat.
O grywalności w przypadku tego typu mapy trudno mówić - po pierwsze, liczba fps na średniej jakości sprzęcie będzie bardzo niska. U mnie wahało się 80-125 - oczywiście na full detalach. Kolejna sprawa - konstrukcja, nastawiona jest bardziej na zwiedzanie - dużo korytarzy, jumppadów - brak płynności pomiędzy przejściami, brak także typowych aren. Jednak od początku było wiadomo, że nie będzie to mapa przeznaczona do gry - tylko typowy, eksperymentalny level. Choć możnaby było spróbować 1v1 lub niewielkiego ffa - może akurat gra byłaby ciekawa...
Podsumowują całość najlepiej słowa EseL'a "jest naprawdę piękna!". Nic więcej dodawać nie trzeba.
Jako ciekawostkę, dla zainteresowanych levelem - polecam zobaczyć zdjęcia oryginału - świątyni/pałacu Edzná. Link do nich tutaj.
Dokładne informacje o mapce dostępne na stronie autora.
Rozmiar - aż 22mb - jednak naprawę warto - poprostu trzeba ją zobaczyć - nie ważne czy na 10fps czy 125. Polecam.
.:[ Download [21.8 mb]
MaS | 2004-10-12 17:50:07
lol jakie padaczki :D
#696245
cOlOssus | 2004-10-12 18:15:37
Fajne mapki sczegulnie Pyramid of the Magician;)
#696246
NemiX | 2004-10-12 18:47:10
Mapa Sock'a wymiata! Naprawde, nie widziałem jeszcze żeby ktoś zrobił mape z tak dobrze wykorzystanym phong-shading...
Warto ściągnąć, aby się przekonać do czego jest zdolny engine Q3 :]
#696248
fhantom | 2004-10-12 19:03:23
ja chciałbym tylko powiedzieć że cieszę się że znowu piszesz szakalko
mapki interesujące, zwłaszcza ta druga
#696250
dAde | 2004-10-12 19:37:13
Mapki:
- skina: po tylu screenkach na forum Q3World czekałem na tą mapkę, a wyszła IMO kupa :P. Wygląda brzydko, projekt IMO nieciekawy, widać brak doświadczenia autora.
- Socka: widziałem mnóstwo mapek i jeśli chodzi o prezencję (jeszcze nie zdążyłem pograć), to umieściłbym ją na szczycie (może ex equo [czy jak to się pisze :P] z jedną, może z dwiema mapkami). Pozycja obowiazkowa dla każdego!
#696253
pluskff4 | 2004-10-12 21:02:05
mniam ;)
#696260
Galahard | 2004-10-12 21:08:30
Jeszcze nie widziałem lepszej mapky w q3 vizualnie jak ta socka...
#696262
gemi | 2004-10-12 22:01:47
estatica imo jest nie do wyjebania :D... no i to miasto noca z brukowymi uliczkami, latarniami.. itp. Dla mnie te 3 mapy sa poprostu najlepsze ... nie przypominam sobie zadnej innej ktora mogla by z tymi konkurowac.
#696263
MisieX | 2004-10-12 22:07:23
Druga mapka roxxxxxxx!
BTW zna ktoś może inne tego typu mapki? Które są tylko i wyłącznie do zwiedzania...(oczywiście na bardzo wysokim poziomie)
#696264
dAde | 2004-10-12 23:37:49
Estatica by Cardigan
Decidia by wviperw
Howling Wilderness by Jugulator (może nie rewelacja, ale ją lubię)
Poza tym mnóstwo innych map wartych obejrzenia :].
#696269
nxs.rush | 2004-10-13 10:00:28
Pyramid of the Magician - ta sciagnalem juz pare dni temu ale jeszcze nie mialem okazji zlookac :]
#696290
NecrosiS | 2004-10-13 10:08:46
To jak najszybciej "uspokoj" ten blad :]
#696291
cerfes | 2004-10-13 13:15:56
takie newsy o mapach to ja rozumiem. fajno. tylko nie mam kompa z q3 w lodzi. BUU:(
#696303
^M^ | 2004-10-13 13:29:52
skuszem sie na druga, moze bedzie na niej 5fps, ale obaczyc chiba warto o_O.
#696500
Rafał | 2004-10-13 14:44:28
Zajebista mapka ta druga , jest super!!!!!!
Zaraz na nią lukne żywym okiem :)
#696506
akk0 | 2004-10-13 15:57:25
Ha! ta pierwsza mapka początek ma znajomy "shielded" znam kogoś, shielder jedna literka zmieniona i juz jest!
#696517
qelo.pk3 | 2004-10-13 22:27:14
o @#$% widze ze bede mial na czym grac w konuc :d
#696527
qelo.pk3 | 2004-10-13 23:35:18
Aaaaaa wuje.bana w kosmos mapka i jeszcze dalej, zajebioza :O i na dodatek mi sie jeszcze nie tnie. aaaaaaaaaaaaa ide sepograc na niej
#696348
Vymmiatacz | 2004-10-14 10:45:06
Na tej mapce z piramidą można otworzyć drzwi (na samym szczycie piramidy) prowadzące do Regena :) Super mapa, szkoda, że nie da się utworzyć do niej pliku AAS...
#696387
Zaloguj się by dodać komentarz.